Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

    Темата е само за планински колелета (тази класация е невалидна за други типове колела). Класификацията по-долу е много груба и не претендира за всеобхватност.

    Колело за парка - ниска цената (100-200 лв.), но е за предпочитане колелото да е без амортесьори.

    Колело за кротки разходки в планината - колело с мека вилка и твърда задница, не по-евтино от 600 лв., или колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 1000 лв. От особена важност е колелото да е леко и с надеждна окомплектовка. Тук може да се включат Драг Онтарио, Драг ZX5, Рам НТ1, Рам ХС 1, Рам ХС 2, Спринт Аполон.

    Колело за средно екстремно каране - колело с мека вилка и твърда задница, не по-евтино от 1000 лв., или колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 1500 лв.
    От особена важност е колелото да е леко, с надеждна окомплектовка, а частите, включително и рамката, да са предвидени за по-агресивна употреба. Примери: Рам НТ2, Драг F6, Рам АМ.

    Колело за екстремно каране - колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 2500 лв. От особена важност е надеждната окомплектовка, а частите, включително и рамката, да са предвидени за агресивна употреба. Примери Рам FR, Драгомир Factory, Рам DH.

    Моля да се има предвид, че цената на колелетата скочи с 20 процента през последните месеци.
    Ако не бързате е добре да купувате около Коледа. Тогава има прилични отстъпки.
    Също така е добре да купувате от магазини на производители или вносители - там може да се пазарите за отстъпка на място.

    Класификация по качество на колелетата, сглобявани в България.
    1. Рам и Драг
    2. Спринт
    3. Крос (Raleigh) и др.

    Ако две колелета с едно и също приложение са на една цена е добре да предпочетето българското, тъй като най-вероятно е с по-висок клас компоненти.

    И последно един изстрадан личен съвет: ВИНАГИ КАРАЙТЕ С КАСКА И РЪКАВИЦИ!

    Дано съм бил полезен.
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

  • #2
    До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

    За мен си много полезен. Благодаря.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

      Добра тема...

      По-същество:
      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
      Колело за парка - ниска цената (100-200 лв.), но е за предпочитане колелото да е без амортесьори.

      Колело за кротки разходки в планината - колело с мека вилка и твърда задница, не по-евтино от 600 лв., или колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 1000 лв. От особена важност е колелото да е леко и с надеждна окомплектовка. Тук може да се включат Драг Онтарио, Драг ZX5, Рам НТ1, Рам ХС 1, Рам ХС 2, Спринт Аполон.

      Ако две колелета с едно и също приложение са на една цена е добре да предпочетето българското, тъй като най-вероятно е с по-висок клас компоненти.

      И последно един изстрадан личен съвет: ВИНАГИ КАРАЙТЕ С КАСКА И РЪКАВИЦИ!

      Дано съм бил полезен.
      Не съм карал по-скъпи модели по различни причини. От изброените бих препоръчал Спринт Аполон - тестван и изпитан в... 5000-6000 км "crosscoutry". Не, няма грешка пет-шест хиляди километра. За това време по колелото съм сменил... всичко... дори и рамата през последните два месеца...

      Коментар


      • #4
        До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

        Постарал съм се да дам примери за колелета, които имат добро съотношение цена-качество. Приятелката ми има Спринт Аполон и си го кара в Рила без проблеми. Колелото е мното читаво. Едно колело от подобен клас, ако се поддържа както трябва, може да изкара няколко хиляди километра. Разбира се, трябва да се проверява състоянието на веригата и венците, тъй като там износването е най-интензивно.
        Последно редактирано от NovemberCharlie; 05-12-08, 15:53.
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #5
          До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

