Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

    И съответно не може да ползваме Комисията за защита на потребитея?

    Завеждане на дело ли е единствения начин? Говорих с адвоката си и той каза, че е възможно да ги осъдим, но най-вероятно ще минат години докато излезе решение и ще причини ужасно много главоболия, проверки на фирмата, ревизии и т.н., което не знам струва ли си за толкова дребна сума... но пък и въобще не ми се иска да оставям измамниците безнаказани, така че няма ли друг начин, ще се стигне и до там. Аман от измамници .

    Казуса значи е следния. На 24.05.2007 г. е закупен лаптоп Тошиба от Плесио Компютърс с гаранция от тях 24 месеца. На 09.03.2009 г. той се поврежда. На 11.03.2009 г. го нося в сервиза им на ул. Ангел Кънчев №5. Там го приемат и след няколко дни се обаждат, че дъното било изгоряло, но гаранцията вече била изтекла и трябвало да го платя . Това било така, защото Тошиба предлагала само една година международна гаранция и за да станат две лаптопа трябвало да бъде регистриран на сайта на Тошиба. Аз не съм бил уведомен за това при покупката, нямам и такъв документ на български или английски в комплекта. Всъщност повечето книжки към лаптопа са на гръцки, единствената инструкция на български и няколко защипани с телбод листа от принтер с изхабен тонер... Освен това аз нямам нищо подписано от Тошиба, а имам гаранционна карта на Плесио Компютърс, с упоменат сервизен адрес София, ул. Ангел Кънчев №5, в която пише дата на покупка 24.05.2009 г., от същата дата имам и фактура и касова бележка.

    Цитирам дословно три от точките в гаранционната карта:

    ----------

    5. Гаранцията влиза в сила от датата на закупуване, вписана на определеното за това място в този документ, както и от датата на издадената касова бележка при закупуването.

    7. По време на гаранционния срок, "PLESIO Computers" ще извършва поправки на проблемния продукт, поемайки разходите за резервни части и труд, които евентуално ще бъдат необходими. Поправките се извършват в Отдела за техническа подръжка на "PLESIO Computers", след доставяне на устройството в рамките на ротни дни и през работно време. "PLESIO Computers" се задължава да го приведе в начален вид.
    8. В случай на невъзможност за поправка на дефектния продукт, "PLESIO Computers" ще го замени с друг продукт от същия вид или с продукт притежаващ същите технически характеристики.

    --------

    Какво е станало всъщност. Те са го препратили в оторизирания сервиз на Тошиба, за да се възползват от тяхната международна гаранция, от там обаче са казали, че Тошиба признава само една година гаранция за този лаптоп и то от датата на производство. Това обаче е в явно противоречие с условията от гаранционната карта, единственият подписан и подпечатан от двете страни документ. Първо там явно е написано, от коя дата важи гаранцията и за какъв срок. Второ там пише, че поправката трябва да става в съответния отдел на Плесио, а не в трети сервиз, бил той и оторизирана на Тошиба. Така че Тошиба въобще не се явяват страна в спора.

    В момента обаче Плесио отказват да изпълнят техните задължения от гаранционната карта, очевидно разчитайки на факта, че като юридическо лице, не мога да действам по бързата процедура с Комисията за защита на потребителя .

    Има ли някаква друга, по-бърза процедура, когато става дума за юридическа лице, отколкото завеждането на дело? Ако трябва и да там ще се стигне, плюс иск за пропуснати ползи за времето на делото... но, ако някой се сети за по-добър вариант, ще съм благодарен да го сподели.

    В заключение искам да кажа: Внимавайте от къде пазарувате. Аз лично зачерквам Плесио Компютърс от фирмите, от които бих купил каквото и да е.

    П.П.: При нужда мога да потвърдя всички по-горни твърдения със съответните документи. Включително и писменият отказ на управителя, ремонта да бъде извършен.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

  • #2
    До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

    Съжалявам, че няма да е точно отговор на въпроса, но съвет:
    Направете си достатъчен брой копия на документите и използвайте копията. Ако е необходимо направете нотариална заверка, защото процеса със съда ще се проточи много и е верояно нещо да се изгуби.
    Мой познат так се опари при разправии с подобен казус-когато след година поискаха всички документи-се оказа че една касова бележка и някаква друга хартийка липсват...Вероятно са изгубенаи неумишлено, но...всичко бе нахалост.

