Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

    Привет колеги , климатика вчера ми даде грешка Е4 и се изключи компресора и вентилатора, някой който е по на ти с климатиците може ли да каже какво значи тази грешка, дали липсва фреона или други веселби ще има, машината работи с R410A
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

  • #2
    От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

    Липсата на фреон ще започне със заскрежаване на дясната част от вътрешното тяло, а след това - с обледяване на единия кран на външното тяло.

    За съжаление всеки модел на всяка марка има различен код за грешка, а практиката сочи че момичетата от Осака - Бургас са много зле ..

    В смисъл, наистина са стряскащо незапознати и няколко пъти почти са ме вкарвали в беля!

    Не се доверявай на офиса - търси форумите за климатична техника. Купил си най-евтиния възможен климатик на пазара, не трябва да очакваш да е хубавец.

    В интерес на истината, доста Осака си работят дълги години, въпрос на късмет!

    Дай инфо колко годишен е, някакви отклонения във времето на експлоатация?

    Ако ме питаш - търси субективния фактор! Някъде е пипала българска неквалифицирана ръчичка!

    На една Осака, някакъв специалист не й беше подменил тампоните на компресора и след това сменил два пъти четирипътния вентил!

    Просто колегата не е "включил", че тампоните на компресора са от китайски каучук и след втората година, компресора сяда на задника си и тресе целият корпус, заедно с всички тръби в него!

    Коментар


    • #3
      От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

      Машинката е на 6 години, до сега не е правено нищо по нея,не е имало и нужда да се прави работеше си до последно добре,имаше няколко случая напоследък протичаше вода за момент от вътрешното тяло ,това дали не е знак за намалял фреон води се нискотемпературен и наистина си работи и до под минус 20 ,най добре ще е да намеря някой техник свой човек да го види
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #4
        От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

        Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
        имаше няколко случая напоследък протичаше вода за момент от вътрешното тяло ,това дали не е знак за намалял фреон
        Когато заскрежи тялото, /поради намалял фреон/, след изключване на компресора, се разтопява бързо и понякога прелива над ваната.
        Не казвам че е това, но не пречи да му отвориш капака и да видиш топлообменника в режим на охлаждане.
        Инвертор ли е тая 12-ка?

        Имай предвид, че имам точна статистика за изтичането на фреон! Чисто практическа, защото в момента обслужвам машини, които са навършили 10 години експлоатация, без да са пипани! Монтирани са от моята фирма през 2001, 2002 и не са малко!
        Та от тези машини 90% са с количество фреон точно между 50 и 60 % от първоначалното зареждане! Като войници са! Предварително знам колко фреон ще извадя от него! Останалите 10 % са още по-зле! Направо са на 20 %!

        Има и още един момент - винаги съм премахвал гайките на вътрешното тяло, всичко е на заварка, така че статистиката с другите машини би трябвало да е с двойно по-голяма загуба!
        Последно редактирано от Volk; 28-06-12, 20:02.

        Коментар


        • #5
          От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

          Първоначално публикуван от Volk Преглед на мнение
          Когато заскрежи тялото, /поради намалял фреон/, след изключване на компресора, се разтопява бързо и понякога прелива над ваната.
          Не казвам че е това, но не пречи да му отвориш капака и да видиш топлообменника в режим на охлаждане.
          Инвертор ли е тая 12-ка?

          Имай предвид, че имам точна статистика за изтичането на фреон! Чисто практическа, защото в момента обслужвам машини, които са навършили 10 години експлоатация, без да са пипани! Монтирани са от моята фирма през 2001, 2002 и не са малко!
          Та от тези машини 90% са с количество фреон точно между 50 и 60 % от първоначалното зареждане! Като войници са! Предварително знам колко фреон ще извадя от него! Останалите 10 % са още по-зле! Направо са на 20 %!

          Има и още един момент - винаги съм премахвал гайките на вътрешното тяло, всичко е на заварка, така че статистиката с другите машини би трябвало да е с двойно по-голяма загуба!
          Не е инвертор, най вероятно е такава причината за теча, а вече няма как да гледам дали заскрежава защото охлаждането е много слабо та май е останал с 5% , този фреон позволява ли дозареждане или трябва да се изтегли и тогава наново да се зареди
          ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

          Коментар


          • #6
            От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

            Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
            Не е инвертор, най вероятно е такава причината за теча, а вече няма как да гледам дали заскрежава защото охлаждането е много слабо та май е останал с 5% , този фреон позволява ли дозареждане или трябва да се изтегли и тогава наново да се зареди
            Първо погледни на табелката отстрани, какъв вид е хладилния агент.

            Изтегля се със станция, иначе дечурлигата направо го изпускат и им дреме за протокола от Киото! /ограничаващ парниковите газове/.
            Във всички случаи е необходимо специализирано оборудване, а това което ти можеш да направиш е потърсиш следи от омазняване.
            Най вероятно ще ги откриеш около крановете на външното тяло. Трябва да са напълно сухи и чисти, ако не - взимаш раздвижен ключ и стягаш здраво голямата гайка!

            Този детайл може да бъде пропуснат от фирмата, която ще ти го обслужи, за да се обадиш отново след две-три години!
            Вторият много вероятен теч е от уплътненията на крановете / китайски каучук/. Отстраняването е трудно, защото китайците се светнаха и спряха да правят крановете ремонтопригодни. Там отиваш на инвестиционна калкулация. Има и там едни селски номера за временно спасяване, ама при този скъп фреон всичко е на кантар!

            Стъпка едно - кажи омаслени и зацапани ли са крановете на външното тяло?

            Коментар


            • #7
              От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

              Сега демонтирах капачката, единия кран е омаслен, по малкия с тънката тръба (високото налягане ли е там), големия е сух на барут, за агента пише R410A/1000gr
              ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

              Коментар


              • #8
                От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

                Фреона ти е 40 лв., зареждането още 40 и си готов!

                Коментар


                • #9
                  От: Грешка Е4 при климатик Osaka CH-12-ADE

                  Проблема на климатика се оказаха прекалено късите тръби, които са се опирали в корпуса и от вибрациите са разхлабили гайката на високото налягане. /когато има проблем - винаги трябва да се търси човешка грешка от ниско ниво, а в основата на човешките грешки въобще няма грешка, а чист мързел/

                  Иначе китайския "калашников" на колегата тепърва дълго време ще му върши работа!

                  П.С. Позволих си да пусна мнението без да го питам, но в крайна сметка е важно да разменяме информация, нали?

                  Има по Дискавъри една поредица "Оказион".. Нейното лого е "Никога не знаеш, какво ще ти донесат в магазина!"

                  Мога да го перефразирам "Никога не знаеш, кой китайски климатик е ама много як и кой не е...!"

                  Виждал съм китайски пръчки, натоварени до безумни режими да работят перфектно и съм виждал свръхскъпи технологични "лигльовци" едвам да се справят с минимума на "оперативното задание"!
                  Последно редактирано от Volk; 13-07-12, 20:10.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X