Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект за нови тол такси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект за нови тол такси

    https://btvnovinite.bg/bulgaria/proe...tni-taksi.html Има го желанието у управляващите,да променят доста таксите,които плащат превозвачите.Те даже започнаха да протестират,защото ще трябва още да вдигнат цените,които накрая ще платим всички ние.Дали намаляването на винетката за лек автомобил с 10 лв,може да компенсира,според някои изчисления около 100 лв/годишно от всеки в страната?Коствено,чрез увеличаване на цената на стоките.От друга страна,който поврежда повече пътищата,би трябвало да плаща повече.Превозвачите също са хитри,и сега масово минават по второкласни пътища,за да не плащат толтакса.Пътя от Видин през Арчар,за Монтана е съсипан вече от хилядите камиони вече...

  • #2
    Пътищата не се повреждат от товарния трафик, ако всичко им е в норма. Има държави с много скъпи пътни такси, където също много от по-малките фирми ползват предимно пътищата без такси, за да си намалят разходите.
    Проблемът е, че в България нито пътищата са наред, нито пък контрола за претоварване на камионите. Точно заради последното, участието на някои от фирмите в разни протести, е някакъв смешен плач - пълна наглост. Въобще, тия протести са активно мероприятие на ГЕРБ. Донякъде фирмите работещи по договори с предварително фиксирани цени, могат да са ощетени от вдигането на горивата и таксите, но такива фирми не са мнозинството, а и те работят с достатъчно големи маржове, за да не надават чак такъв рев. Всички останали си актуализират цените спрямо разходите. От там нататък проблема е само в нарушаване на пазарните принципи, чрез протекции на определени фирми, но това не е нито от днес, нито от вчера.
    Иначе, и 10лв на година, и 100лв на година са почти еднакво незабележими... И да, за пътищата трябва да се плаща, за поддръжката им трябват пари, както и за строителството им. Но тия дейности трябва да се правят достатъчно умно, кадърно и коректно, със съответния контрол върху тях. А не като сега, строим нов път, като возим материалите за него по съществуващите пътища, но в камиони претоварени със 100-150%. И накрая със същите тия камиони ходим на протест, че няма заплати, пък те парите преведени в голямата си част авансово... А всъщност колкото сме построили, толкова сме и увредили готовите пътища, но ако някой тръгне да проверява или да повдигне въпроса, това ще го пишем политически репресии срещу протестиращи честни фирми. И тия неща са проверими и доказуеми по все повече безспорни начини, един от които е и тол-системата(превозват определения нужен товар за даден строеж, с по-малко от половината нужни курсове, спрямо ако се товари според законовите норми).
    Писал съм го и преди, само да им видиш автопарка на някои фирми, и вече знаеш, че са постоянни нарушители. И вече според мащаба и обектите, стават ясни и протекциите върху тях. За сега, в тая област промяната хич я няма.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Същото го писах по-рано в темата за акциза. Абсолютно вярно

    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      Основния проблем на пътища не е претоварването на ос, а некъдърната направа на пътищата и ремонти, които доунищожават тези некадърно "сделани" пътища.

    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Не, не е основния проблем, но е достатъчно повлияващ.

  • #3
    Може би трябва да се види при комшиите,къде и колко се плаща от превозвачите.Мисля,че ако се плаща само за първокласните пътища,то повечето камиони ще предпочетат при същите километри да не плащат.Междуселищните пътища са тесни,някъде даже два Тира не могат да се разминат,ако единия не изчака.Предполагам сме първенци в строежа на некачествени пътища,обаче... много странно,ни възложител,ни контролен орган не забелязва това

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      По принцип е добре на всеки платен път, да има алтернатива, която не се плаща.
      Тесни, стръмни и подобни пътчета, са негатив за превозвача, изискват повече време и гориво, респективно платените маршрути може да са по-изгодни.
      Но стига да е възможно, и съответно разрешено минаването, то е нужно и достатъчно добра организация на движението за осигуряване на безопасност. У нас...всички знаем как е...излишни знаци, а после липсващи, където са нужни... Да не говорим, че например елементарно огледало на места без видимост, у нас се среща доста рядко...какво остава за нещо по-сложно. За самите настилки, пък поддръжка отстрани на пътищата, въобще не може да става въпрос...
      Лично имам катастрофа на неосветен и неправилно означен ремонт от разширението на Околовръстното шосе в София...това преди години... Спомена ми се върна наскоро, при влизане и излизане от България в Сърбия през Калотина... А щом там беше така, значи нищо не се е променило в това отношение от години...
      Дори сърбите ни водят много по тези неща...

