Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

    Днес, 02.02.2011 в 11.30 LT Денис Урубко (Казахстан), Симоне Моро (Италия) и Кори Ричардс (САЩ) са достигнали върха на Гашербрум-2 в Пакистан.
    Последните десетилетия на Хималайския алпинизъм отчитат стотици изкачвания на вр. Еверест и още стотици на другите осемхилядници годишно! Въпреки това само няколко осемхилядника са изкачени през зимата... изобщо. Температурите достигащи -50* са съпроводени от ветрове със скорост 200 км/ч. За разлика от "нормалните" планини, които се покриват със сняг през зимата, то най-високите се "оголват" от ветровете и снега отстъпва място на вечния стъклен лед и голата скала, което прави изкачванията технически по-трудни и по-опасни.

    Изкачване към лагер 2.


    Gasherbrum II - 8035, Gasherbrum I - 8068, Gasherbrum III - 7952
    Последно редактирано от icerunner; 16-02-12, 08:52.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

    Ето това е героизъм и наистина тези мъже са достойни за най-високи адмирации!

    Коментар


    • #3
      От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

      Това надхвърля с много думата "ЕКСТРЕМНО"!
      Нямам думи!!

      Коментар


      • #4
        От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

        Аз пак с въпросите? Кой е Хидън пик и кой Броуд пик? В Каракорум има май 4 осемхилядници, нали? К2( Чогори), Броуд пик( Гашербрум І), Хидън пик и Гашербрум ІІ. Или аз бъркам и там са само 3, ако Хидън пик и Гашербрум 2 са едно и също. Довечара ще проверя картите и литературата
        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
        www.ADV-Bulgaria.com

        Коментар


        • #5
          От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

          А, моя грешка, при това я забелязах, ама си викам после ще го оправя. Хидън Пик е другото има на Гашербрум 1, Броуд пик си е Броуд пик, Гашербрум 2 си е Гашербрум 2.
          1. Еверест 8848
          2. К2 8611
          3. Кангченджунга 8586
          4. Лхотце 8516
          5. Макалу 8463
          6. Дхаулагири 8167
          7. Манаслу 8156
          8. Чо-Ою 8153
          9. Нанга Парбат 8125
          10. Аннапурна 8091
          11. Гашербрум 1 8068 (Хидън Пик)
          12. Броуд Пик 8047
          13. Гашербрум 2 8035
          14. Шиша Пангма 8012
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #6
            От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

            Skipe интервю със Симне Моро от Gasherbrum II Bace Camp:

            So... Simone, are you back in Base Camp?
            Yes, back in Base Camp... we arrived half an hour ago... what an effort.

            What have you been up to so far?
            With Dennis and Cory we've spent 3 nights and 4 days working on the mountain. The three nights were really tough due to the temperatures, -41 -43 and -46 the last one... TERRIBLE

            Yup, that's pretty cold ;-) But let's start at the beginning, tell us about the "path" that led from Base Camp to Camp 1?
            From Base Camp at 5050m to Camp 1 at 5900m it's a real maze. We used 150 flags to mark the route. We fell countless times into terrible crevices... but thanks to the fact that we were roped up we're still here. Denis and I had to rely on our instinct to find a way though the labyrinth. And Cory gave us a hand, too...

            A job well done
            Yes, what is certain is that the expedition which is about to arrive to attempt G1 will find everything already in place ;-)

            And then...
            We reached Camp 2 at 6500m and spent the night there. Reaching it was really hard, we climbed via cornices, icy slopes and unstable snow. We didn't have any fixed topes are we ended tying together pieces of old rope on some sections. We didn't have any anchors so we left our ice axes there.

            How come you were without ropes and anchors between Camps 1 and 2?
            Because G2 is said to be easy... it may be easy in summer with 20 expeditions, warm temperatures and fixed rope everywhere, but in winter it's really serious!! The route is really long and your nerves are always tense... from Camp 1 to Camp 2 we needed 2 days. Jokes to one side though, we had decided on a lightweight style and these decisions can cost dearly...

            So, after having slept at Camp 1, you began your ascent to Camp 2...
            We waded through waist-deep snow on the plateau and only when we reached G2 did the music begin to change a bit (I mean only a bit). We organised a bivy at 6250m beneath a serac, at the start of the most exposed, airy and vertical section which leads to G2.

            And the next morning?
            We set off from 6250m and in the late afternoon we had only reached 6500m. Almost an entire day to climb 250 fucking and dangerous meters. We climbed onto the snow and ice arete wedged beneath the rock pinnacle beneath C2. It's very steep, exposed and delicate. With a really knife-edge final crest which made my hair stand on end... here and there we came across bits of buried or frozen rope and with Dennis we worked hard to make them usable, or at least, some sections of them.

            So you installed Camp 2 and spent the night there, today you returned to Base Camp... What next?
            All that remains is the walk from C2 to the summit...

            What do mean by "walk" from Camp 2 to the summit of G2...
            From C2 you continue up a 45° shoulder and then via a long traverse (35°) beneath the summit pyramid to reach the summit ridge at 7850m. From here, between one gust of wind and the next, all that is left to do is fight and climb to the summit. This is the "walk" that we've got in store...

