Колеги, интересува ме следното.Имам два климатика в апартамента и се  топлим с тях. Единият е Медеа а отскоро сложих Панасоник.Мисълта ми е за  този Панасоник ,определено топли по-слабо от другия.И двата са 12-ки  ,инверторни.Работят си нон стоп. Четох някъде,че на питата на климатика,датчика ,който е  върху нея ако се измести настрани започва да топли повече.Вчрно ли е  това и какъв ще е ефекта ? Ще бъде ли проблем това за компресора  примерно?
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Работа на инверторен климатик през зимата.
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Не е съвсем вярно. Може и да има някаква промяна в топленето, но ще е минимална.
Доста ще се промени режима на размразяване обаче, както и условията на работа на компресора.
Незнам какъв е модела на панасоника, но е много вероятно просто да не смогва в тези студове.
Общо взето климатиците (независимо дали инверторни или не) при външна температура под -7 градуса имат COP<2, което ще рече че при номинална комсумация на компресора от 800W например, вътрешното тяло едва ли ще бъде нещо повече от една духалка 1500W. А и сега доста често обръщат цикъла, за да размразяват.....та реално ако помещението не е малко и има не малко топлинни загуби....сам можеш да прецениш....
Аз лично не бих го направил.WG 2.7 CRD
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Датчика на външното тяло е термосъпротивление, ако се не лъжа. За съжалание по неведоми за мене причини, тези датчици не "хващат", че климатика е обледенен със скреж(а не лед), и като резултат машината бичи на пълна мощност но вътре не духа по-топло. Ако климатика е обледенен с плътен лед, тогава датчика отчита това и машината си размразява нормално. При висока външна влажност, външните тела се обледеняват със скреж, а не с плътен лед и тогава се получава нещо като това което си описал. Ние сме с голям климатик Хитачи, който принципно работи чудесно до момента на мъглите и отрицателните температури. Тогава просто не минава изобщо в режим на размразяване, заскрежава се и обикновенно чакахме по-топли вримена за да се размрази
. Аз обаче се поровичках малко и реших да туря един потенциометър последователно на терморезистора, изведен на удобно место за за ръчно бъзикане. Резултатът е, че машината сега работи нормално даже и при висока външна влажност, но размразява по-често, което всъщност си  е нормално.
При по-простите климатици, размразяването става на времееви принцип(до колкото знам), и в такова влажно време с отрицателни температури се оказва +, но в останалото време това си е излишен разход на енергия.
Не ти препоръчвам да пипаш и местиш датчика, от външното тяло. Възможно е и самата машина да има проблем. Във всеки случай моето решение може да е неприложимо при тебе и да доведе до авария, тъй като производителя е друг и може въпросът да е решен по друг начин.ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Последните модели на Панасоник не са "онези", които бяха на времето. Приеми нещата и чакай да се постопли, и без това в характеристиките им гарантират работа в параметрите до -5 гр.Ц. Не случайно ги пуснаха на промоция последните месеци и се отърваха от много от тях. С преместване на кой да е от датчиците може само да се влоши работата като цяло.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Какво постигаш с този потенциометър, който е сложен последователно на терморезистора и какво се случва като базикаш потенциометъра??Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнениеДатчика на външното тяло е термосъпротивление, ако се не лъжа. За съжалание по неведоми за мене причини, тези датчици не "хващат", че климатика е обледенен със скреж(а не лед), и като резултат машината бичи на пълна мощност но вътре не духа по-топло. Ако климатика е обледенен с плътен лед, тогава датчика отчита това и машината си размразява нормално. При висока външна влажност, външните тела се обледеняват със скреж, а не с плътен лед и тогава се получава нещо като това което си описал. Ние сме с голям климатик Хитачи, който принципно работи чудесно до момента на мъглите и отрицателните температури. Тогава просто не минава изобщо в режим на размразяване, заскрежава се и обикновенно чакахме по-топли вримена за да се размрази
. Аз обаче се поровичках малко и реших да туря един потенциометър последователно на терморезистора, изведен на удобно место за за ръчно бъзикане. Резултатът е, че машината сега работи нормално даже и при висока външна влажност, но размразява по-често, което всъщност си  е нормално.
При по-простите климатици, размразяването става на времееви принцип(до колкото знам), и в такова влажно време с отрицателни температури се оказва +, но в останалото време това си е излишен разход на енергия.
Не ти препоръчвам да пипаш и местиш датчика, от външното тяло. Възможно е и самата машина да има проблем. Във всеки случай моето решение може да е неприложимо при тебе и да доведе до авария, тъй като производителя е друг и може въпросът да е решен по друг начин.
