Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Циркулационна помпа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Циркулационна помпа

    Бих искал да ви помоля за съвет при избор на циркулационна помпа за двуетажна вила (няма да се ползва ежедневно) с около 10-12 радиатора.

    Помпата ще се върже към камина на дърва с водна риза. Иска ми се да има автоматичен режим в който се включва сама да завърти водата за някакво време, когато не се използва (напр. летните месеци). Целта е да се предпазва от "спичане" и да се поддържа в кондиция. Тази функция я имам на електрическо котле Viessmann и ми е позната от там
    Дела трябват, а не думи.

  • #2
    Помпи има на хиляди фирми, но за мен са за предпочитане Грундфос или Вило. Автоматизацията е лесна, трябва да работи по температура и с един седмичен програматор си решаваш и другите изисквания. Големината на помпата трябва да я прецени майстора дето ще ти прави системата.

    Коментар


    • #3
      Според мен - правилно си се ориентирал. Циркулацията е един от най важните фактори който често се пренебрегва.
      Във всички газови котли има водна помпа ама аз твърдя че не винаги тя работи правилно - защото зависи от мястото и принципа на монтаж на радиаторите...
      Има един руснак който живее на южното черноморие и той беше написал един труд на български на тема : как да се монтира правилно отоплителна инсталация...
      Та в общи линии според него - водния кръг трябва така да се конструира(монтира) че естетвено да има циркулация която (според него) се осъществява сама заради температурата на водата(нещо като изместване) . Водната помпа трябва да се монтира така че да работи "по течението" - тогава с малко енергия се постига много...
      Според него в България (и в Европа) - често котела се монтира така че помпата да работи срещу "естетвеното течение" - пак става кръговрат - ама доста по малък и съответно радиаторите не топлят и сметките високи...
      И цялата философия е как да направиш "естетвено течение" и да го подсилиш с помпа... И тогава се получава онзи ефект " Как тъй съседа има малки сметки за газ а ние три пъти повече"
      П.П
      Търся го из нета тази публикация ама не я намирам... Спомням си че руснака изброяваше условия - примерно ако всичкия воден кръг е на едно ниво (долу горе) нещата са по лесни но ако има повече от 2 метра денивелация (примерно два етажа) нещата стават трудни....диаметъра на тръбата спрямо метрите също - абе беше систематизирал правила...

      Коментар


      • #4
        Аз имам един приятел, баща му, Лека му пръст, беше построил таква система на село, точно с различен диаметър тръби, правилни огъвки и наклони и т.н. и всичко е работило десетилетия перфектно без помпа.

        За това, Г-н Мишев mishomishev , моля да издирите писанията на руснака и да споделите та да се научим и ние как стават тия неща.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          Модерните инверторни помпи имат голям въртящ момент при тръгване и трудно "спичат". Ако пък спечат имат надеждна защита. Ако сложиш обикновена монофазна, дори и с часовник за пускане и спиране можеш да я изгориш без наблюдение.

          Коментар


          • #6
            Е вие откривате топлата вода . У дома парното е правено гравитачно преди 40 години, тогава циркулационни помпи йок. Само че сега е много по-лесно, помпата оправя грешките на монтажа.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #7
              Абе не е точно тъй....
              Наистина едно време е било гравитачно (или се дължи на температурата) но условията са били съвсем други а именно : имало е дебели тръби и голямо количество вода...(предпоставка за движение).Освен това като напалиш въглищата - то пара става...То като стане пара - върви напред и бута всичко...
              Сега са едни тънки тръби и количеството вода в алуминиевите радиатори е многократно по малко в сравнение с чугунените...
              И се наслагват нещата...
              Отделно и като сложиш схемите за връзване на радиаторите (май 3 основни схеми бяха).
              Имам клиент (умен) който твърди че сложил допълнителна (втора ) помпа на колектора (не съм сигурен за името) - от котела гореща вода излиза дебела тръба която влиза в тоз колектор (и тук е втората помпа) и оттук тръгва по няколкото самостоятелни кръга (радиатори).
              Колкото по бързо се движи водата - толкова по ефективно се отнема топлото от обменника и се предава на радиаторите...
              Аз обаче имам своите известни резерви - защото двете помпи са много близо една до друга - което ми се струва че обезсмисля ефекта... Би трябвало втората да е по далече от котела(така си мисля) ама пък колектора е най доброто място за помпа....
              Абе руснака трябва да каже... Още като го слушах осъзнах че този човек е на светлинни години напред от мен в топлотехниката...

