Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прецизен кофраж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Прецизен кофраж

    Здравейте на всички строители и пишман строители.
    В момента правя ограда с бетонови блокчета.
    Трябва да се правят колонки през определено в проекта разстояние.
    Много ми хареса как са направени едни колонки в София на Гара Искър, но не знам каква е технологията.
    С някакъв материал е уплътнен кофража и изглежда много красиво и добре отрязано - така искам и аз да го направя.

    Показвам:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6218_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:157.7 КБ
ID:6089708

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6220_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:70.8 КБ
ID:6089709

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6221_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:140.9 КБ
ID:6089710

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6223_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:137.8 КБ
ID:6089711

    А ето така не искам:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN6217_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:86.9 КБ
ID:6089712

    Въпроса е как е уплътнен кофража, и как е уплътнена фугата между тухлите и бетона на колонката.
    Знае ли някой технологията, виждали ли сте как се изпълнява.
    Явно е с някакъв уплътнител (мека лента от нещо), защото се вижда една стъпчица 2-3 милиметра.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  • #2
    От: Прецизен кофраж

    Първо са изляти колоните и после е зидано. Подбран е и подходящ цимент са направата на бетона.
    Кольо Динев

    Коментар


    • #3
      От: Прецизен кофраж

      Това изглежда, като да са изливани първо колоните, след това да е правена зидарията и накрая пояса отгоре.

      Коментар


      • #4
        От: Прецизен кофраж

        Прикрепи към кофрaжното плaтно тънки ленти осб дa речем,или нещо друго което е под ръкa.
        После aко имa леки нерaвности, докaто не втвърдило нaпълно ,чертaеш и отрязвaш с шлaйф ,зa дa стaне перфектно.
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #5
          От: Прецизен кофраж

          И аз правих такава, но после я измазах. Ако знаех, че може толкова красиво да стане... Евала

          Но не са отливани колоните първо, няма как да уплътниш тухлите толкова добре странично, пък и конструкцията отслабва

          А между тухлите как е подравнено така?

          Коментар


          • #6
            От: Прецизен кофраж

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            И аз правих такава, но после я измазах. Ако знаех, че може толкова красиво да стане... Евала

            Но не са отливани колоните първо, няма как да уплътниш тухлите толкова добре странично, пък и конструкцията отслабва

            А между тухлите как е подравнено така?
            И аз така си помислих първо, но па как така не се е разляло към тухлите и особено през фугите им?

            Коментар


            • #7
              От: Прецизен кофраж

              Колоните са изливани след това - 100%, гледах преди 4-5 години като я правеха, но тогава хич не ми е минавало през главата.
              Работата е супер прецизна и няма никакво рязане с флексове и т.н.
              Тухлите са редят на летвички - това не е проблем - става.
              Въпроса е с уплътняването на кофража ...

              Уплътнени са фугите между самите тухли и бетона с нещо, вероятно всяка фуга е уплътнявана поотделно - сещам се за разни материали, включително и нарязан на ивици тънък стиропор или разни меки гуми има на пазара. Има варианти.

              За кофража мисля че с гумена пореста лента много мека - ще стане, но пък и не трябва да е много мека, за да не поддава на мястото на стягане ... абе интересна задача се очертава, но ще се реши.
              Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
              LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
              Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

              Коментар


              • #8
                От: Прецизен кофраж

                А може ли да е било така - зида се стената до там, където ще е следващата колона, прави се кофраж, лее се и след декофриране се продължава?

                Коментар


                • #9
                  От: Прецизен кофраж

                  Полват се нови кофражни платна от ходрофобен шпертплат, добавки в бетона и ей тая макина...
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Motoare-vibratoare-de-beton-de-frecventa-inalta-max-238-produs.jpg
Прегледи:1
Размер:80.3 КБ
ID:5660587
                  Когато опознаеш живота - няма закъде да бързаш...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Прецизен кофраж

                    Колоните са отливани първо, а после е зидано.
                    Метода се казва "Видим бетон", трябва специален кофраж и бетон с добавка + вибрирането!
                    После зидаря е работил като фаянсаджия. Това качество струва доста пари, и за материали, и за труд.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Прецизен кофраж

                      Бъркаш Ванка , вижда се колоната , че не е идеално права , освен това е почистен излишният материал при застъпването с тухлите. Не е проблем да се направи и по-добър кофраж , но крайният резултат зависи от това колко прав ще е зида , и как ще се отлее бетона.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        От: Прецизен кофраж

                        Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                        Колоните са отливани първо, а после е зидано.
                        Метода се казва "Видим бетон", трябва специален кофраж и бетон с добавка + вибрирането!
                        После зидаря е работил като фаянсаджия. Това качество струва доста пари, и за материали, и за труд.
                        Колоните се отливаха след зидарията - 100%, от там ми минава пътя и когато го строеха се виждаше много ясно.
                        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Прецизен кофраж

                          Към написаното от Цезаря и.....- вертикалните краища на кофражните ивици се обкрайчват допълнително с профилчета за да получиш това ръбче. Като профилите оформящи фугага на зидарията си стоят и също ограничават бетона там.
                          Яко вибриране с игленият вибратор , но и на ръка допълнително с причукване отвън, да покрие добре млякото към кофража.И добро кофражно масло.
                          Усилията си заслужават , ако не се покрива впоследствие и всичко е видимо. Но трябват и последващи мерки за целта.

                          П.п. Тази ограда е с рекламна цел на блокчетата. Впоследствие по едно време поразвалиха качествата им, та трябва да се провери актуално.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Прецизен кофраж

                            То блокчета от там няма да се взимат. Купил съм ги от 3еMеL...k - идеални са.
                            Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                            LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                            Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Прецизен кофраж

                              Може да се нарежат ивици фазер , да се приковат към профилите оформящи фугата на зидарията , така ще очертаят колоните , след което върху тях да се фиксират кофражните платна. Като между ивиците фазер и тухлите може да се залепи подходяща лепенка , за да не се цапат тухлите.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X