Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

    Пичове,аз от десет години развивам бизнес.Лека полека,с много труд и нерви,със 7 работни дни по 12 часа седмично,с неходене на почивки две-три години,мисля че започвам да бера сладките плодове на това бъхтене.Просто си направих сметката,че не съм прекалено богат за да стягам стари кошници.Омръзна ми! Въпроса е психологически,просто човек си решава,че не е проблем да извади нов автомобил от шоурума.На който цената за миг пада с едно 15-20 %.Аз съм на 35 години и си казах,че ако не сега,то кога за седна и да скъсам найлоните на седалките.На 50 едва ли толкова ще ме кефи...Огледайте се за цените на новите коли,много са надолу.Човек ако хвърли 10 бона първоначално,после по 200-300 лв на месец кякво са?Говоря за нови Тойоти примерно.Взимаш я чисто нова,с нови гучи,с масло....

    Коментар


    • #17
      От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

      Простете за правописа,тъчскрийна е виновен)))

      Коментар


      • #18
        От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

        Първоначално публикуван от gladiator777 Преглед на мнение
        Пичове,аз от десет години развивам бизнес.Лека полека,с много труд и нерви,със 7 работни дни по 12 часа седмично,с неходене на почивки две-три години,мисля че започвам да бера сладките плодове на това бъхтене.Просто си направих сметката,че не съм прекалено богат за да стягам стари кошници.Омръзна ми! Въпроса е психологически,просто човек си решава,че не е проблем да извади нов автомобил от шоурума.На който цената за миг пада с едно 15-20 %.Аз съм на 35 години и си казах,че ако не сега,то кога за седна и да скъсам найлоните на седалките.На 50 едва ли толкова ще ме кефи...Огледайте се за цените на новите коли,много са надолу.Човек ако хвърли 10 бона първоначално,после по 200-300 лв на месец кякво са?Говоря за нови Тойоти примерно.Взимаш я чисто нова,с нови гучи,с масло....
        Леко офф//
        За мен лично, ако тея "плодове" не се събрали като за два автомобила, не бих ги "продал" , еле пък изкарани с къртовски труд.
        Всъщност и същността на темата, на тоя нов автомобил, ако е само вноската ... ехееее, данъка какъв му е, че за това е темата, каското и то си е цифра и макар и разсрочено, си "тежат". Ако пък се счупи нещо извън гаранционно, цените едни такива ...., че нали е ново и след като си си го купил, "логиката" е че ще имаш и да плащаш по-високи цени на части, а не че желязото на голф2-3 е по-меко и по-евтино от на тоя новия (примерно)
        То на хартия поднесено от продавача изглежда добре, по 300-400лв на месец .... не е толкова много, ама реално нещата са мааалко по-така. Ако пък се окаже и някой куц автомобил (марка/модел) и се почне гаранционно ходене по мъките... на никой не го пожелавам, ама реалността показва, че не са малко такива случаи.

        Както казва Ники Бочев, данъка е процентно от стойността на автомобила/сградата, това е - харесва или не. Особено за сградите излиза, по-добре да не си обявяваш направените подобрения или пък да не правиш такива .

        п.п. Сетих се че примерно моята алфа със 115к.с. - данъка е 140лв, а за примерно 100к.с. двигател - грубо 30лв. Трябва ли да се реве заради това... излиза че на тея 15 коня данъка им е 110лв, а дали пък са и под капака е съвсем друга тема.
        Последно редактирано от mohera; 20-08-12, 10:23.
        Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
        И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
        вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

        Коментар


        • #19
          От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

          Първоначално публикуван от gladiator777 Преглед на мнение
          Пичове,аз от десет години развивам бизнес.Лека полека,с много труд и нерви,със 7 работни дни по 12 часа седмично,с неходене на почивки две-три години,мисля че започвам да бера сладките плодове на това бъхтене.Просто си направих сметката,че не съм прекалено богат за да стягам стари кошници.Омръзна ми! Въпроса е психологически,просто човек си решава,че не е проблем да извади нов автомобил от шоурума.На който цената за миг пада с едно 15-20 %.Аз съм на 35 години и си казах,че ако не сега,то кога за седна и да скъсам найлоните на седалките.На 50 едва ли толкова ще ме кефи...Огледайте се за цените на новите коли,много са надолу.Човек ако хвърли 10 бона първоначално,после по 200-300 лв на месец кякво са?Говоря за нови Тойоти примерно.Взимаш я чисто нова,с нови гучи,с масло....
          Не можах да разбера каква е целта на темата - да се похвалиш, че можеш да си позволиш чисто нов паркетник? И, че можеш да си позволиш с изкарването му от шоурума и скъсването на найлоните на седалките да поемеш загуба от 7500-12000 лв на момента, а в същото време ти се вижда много данък от 520 лв? Смешно, смешно, ако не беше жалко.
          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

