От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
Добре е да си формулираш въпроса точно.
Какво имаш предвид под товарна - ще я ползваш за товарна или искаш да минеш "тънката" лайсна и да спестиш от данаци ?
Пиши за защо искаш да стане товарна освен горното.
Попринцип не е трудно, трябва да я пригодиш за товарна, да има преграда и там гругите щуротии, след това (нека колегите които са по-запознати да кажат), се минава техно тест и накрая в кат. Целтати категория N1 ли e ?
Добре е да си формулираш въпроса точно.
Какво имаш предвид под товарна - ще я ползваш за товарна или искаш да минеш "тънката" лайсна и да спестиш от данаци ?
Пиши за защо искаш да стане товарна освен горното.
Попринцип не е трудно, трябва да я пригодиш за товарна, да има преграда и там гругите щуротии, след това (нека колегите които са по-запознати да кажат), се минава техно тест и накрая в кат. Целтати категория N1 ли e ?
Поздрави !
Заради данъци. Примерно за двигател 3.0 литра на субару,с верига, пословично здрав, вероятно най добрият им двигател е към 1000 лв данък. Как да си го купи човек?!
Предположих че тази иконка ще е достътъчна в първия пост.
От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
Ами така кажи де , вече зависи дали колата е комби или е с 3 врати, но процедурата е една и съща. Трябва да свалиш коланите да сложиш преграда м/у шофьора и товарния отсег. След това техно тест щото си направил промени по консртукцията на втомобила и го пишете категория N1 за справка можеш да прочетеш в правилника какво пише, но по памет ще ти кажа, че това е товарен автомобил до 3500кг. общо тегло, Минаваш преглед 2 пъти годишно, до тук добре, но след като си узакониш така направеният автомобил вероятно ще искаш да си сложиш обратно седалки и там друго дето си оскубал, но това може да е проблем пред органите на реда. Щото в талона ще пише 1+1 което значеи, че не можеш да возиш повече пътници от 1 + шофьора. Все пак това не е за подценяване, но риска си го поемаш ти.
Поздрави !
П.п. Ако потърсиш в гугъл има изисквания за технотестовете - да знаеш какво да очакваш, верочтно след всичките разправии и разходи ще ти бъде доста изгодно окъм данъци
От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
Благодаря!
Сега четах и за винетките, ако си товарна кола и не си натоварен, винетката е за лека кола , ако си натоварен винетката е за товарна 500стотин и колко лева.
И друго интересно научих, имаме единна служебна лека кола Ситроен c4 , чисто нов закупен 5 места води се товарен 4+1 с винетка за лека кола, въбще не е преработван, всичко е законно. Интересна работа.
Благодаря!
Сега четах и за винетките, ако си товарна кола и не си натоварен, винетката е за лека кола , ако си натоварен винетката е за товарна 500стотин и колко лева.
И друго интересно научих, имаме единна служебна лека кола Ситроен c4 , чисто нов закупен 5 места води се товарен 4+1 с винетка за лека кола, въбще не е преработван, всичко е законно. Интересна работа.
Този варянт също става да е 4+1, НО за там ще ти трябват малко "връзки" , все пак такава си ни е държавицата и ще си я регистриташ без проблем. А за винетките си прав от части. Най-просотое е, че категория N1 към която се целиш е с малката винетка като лека кола. Теб друго не те интересува - товарен, разтоварен .
От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
Никакви връзки! Просто за Ситроенчето сертификатът от производителя е бил за товарна N1, иначе НЕ СТАВА!
Как го измисли, че данъка на субаруто е 1000лв??? Някъде между 300 и 500лв е, ако е сравнително ново...
Никакви връзки! Просто за Ситроенчето сертификатът от производителя е бил за товарна N1, иначе НЕ СТАВА!
Как го измисли, че данъка на субаруто е 1000лв??? Някъде между 300 и 500лв е, ако е сравнително ново...
За новата е ясно, но иначе как би могъл да я регистрира без да пипа нищо по нея ?
П.п. Тоя номер го опитвах преди 3 години и тогава, за да не пипам нищо по автомобила едно приятелче ми подаде ръка, смисъл просто ме насочи какво да попълвам и как стават нещата иначе . Сега може и да са се променили нещата.
От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
А в Кат Варна са пощурели да ги регистрират товарни . Не знам що за глупост са измислили. Преди седмица си регистрирах Диско 2 , стандартно без промени 4+1 . В немския талон си пишеше че колата е пътническа ( ПКВ ). Костваше ми 2 часа разправии , и нерви да ги убедя че не трябва да я пишат товарна . Разбрах че не е единствен случай , но не мога да разбера къде е уловката . Офицера се мъчеше да ме убеди че има някаква формула - по която се определя дали е товарна или пътник . В общи линии тази глупост ми я обясни така : Общо тегло на МПС -2810 кг. Без товар 2200 кг. 4 пътника всеки по 68 кг.- 272 кг. ( не знам защо 4 , трябва да са 4+1) . За товар остават 338 кг , което е повече от теглото на пътниците - затова автомобила ми бил товарен . Е тази глупост не можах да я разбера . А даже началника на Кат настояваше , че е така . След скандал и заявяване от моя страна че ще се пишат жалби и викат журналисти , я регистрираха както е по немски документи - пътническа .
Баце! Във Варна нямам представа как е. Тук при нас е така: Никакви уравнения не се решават относно вида на автомобила. Каквото пише по чуждият талон, това пишем и в нашия. Ако действителността се разминава с написаното, автомобилът се спира от движение. Точка.
За пишещите по-горе! Технотест НЕ Участва в уравнението!!
Това с ДДС-арките сме го нищили вече!
Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
Благодаря!
Сега четах и за винетките, ако си товарна кола и не си натоварен, винетката е за лека кола , ако си натоварен винетката е за товарна 500стотин и колко лева.
И друго интересно научих, имаме единна служебна лека кола Ситроен c4 , чисто нов закупен 5 места води се товарен 4+1 с винетка за лека кола, въбще не е преработван, всичко е законно. Интересна работа.
Това пък от къде го прочете
Винетките си имат категории и без значение дали ще ползваш влекач за градска кола, то винетката си му е колкото е за съответната категория.
Товарните до 3.5т са в категория К3, т.е. като на лек автомобил.
п.п. незнам защо някои хора си взимат коли дето не са си направили труда да проверят какви разходи ги очакват .
А във Варна (по спомен) май са най-високи данъците за коли , явно дупките са им скъпи за копанЕ.
Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...
Това пък от къде го прочете
Винетките си имат категории и без значение дали ще ползваш влекач за градска кола, то винетката си му е колкото е за съответната категория.
Товарните до 3.5т са в категория К3, т.е. като на лек автомобил.
п.п. незнам защо някои хора си взимат коли дето не са си направили труда да проверят какви разходи ги очакват .
А във Варна (по спомен) май са най-високи данъците за коли , явно дупките са им скъпи за копанЕ.
От: Каква е процедурата да се направи една кола товарна?
Гледам една кола регистрирана като товарна 4+1. Ако я взема, в КАТ ще ми сменят ли в талона да пише лек автомобил. Мощността и е 82к.с и от данък няма да спестя. Отделно че се минават 2 пъти на преглед в годината и застраховката е по-голяма. По колата не са правени никакви интервенции и прегради за да е товарна.
Коментар