          За момента ми се струва че класацията при по-ниския клас колела се води от Драг. Рам имат читави колела, но са по-висок клас и като цяло са малко надценени според мен. За начинаещите любители на планинското колоездене мога да препоръчам велосипеди като моделите на Драг - Онтарио, ZX5, Експерт. От велосипедите на РАМ мога да препоръчам моделите HT1, HT2. Когато си избирате велосипед, гледайте по възможност да е с главини за дискови спирачки, пък макар да е с по-евтините V-brake. Така след време, когато решите да сложите дискови спирачки(това ще стане 100%), няма да се набутвате и за нова главина и наплитане на капла. Гледам че някои модели на драг вече са заводски асемблирани с дискови главини. Ако сте прохождащ в планинското колоездене, купете си средно здраво и не много скъпо колело(от 500 до 1000лв), докато разберете какъв е вашият стил на каране. За предпочитане е да изберете колело с твърда рамка(без заден амортисьор), тъй като те са по-подходящи за хора с ограничени умения, а и евтините меки колела не са особено здрави и тежат много. Твърдите колела също така ще ви научат на добра техника на каране, защото те са по-критични към грешките на ездача. След година каране вие самите най-добре ще знаете какво колело ви трябва - някои ще се насочат към екстремния DH, други ще предпочетат техничните разходки из планината, трети ще наблегнат на здравото въртене при маратона или техничните скокове - човек незнае накъде ще го повлече. Накрая да кажа, че е важно да ползвате предпазна екипировка, адекватна с вашите умения и стил на каране, но като минимум са ръкавици, каска и наколенки. Наколенките често се подценяват - смята се че са необходими само за спускачите, но имайте предвид че един случаен удар по коляното, може да повреди най-важната става при колоезденето и да ви лиши от възможността да упражнявате не само колоездене и ски, но и доста други спортове. Разбира се, те не са удобни при въртене на педалите, но си ги носете в раницата и ги слагайте при спускане.
          Планинското колездене е един страхотен спорт, достъпен за всеки. Който не е опитал много е пропуснал.

          Коментар


          • #6
            До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

            За начало не е задължително комплектовка с дискови спирачки,
            едни читави накладки вършат същата работа(дори по добра) от обикновен диск, но важното е да има мегдан след време да сложите диск.

            Колкото до марките мога да препоръчам онтарио те и z5x на драг,
            както каза колегата по-горе "рам" са надценени - на софианци им са много големи заплатите и затва колелата им са по-скъпи.((:
            Последно редактирано от братчеда; 25-01-09, 21:09. Причина: правопис

            Коментар


            • #7
              До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

              Сложна е тази работа, планинско колело за спускане е съвсем различно от "КросКънтри", ама много различно. Аз пък бих сложил дисковите, хидравлични спирачки по-напред в класацията на Нужните "аксесуари", защото разликата с В-бреиковете (и подобни) е ОГРОМНА, главно в регулирането на спирачното усилие и възможността да спираш с предното колело без да се преметнеш или изпързаляш. За спусканията освен каска си трябват и други екстри - БЕЗСТРАШИЕ и един - два резервни живота, ако не се разминеш "само" с крайници

              Коментар


              • #8
                До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                И моят опит за 8 години колоездене:
                1- Драг Онтарио 2001 Cr-Mo с Shimano Accera комплектовка - Много здраво нещо и все още си пазя рамката, но вече със сменено акомплектовка. Новото Онтарио вече има много размери и варианти, които са много успешни и адекватни за начинаещи и малко по напреднали "планинари"
                2- Драг Ф4 - 2006 - Алу 7001 - същата комплектовка но с двукоронна вилка Zoom s 16 см ход - Много скачане,много игра, няколко състезания, но имаше дефект в цялата конструкция на рамката и тя се пукаше на шева на седалковата тръба което беше отстранено в следващият модел Ф5 и новите му
                3 - Selfmade FR - Има само една рамка в България. 4 точково окачване на задницата с кобилица. Ход - 22 см с 48мм шок. Голямо каране падна и голямо падане също
                4 - Drag Assout 2007 , Алу 6601 - Един от най-добрите модели рамки възможни в класът си! С окомплектовка до около 1000 лв. ще имате идеалният велосипед за Планинско, не много агресивно спускане, Durt Jump, Urban, а за тези които му разбират могат и траял да карат.

                Основното обаче е че не може да се дава газ, което малко е проблем за едни и радост за други.