    Коментар


    • #3
      До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

      Сигурен ли си, че дейността на КЗП се отнася само до физически лица?

      Коментар


      • #4
        До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Сигурен ли си, че дейността на КЗП се отнася само до физически лица?
        Така казаха от там.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #5
          До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
          Така казаха от там.
          мани те какво са казали, виж нещо по-истинско. За всеки случай.

          Коментар


          • #6
            До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Сигурен ли си, че дейността на КЗП се отнася само до физически лица?
            От ЗЗП

            § 13. По смисъла на този закон:
            1. "Потребител" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

            Коментар


            • #7
              До: Какво се прави при измама с гарнацията, ако сме фирма?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Сигурен ли си, че дейността на КЗП се отнася само до физически лица?
              Сигурно е, юридическите лица не са потребители по смисъла на тоя закон...

              Коментар


              • #8
                До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                да, малко встрани от основната тема, но все пак да помогна, с каквото мога.

                1. Плесио не могат да дават гаранция, която ще бъде изпълнена в техен сервиз, защото това е гаранцията на Тошиба, и тя се уважава в сервиз на Тошиба - само и единствено.
                Ако те не са упоменали, че лаптопа ще се сервизира на трето място, това е много сериозна пукнатина в тяхната гаранция, защото, ако е така, не е необходима регистрация на втората година гаранция на сайта на Тошиба.

                Аз не съм юрист, но оттук нещата са много клатещи се спрямо Плесио.

                2. Втората година - extended warranty - на Тошиба , представлява кутийка от ДВД, надлежна запечатена, и описание на това, какво има в кутийката. А то е един номер, необходим при регистрацията на допълнителната гаранция. Това го пише на кутийката от ДВД.

                3.В гаранционната карта на Плесио колко гаранция пише - 1 или две години.
                Ако е 2 - просто удоволствието да ги осъдиш ще е и мое. Това е задължително!!!!!

                В противен случай ще имаш повече разправии, но определено отново положителен резултат!

                4.Гаранцията на Тошиба е от датата на продажба, а не от датата на производство на продукта.

                От доста време работя с официалния представител на Тошиба за България, и въпреки че на пазара има доста продавачи на Тошиба, е добре да е ясно откъде идват тези лаптопи - Техномаркети, Плесио и др.т. продават далеч не само техника от официалния канал...
                С всички произтичащи от това последствия за клиента, уви..

                Искрено ти желая успех в твоята война!

                Ако мога да съм полезен с нещо, насреща съм

                Коментар


                • #9
                  До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                  Първоначално публикуван от pilot_1 Преглед на мнение
                  От ЗЗП

                  § 13. По смисъла на този закон:
                  1. "Потребител" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
                  Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                  Сигурно е, юридическите лица не са потребители по смисъла на тоя закон...
                  Вече ще знам

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    1. Плесио не могат да дават гаранция, която ще бъде изпълнена в техен сервиз, защото това е гаранцията на Тошиба, и тя се уважава в сервиз на Тошиба - само и единствено.
                    Ако те не са упоменали, че лаптопа ще се сервизира на трето място, това е много сериозна пукнатина в тяхната гаранция, защото, ако е така, не е необходима регистрация на втората година гаранция на сайта на Тошиба.

                    Аз не съм юрист, но оттук нещата са много клатещи се спрямо Плесио.
                    Точно така. В гаранцията не пише, че тя ще бъде изпълнена в Тошиба, пише, че ще е в техен сервиз. Няма нищо спомената за трети сервиз. Цитирал съм дословно в първия пост какво пише в т. 7 от гаранционната карта с логото на Плесио, където е споменат и техния адрес.

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    2. Втората година - extended warranty - на Тошиба , представлява кутийка от ДВД, надлежна запечатена, и описание на това, какво има в кутийката. А то е един номер, необходим при регистрацията на допълнителната гаранция. Това го пише на кутийката от ДВД.
                    Не съм получавал такова нещо. Подозренията ми защо е възможно това са две. Конфигурацията беше с 1 ГБ РАМ, а аз я исках с 2 ГБ. Бях помолен да се поразходя половин час (примерно, не помня точното време, но беше нещо от този сорт) или да пия кафе от техния автомат, докато извършат операцията. След това го получих разпечатан. Може да са я загубили. Другата вероятност е това да е бил лаптоп предназначен за продажба в Гърция и нарочно да е извадена, за да не се разбере при регистрация, че е продаден в България. Не знам дали това има някакво значение за Тошиба, така че само гадая, но всички книжки вървящи с лаптопа бяха на гръцки език или английски и гръцки, ако изключим няколко разпечатни на износен принтер лисчета хванати с телбод, които са инструкция за употреба. Клавиатурата под очевидно допълнително напечатаната кирилица има и гръцки букви. Някои програми, които очевидно разчитат на позиционни кодове, а не на това, което казва уиндоуса, разместват местата на някои символи, като " и @. Предварително инсталирания Уиндоус Виста Хоум Премиум, също тръгна да се конфигурира по подразбиране на гръцки. Всъщност наистина не знам дали това има някакво значение. Ще съм благодарен, ако знаеш нещо по въпроса и го споделиш?

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    3.В гаранционната карта на Плесио колко гаранция пише - 1 или две години.
                    Ако е 2 - просто удоволствието да ги осъдиш ще е и мое. Това е задължително!!!!!

                    В противен случай ще имаш повече разправии, но определено отново положителен резултат!
                    Пише 24 месеца. Може и този компютър да е вече безнадежно морално остарял, когато си го взема, но въпроса е принципен... аман от мошенници . Пък и смятам да видя дали не мога да ги осъдя и за пропуснати ползи, докато поправката се бави поради съдебни дела. Най-малкото ревизията, която ще им докара едно такова дело ще е удовлетворяващо отмъщение .

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    4.Гаранцията на Тошиба е от датата на продажба, а не от датата на производство на продукта.
                    От Плесио ми обясниха, че когато покупката не е регистрирана на сайта, гаранцията започвала да важи от датата на производство, която в моя случай била точно 2-3 месеца по-рано и не можело да се направи нищо, за да удължим все пак срока до 2 години. И това не знам дали е вярно, но ми прозвуча разумно.

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    От доста време работя с официалния представител на Тошиба за България, и въпреки че на пазара има доста продавачи на Тошиба, е добре да е ясно откъде идват тези лаптопи - Техномаркети, Плесио и др.т. продават далеч не само техника от официалния канал...
                    С всички произтичащи от това последствия за клиента, уви..

                    Искрено ти желая успех в твоята война!

                    Ако мога да съм полезен с нещо, насреща съм
                    Благодаря за споделената информация, определено ще е полезна .
                    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 19-03-09, 15:29.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                      относно отговор
                      1. Идеално си ме разбрал - това е пътя на логиката, освен всичко друго.

                      2. Отлично се пътвърждават съмненията ми, че този лаптоп не е продаден по официалния канал.
                      Ако те успокоява факта, че гаранцията си я загубил в момента, в който си отишъл да пиеш кафе преди покупката, може би ще се ядосваш по-малко.
                      Всеки лаптоп от Т. е с номер на модела. И колкото и парадоксално да звучи, съвършено еднакви машини, но едната с 1 Г, а другата с 2 ГБ, имат различни номера.
                      При сервизиране на гаранционна машина веднаа лъсва повечето памет, което не съотвества на номера. Оттам - кой тури тая памет, каква е тя, и т.н. - в общи линии гаранцията приключва.
                      Ако паметта е добавена в оторизиран сервиз на Т, то това се отразява в база данни , която е достъпна за сервизите по цял свят, и ако ти си си купил лаптопа в Хавай, ама се е скапал в Хисаря, то за Т това няма значение - когато машината стигне в сервиза, те уведомяват - тоя лаптоп не е купуван в Бг, а еди-къде си, ( от което . нищо, естествено ) просто да си знаеш...