            How do you think you'll go about the summit push?
            Our plan is simple: we'll set off from Base Camp to Camp 1 (and spend the first night here). Then we'll climb from Camp 1 to Camp 2 (second night). From C2 we'll continue up with our tent to establish Camp 3 at 6900m and we'll spend the night there. From Camp 3 we'll set off for the summit.

            And when will this happen?
            We'll set off when my weather forecaster Karl Gabel says the words: Simone, off you go! I trust him 100%.

            How is team morale?
            When faced with extreme conditions, Denis and I really are two animals, and here on G2 we're two animals! Cory has understood this completely and adapted perfectly. It's a true battle here in the Karakorum, in winter, and you need to be prepared to do this for up to 3 months if you want to win.

            What has surprised you most during this expedition?
            We've been here for 16 days and it hardly seems real that the next attempt will be a summit bid. Perhaps we'll fail... but it's great to have everything in place already. What is certain though is that Dennis and I have endured 5 monstrous nights on the mountain and numerous days at ferrying loads...

            Explain to us what - 43, - 46 °C means... Is this the lowest you've ever experienced?
            Perhaps on Makalu and Shisha (in winter, Editor's note) we had a couple of colder hours (on the summit) but we were moving. -46 °C at night, NEVER. Denis told me he's never felt anything this cold before. He shivered the whole night through...

            So... what do you dream about at - 46 °C...
            We're always three in a 2/3 man tent. We sleep with our high altitude suits on, stuffed into the sleeping bag. We really look after our feet... because it's easy for them to get frostbite even when inside a sleeping bag. Then in the morning we're ice monsters, in sleeping bags which have frozen stiff. But... let's just say than I'm surprised because I'm managing to sleep, albeit in short stages, but nevertheless I sleep.

            Come on Simone ;-) tell me what you desire most at the moment?
            The thing I yearn for most is to play with Jonas, my son who's 1 year and 1 month old. And being with my wife Barbara... The second is piloting a helicopter through the mountains or in Nepal, I'm madly hooked!

            от planetmountain.com
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #7
              От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

              Само малка поправка:

              5. Макалу 8485
              6. Чо Ою 8201
              7. Даулагири 8167
              8. Манаслу 8163
              9. Нанга Парбат 8126
              10. Аннапурна 8091
              11. Гашербрум 1 8080 (Хидън Пик)
              12. Броуд Пик 8051
              13. Гашербрум 2 8034
              14. Шиша Пангма 8027

              Коментар


              • #8
                От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

                Ако си намерил източник с актуални данни от ПОСЛЕДНИ измервания за всички осемхилядници ще ми е интересно да го споделиш. Иначе, ако тръгнеш да ровиш, за почти всекиима по няколко "официални" данни. Ако пък гледаш от държавните служби на съответните страни - то те са далеч от актуални. Това разбира се изобщо не е важно, но ми е интересно, така, че ако имаш нещо - давай. Аз за тези височини далеч не претендирам да са верните, но според мен са най-разпространените... Иначе послено измерване на Еверест преди десетина години показа 8850 м.н.в., но всички си знаят 8848
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #9
                  От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

                  Това с височините винаги е било спорна работа. Естествено, че никой не знае в този момент кой връх колко точно е висок. Най-малкото защото ако се отчита фактическата височина, то тя постоянно се променя в някакви граници. Конкретно за Еверест последното измерване до най-високата точка на скалата (без да се взима предвид снежната шапка) е 8844,43м. Измерването е от 2005-та, т.е. доста актуално. Също тогава се измерва, че височината на шапката е 3,5м, т.е. се получава приблизително 8848м. 5 години по-късно колко точно е висока тази шапка - аз поне нямам данни. Едва ли и има чак такова значение. Според мен по-важното е самата подредба на върховете, кой след кой следва. А това поне е уточнено след като през 84-та става ясно, че Чо Ою е по-висок от дотогава смятаните 8153м. Измерват го 8201м - стойност, която десетина години по-късно е коригирана на 8188м, но все още достатъчна за 6-тото място. По мое мнение оттогава височината най-вероятно се е увеличила, предвид сравнително голямото плато, което представлява основният връх. Един приятел заминава април месец да го качва, но надали ще носи някаква измервателна техника да го засече колко точно е висок. Но пък кой знае - може да му подхвърля идеята да закачи едно алтиметърче и да каже после...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

                    Това с височините е голяма каша, но за Чо Ойо май е правилно по-високото отчитане.
                    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                    www.ADV-Bulgaria.com

                    Коментар


                    • #11
                      От: Първо зимно изкачване на Gasherbrum II - 8035 m

                      Още малко подробности за изкачването.
                      Последния лагер 3 е бил изграден в движение по време на изкачването. Финалния щурм от него е бил 8 часа (от 6900м до върха) при сравнително стабилно време.
                      На слизане, обаче започва свирепа буря със скорост на вятъра 120 км/ч. Снежните навявания правят слизането от лагер 3 до лагер 1 изключително лавиноопасно и преминавайки под стената на вр. Гашербрум 5 свръзката е пометена от голяма лавина. За щастие тримата са вързани с въже и спират на метри от огромна ледникова цепнатина. Симоне Моро е над снега и успява да освободи другите двама... навреме. В базовия лагер Кори Ричардс казва, че са много щастливи и се чувства страхотно, че е жив.

                      Моро води последните 100 м по предвърховия гребен.



                      Тримата на върха:

                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X