Така като гледам обявите, марковите втора ръка са на цената на китайчетата.
Май май ...
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Малко да раздвижа темата с няколко въпроса. в процес съм на събиране на частите за дробилка за клони с режеща част от снимката с двигател 7к.с. като за мотофреза (или подобна, но концпцията ще е тази) та, въпросът ми е има ли някой който е използвал и сглобявал нещо подобно. Всичко ми е ясно и изработката не е проблем, но имам 3 въпроса:
1. Ножовете дали да са закалени изцяло, само режещата част или да са от обикновена стомана.
2. С какви обороти трябва да се върти режещата част
3. Трябва ли да има някакъв вид маховик( в тубата има доста клипчета и в двата варианта със и без)
Прикачени файлове
"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
На мелниците за клони не знам ама на пласмасарските ножовете са целите обемно термообработени . Ножове съм правил от ресор стомана 65Г . В стария завод отпадъците ги мелехме за ПДЧ на едни големи търговишки чукови ярмомелки .
Аз съм правил такова нещо. Ножовете бяха от ресори на Шкода Мадара. Върти се с около 1000 об.мин., като с оборотите на двигателя, променяш едрината на парчетата. Маховик е повече от задължително. Ползвах такъв, пак от Шкода Мадара. Двигателят беше китайски 7к.с.
До ден днешен работи добре. Важно е болтовете за ножовете да са поне 12мм и поне 10.9. и поне 3 на нож. Също така е важно, да е възможно регулирането на хлабината между ножа и опората. (около 0,4мм)
Друго важно нещо е да не ползваш лагерните тела от снимките, които си постнал. Кекави са, а тук определено виждат зор. След като се строшиха, още при пробите, сложих лагерни тела от някакъв комбайн и нещата потръгнаха.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Ножовете мисля да са с размери 100/100/10 мм. Задължително ще са с канали за регулиране на височината. Маховика ще е вероятно от лек автомобил. Двигателите се продават с двуканална ремъчна шайба , а другата колко да е щом няма да се регулират оборотите от ремъка(такъв двигател какви обороти има на празен ход). Използвам ос за циркуляр с d=44мм, с много сериозни лагерни опори.
"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Равносметката е, че получаваш нещо, което работи несравнимо по-добре от тези, които продават масово по магазините. Много по-здраво и се справя с много по-дебели клони. Почти всичко се прави от отпадъци, което прави цената прилична.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Единственото ново което мисля да купя е двигателя Останалото от гаража, от приятели, от скрапа на фиктивни цени( пак на приятелски начала) и разбира се стругарския труд.....там няма мърдане, а моя труд не го броя особено, защото железарията ми е хоби и ми доставя огромно удоволствие.
"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Да запитам дали дробилка с вал, че са по-тихи, може да се използва и като дробилка за ябълки? По-нагоре Петков май беше споменал, че ползва неговата и за ябълки, но тя е с ножове.
Имам всяка година добра реколта ябълки, а синът нещо залита сайдер да прави, та освен да дробя клоните , да си помагаме и за ябълките.
Благодаря!
Днес тествах моята дробилка. Взех тази Макита, в момента цената е прилична.
С регулируем вал, голям кеф е, върши чудесна работа. Имам постоянно много клони, които няма къде да изхвърлям. На въпроса на колегата за ябълките - и орехи може да чупи и ябълки, обаче отвора отгоре е малък - ф45 мм и ще трябва да се режат предварително на две.
Честито!
Със здраве да си я ползваш!
Заприходих и аз една на "черния петък" и ще дойде днес-утре. Купът с клони от овошките и лозето я чака, имам и доволно ябълки, ще прежаля някое и друго кило за проба.
Досат време се мотах с тази дробилка. То не бяха служебни ангажименти, карантини, отпуски, празници........пак отпуски. Подготовка и първо сглобяване и напасване.
Прикачени файлове
"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Нови неща са само двигателя 220лв с шайбата, колелата, гриповете на ръкохватките (за велосипед и задължително оранжеви.....няма да се излагаме накрая), ремъка и доста от болтовете (не че нямам, но исках за са с повишена якост). За много неща не съм давал пари или съм ги имал от други проекти. Вала с опорите го купих за 40лв. и всичко останало от скрапа. Доста от сумата е стругарска работа. За консумативите на телоподаващото, ъглошлайфа и боята не съм водил сметка......и за гориво също. Но в интерес на истината не е повече от 800лв. Стана много солидна към 90кг., но пък не помръдва като работи.
"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Коментар