    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Комшиите от юг са си решили проблема с камионите. Ползваш САМО магистрала. Безплатния път ползваш единствено да стигнеш до мястото на товаро-разтовар. Глобата е 1000 евро. Честито
      Личен пример как в Австрия ядох дървото по невнимание. Имат кантари встрани от магистралите, все едно паркинг, шофьорите ги наричаме кошари. Светне ли табелата контрол и цялата колона се изрежда там. Няма не искам, няма недей. 250 евро ме наградиха 😄
      Последно редактирано от Dilyan Zagorchev; 19-05-22, 19:56.

  • #4
    Докато се действа на парче,нищо няма да стане.Повече пари от толтакси,не означава автоматично по-качествени и добри пътища.Мисля,че ако няма пари за магистрали,то и добър път с две ленти в посока,също върши добра работа.И задължително да се изведе трафика извън селата-това е тъпня от 19-ти век.Толтаксата е на километър,но ако пътя е по-къс,ще замърсяват въздуха по-малко

    Коментар


    • #5
      О, пак сме пионери, браво. Нов призрак броди из Европа, да се плаща на километър. Върти, сучи, намирай оправданя, все тая. Всъщност хората трябва да се радват, че в България са почнали от фирмите, а не от гражданите, защото на други места се дудне за повсеместно въвеждане.

      Коментар


      • Alexr
        Alexr коментира
        Редактиране на коментар
        Аз още от самото начало, когато се започна дискусия въобще за въвеждане на система за платено преминаване по пътищата, прогнозирах, че накрая ще се върнат данъци от средновековието - мостина - плащане за минаването по мост, плащане на градската порта - вход или изход от града, плащане за минаване през тунел,.. Просто в момента се налагат няколко неща - първото е да се ограничи мобилността на хората. Под атака ще се окажат както личните автомобили, така и свободното ползване на пътищата.

      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Е айде глупости, имаш ли идея колко моста и тунели са платени по Европа?

    • #6
      Никой не иска да плаща,ама... няма как да е безплатно.Така или иначе,накрая пак плащат всички,за нещо,което ползват някои само.Мисля,че най-справедливо би било,да има тол такса за всички,и в нея включено всичко-ГО,данък.Който има 5 коли,които кара по 1000 км/годишно,да плаща по-малко от този,с една кола и 60000 км на година.Сега се стимулират хората да карат много,и да замърсяват въздуха,а се наказват шофиращите малко.Основният проблем е обаче-няма желание за качествено и смислено изграждане на пътища,а не за безогледно крадене на парите за инфраструктура

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Основно правило на бизнеса е с минимални разходи да се докарат максимални приходи. В тоя смисъл, за да се появи желание трябва да играе съответната гьостерица. Правилната гьостерица тук скоро няма да играе - те един прокурор не могат да сменят (от което само по себе си би произлязло едно голямо нищо), та какво остава за нещо смислено и работещо.

    • #7
      Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
      ...Сега се стимулират хората да карат много,и да замърсяват въздуха,а се наказват шофиращите малко...
      При актуалните цени на течните горива единици са тия които могат да се почувстват реално стимулирани и да навъртат огромен пробег само за да не се чувстват прецакани, че не са се възползвали от стимула.
      Всъщност цената е такава каквато е. Който иска - използва. Който не - не използва. Няма стимулирани, няма и угнетени.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #8
        Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
        Никой не иска да плаща,ама... няма как да е безплатно.Така или иначе,накрая пак плащат всички,за нещо,което ползват някои само.Мисля,че най-справедливо би било,да има тол такса за всички,и в нея включено всичко-ГО,данък.Който има 5 коли,които кара по 1000 км/годишно,да плаща по-малко от този,с една кола и 60000 км на година.Сега се стимулират хората да карат много,и да замърсяват въздуха,а се наказват шофиращите малко.

        ...
        Шофиращите малко, не са много за стимулиране. В общия случаи:

        - губят навици за шофиране
        - заемат бесрочно пулично паркомясто
        - автомобилите им са в лошо общо състояние.


        Изключения, много, разбира се.

        Коментар


        • krassitch
          krassitch коментира
          Редактиране на коментар
          Човек има една кола,която шофира например 15000 км/годишно,и иска още две,три за колекция например,ще ги шофира по 1000 км за година.Кой какви навици има,и как шофира-друга тема.За паркомястото,всички заемат такова.Или,може като в Япония,да си го купуваш-ако нямаш такова,нямаш право на кола.Шофиращите много не са за стимулиране,защото замърсяват много въздуха

      • #9
        Колекционирането на коли, които се съхраняват на публични паркоместа е от една страна глупаво, от друга силно егоистично.

        Ако махнем настрана ситуацията с публичните паркоместа - колекционирането на автомобили е ужасяващо скъпо удоволствие.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X