Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Внос на двигател, мистерията разбулена

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Внос на двигател, мистерията разбулена

    Като се провери VIN се вижда това шаси с кой двигател е пуснато. Ако двигателя е с други данни, трябва протокол от Технотест и т.н...
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #17
      До: Внос на двигател, мистерията разбулена

      Естествено, нали за това става въпрос. Ти отиваш и си обяваваш, че имаш нова двигател. Минаваш технотест и си плащаш пътния данък по него. Акциз НЕ плащаш, защото двигателят само по себе си не е акцизна стока. Това е.
      VW Touareg V10, 5000cc

      Коментар


      • #18
        До: Внос на двигател, мистерията разбулена

        да ама като минеш технотест и ти праснат някоя бележка с която да ти регистрират колата с новия двигател и да запишат киловатите му, друг е въпроса че имаше някакви граници в които можеш да вдигаш мошността примерно 20-30 % няма да е лошо като минеш по целия път да пишеш пак да видим какво е положението

        Коментар


        • #19
          До: Внос на двигател, мистерията разбулена

          С новия двигател автомобилът минава в категория акцизни. Интересувах се, защото и аз търся начин да прескоча акциза. Това което ми обясняваха е логично. Друг въпрос е как е на практика. Сигурно помниш, че в началото на 2007г. много акцизни коли не платиха нищо и сега се чудят как да ги намерят.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #20
            До: Внос на двигател, мистерията разбулена

            Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
            С новия двигател автомобилът минава в категория акцизни. Интересувах се, защото и аз търся начин да прескоча акциза. Това което ми обясняваха е логично. Друг въпрос е как е на практика. Сигурно помниш, че в началото на 2007г. много акцизни коли не платиха нищо и сега се чудят как да ги намерят.
            Здравейте, колеги!Аз съм новичък във форува, а и като цяло не разбирам много от автомобили, още по-малко от такива с повишена проходимост, но се надявам с времето да се ограмотя. С помоща на този форум засега успявам по малко. Та от закони поотбирам. Въпроса с акциза е уреден в Закона за акзиците и данъчните складове. Съгласно чл.2, т.5 от него акцизна стока е автомобила. В чл.18 има определение за автомобил. Ясно, че не е двигател, а последния е част от него, но на облагане подлежи автомобила. Задължено лице за плащане на акциза е вносителя на автмобил - чл.3, т.7, а т.2 касае вносител на акцизни стоки, т.е. автомобил. На следващо място чл.76г от ЗАДС, който урежда оформянето на документите и процедурата отново сочи задължение за вносителя на акцизна стока, т.е. автомобил. Така, че ако ти обясняват друго ще е интересно да споделиш по-точно.
            Subaru Outback H6 MY 05 продаден :(
            Opel Frontera V6

            Коментар


            • #21
              До: Внос на двигател, мистерията разбулена

              А мерси.

              Каквото и да са му говорили, то е било, защото са искали да им управи настроените с някой лев, не друго.
              VW Touareg V10, 5000cc

              Коментар


              • #22
                До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                Първоначално публикуван от bobeck Преглед на мнение
                Здравейте, колеги!Аз съм новичък във форува, а и като цяло не разбирам много от автомобили, още по-малко от такива с повишена проходимост, но се надявам с времето да се ограмотя. С помоща на този форум засега успявам по малко. Та от закони поотбирам. Въпроса с акциза е уреден в Закона за акзиците и данъчните складове. Съгласно чл.2, т.5 от него акцизна стока е автомобила. В чл.18 има определение за автомобил. Ясно, че не е двигател, а последния е част от него, но на облагане подлежи автомобила. Задължено лице за плащане на акциза е вносителя на автмобил - чл.3, т.7, а т.2 касае вносител на акцизни стоки, т.е. автомобил. На следващо място чл.76г от ЗАДС, който урежда оформянето на документите и процедурата отново сочи задължение за вносителя на акцизна стока, т.е. автомобил. Така, че ако ти обясняват друго ще е интересно да споделиш по-точно.
                Така и не сколасах да прочета последните промени в закона (май беше в извънредния брой 109 на ДВ). Но имам спомен, че по отношение на колите там май нямаше нищо съществено.

