Един въпрос тук не мога да го разгадая. Предвид това, че държавата признава при покупка на джипове, ванове и баничарки 6+1, пикапи 3+1 и товарни 1+1 ДДС. Днес вече много фирми предлагат МПС-тата си з продан. Тук възникват два въпроса, които биха били полезни според мен на много бъдещи собственици. (малко хаотично стрелям, ако някой се сеща за други неща да допълва)
А - Продажба на МПС от Фирма на Фирма
1 - ДДС на реаалната покупателна стойност ли се обявява, на по-висока или по-ниска цена. Какви плюсове и минуси има при едното и при другото
2 - Избягва ли се нотариус както при покупка от частно лице на частно / държавната такса (мисля, че така се казваше), която реално прави прехвърлянето скъпо при МПС с по-висока себестойност.
3 - Важат ли привилегиите които ползваме при покупка на нова кола на фирма, да се взима ДДС на всякакви разходи по колата - части, автомивки, гориво и т.н.
4 - Изключая товарните автомобили пти които данъка е на база тегло, при другите, данъците остават ли същите?
5 - Уж има закон който го забранява, но реално как стоят нещата - трябва ли да се пишат пълномощни за управление на МПС-то?
6 - Месечна/Годишна документация. Какви са задължителните отчети - пътни книжки, на колко време трябва да се водят и трябва ли изобщо да се водят. Също и някакви други специфични допълнения?
Б - Продажба на МПС от Фирма на Фирма
1 - Много фирми обявяват за продан МПС в обявите си си с Цена без ДДС. Като тук следва въпроса, про покупка от частно лице, може ли да се спести начисляването на ДДС. Това няма ли да е в ущърб за фирмата продавач? Включително съм виждал и обяви в автокъщи с коли върнати или иззети от лизинг, също обявени цени без ДДС. Мой колга пък си купи ван 6+1 и с продавача се договорили нещо и си разделили ДДС-то...но какъв е номера тук не ми става ясно?
2 - Как стоят нещата с продажбата и нотариуса, подобно на споменатите в А-подточка.
Пак казвам, ако някой се сеща за други плюсове и минуси или нещо интересно по темата, нека допълва с въпроси или информация
А - Продажба на МПС от Фирма на Фирма
1 - ДДС на реаалната покупателна стойност ли се обявява, на по-висока или по-ниска цена. Какви плюсове и минуси има при едното и при другото
2 - Избягва ли се нотариус както при покупка от частно лице на частно / държавната такса (мисля, че така се казваше), която реално прави прехвърлянето скъпо при МПС с по-висока себестойност.
3 - Важат ли привилегиите които ползваме при покупка на нова кола на фирма, да се взима ДДС на всякакви разходи по колата - части, автомивки, гориво и т.н.
4 - Изключая товарните автомобили пти които данъка е на база тегло, при другите, данъците остават ли същите?
5 - Уж има закон който го забранява, но реално как стоят нещата - трябва ли да се пишат пълномощни за управление на МПС-то?
6 - Месечна/Годишна документация. Какви са задължителните отчети - пътни книжки, на колко време трябва да се водят и трябва ли изобщо да се водят. Също и някакви други специфични допълнения?
Б - Продажба на МПС от Фирма на Фирма
1 - Много фирми обявяват за продан МПС в обявите си си с Цена без ДДС. Като тук следва въпроса, про покупка от частно лице, може ли да се спести начисляването на ДДС. Това няма ли да е в ущърб за фирмата продавач? Включително съм виждал и обяви в автокъщи с коли върнати или иззети от лизинг, също обявени цени без ДДС. Мой колга пък си купи ван 6+1 и с продавача се договорили нещо и си разделили ДДС-то...но какъв е номера тук не ми става ясно?
2 - Как стоят нещата с продажбата и нотариуса, подобно на споменатите в А-подточка.
Пак казвам, ако някой се сеща за други плюсове и минуси или нещо интересно по темата, нека допълва с въпроси или информация
Коментар