Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се строи път

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Как се строи път

    Да започнем от там...пътищата са собственост на общината. Заради което е наложително всяка една идея за поставяне на трайна настилка да бъде съгласувана с тях. Чакъл винаги можеш да си насипеш, понеже никой не може да каже кога и кой го е насипал. С твърдите настилки не е баш така.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #47
      От: Как се строи път

      Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
      Понеже другото са глупости и отпадат, като вариант, да попитам - нещо фуги в този бетон ще има ли?
      И за каква лека кола е достатъчно това? Има коли 1т, има и по 3т.
      Вече четвърта година по такъв път минава камионче с един кубик мляко, всеки ден. Пътят не е мръднал.
      Какво те притесняват фугите?

      Коментар


      • #48
        От: Как се строи път

        Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
        Да започнем от там...пътищата са собственост на общината. Заради което е наложително всяка една идея за поставяне на трайна настилка да бъде съгласувана с тях. Чакъл винаги можеш да си насипеш, понеже никой не може да каже кога и кой го е насипал. С твърдите настилки не е баш така.
        Аха и колко време ще отнеме да докараш булдозер, да отнемеш хумостня слой, да го натовариш с багер в камион, да докараш чакъл, да го трамбоваш с валяк?
        Тия 150 квадрата се наливат за полвин ден и забравяш.

        Коментар


        • #49
          От: Как се строи път

          Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
          ... маха се 40см от повърхностния слой. Слага се 30см трошен камък фракция 25-60. ...
          Евентуално намаляване на дълбочината/дебелината на насип за сметка на използването на геомрежи/геотекстил?

          Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
          Аха и колко време ще отнеме да докараш булдозер, да отнемеш хумостня слой, да го натовариш с багер в камион, да докараш чакъл, да го трамбоваш с валяк?
          Тия 150 квадрата се наливат за полвин ден и забравяш.
          Смяташ, че можеш да наливаш бетон без изобщо да подравниш терена? Между другото, бетон, тупнат отгоре върху терена, още повече 10 санта, прави идеално бентче за повърхностни води, което (в зависимост от конкретните условия) може да създаде главоболия.

          Отделно, дето бетонирането на улица ще е в зависимост от това, дали ще е възможно същата да бъде затворена за движение за времето, което ще е необходимо бетонът да набере якост.
          Последно редактирано от Чавдар (V93); 12-06-18, 19:12.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #50
            От: Как се строи път

            Понеже съм учил Пътно строителство, също и поработил по строежа на пътища, би ми било интересно някой да посочи конкретен "път" с излят ургулешката бетон върху хумус. Ако са минали и няколко години от тогава ще е супер, хем ще видим въпросния "път" към настоящия момент на какво дередже е, също и е ли възможно да премине нормален (1-1.5 т.) лек автомобил по него.

            Коментар


            • #51
              От: Как се строи път

              Това трасе наклон има ли? Не се занимавай с чакъли и бетони, ми си викни специалист, не маййстор. Ако намериш пък и пътищар, ще имаш път и ще е по- евтин.
              Чакъл и трошляк/фракция не е едно и също.
              Последно редактирано от veskov; 12-06-18, 18:40.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #52
                От: Как се строи път

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Евентуално намаляване на дълбочината/дебелината на нисап за сметка на използването на геомрежи/геотекстил?
                В конкретния случай няма да има никаква полза.

                Коментар


                • #53
                  От: Как се строи път

                  Не мога да разбера за какво спорите. Правилно изграден и поддържан чакълен път е практически неубиваем на село. На няколко години му трябва оформяне и валиране. Но материалът си е там-не се разрушава, не изчезва, нищо не му се случва.
                  Твърдите настилки са решение само за много нароварени пътища- десетки и стотици коли дневно. Ако ще минават 5 коли на ден по него....какви бетони, какви асфалти...за какво са?
                  Второто нещо-10см чакъл е много малки. Нищо не е. Трябва поне една педя и то ако отдолу има равна основа.
                  Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Как се строи път

                    Само се абонирам.
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • #55
                      От: Как се строи път