                Коментар


                • #9
                  До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                  Съжалявам, че не поясних,
                  общо взето визирах "кроскънрти" стила,
                  то е за хора които имат изледователски дух и обичат физическите изпитания.
                  За екстремистите има други колела (: от които не разбирам нищо (: не че ако имах възможност нямаше да си зема и едно колелце от ония в малко по-долната тема.(:

                  Ама как вика гетдоун, сички имат един недостатък, - тряа някой да върти педалите (: друго си е в джипа бръм бръм и "на гърба" 10 кила паржоли.
                  Последно редактирано от братчеда; 25-01-09, 21:10. Причина: правопис

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                    Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                    Темата е само за планински колелета (тази класация е невалидна за други типове колела). Класификацията по-долу е много груба и не претендира за всеобхватност.

                    Колело за парка - ниска цената (100-200 лв.), но е за предпочитане колелото да е без амортесьори.

                    Колело за кротки разходки в планината - колело с мека вилка и твърда задница, не по-евтино от 600 лв., или колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 1000 лв. От особена важност е колелото да е леко и с надеждна окомплектовка. Тук може да се включат Драг Онтарио, Драг ZX5, Рам НТ1, Рам ХС 1, Рам ХС 2, Спринт Аполон.

                    Колело за средно екстремно каране - колело с мека вилка и твърда задница, не по-евтино от 1000 лв., или колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 1500 лв.
                    От особена важност е колелото да е леко, с надеждна окомплектовка, а частите, включително и рамката, да са предвидени за по-агресивна употреба. Примери: Рам НТ2, Драг F6, Рам АМ.

                    Колело за екстремно каране - колело с мека вилка и мека задница, не по-евтино от 2500 лв. От особена важност е надеждната окомплектовка, а частите, включително и рамката, да са предвидени за агресивна употреба. Примери Рам FR, Драгомир Factory, Рам DH.

                    Моля да се има предвид, че цената на колелетата скочи с 20 процента през последните месеци.
                    Ако не бързате е добре да купувате около Коледа. Тогава има прилични отстъпки.
                    Също така е добре да купувате от магазини на производители или вносители - там може да се пазарите за отстъпка на място.

                    Класификация по качество на колелетата, сглобявани в България.
                    1. Рам и Драг
                    2. Спринт
                    3. Крос (Raleigh) и др.

                    Ако две колелета с едно и също приложение са на една цена е добре да предпочетето българското, тъй като най-вероятно е с по-висок клас компоненти.

                    И последно един изстрадан личен съвет: ВИНАГИ КАРАЙТЕ С КАСКА И РЪКАВИЦИ!

                    Дано съм бил полезен.
                    Правилно си подредил по качество колелетата произведени в БГ!

                    Само ще ти споделя, че в класа около 1500 лв РАМ ХТ 2 няма абсолютно никаква алтернатива при която и да е друга марка на пазара въобще.
                    Няма нищо по-здраво и качествено, което да може да се съревновава с този РАМ, в този ценови клас.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                      Първоначално публикуван от LORDA83 Преглед на мнение
                      Правилно си подредил по качество колелетата произведени в БГ!