                      за всички византийщини, дето си открил по машината - ми това просто допълва сигурността ми, че това не продадено по официален канал у нас. Всички Т у нас са кирилизирани, и имат описание на Бг ( за второто не съм сигурен на 100%, защото купчината с бумаги рядко я вадим от кашона въобще )

                      3. Ако имаш силата да се захванеш с тази война, ще я спечелиш, и ще имаш огромно морално удовлетворение.
                      Спомни си за Хан Крум как си е пиел виното след разгрома над Никифор

                      естествено, че имаш пропуснати ползи, това е очевидно - това е компютъра, на който си водиш счетоводството на фирмата, закъснял си да си платиш ДДС-то, не си превел осигуровките на работниците, и ...
                      тук творческия полет на фантазията е неограничен..

                      Докато се развият нещата, ще мине време. То и сега компа ти е остарял и не може да бъде заменен със същия, така че ще бъде заменен със същия по стойност, което определено е интересно като перспектива, нали?

                      4. Това е безсмислено - те просто не са ти отговорили нищо.
                      Ако втората година не е регистрирана на сайта, първата година една година ли е или 12 - 4 месеца ( времето, дето не са го продали ?)
                      Абсолютно нищо не значат тези думи...

                      Консултирай се с юрист по въпроса, ако мога да съм ти полезен с информация - винаги съм готов да помогна

                      Успех!!!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                        2. Отлично се пътвърждават съмненията ми, че този лаптоп не е продаден по официалния канал.
                        Ако те успокоява факта, че гаранцията си я загубил в момента, в който си отишъл да пиеш кафе преди покупката, може би ще се ядосваш по-малко.
                        Всеки лаптоп от Т. е с номер на модела. И колкото и парадоксално да звучи, съвършено еднакви машини, но едната с 1 Г, а другата с 2 ГБ, имат различни номера.
                        При сервизиране на гаранционна машина веднаа лъсва повечето памет, което не съотвества на номера. Оттам - кой тури тая памет, каква е тя, и т.н. - в общи линии гаранцията приключва.
                        Ако паметта е добавена в оторизиран сервиз на Т, то това се отразява в база данни , която е достъпна за сервизите по цял свят, и ако ти си си купил лаптопа в Хавай, ама се е скапал в Хисаря, то за Т това няма значение - когато машината стигне в сервиза, те уведомяват - тоя лаптоп не е купуван в Бг, а еди-къде си, ( от което . нищо, естествено ) просто да си знаеш...

                        за всички византийщини, дето си открил по машината - ми това просто допълва сигурността ми, че това не продадено по официален канал у нас. Всички Т у нас са кирилизирани, и имат описание на Бг ( за второто не съм сигурен на 100%, защото купчината с бумаги рядко я вадим от кашона въобще )
                        Така . Сега остава да разбера има ли начин, да използвам и това срещу тях или поне да им причиня още неудобства.. Примерно жалба до Тошиба, че някърняват името на марката им в България?!

                        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                        3. Ако имаш силата да се захванеш с тази война, ще я спечелиш, и ще имаш огромно морално удовлетворение.
                        Спомни си за Хан Крум как си е пиел виното след разгрома над Никифор

                        естествено, че имаш пропуснати ползи, това е очевидно - това е компютъра, на който си водиш счетоводството на фирмата, закъснял си да си платиш ДДС-то, не си превел осигуровките на работниците, и ...
                        тук творческия полет на фантазията е неограничен..
                        И да не я спечеля, надявам се, че поне ще причиня достатъчно главоболия, за да се замислят следващия път, дали си струва да мамят някого . Не ми е за 700 и кусор лева, които искат за ремонт... Въпросът е принципен .

                        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                        Докато се развият нещата, ще мине време. То и сега компа ти е остарял и не може да бъде заменен със същия, така че ще бъде заменен със същия по стойност, което определено е интересно като перспектива, нали?
                        Абе, конфигурацията все още е доста актуална... Core 2 DUO 1.8, NVida 7600, след добавката 2 ГБ РАМ и т.н. В момента има с какво да я заменят по параметри... за съжаление така и пише в гаранцията . Замяната става за нещо със същите параметри, а не за същата сума ... така че забавили ли се много дълго, наистина ще става само за музея... Вече ще го имам предвид при следващи покупки...