                Но едва ли са променили чл.19, т.1.

                Двигателят не е акцизна стока. Смяната на двигател не е внос на акцизен автомобил. Обаче, това е производство на акцизна стока на територията на страната.

                Иначе, нали си сещаш каква карта ще им тръгне на вносителите на нови и стари автомобили? И кога държавата ще види и един лев акциз?

                Преди време, ДЕУ държаха половин квадратен километър складове на пристанището на Варна, където новите корейски автомобили слизаха на ход от кораба, след което биваха разглобявани, упаковани в контейнери и заминаваха за Украйна като резервни части...

                Чисто теоретически, след регистрацията на новосглобеното возило в КАТ и общината трябва да дойде уведомлението за дължимия акциз.

                Практически (както и други неща в България) всичко е възможно.

                P.S. Колега, би ми било интересно да прочета коментара на специалист по отношение на следното:

                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...3&postcount=49

                Коментар


                • #23
                  До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                  Защо е нужен специалист? Tougi го е написал:

                  "...защото действително изглежда има мнооого "дупки" в този закон."

                  И докато има, ще има и тълкуване, и рушвети, и "по-наши", и...добавяйте!
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #24
                    До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                    Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                    Така и не сколасах да прочета последните промени в закона (май беше в извънредния брой 109 на ДВ). Но имам спомен, че по отношение на колите там май нямаше нищо съществено.
                    Съгласен съм с написаното колега, но в случая обсъждаме вариант, при който ти сам внасяш промяна в твоя автомобил, а не да вършиш това по занятие. Последното безспорно би представлявало производство на стоки. Същото би било и ако прибегнеш до услугите на трето лице, което преработи твоя автомобил като му смени двигателя. Тогава той би се явил производител и ще дължи акциз. Да се приеме обратното би означавало в случай, че отглеждаш тютюн и си свиеш цигара от него да дължиш акциз и да следва задължение за регистрация.
                    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 13-02-08, 23:51. Причина: оправяне на цитат
                    Subaru Outback H6 MY 05 продаден :(
                    Opel Frontera V6

                    Коментар


                    • #25
                      До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                      Ето малко извлечение от закона за акцизите. Мога да коментирам евентуални въпроси, но само въз основа на отговорите които получих. Направи ми впечатление - закона или не се познава или се търси начин за "почерпка"


                      Чл. 59. (1) (Доп. - ДВ, бр. 63 от 2006 г., в сила от 04.08.2006 г.) Производство на акцизни стоки е всякакъв вид обработка или преработка, включително добиване, извличане и смесване, на всякакъв вид суровини, материали и/или продукти, в резултат на което се получават или опаковат акцизни стоки.

                      (2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) За производство на акцизни стоки се смята и производството на продукти, които съдържат етилов алкохол над 1,2 % vol (1 % mas), които по своите характеристики са предназначени за консумация като храни или напитки или като добавки при производството на храни или напитки.

                      (3) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Не се смятат за производство на акцизни стоки дейностите и операциите по ал. 1 със стоки по чл. 2, т. 5, за които е заплатен акциз.

                      Чл. 76г. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Всяко лице, което въвежда на територията на страната акцизни стоки по чл. 2, т. 5 от територията на друга държава членка, е длъжно да подаде декларация по образец, определен с правилника за прилагане на закона.

                      (2) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Декларацията по ал. 1 се подава пред компетентното митническо учреждение по постоянния адрес, съответно по седалището на лицето в 14-дневен срок от въвеждането на стоките. Декларацията се подава преди първоначалната регистрация на автомобила в Република България.

                      (3) Митническите органи имат право да изискат заедно с декларацията по ал. 2 да бъдат представени и стоките.

                      (4) Въз основа на подадената декларация компетентното митническо учреждение определя размера на дължимия акциз и го съобщава на лицето.



                      Чл. 110. (1) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Лице, което не подаде акцизна декларация в срока по чл. 76г или по чл. 87, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 2500 лв.