                      Аз ще ти кажа:
                      Бетонен път на ширина една решетка-получава се около 2,20. 6 мм. решетка. Дебелина 10 см приблизително/щот терена не е по конец и нивел/ ,50 метра излиза около 1300лв. Трима души. Два часа работа с чакането за втори курс на бетоновоза.
                      Преди месец беше това.
                      Тази неделя мина по него 10 куб. бетоновоз пълен до горе. Няма и следа от напукване. Според шофьора това е около 35-40 тона.
                      На 3 метра ще ти излезе около 2000лв.
                      Дай още една/половин/ машиносмяна на багер да изравни терена-130-40 до 280 лв. и ще си повече от доволен. ,Забрави чакъли,фрезован асфалт,сгурии и т.н.
                      Воза кара много бавно напред и се излива равномерно-спестява страшно много хамалогия.
                      От опит. В рамките на две години имам окол 500 метра изградено такова чудо.
                      Самия факт че се задържа известно време бетоновоза такава трамбовка прави,че от хумуса тухли можеш да правиш.
                      Ако направиш и фуги през 5 метра за раширението на бетона, ще е още по-добре. Ако е под наклон в средата правиш една идея по-вдкъбнато за да върви водата по него.
                      Ако натикаш полипропиюен или метални фибри и си поръчаш водплътен бетон-300 лв. повече и пращай по една двулитрова бира всяка година на моя милост.
                      Последно редактирано от //Радо//; 12-06-18, 21:17.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #56
                        От: Как се строи път

                        Първоначално публикуван от BRANCO Преглед на мнение
                        Понеже съм учил Пътно строителство, също и поработил по строежа на пътища, би ми било интересно някой да посочи конкретен "път" с излят ургулешката бетон върху хумус. Ако са минали и няколко години от тогава ще е супер, хем ще видим въпросния "път" към настоящия момент на какво дередже е, също и е ли възможно да премине нормален (1-1.5 т.) лек автомобил по него.
                        Аз. Стара планина, на баир. . Държи.
                        Върху стар земен път налят бетон. Няма чакъл отдолу.

                        ПП не споря изобщо, просто го виждам пътчето. Наляха бетон щото иначе ставаха яки улеи от водата и на мокро нямаше качване.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #57
                          От: Как се строи път

                          А и ако се понапука имаш пълното право да го отремонтираш. Добра идея е в близък бетонов възел да оставиш телефон. Масово го продават 30-40 лв. кубика. Винаги се презапасяват и често остава. Не удобно като да си го поръчаш,но пък е йовтино.
                          П.П. бях свидетел как преди няколко години/наводнението в Аспарухово/ жп траверси ,на граница с дере, хвърчаха като солети в дерето. Залях същия участък с 10 куб секънд хенд неармиран бетон. Преди седмица поточето отново стана 5 метров бързей. Пораженията бяха само наноси пясък и границата с бетона подкопана.
                          Последно редактирано от //Радо//; 12-06-18, 22:09.
                          Sent from my Nokia s fenerche

                          Коментар


                          • #58
                            От: Как се строи път

                            Пътя за който аз пуснах темата е вече на около 6г. и е само с някакъв трошляк. Дебелината тогава беше около 10см, може и повече. За момента не е мръднал, лятото само го мъчи разтителност, която избива през каманяка.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Как се строи път

                              Първоначално публикуван от BRANCO Преглед на мнение
                              Понеже съм учил Пътно строителство, също и поработил по строежа на пътища, би ми било интересно някой да посочи конкретен "път" с излят ургулешката бетон върху хумус. Ако са минали и няколко години от тогава ще е супер, хем ще видим въпросния "път" към настоящия момент на какво дередже е, също и е ли възможно да премине нормален (1-1.5 т.) лек автомобил по него.
                              И аз съм учил Пътно строителство, и надзор съм бил на изграждане на път, и мост съм проектирал. Знам как е по учебниците, дренаж, торшен камък, битумизиран трошляк, порьозен асфалтобетон, плътен асфалтобетон (износващ пласт).
                              Само, че тука идеята е да се мине по най-безболезнения начин. Дал съм работещо решение, човека да си преценява.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Как се строи път

                                Първоначално публикуван от ak101 Преглед на мнение
                                И аз съм учил Пътно строителство, и надзор съм бил на изграждане на път, и мост съм проектирал.
                                Тогава как ги говориш такива бисери?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X