Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търся помощ за избор на моторен свредел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Всъщност, ако ще ги отвесираш по добре 150мм вземи.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #32
      Чавдаре, каква е идеята с пвцто?
      Нещо наливаш ли между кола и тръбата да не гние кола?

      Коментар


      • #33
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220217_162719.jpg Прегледи:0 Размер:250.6 КБ ID:6818309 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220217_162726.jpg Прегледи:0 Размер:218.3 КБ ID:6818310 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220217_162729.jpg Прегледи:0 Размер:198.9 КБ ID:6818311


        Понеже бях в гаража като писа,се сетих да снимам...според мен няма начин да го огънеш.Това е със ситната спирала.

        Не съм го мерил,но със сигурност прави отвори по дълбоки от 80 см.

        Понеже набивах стълбове 2.40 м.
        Нагоре ги подравних на 1.7 което значи че в земята са минимум 70 см. А доста често се налагаше да насипвам....
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Сега се сетих,че имам добавена демферна пружина,която добавя още малко дължина на свредела

      • #34
        Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
        Чавдаре, каква е идеята с пвцто?
        Нещо наливаш ли между кола и тръбата да не гние кола?
        Идеята е рядък разтвор. Тръбата да пази кола от контакт с пръстта. С очите си съм се убедил, че има много съществена разлика между това дървото просто да се мокри от дъжд/сняг и да е заровено в пръст. Второто му се отразява доста по-зле.

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #35
          И редкият разтвор няма ли да държи влага? При всички случаи тая изработка е по-близо до състояние на дърво заровено в пръст, отколкото дърво на открито да се мокри от дъжд/сняг- там имаме свободно съхнене.
          С очите си съм се убедил че салкъмов кол без кората издържа в земята 20-30 години и си върши работата през това време. Ако се обработи с обгаряне, син камък или масла, отива на още повече.

          Коментар


          • #36
            Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
            И редкият разтвор няма ли да държи влага? При всички случаи тая изработка е по-близо до състояние на дърво заровено в пръст, отколкото дърво на открито да се мокри от дъжд/сняг- там имаме свободно съхнене.
            С очите си съм се убедил че салкъмов кол без кората издържа в земята 20-30 години и си върши работата през това време. Ако се обработи с обгаряне, син камък или масла, отива на още повече.
            При всички положения влагата ще е по-малко, отколкото ако е набит директно в земята, и се елиминира вероятността за развиване на гъби и плесени, което е неизбежно при контакт с пръстта.
            Обработка на кола против влага преди монтаж може да се направи и при този вариант.

            А за кол от акация и аз знам, само дето такива наоколо не се въдят и трябва да се карат от майната си.
            Което, особено в сегашните условия, придобива крайно неприятно финансово изражение.

            Отделно, дето по начало цените на дървения материал от миналата година пробиха тавана (иглолистният - горе-долу х2) ...

            Поради което коловете ще са иглолистни с доставка от разстояние 4 - 20 км.

            Плюс това вариантът бетониране на кол на 2 степени (донякъде директно в отвора + ПВЦ тръба отгоре) е и с идеята колът да се "закотви" и да се намали вероятността от "изплюване" при замръзване на земята през зимата.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 18-02-22, 10:09.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #37
              Бетонните не са ла по евтини в момента
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Сами по себе си може и да са. Като добавя в уравнението "транспорт" нещата придобиват друг вид.
                Освен това, в случая съм се спрял на дървена ограда и от други съображения - степен на трудност на монтажа предвид конкретните условия + естетика

                П.П. То с оглед на терена дори не бих си играл да правя и ограда, обаче при наличието на овце и сърни, които хвърчат по стръмното като катерици ...

            • #38
              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Бетонните не са ла по евтини в момента
              5 кинта бройката при нас. Втора злоупотреба. Не съм им фен, ако ще и нови да са. Аз минах през вторичните и напазарувах тръби на 2" на 80 ст./кг. Кол на 2,3 м. излезе нещо 7-8 лв.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #39
                Е, ти си знаеш най-добре.
                Само ще добавя че сега като развалям разни оборчета и сайвантчета - коловете които са били бетонирани в земята също гният. даже може би и повече от тия които само са били в пръстта. И като си гният и се разхлабацват щото между дървото и бетона в дупката няма нищо. А колът който е в пръстта може и да гние ама пръстта около него се сляга и докато има нещо като централно стъбло останало - все си върши работата успешно. Само за салкъма са ми наблюденията.

                Коментар


                • #40
                  Аз купих бетонни колове 80х80х240 за 3.5 лв бройката .

                  Транспорта си е мой.Тая пролет ще купувам още ,но бройката е малка.Нещо към 20 броя.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #41
                    Моите лични наблюдения са че иглолистната дървесина започва гниене от напречния срез много повече, от колкото от надлъжния. Та бих ги олепил в основата с битумна хартия или нещо нарочно ако има, после в тръбата и бетона. Плюс каквато е възможна импрегнация преди това, разбира се.

                    пп Тук има нещо подобно

                    https://agrinet-bg.com/%D0%BC%D1%80%...%B5-postsaver/
                    Последно редактирано от сто; 18-02-22, 11:52.

                    Коментар


                    • jordanov sv
                      jordanov sv коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не само твоите наблюдения го показват, ами опитите на човечеството от хилядолетия. А ако няма срезове/за надлъжните говорим/, ами само цепене или дялане дървото ще устиска още повече. Затова коловете преди ги правехме в най-добрия случай само със смъкване на кората и траеха повече от съвременните дето ги калибрират и импрегнират и дето даже чорапчета им обуват като това от линка. За парички е всичко.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X