Всъщност, ако ще ги отвесираш по добре 150мм вземи.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Търся помощ за избор на моторен свредел
Свий
X
-
Понеже бях в гаража като писа,се сетих да снимам...според мен няма начин да го огънеш.Това е със ситната спирала.
Не съм го мерил,но със сигурност прави отвори по дълбоки от 80 см.
Понеже набивах стълбове 2.40 м.
Нагоре ги подравних на 1.7 което значи че в земята са минимум 70 см. А доста често се налагаше да насипвам....Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнениеЧавдаре, каква е идеята с пвцто?
Нещо наливаш ли между кола и тръбата да не гние кола?
Ние не сме неутрални!
Коментар
-
И редкият разтвор няма ли да държи влага? При всички случаи тая изработка е по-близо до състояние на дърво заровено в пръст, отколкото дърво на открито да се мокри от дъжд/сняг- там имаме свободно съхнене.
С очите си съм се убедил че салкъмов кол без кората издържа в земята 20-30 години и си върши работата през това време. Ако се обработи с обгаряне, син камък или масла, отива на още повече.
Коментар
-
Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнениеИ редкият разтвор няма ли да държи влага? При всички случаи тая изработка е по-близо до състояние на дърво заровено в пръст, отколкото дърво на открито да се мокри от дъжд/сняг- там имаме свободно съхнене.
С очите си съм се убедил че салкъмов кол без кората издържа в земята 20-30 години и си върши работата през това време. Ако се обработи с обгаряне, син камък или масла, отива на още повече.
Обработка на кола против влага преди монтаж може да се направи и при този вариант.
А за кол от акация и аз знам, само дето такива наоколо не се въдят и трябва да се карат от майната си.
Което, особено в сегашните условия, придобива крайно неприятно финансово изражение.
Отделно, дето по начало цените на дървения материал от миналата година пробиха тавана (иглолистният - горе-долу х2) ...
Поради което коловете ще са иглолистни с доставка от разстояние 4 - 20 км.
Плюс това вариантът бетониране на кол на 2 степени (донякъде директно в отвора + ПВЦ тръба отгоре) е и с идеята колът да се "закотви" и да се намали вероятността от "изплюване" при замръзване на земята през зимата.Последно редактирано от Чавдар (V93); 18-02-22, 10:09.Ние не сме неутрални!
Коментар
-
Бетонните не са ла по евтини в моментаИ азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Сами по себе си може и да са. Като добавя в уравнението "транспорт" нещата придобиват друг вид.
Освен това, в случая съм се спрял на дървена ограда и от други съображения - степен на трудност на монтажа предвид конкретните условия + естетика
П.П. То с оглед на терена дори не бих си играл да правя и ограда, обаче при наличието на овце и сърни, които хвърчат по стръмното като катерици ...
-
-
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеБетонните не са ла по евтини в моментаFord Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Е, ти си знаеш най-добре.
Само ще добавя че сега като развалям разни оборчета и сайвантчета - коловете които са били бетонирани в земята също гният. даже може би и повече от тия които само са били в пръстта. И като си гният и се разхлабацват щото между дървото и бетона в дупката няма нищо. А колът който е в пръстта може и да гние ама пръстта около него се сляга и докато има нещо като централно стъбло останало - все си върши работата успешно. Само за салкъма са ми наблюденията.
Коментар
-
Аз купих бетонни колове 80х80х240 за 3.5 лв бройката .
Транспорта си е мой.Тая пролет ще купувам още ,но бройката е малка.Нещо към 20 броя.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Моите лични наблюдения са че иглолистната дървесина започва гниене от напречния срез много повече, от колкото от надлъжния. Та бих ги олепил в основата с битумна хартия или нещо нарочно ако има, после в тръбата и бетона. Плюс каквато е възможна импрегнация преди това, разбира се.
пп Тук има нещо подобно
https://agrinet-bg.com/%D0%BC%D1%80%...%B5-postsaver/
Последно редактирано от сто; 18-02-22, 11:52.
Коментар
-
Не само твоите наблюдения го показват, ами опитите на човечеството от хилядолетия. А ако няма срезове/за надлъжните говорим/, ами само цепене или дялане дървото ще устиска още повече. Затова коловете преди ги правехме в най-добрия случай само със смъкване на кората и траеха повече от съвременните дето ги калибрират и импрегнират и дето даже чорапчета им обуват като това от линка. За парички е всичко.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар