Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Има ли смисъл от автокаско на автомобил за 13 хиляди лева?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Има ли смисъл от автокаско на автомобил за 13 хиляди лева?

    Здравейте. В момента си търся автомобил. Спрял съм се на BMW E90 Sedan Facelift, които вървят около 13 хиляди лева. Въпросът ми е дали си струва да му правя автокаско. От една страна не ми се дават по 800-900 лева на година за каско, но от друга се опасявам най-вече да не бъде откраднат. В този ред на мисли колко е вероятно подобен автомобил да бъде откраднат в София? Струва ли си само заради потенциална кражба да си правя каско? Благодаря!

  • #2
    Всичко може да бъде откраднато и се краде. BMW по принцип са си рискови и често се крадат за части. Аз си правя каско на Jeep GC WK за 13хил. лв., въпреки че не ги крадат много често.

    Коментар


    • #3
      Всеки преценява за себеси какви рискове е готов да поеме.
      Аз за себеси съм решил да не давам допълнително рекет на мутрите и да си лепя лепенка "Аз дарих" на огледалото. Но пък и моят автомобил не е особено привлекателен за кражба.
      Все пак провери на какво можеш да разчиташ при евентуално "събитие".
      А и между другото мутрите готвят по голяма "секира" с цените защото ще ги карат да спазват европейското законодателство а не да си карат през просото както до сега.

      Коментар


      • #4
        За мен-не си струва.Обаче,БМВ са много крадени автомобили.Има и Каско само за кражба,по-евтино е.Провери кой застраховател го предлага.Ако направиш пълно Каско за 13000,и я откраднат,след... евентуално 2,3,4 месеца ще ти дадат 7-8000,или колкото си решатМожеш и например да не правиш Каско,а да инвестираш сериозна сума за супер аларма,бастун за волан,заключващо устройство за педалите,лоста за скоростите и т.н.Решаваш си сам...

        Коментар


        • #5
          Аз не бих я застраховал. Ако ме е страх от кражба, бих вложил парите в някаква защита - аларма, бастун, GPS ...
          Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

          Коментар


          • #6
            И жената не искаше да застраховаме Кията. Паркирам в зелена зона пред Александровска болница. Кола блъска моторист и той се разбива в колата. Щетите бяха огромни. Застрахователя плати повече от пет години каско. После женета вика "И като си помисля, че не исках каско!".
            Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
            Kia K5 LPG 2012 г.
            LZ1DED

            Коментар


            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              Щяха да платят по ГО на моториста...А като има Каско,и няма произшествие 20 години,какво става?

          • #7
            В София е немислимо без каско- неможещи да карат и завистливи и немарливи комшии с лопата да ги ринеш!
            Марин Райковски

            Коментар


            • kbot
              kbot коментира
              Редактиране на коментар
              Каско към 1000лв. Пребоядисване на детайл - 200лв. Едно каско стига за 4 врати и остава.
              А минавенето на оглед - безценно!

          • #8
            С каско много по- лесно се оправят щети при ПТП, причинени по вина на "другото“ МПС. Позовеш ли се само на ГО на виновника, макар и с протокол, че той е виновен, влизаш в едни други процедури. Не застъпвам позицията ЗА или ПРОТИВ, просто внасям още един щрих, за да се направи правилната преценка.
            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

            Коментар


            • #9
              При автомобили от топ марки винаги има нужда от каско. Ще ти бъдат платени дори и щети предизвикани от собствено невнимание Само една врата или калник може да ти шмръкнат едни 1000 лева
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #10
                Както вече е казано - индивидуално решение.
                Този модел/марка, ако се държи на външен вид и наистина ако ще пребивава основно в СФ то каско би било добро решение.
                Аз например не бих направил но не припознавам нито един от горните фактори.
                Нито пък бих купил тази кола.
                А като се замисля изобщо ламаринозавър, която би имал нужда от такава застраховка.

                Иначе почти всички щети по колата ми са от паркинги в София.
                Много хора, голяма част от тях не могат да карат и е нормално.
                Но на мен не ми пречат и изобщо не съм ги поправял.
                Ако обаче имаше каско пак толкова щяха да ми пречат но бих имал стимул да ги поправя.
                Поне моят опит е такъв но и той е от айс ейдж!
                Враг усраине

                Коментар


                • #11
                  Тази кола е в рисковата група за кражба цялостно, на отделни елементи и към катастрофи. Иначе за кола за 13 000 и аз не бих направил каско.

                  Коментар


                  • #12
                    Счупено огледало или стъкло-плащат,обаче не за оригинално.Откраднато предно стъкло,реален случай-не плащат.Откраднати джанти с гуми-не плащат...Мой приятел,правеше Каско постоянно.При оправянето на щета в доверен сервиз,бяха за..ли работата,през пръсти.Той прави рекламация-същата работа...Вика,няма да правя повече.Ама сега,купи за 30000 лв кола,и пак прави.А и жена му я кара също...

                    Коментар


                    • #13
                      Въпроса със застраховеката следва да се разгледа малко по-информирано, за съжаление не знам дали необходимата информация е публично достъпна в РЕАЛЕН вид.

                      Ясно е, че всеки, който плати 1000 лв застраховка на кола, която струва примерно 25 000 лв. и след 6 месеца му изплатят 5000 за щета ще е много щастлив, а който не направи и тотализира колата ще е много нещастен...

                      Обаче когато 10 години плащаш ИЛИ каско ИЛИ щети, ИЛИ от двете по малко, непрекъснато на 2-3 коли... общите разходи ще станат съпоставими с някаква разлика в определена посока. Т.е. засттраховката не следва да се разглежда като възможност да си изплащаш разходите по автомобила, а именно като застраховка за необичайни събития.


                      Ясно е, че застрахователите са търговски дружества и реалиизрат печалба. Т.е. дори да изплащат абсолютно добросъвестно всички щети, то статистически разходите за застраховка на потребителя трябва да покрият щетите, които статистически ще му бъдат платени плюс административните разходи на застрахователя плюс печалбата на застрахователя.

                      От горното, следва, че ако поддържаш 100 коли за 10 години без съмнение ще си на загуба да плащаш на застраховател (наистина не знам защо го правят тези които подържат такива паркове и дали има други детайли, различни от чистия смисъл на застраховката)... Обаче, ако не можеш да си позволиш толкова добра статистика е нормално да си платиш за лукса и услугата да си спокоен...

                      За да вземеш, обаче информирано решение за това е абсолютно наложително да разполагаш с реална информация за това точно колко % от приходите на застрахователя се разпределят за покриване на щети... с останалите потребителя си заплаща услугата... Достъпна ли е тази информация? Аз бих платил 5-15 % над статистическите разходи по оправяне на статистическите щети по автомобила (къщата, апартамента, телефона и т.н.) за лукса "да не го мисля". Обаче 2 пъти повече не бих платил... Та има ли достъп до тази информация и къде?
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #14
                        Всеки преценява сам за себе си. Ако колата утре е тотал и не те бъркат да извадиш 13 хилки за друга, можеш и без. Ако си теглил заем за тая тенекия, плащаш го 10 години и взимаш 800 кинта заплата, о трябва ти каско . И правенето на каско изисква и малко проучване, в коя компания, кои са и доверените сервизи и т.н. Не в някоя, че е по-тънко, и после ма то каското не струвало щото не плащат.
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #15
                          Има ли смисъл да се перат гащите или да се купуват нови? И редно ли е след пране дрехите да минават през сушилня?

                          п.п. Е такива екзистенциални въпроси ме вълнуват!

                          п.п.п. Всеки сам си решава от неговата "камбанариа". Няма защо сто човека да питам за глупости!
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X