          Коментар


          • #20
            От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

            Имаше тема за това дали да се вземе чисто нова или стара кола.
            Иначе по въпроса за този данък има различни възгледи. От една страна е добре да се купуват чисто нови автомобили и това да се стимулира с облекчени данъци. На мен и за 10 години да ми опростят данъка, няма да вложа 50 бона в ламарина, щото просто такива са ми доходите, а и същото е с голямата част от населението. Значи полза от това почти няма да има за "държавата". От сегашното положение обаче има полза. Както се каза, с новата кола си на доста минус, още щом я изкараш от магазина(т.е. вече не можеш да я продадеш без солидно обезценяване), та щом си се прежалил с такива "минуси" и си викаш "Кеф, цена няма", този данък няма да ти е проблем, а и едва ли ще го направиш на въпрос. А дори и да се сетиш да протестираш, подкрепа никъде и от никой, щото народа е беден.
            От друга страна не е и чак много добре да се стимулира купуването на нови коли. Като се купуват се подпомага икономиката, ама на тези които ги произвеждат. А всъщност за да се произведе една нова и по-незамърсяваща кола, се получава доста замърсяване, което се равнява на това да си караш старата кола( с по-нисък екологичен стандарт) за още няколко години. Факт е, че повечето коли издържат да бъдат експлоатирани доста по-дълго време, отколкото се подменят моделите им, с цел да се реализират нови печалби от същите(и други) клиенти. В "онези" държави, логиката с данъците е желязна, щото средностатистическия гражданин има възможност да си смени колата на около 5-10 години с чисто нова. Това е добре и за държавата, щото в нея има заводи за същите тези автомобили. Всичко се "опакова" в закони и лозунги за екология и хората с новите коли спят спокойно, че са им евтини данъците и едновременно опазват природата. Не се замислят, че за няколкото години през които имат колата, тя ще се обезцени с огромна сума пари, които биха могли да ползват за нещо друго. Но това е надлъгването на клиенти и производители. Едните искат да убедят другите, че от точка А до точка Б, може да се придвижват с много по-голям кеф(който "..цена няма"), за което си струва да се загубят едни пари, които пък се изкарват за едно определено време... и те така.... Губим време, за да изкараме пари, с които да си губим времето по по-приятен начин. Може и обратното – губим време по приятен начин, вместо да изкарваме пари, които след това да ни служат за същото.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              От: Колко е данъка за Вашия джип?

              Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
              Има разлика между местния данък върху МПС, който е имуществен данък и пътната такса, която държавата събира чрез винетните стикери.
              По тази причина, колкото е по-скъпа една вещ (в случая - автомобила/ мотоциклета), толкова по-голям е данъкът. Не случайно, е предвидено намаляване с годините, защото се отчита "овехтяване". А за да диференцират размера, при МПС го определят според мощността.
              За "мачкането" на асфалта, държавата си прибира такса с винетните стикери, които са с една и съща цена за еднакви по вид МПС, независимо дали струват 500 лв. или 500 000 лв.
              А пък замърсяването е предмет на годишния технически преглед. Ако превишава допустимото, би следвало съответния автомобил да не го премине.
              Самия факт, че при определяне на данъка се взема предвид дали МПСто има катализатор или не показва, че не си съвсем прав. Годишния данък е единствения инструмент (за сега) с който държавата може да поощри позлването на по-екологични автомобили. ГТП е един смешен инструмент и няма нищо общо. В тази сметка трябва да влязат и еко нормите (ЕВРО 5 например), както е в много държави. За съжаление, на този етап държавата предпочита да жули баницата, вместо да мисли за стимулиране на нов, екологичен парк. Облагането на принципа на луксозните стоки (който може да си купи нова кола може да плаща голям данък) е крайно недалновидно. Затова и вече става масова практика скъпите коли да се карат с европейска регистрация.

