И съответно не може да ползваме Комисията за защита на потребитея?
Завеждане на дело ли е единствения начин? Говорих с адвоката си и той каза, че е възможно да ги осъдим, но най-вероятно ще минат години докато излезе решение и ще причини ужасно много главоболия, проверки на фирмата, ревизии и т.н., което не знам струва ли си за толкова дребна сума... но пък и въобще не ми се иска да оставям измамниците безнаказани, така че няма ли друг начин, ще се стигне и до там. Аман от измамници
.
Казуса значи е следния. На 24.05.2007 г. е закупен лаптоп Тошиба от Плесио Компютърс с гаранция от тях 24 месеца. На 09.03.2009 г. той се поврежда. На 11.03.2009 г. го нося в сервиза им на ул. Ангел Кънчев №5. Там го приемат и след няколко дни се обаждат, че дъното било изгоряло, но гаранцията вече била изтекла и трябвало да го платя
. Това било така, защото Тошиба предлагала само една година международна гаранция и за да станат две лаптопа трябвало да бъде регистриран на сайта на Тошиба. Аз не съм бил уведомен за това при покупката, нямам и такъв документ на български или английски в комплекта. Всъщност повечето книжки към лаптопа са на гръцки, единствената инструкция на български и няколко защипани с телбод листа от принтер с изхабен тонер... Освен това аз нямам нищо подписано от Тошиба, а имам гаранционна карта на Плесио Компютърс, с упоменат сервизен адрес София, ул. Ангел Кънчев №5, в която пише дата на покупка 24.05.2009 г., от същата дата имам и фактура и касова бележка.
Цитирам дословно три от точките в гаранционната карта:
----------
5. Гаранцията влиза в сила от датата на закупуване, вписана на определеното за това място в този документ, както и от датата на издадената касова бележка при закупуването.
7. По време на гаранционния срок, "PLESIO Computers" ще извършва поправки на проблемния продукт, поемайки разходите за резервни части и труд, които евентуално ще бъдат необходими. Поправките се извършват в Отдела за техническа подръжка на "PLESIO Computers", след доставяне на устройството в рамките на ротни дни и през работно време. "PLESIO Computers" се задължава да го приведе в начален вид.
8. В случай на невъзможност за поправка на дефектния продукт, "PLESIO Computers" ще го замени с друг продукт от същия вид или с продукт притежаващ същите технически характеристики.
--------
Какво е станало всъщност. Те са го препратили в оторизирания сервиз на Тошиба, за да се възползват от тяхната международна гаранция, от там обаче са казали, че Тошиба признава само една година гаранция за този лаптоп и то от датата на производство. Това обаче е в явно противоречие с условията от гаранционната карта, единственият подписан и подпечатан от двете страни документ. Първо там явно е написано, от коя дата важи гаранцията и за какъв срок. Второ там пише, че поправката трябва да става в съответния отдел на Плесио, а не в трети сервиз, бил той и оторизирана на Тошиба. Така че Тошиба въобще не се явяват страна в спора.
В момента обаче Плесио отказват да изпълнят техните задължения от гаранционната карта, очевидно разчитайки на факта, че като юридическо лице, не мога да действам по бързата процедура с Комисията за защита на потребителя
.
Има ли някаква друга, по-бърза процедура, когато става дума за юридическа лице, отколкото завеждането на дело? Ако трябва и да там ще се стигне, плюс иск за пропуснати ползи за времето на делото... но, ако някой се сети за по-добър вариант, ще съм благодарен да го сподели.
В заключение искам да кажа: Внимавайте от къде пазарувате. Аз лично зачерквам Плесио Компютърс от фирмите, от които бих купил каквото и да е.
П.П.: При нужда мога да потвърдя всички по-горни твърдения със съответните документи. Включително и писменият отказ на управителя, ремонта да бъде извършен.
Завеждане на дело ли е единствения начин? Говорих с адвоката си и той каза, че е възможно да ги осъдим, но най-вероятно ще минат години докато излезе решение и ще причини ужасно много главоболия, проверки на фирмата, ревизии и т.н., което не знам струва ли си за толкова дребна сума... но пък и въобще не ми се иска да оставям измамниците безнаказани, така че няма ли друг начин, ще се стигне и до там. Аман от измамници

Казуса значи е следния. На 24.05.2007 г. е закупен лаптоп Тошиба от Плесио Компютърс с гаранция от тях 24 месеца. На 09.03.2009 г. той се поврежда. На 11.03.2009 г. го нося в сервиза им на ул. Ангел Кънчев №5. Там го приемат и след няколко дни се обаждат, че дъното било изгоряло, но гаранцията вече била изтекла и трябвало да го платя

Цитирам дословно три от точките в гаранционната карта:
----------
5. Гаранцията влиза в сила от датата на закупуване, вписана на определеното за това място в този документ, както и от датата на издадената касова бележка при закупуването.
7. По време на гаранционния срок, "PLESIO Computers" ще извършва поправки на проблемния продукт, поемайки разходите за резервни части и труд, които евентуално ще бъдат необходими. Поправките се извършват в Отдела за техническа подръжка на "PLESIO Computers", след доставяне на устройството в рамките на ротни дни и през работно време. "PLESIO Computers" се задължава да го приведе в начален вид.
8. В случай на невъзможност за поправка на дефектния продукт, "PLESIO Computers" ще го замени с друг продукт от същия вид или с продукт притежаващ същите технически характеристики.
--------
Какво е станало всъщност. Те са го препратили в оторизирания сервиз на Тошиба, за да се възползват от тяхната международна гаранция, от там обаче са казали, че Тошиба признава само една година гаранция за този лаптоп и то от датата на производство. Това обаче е в явно противоречие с условията от гаранционната карта, единственият подписан и подпечатан от двете страни документ. Първо там явно е написано, от коя дата важи гаранцията и за какъв срок. Второ там пише, че поправката трябва да става в съответния отдел на Плесио, а не в трети сервиз, бил той и оторизирана на Тошиба. Така че Тошиба въобще не се явяват страна в спора.
В момента обаче Плесио отказват да изпълнят техните задължения от гаранционната карта, очевидно разчитайки на факта, че като юридическо лице, не мога да действам по бързата процедура с Комисията за защита на потребителя

Има ли някаква друга, по-бърза процедура, когато става дума за юридическа лице, отколкото завеждането на дело? Ако трябва и да там ще се стигне, плюс иск за пропуснати ползи за времето на делото... но, ако някой се сети за по-добър вариант, ще съм благодарен да го сподели.
В заключение искам да кажа: Внимавайте от къде пазарувате. Аз лично зачерквам Плесио Компютърс от фирмите, от които бих купил каквото и да е.
П.П.: При нужда мога да потвърдя всички по-горни твърдения със съответните документи. Включително и писменият отказ на управителя, ремонта да бъде извършен.
Коментар