                      (2) При повторно нарушение по ал. 1 имуществената санкция е в размер от 1000 до 5000 лв.
                      (3) (Отм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.)
                      (4) (Отм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.)


                      Чл. 123а. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Който избегне пълното или частичното заплащане или обезпечаване на дължимия по този закон акциз, се наказва с глоба в двойния размер на избегнатия акциз, но не по-малко от 1000 лв., а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция в двойния размер на избегнатия акциз, но не по-малко от 2000 лв.
                      (2) При повторно нарушение по ал. 1 глобата е в тройния размер на избегнатия акциз, но не по-малко от 2000 лв., а имуществената санкция - в тройния размер на избегнатия акциз, но не по-малко от 4000 лв.


                      Чл. 124. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) В случаите на нарушения по чл. 115, 116, 117, 118, чл. 120, ал. 1, чл. 121, ал. 1, 2 и 3, чл. 122, 123 и 126 стоките - предмет на нарушението, се отнемат в полза на държавата, независимо от това чия собственост са.
                      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                      Коментар


                      • #26
                        До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                        Само да вметна (проверил съм го) че дори ако на автомобилът ви който е купен с определен двигател инсталирате каквото и да е устройство което му повишава мощността сте задължени да подадете декларация с която да уведомите данъчните за промяната а те да ви издадат документ с който да доплатите акциза... Не че някой ще тръгне да подава декларация за чип тунинга дето си е направил но да ви кажа...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #27
                          До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                          Първоначално публикуван от bobeck Преглед на мнение
                          Съгласен съм с написаното колега, но в случая обсъждаме вариант, при който ти сам внасяш промяна в твоя автомобил, а не да вършиш това по занятие. Последното безспорно би представлявало производство на стоки. Същото би било и ако прибегнеш до услугите на трето лице, което преработи твоя автомобил като му смени двигателя. Тогава той би се явил производител и ще дължи акциз. Да се приеме обратното би означавало в случай, че отглеждаш тютюн и си свиеш цигара от него да дължиш акциз и да следва задължение за регистрация.
                          Член 59, алинея 1.

                          Едно време хартийките за саморъчно направени цигари вървяха заедно с бандерола, т.е. преди да си свиеш цигарата (производство на акцизна стока) ти си си платил акциза. И не ти трябва регистрация.

                          Регистрация е необходима само при режим отложено плащане на акциза. Т.е. когато регистриран производител (или търговец) продава акцизна стока на регистриран търговец, акциз не се начислява но за това пък се води акцизно счетоводство и всеки месец се подава акцизна декларация. Акциза се плаща от крайния потребител.

                          Дали сам ще си пиеш ракията която си сварил, или ще я продаваш е ирелевантно - акциза е дължим. Същото важи и за автомобилите.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                            Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                            Само да вметна (проверил съм го) че дори ако на автомобилът ви който е купен с определен двигател инсталирате каквото и да е устройство което му повишава мощността сте задължени да подадете декларация с която да уведомите данъчните за промяната а те да ви издадат документ с който да доплатите акциза... Не че някой ще тръгне да подава декларация за чип тунинга дето си е направил но да ви кажа...
                            Само при внос трябва да се гледа колата да е задължително без такъв тунинг и той да се направи тук след регистрация, защото в КАТ вече изрично проверяват и за това...
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                              Как проверяват за чеп тунинг в КАТ ? Ти ме застреля. Те едвам проверяват спирачки, чак пък чеп-тунинг.
                              VW Touareg V10, 5000cc

                              Коментар


                              • #30
                                До: Внос на двигател, мистерията разбулена

                                Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнение
                                Как проверяват за чеп тунинг в КАТ ? Ти ме застреля. Те едвам проверяват спирачки, чак пък чеп-тунинг.
                                Не знам точно как правят проверката, но един приятел си купи преди месец нов внос Сеат Ибиза Купра, която фабрично се води 154(или май беше даже 158 ) коня и след регистрацията в КАТ каза, че са го проверявали изрично дали няма чип тунинг, за да видят дали да не му сложат и акциз. Той няма, така че му се е разминало. Ще го питам какво точно са правили.
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X