Питам защото имам същия проблем - целия климатик се заскрежава, буквално натрупва два пръста скреж и не иска да се прави дефрост...
Климнатика е 12-ка , Шарп и то скъп модел, хипер инвертор и направо си умирам от яд , че не иска да размразява когато натрупа скреж.. Разразявам го ръчно, като го обърна в режим охлаждане за 5 мин. , но когато е натрупал много скреж и това не помага.. Благодаря предварително на колегата D-MAX.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Ето ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа
(7) Defrost operation
(a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
ture is = > 4.5 C.
5 The compressor is running.
Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
(b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Много полезен алгоритъм!Той ме навежда на мисълта да слезна в мазето да хвърля в котела още една кофа донбаски,....освен ако не съм хвърлил вече.Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеЕто ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа
(7) Defrost operation
(a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
ture is = > 4.5 C.
5 The compressor is running.
Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
(b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.
ПП.Климатиците ги преживях през 2005 год,Слава Богу.
							
						МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Незнам какви "-5 градуса", но .... Toshibata работи и на -25 градуса. Топлим се на него, през ноща- 18-19 градуса/ ест. е поставен на 18 и от дистанционното/ и вечер 21-22 градуса. Спира, но става въпрос за не повече от 10мин. в период от 12ч - спара 2пъти.
.....Daiseikai
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
[QUOTE=Вико;1765081]Незнам какви "-5 градуса", но .... Toshibata работи и на -25 градуса. Топлим се на него, през ноща- 18-19 градуса/ ест. е поставен на 18 и от дистанционното/ и вечер 21-22 градуса. Спира, но става въпрос за не повече от 10мин. в период от 12ч - спара 2пъти.
А комшията отдолу в панелката колко дърва мята в каминката,а?ПП За тия всемогъщи инвертори и аз слушах басни преди да ме обуят с два такива(продадох ги като екстра с апартамента).После познах истината -парното на донбас.МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
доста четох и мислих и смятах и накрая сметките ми (поне за сега) не излязоха и пак реших да се отоплявам на климатик. Решението беше така и така ще се дават пари - поне да са за нещо по-така и хоп 1400лв за фуджитсу. Впечатления? ми Да - тих е, Да топли помещение 35квадрата, Но аз нали съм си Тома неверни и при първата далавера си купих един хубав 2кв конвектор адакс ама от ония модерните.. беше на далавера 3 месеца ползуван пък с 80лв по-евтин и го окичих на стената... добре, че съм Тома неверни! Туй чудо в студовете прави жега дето само с камината у нашите съм усещал, а сметката за "тока" 200лв (при 150 предния месец само на климатика). Истината е една и тя се вижда в сервизните менюали на всяка една марка и модел, там се вижда туй чудо при какви температури колко отдава и колко харчи... а онова дето го пишат на табелката в магазина - лесно се постига в лабораторни условия... и колкото по-лесно - толкова по-евтино, но накрая излиза скъпо. И отново понеже съм Тома неверни си държа и една бутилка газ и газова печка у мазето, че на ЕРП вяра да нямаш
Та туй прехвалено фуджитсу, дето и аз съм адски доволен от него, понеже имам вече няколко такива в офиса... ми всичко си зависи от екземпляра, от /помещението/, от очакванията и от целите. В офиса ми размразяват 2-3 пъти за работния ден, вкъщи 2-3 пъти докато си легна (после спя и не знам) ама и вечер температурите са други. Според мен пре-запаса и превенцията са основни принципи и е не допустимо да се разчита изцяло на един топло източник, особено при наличието на мъниче вкъщи.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Отоплявам се на ток,защото нямам друга алтернатива.Избрах инвертор за всекидневната и конвектори за спалните.Daikin-a се справя превъзходно в тоя студ,нищо че по документи е до -15С.Духалката и вентилаторният конвектор производство на Дипломат,които взех за застрахова отидоха при нуждаещи се:едните с ТЕЦ и бебе,другия с котел на твърдо гориво.
Ток за декември 270лвДизелов Jeep, не е Jeep.
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Квадратура?Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнениеОтоплявам се на ток,защото нямам друга алтернатива.Избрах инвертор за всекидневната и конвектори за спалните.Daikin-a се справя превъзходно в тоя студ,нищо че по документи е до -15С.Духалката и вентилаторният конвектор производство на Дипломат,които взех за застрахова отидоха при нуждаещи се:едните с ТЕЦ и бебе,другия с котел на твърдо гориво.