              Коментар


              • #22
                От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

                Поиграх си с тоя калкулатор http://www.calculator.bg/1/avtomobil_danak.html незнам колко е точен, но ако си вземеш кола до 100 к.с. данъка е под 100лв. На който му тежи може да се съобразява с кончетата под капака. Е друг е въпросът какъв избор има ....
                Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                Коментар


                • #23
                  От: Колко е данъка за Вашия джип?

                  И малко подкрепа на
                  Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнение
                  ... скъпите коли да се карат с европейска регистрация.
                  В Англия няма данък МПС ( за сметка на данък сгради - 120 паунда на месец, дори и да живееш на квартира ). Има само пътен данък,


                  Таа, пътният данък на 16-годишната ми кошница, CRV 2000 cc 126 коня, е 240 паунда на година.
                  И сега:

                  Astra 1.6, бензин, '06-а -165.
                  Audi A4 2.0 t бензин, '06-а - 134.
                  JEEP CRD Renegade '05-a - 145.
                  BMW 318D '11-a - 30.
                  Skoda Fabia TDi '12-a - 0 (НУЛА).

                  Пътният данък се определя от кубатурата на двг и "Евро" показателите. Всички изброени са в една група по кубатура.
                  Историческите МПС, т.е. преди '71-а, не плащат пътен данък.
                  Последно редактирано от krasi-mir; 20-08-12, 16:25.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                  Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • #24
                    От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

                    Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                    Не можах да разбера каква е целта на темата - да се похвалиш, че можеш да си позволиш чисто нов паркетник? И, че можеш да си позволиш с изкарването му от шоурума и скъсването на найлоните на седалките да поемеш загуба от 7500-12000 лв на момента, а в същото време ти се вижда много данък от 520 лв? Смешно, смешно, ако не беше жалко.
                    Първо.Тема не съм искал да пускам въобще.Понеже с колегата Ради заспорихме за данъците на автомобилите,относно стари-нови и съответните им налози,модераторите просто изкараха в отделна тема написаното.Хората така са преценили.Наистина така стана,че излезнахме от контекста на темата.Аз просто изразих негодуванието си от абсолютната несправедливост,която я има само и единствено в България.А именно старите коли да са с по-ниски данъци от новите.Виждам,че споделяш идиотската логика,ОК,всеки си има лично мнение.Всички сме различни хора и мислим различно,именно това ни отличава от животните-интелекта.Както и да е.Пич,ако не познаваше,нямаше да пишеш кое смешно,кое не.Не съм цървул за 500 или 1000 лв данък,не съм и фукльо.Исках просто да кажа,че допринасям не малко в бюджета на държавата от покупката си.Явно за теб е фукане,е,криво си ме разбрал.А колкото до паркетника,да такъв е,на мен това ми трябва.Ако ми потрябва всъдеход ще отида в Тойота за един ЛК,и пак ще му скъсам найлоните....

                    Коментар


                    • #25
                      От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

                      Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
                      Мишо, вместо само да се подсмихваш отстрани, кажи - как е във Франция положението?
                      Във Франция НЯМА данък МПС.
                      А иначе магистралите са платени /не всички!/.
                      Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                      Само DIESEL !!!

                      Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

                        Данъците на джиповете различават ли се от тези на леките коли ? Предполагам са различни категории в данъчното и си мисля на джиповете трябва да е по-висок данъка ? Данъчен калкулатор за джипове не успях да намеря. Ако има такъв кажете някой

                        Коментар


                        • #27
                          От: Дискусии относно местния данък върху превозните средства в България

                          Първоначално публикуван от azmanov Преглед на мнение
                          Данъците на джиповете различават ли се от тези на леките коли ? Предполагам са различни категории в данъчното и си мисля на джиповете трябва да е по-висок данъка ? Данъчен калкулатор за джипове не успях да намеря. Ако има такъв кажете някой
                          не, не се различават! категориите са лек и товарен, няма категория джип
                          ________________________________________________
                          Subaru OUTBACK 2,5
                          Hyundai TUCSON 2.0

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X