              Коментар


              • #8
                Ето един дет ги разбира нещата Тепло-вода
                Hyundai Tucson JM 2.0 CRDI 4WD

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
                  Абе не е точно тъй....
                  Наистина едно време е било гравитачно (или се дължи на температурата) но условията са били съвсем други а именно : имало е дебели тръби и голямо количество вода...(предпоставка за движение).Освен това като напалиш въглищата - то пара става...То като стане пара - върви напред и бута всичко...
                  Сега са едни тънки тръби и количеството вода в алуминиевите радиатори е многократно по малко в сравнение с чугунените...
                  И се наслагват нещата...
                  Отделно и като сложиш схемите за връзване на радиаторите (май 3 основни схеми бяха).
                  Имам клиент (умен) който твърди че сложил допълнителна (втора ) помпа на колектора (не съм сигурен за името) - от котела гореща вода излиза дебела тръба която влиза в тоз колектор (и тук е втората помпа) и оттук тръгва по няколкото самостоятелни кръга (радиатори).
                  Колкото по бързо се движи водата - толкова по ефективно се отнема топлото от обменника и се предава на радиаторите...
                  Аз обаче имам своите известни резерви - защото двете помпи са много близо една до друга - което ми се струва че обезсмисля ефекта... Би трябвало втората да е по далече от котела(така си мисля) ама пък колектора е най доброто място за помпа....
                  Абе руснака трябва да каже... Още като го слушах осъзнах че този човек е на светлинни години напред от мен в топлотехниката...
                  Пара от въглища ако направиш ела ми се обади. Изгорил съм лично няколко десетки тона. Баш парните котли са съвсем друго нещо, и не са за битови нужди. Чугунените радиатори са точно за пара правени и смятани при 130°С на топлоносителя, ако помня правилно. Вкъщи беше гравитачно с чугунени радиатори, щото други просто не е имало 84-то лето като са го правили. След като с много мъка ги изхвърлих(13 кила глидера, средно по 7-8 глидера радиатора), сложих стоманени панелни. О чудо, можело да мина 16° вкъщи при -20 навън. Помпата беше сложена допълнително малко преди да сменя радиаторите. За "Колкото по бързо се движи водата - толкова по ефективно се отнема топлото от обменника и се предава на радиаторите..." - е тук мисля изобщо не е така, ами обратното, с уговорката че не съм учил топлотехника и термодинамика.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • piron45
                    piron45 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да произвеждаш прегрята пара в къщи съвсем не е лесна и безопасна работа.

                • #10
                  Първоначално публикуван от Plamen Alexandrov Преглед на мнение
                  Бих искал да ви помоля за съвет при избор на циркулационна помпа за двуетажна вила (няма да се ползва ежедневно) с около 10-12 радиатора.

                  Помпата ще се върже към камина на дърва с водна риза. Иска ми се да има автоматичен режим в който се включва сама да завърти водата за някакво време, когато не се използва (напр. летните месеци). Целта е да се предпазва от "спичане" и да се поддържа в кондиция. Тази функция я имам на електрическо котле Viessmann и ми е позната от там
                  Пламка, у нас циркулационната помпа е Wilo, зимата работи, лятото почива и никой не се грижи за нея… За 10 години 0 подръжка, при все, че радиаторите са от желязна ламарина, а топлоносителя гола вОда, т.е. неминуемо има отлагания от железни окиси. По мое мнение производителя си е свършил работата и не е оставил за нас да му берем гайлето. Не е и скъпа, т.е. и да се налага да се сменя през 10 или повече години не е драма…
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • #11
                    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение

                    Пламка, у нас циркулационната помпа е Wilo, зимата работи, лятото почива и никой не се грижи за нея… За 10 години 0 подръжка, при все, че радиаторите са от желязна ламарина, а топлоносителя гола вОда, т.е. неминуемо има отлагания от железни окиси. По мое мнение производителя си е свършил работата и не е оставил за нас да му берем гайлето. Не е и скъпа, т.е. и да се налага да се сменя през 10 или повече години не е драма…
                    При мен комбинацията марка на помпа и тип радатори е същата. Потвърждавам липсата на проблеми, вече 8-ма година. "Поддръжката" от моя страна се изчерпва с това, че през летните месеци, когато се сетя - 2-3 пъти месечно, включвам помпата да поработи за около 30-40 мин. (чрез терморелето).

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X