Ток за декември 270лв
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнениеКвадратура?Аз съм с три Дайкин-а за малко по-голяма квадратура. Над мен и под мен не живее никой. За декември сметката ми беше 190лв.Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение85
Коментар
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
От: Работа на инверторен климатик през зимата.
Това обяснява много от странностите в държанието на модерните климатици, включително и моя. Добре, че постна тоя алгоритъм, тъй като повечето хора тъй или иначе нямат достъп до тази информация.Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнениеЕто ви един примерен алгоритъм за дефрост на една марка. Нещата са сложни и обвързани, един пиниз за подлъгване може да работи при един, а при друг да е катастрофа
(7) Defrost operation
(a) Starting conditions (Defrost operation begins when all the following conditions are satisfied.)
1 40 minutes have passed since the heating operation began. (Accumulated operation time)
2 40 minutes have passed since the previous defrosting operation ended. (Accumulated operation time)
3 The outdoor unit heat exchanger sensor temperature is –5 C or lower continuously for 3 minutes.
4 The difference between the outdoor air temperature sensor temperature and the outdoor heat exchange sensor tempera-
ture is = > 4.5 C.
5 The compressor is running.
Also, the number of times the compressor goes OFF is counted, and when it reaches 10 or more times, if the conditions
in 1, 2 and 3 above (except that the outdoor heat exchanger sensor temperature is –1 C), the defroster operation starts.
(b) End conditions (when either of the following conditions is satisfied)
1 Outdoor heat exchanger sensor temperature: 9 C or higher
2 Defrosting operation has continued for 10 minutes.
Следвайки логиката дето я пусна Паджеровода, единственото слабо место при заскрежаване(а не при обледеняване), е точно този датчик на външното тяло, който изменя съпротивлението си при натрупване на лед, така че при спазени всички останали условия машината да мине в режим на размразяване. За съжаление, при заскрежаване(а не обледеняване), което е характерно при висока външна влажност и отрицателни температури, натрупания скреж явно действа по-скоро като изолатор(явление известно от природата) и така температурата на датчика се поддържа по-висока от необходимата за размразяване, и като резултат логаритъма се оказва негоден и машините не размразяват въпреки нуждата от това. С поставянето на последователен потенциометър, всъщност имитирам нормални условия при които терморезистора би трябвало да отчете наличие на лед. Така "излъгана", машината минава в режим на размразяване доста по-често, и резултатът е нормална работа дори и при тези условия.Първоначално публикуван от apollonas Преглед на мнениеКакво постигаш с този потенциометър, който е сложен последователно на терморезистора и какво се случва като базикаш потенциометъра??
Питам защото имам същия проблем - целия климатик се заскрежава, буквално натрупва два пръста скреж и не иска да се прави дефрост...
Не мога да кажа, че съм някакъв специалист в областта, но до този извод и резултат стигнах след няколко годишни проблеми, едно разглобяване и малко мисловна дейност. Не мога да си обясня, защо въпреки, че сме дали една камара пари за скъпи маркови машини(моите всичките са произведени в Япония), този толкова елементарен недостатък пречи на нормалната работа при точно тези условия. В момента е -10 при нас, влажността е 100% и въпреки това машинката работи нормално и си минава периодично в режим на размразяване. Цялата работа беше за 2-3 часа работа през лятото(да пусна един двужичен проводник от термосъпротивлението на външното тяло до импровизирано табло вътре), и един стар потенциометър от 4,7 кОм(монтиран в таблото), ако се не лъжа, от един стар телевизор. Това ни спести страшно много неприятни моменти и стоене на студено през зимите.
При мене машината дори не иска да тръгне в режим на охлаждане, когато вънка е студено, а освен това има една друга особенност, че при нормално размразяване не трябва да работи външния вентилатор, докато при студен режим външния вентилатор работи и това пречи допълнително на размразяването при ниски външни температури, тъй като вентилатора охлажда външния топлообменник, а компресора се мъчи да го нагрее за да размрази и става.... боза с бираПървоначално публикуван от apollonas Преглед на мнениеКлимнатика е 12-ка , Шарп и то скъп модел, хипер инвертор и направо си умирам от яд , че не иска да размразява когато натрупа скреж.. Разразявам го ръчно, като го обърна в режим охлаждане за 5 мин. , но когато е натрупал много скреж и това не помага.. Благодаря предварително на колегата D-MAX.
							
						ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Коментар
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар