Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неразрешим проблем с водна помпа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Неразрешим проблем с водна помпа

    Здравейте. Вчера стана на въпрос за водни помпи във форума и това беше разковничето, което ме принуди да потърся съдействие и от вас при решаването ан един неразрешим проблем с моторна помпа.
    Пролетта си закупих кирайска 2 тактова моторна помпа, същата, като тази на снимката, но не беше брандирана с логото на Raider. До този момента бях работил единствено с електрическа центробежна. В комплекта и, имаше една паянтова пласмасова цедка-накрайник за смукателният маркуч, която намаше нищо общо със смукателният клапан на електрическата, но в последствие разбрах, че на бензиновите не им трябвал, просто се пълнелно помпеното тяло с вода, и маркуча започвал да смуче......Да ама Не. Няколко месеца имам адски мъки с тази помпа. Не ще да смуче нормално и толова....... Спазих инструкциите, сложих твърд смукателн маркуч, слагам и фабричната цедка на края му, пълня помпата с вода и нищо. Безброй много разбирачи, я гледаха тестваха и изпрабваха и така не намериха причината защо не смуче. В последстие намерих слабото и място и отстраних фабричният клапан, като сложих, този от електрическата, който задържа вода в маркуча. Така успях да я използвам няколко пъти, но и този способ спря да оказва влияние след няколко използвания. Пробвах с друг, специален смукателен гофриран маркуч с монтиран клапан - пак нищо. Купих и чисто нов клапан, от месенговият тип с металната мрежичка - същата работа не смуче и толкова. Изпробвах с 1 цол и с 1 и 1/4 смукателен маркуч и пак никаква промяна. Накрая пробвах и с тръба вместо маркуч и отново никакъв резултат. Единственото, което остава е да е помпата.Изглежда не прави или пък изпуска вакуум. По препоръка от познат, притегнах всички гайки и надух с въздух всички отвори да проверя за загуба на вакуум. Резултатът е, че е напълно херметична, клапаните, уплатненията и мембраните на позволяват да изтича въздух....... Просто не знам защо не смуче. Занесох я на сервиз, от къде уж я върнаха поправена, но след една употреба същата работа - 1 час борба за да засмуче, след която започва да смуче, но така и не съм намерил още правилната техника да я накарам да заработи от раз. Щом я запаля и си сложа ръката не усещам абослютно никакъв вакуум от смукателната тръба където трябва да е смукателният маркуч, това нормално ли е ? Ако прави вакуум, вероятно поне щях да усщам част от него ? Прави ми впечатление, и че щом я запаля с отворена пробка на поменото тяло, от вътре излиза множество мехурчета, не знам дали се получават от вибрацията или смуче въздух от някъде ? Чух версия, че може и да е работила на сухо в магазина и в следствие от прегряването вътре да се износила, но няма представа колко е правоподобен този вариант ?
    Имата ли някакви иде, че аз се изчерпах, както и търпението ми.......?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:f20d9867e38f128035e17f5c06c670e6.jpg
Прегледи:1117
Размер:35.4 КБ
ID:6644135
    Прикачени файлове

  • #2
    Колко метра си над нивото на водата?
    Ако си повече от 7 никога няма да засмуче.
    Сложи добър клапан на смукатела струват левчета. Обезвъздуши до клапана и това е. Друго е работно колело да е толкова износено, ама трябваше да се е цепнал корпуса досега някъде...

    Коментар


    • #3
      Това трябва да има фибър между помпата и мотора,да не би да има луфт само при въртене
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        Пълниш смукателния маркуч с вода. Ако клапанът работи, водата ще си остане там. Завиваш го на помпат и тогава обезвъздушаваш турбината от горния клапан. При това положение като я запалиш, трябва сравнително бързо да започне за смуче.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • #5
          Тест със въздух под налягане за вакуум не става

          Уплътненията и тръбите се държат по различен начин с положително и отрицателно налягане.
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • #6
            Благодаря на писалите. Разстоянието е не повече от 3-4 метра, но пробвах и с кофа на същото ниво като попата, като резултатът беше същият. Начинът, по който успявам да я използвм до сега е точно този, с напълнен маркуч и поставен възвратен клапан не него, но там е работата, че работи когато си поиска. Точно за това екеперементирах и с 5 вида маркуч,с два размера и 3 различни клапана като изключим фабричната цедка. 1 от старите с пласмасово тяло, въртре с тежест и пръстени, един съвременен месингов с метална цедка и един, който беше вграден на специалният всмукателен маркуч. Следвам същата процедура като написаната, но няма резултат. Пробвах и десетки други, но панацея няма.
            Току що изправах и да създам вакуум, доколкото е възможно с уста и няма никакви признаци да изпуска от някъде. Относно фибъра, казаха ми, че когато работела на сухо прегравял и за отрицателно време заминавал, но в случая не знам как ще повлияе на засмукването, освен да направи теч, но такъв няма.

            Коментар


            • veskov
              veskov коментира
              Редактиране на коментар
              Напълни с вода цялата система през напорния/изходящия мркуч, колкото по- дълъг, толкова по- добре и края му го вдигни малко по- високо (да не изтича оттам). Виж след време дали ще има загуба на вода и дали ще тръгва от раз. Ако не, колегата в #7 е казал и следва ревизия на помпената част, вкл и за превъртане.
              пп времето е топло и ако има теч изсъхва веднага, така че ще трябва с някакъв оцветител( пр хим молив)
              Последно редактирано от veskov; 12-09-20, 19:09.

          • #7
            Въздуха е с по-малка плътност от водата и влиза там където водата не излиза. Явно взима въздух от някъде така, че трябва да се проверят всички места, включително и уплътнението на вала.

            Коментар


            • #8
              Преди време купих електрическа китайска помпа. Имаше заводски дефект при чугунената отливка. Шупла в предната част на охлюва. Отначало работеше, може би и боята е помагала. После се предаде. Докато разбера от къде идва проблемът, ми се отели волът.

              Коментар


              • #9
                Тия китайски помпи са голямо дърво. Наскоро ми се наложи да взема назаем една такава /нова/ и се мъчихме час и половина докато успеем да дръпнем 2м3 вода.Съвсем малко въздух от някъде да влиза и не ще гадината. То беше егати борбата, сигурно 50 пъти я пълнихме и стягахме всичко където може докато най после заработи. Щом нивото падна под 4м умря, а и даваха че работи до 7м дълбочина.

                Коментар


                • veskov
                  veskov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Хм, ако е такава простотията, бива да се ,,стисне" малко изхода и да се пробва. Другият вариант е към двигателя да се куплира някаква друга помпа, примерно стара ревизирана вида от вторични

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X