                      Само ще ти споделя, че в класа около 1500 лв РАМ ХТ 2 няма абсолютно никаква алтернатива при която и да е друга марка на пазара въобще.
                      Няма нищо по-здраво и качествено, което да може да се съревновава с този РАМ, в този ценови клас.
                      Аз си купих горепосоченото миналата година. С дискови хидравлични спирачки. Много съм доволен! На жена ми е с дискови, но без хидравлика. Спирането е различно. И това, че мога да регулирам предната вилка е готино. Преди да го купя прочетох 200 форума. Тук в Пловдив има едни арменчета и те казаха, че повече от това не ми трябва. Следващата стъпка е байк около 3500 лева, а по-следващата 5000 лева и нагоре.
                      Отдавна съм свикнал да карам с каска, но си мисля, че ако се прави яко спускане трябва да сложа АТВ екипа!
                      Само простотии!
                      Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                        Може би съм предубеден, поради отличните си лични впечатления от един модел на марката, но лично аз бих разменил местата на Спринт-а и Крос-а. Поне що се отнася до моделите в диапазон 200-300 лв. (преди 5 години, де:-) тогава за последно правих "сериозно проучване на пазара":-))) В този диапазон (поне тогава) и драг-а беше по-зле от крос. Преди 2 години пак се спрях на крос, за една приятелка и тя не се е оплаквала. Тъй като не мога да дам лични впечатления за други модели ще се спра на моя - cross sprinter. Когато вземах, беше един от малкото с алуминиева рамка и цена до 300 лв.
                        Накратко - първата му две седмици направи малко над 1200 км в доста променливи атмосферни условия. Около 850 км асфалт, останалите - черни пътища (или липса на такива), някои от които с наклон над 40 гр. Единствените проблеми - счупих 2 багажника Вторият ме докара, де. По този повод се сещам да кажа на всички закъсали в района на Велинград - магазина за велосипеди до пазара (първата пряка в ляво) е мястото, а собственика му - Човека! Много в час и с желание да помогне.
                        Следващите 5 години - около 30 000 км. Много стабилна машина, на която и след повреда може да се разчита още поне 100-200 км.
                        Частите, които съветвам да бъдат сменени веднага след закупуване (аман от идиотски тънежи, разликата в цената е пренебрежителна, ако вместо да ги сменям беше с тези вместо за 280 щеше да струва към 315 лв)
                        1. Касата - първото, което сдаде багажа (още при катеренето на Предела), все пак я смених след ~5000 км!
                        2. Задна главина.
                        3. Педали
                        4. Лостчета на спирачките
                        5. Заден десондьор
                        Всички останали промени, които съм направил са козметични.
                        Смея да твърдя, че съм разсипник и за раници, дрехи, обувки, колелета и.... съм сред най-добрите тестери за издръжливост, ако не вярвате - дайте си колелета да ги тествам. Този модел издържа 5 години и не смятам скоро да го сменям.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                          Искам да купя колело тук. В София къде мога да намеря разумни цени и добро качество? Интересуват предни и задни амортисьори и дискови спирачки, ако е възможно алуминиева рамка. Мисля най-много да давам не повече от 400 лв. Може да е и разглобен да го монтирам аз. Не мога да пратя ЛС. В огранитчение съм като нов потребител, за това пиша тук, ако някой може да ми помогне съм благодарен!
                          Последно редактирано от cveti; 23-05-09, 15:54.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                            Първоначално публикуван от medfun Преглед на мнение
                            Искам да купя колело тук. В София къде мога да намеря разумни цени и добро качество? Интересуват предни и задни амортисьори и дискови спирачки, ако е възможно алуминиева рамка. Мисля най-много да давам не повече от 400 лв. Може да е и разглобен да го монтирам аз. Не мога да пратя ЛС. В огранитчение съм като нов потребител, за това пиша тук, ако някой може да ми помогне съм благодарен!
                            medfun Препоръчвам ти да отидеш в БАС така се казва магазина има много голямо разнообразие на колело и никога няма да те върнат. Но за 400 лева незнам дали ще можеш да си вземеш добро колело ( преден заден амортесиор дискови спирачки и т.н). Аз съм с Драг Клиаймбър горе долу ми излезе около 1300 лева колелото много съм доволен и не сямтам скоро да го подменям. Но единствения недостатък на този тип колело е късия chainstay (задницата) неможе да побира по голяма гума, а ако се сложи и здрава обемна шина работата става не на добре...
                            Последно редактирано от cveti; 23-05-09, 15:54.
                            Обичам всички блондинки..... и брюнетки :shock:
                            [B]Yamaha YZ-F 250 2004[/B] THE BEST !!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ако се питате: "Какво колело за колко пари?"

                              При тези изисквания...нямаш шансове за нещо ново и читаво...
                              Дигни малко парите и вземи това:
                              http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=47120

                              (пп. колегата да черпи по бира за рекламата:-)))

                              Обявата отдавна "виси" тук, но честно казано аз самият съм и хвърлил око. Машината е перфектно нагласена за моите разбирания,изключая гумите, но - лошо няма, тези дето ползвам са евтини:-). На теб, като гледам изискванията, обаче ти иде "дюшиш"... А не съм я взел, щото трябваше да продам своята и намеря още 300 лв... Вместо това си я постегнах (към 80 лв и 1 седмица работа), та... Вземай. В магазина това за тази цена няма да намериш...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X