Накратко - какво трябва да приготви (освен книжка със съответната категория) непрофесионалния потребител на товарен автомобил над 3.5 тона . В частност - бус, който се използва за кемпер.
От официалната информация - без значение дали е регистриран като товарен или специален автомобил, ако общата маса е 3.5-12 т. се дължи тол такса, за която вече НЕ може да се купи винетка за определен период от време. Остава варианта пътна карта - абсолютно неприложимо за "любителска употреба" и варианта "проследяващо устройство" с догоовр и плащане според изминатите километри. За това устройство се плащат едни 2 лв./мес без ДДС за договора и още едни 3.30 лв/мес. за устройството или общо 5.30 без ДДС на месец или около 65 лв/год. без ДДС за услугата... после по 4-5-6-7 лв/100 км според евро категорията за отчетения път. Това ли е с тол таксите и има ли уловки?
Въпроси към знаещите:
1. Таксуването според АПИ е само за магистралите и първокласните пътища, които са тотал под 4000 км, останалите 15 000 км от републиканската пътна мрежа са 0.00 лв.
Ако използвам мобилно устройство за проследяване и се движа по смесен маршрут - например от София до Варна мина по маршрут по който има 100 км. магистрала, 100 км първокласен път и 300 км второкласен ще платя за 200 или за 500 км?
2. За движение само по второкласни пътища никаква винетка ли не е необходима.
Извън тол таксите всякакви други въпроси свързани с административните тежести, които предполага употребата на автомобил с маса 3.5-7.5 тона са добре дошли за обсъждане.
От официалната информация - без значение дали е регистриран като товарен или специален автомобил, ако общата маса е 3.5-12 т. се дължи тол такса, за която вече НЕ може да се купи винетка за определен период от време. Остава варианта пътна карта - абсолютно неприложимо за "любителска употреба" и варианта "проследяващо устройство" с догоовр и плащане според изминатите километри. За това устройство се плащат едни 2 лв./мес без ДДС за договора и още едни 3.30 лв/мес. за устройството или общо 5.30 без ДДС на месец или около 65 лв/год. без ДДС за услугата... после по 4-5-6-7 лв/100 км според евро категорията за отчетения път. Това ли е с тол таксите и има ли уловки?
Въпроси към знаещите:
1. Таксуването според АПИ е само за магистралите и първокласните пътища, които са тотал под 4000 км, останалите 15 000 км от републиканската пътна мрежа са 0.00 лв.
Ако използвам мобилно устройство за проследяване и се движа по смесен маршрут - например от София до Варна мина по маршрут по който има 100 км. магистрала, 100 км първокласен път и 300 км второкласен ще платя за 200 или за 500 км?
2. За движение само по второкласни пътища никаква винетка ли не е необходима.
Извън тол таксите всякакви други въпроси свързани с административните тежести, които предполага употребата на автомобил с маса 3.5-7.5 тона са добре дошли за обсъждане.
Коментар