                        Отново благодаря за информацията
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                          да, малко встрани от основната тема, но все пак да помогна, с каквото мога.

                          1. Плесио не могат да дават гаранция, която ще бъде изпълнена в техен сервиз, защото това е гаранцията на Тошиба, и тя се уважава в сервиз на Тошиба - само и единствено.
                          Ако те не са упоменали, че лаптопа ще се сервизира на трето място, това е много сериозна пукнатина в тяхната гаранция, защото, ако е така, не е необходима регистрация на втората година гаранция на сайта на Тошиба.

                          Аз не съм юрист, но оттук нещата са много клатещи се спрямо Плесио.

                          2. Втората година - extended warranty - на Тошиба , представлява кутийка от ДВД, надлежна запечатена, и описание на това, какво има в кутийката. А то е един номер, необходим при регистрацията на допълнителната гаранция. Това го пише на кутийката от ДВД.

                          3.В гаранционната карта на Плесио колко гаранция пише - 1 или две години.
                          Ако е 2 - просто удоволствието да ги осъдиш ще е и мое. Това е задължително!!!!!

                          В противен случай ще имаш повече разправии, но определено отново положителен резултат!

                          4.Гаранцията на Тошиба е от датата на продажба, а не от датата на производство на продукта.

                          От доста време работя с официалния представител на Тошиба за България, и въпреки че на пазара има доста продавачи на Тошиба, е добре да е ясно откъде идват тези лаптопи - Техномаркети, Плесио и др.т. продават далеч не само техника от официалния канал...
                          С всички произтичащи от това последствия за клиента, уви..

                          Искрено ти желая успех в твоята война!

                          Ако мога да съм полезен с нещо, насреща съм

                          И аз съм малко офтопик от основната тема, но точно към Плесио се бях насочил за закупуване на лаптоп.Може ли някакъв контакт с официалния представител на Тошиба(на ЛС) за да не нарушаваме правилата и оспамваме темата на колегата

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                            Първоначално публикуван от steff_s Преглед на мнение
                            И аз съм малко офтопик от основната тема, но точно към Плесио се бях насочил за закупуване на лаптоп.Може ли някакъв контакт с официалния представител на Тошиба(на ЛС) за да не нарушаваме правилата и оспамваме темата на колегата
                            тук имаме една интересна трудност

                            това е трудност за крайния потребител, но е в защита на дилърите на официалния представител ( каквато се явява и фирмата ми )

                            Трудността се състои в това, че представителя не работи с крайни клиенти, и не знам как може да се представи съществуващия проблем пред него.

                            имаш ЛС

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какво се прави при измама с гарaнцията, ако сме фирма?

                              Пий една студена вода и забрави !
                              От Грък незад , ни пари, ни стока не се взима.

                              На мен Ге....ос ми продадоха чисто нов неработещ телефон, как ли не ги натисках, е не и не !
                              Гаранционната претенция, беше предявена още на следващия ден.
                              Хиляда пъти го ремонтираха, и всеки път ми го връщаха все по развален.
                              Отнасят се към нас сякаш сме туземци.

                              Ако много се интересуваш, мога да ти кажа каква им е схемата на незаконна далавера.
                              Внасят дубайска стока, по пътя / транзита от Пирея до София / докуметите се заменят, на Пирея е влязъл транзит за България, която е в Евросъюза, на входа на България вече в стока от гръцкия клон на фирмата. После пък част от продукцията се връща в Гърция, която си е в Евросъюза и там май им е основната далавера. Връща се само по документи разбира се, защото така и никога не е напускала Гърция. Знам го най общо, без доказателства и документи .
                              Незнам дали нашия ДАНС, ще се заинтересува, но гърците ако си ги барнат, ще им порнат шортенцата до голо дупце. Ако искаш пиши сигнал, да ги чекнат,особено складовите наличности, много любопитни работи ще научат.
                              Последно редактирано от Nik Nikolov; 19-03-09, 16:44.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X