Здравейте почитатели на задвижването 4Х4.През Януари 2010 се сдобих с Шкода Октавия Скаут 4Х4 2.0 TDI PD-фейслифт-от магазина.Може би за някои от вас ще е полезно да споделя опита,който имам до момента.
За щастие тази зима имаше много хубав сняг и успях да тествам възможностите и веднага.Оборудвана е с многодисков междуосев съединител Халдекс 4-то поколение,който се задейства чрез хидравлично бутало.За разлика от 2ро и 3то поколение,които сработват,след като някое от предните колела превърти на 45 градуса,последното поколение не чака нещо да превърти,а сработва по въртящ момент,положение на педала на газта,скорост и т.н.Освен това ЕСП(електронната стабилизираща програма),чрез спирачните апарати спира превъртащите колела(до 3 едновременно) и така до 85% от въртящия момент може да се предаде на 1 колело,което има сцепление.До тук добре-на книга.Как действат нещата на практика?
Тествахме първо по неутъпкан сняг по пътищата на селото.Снега беше около 30-40см.Трябва да отбележа,че беше много студено -17 градуса и снега беше много лек и пухкав.Първият опит показа,че клиренса не е достатъчен 180мм,а предния надвес е много голям и "тракшън контрола" намалява мощността.Снега се вдигаше,като стена на предното стъкло.Въпреки това набрах доста сняг на предната броня и на средата на баира спрях.При втори опит с доста повечко газ и изключен "тракшън контрол" успях да го преодолея.Това тук е снимката на слизане:
Следващият тест беше на друг баир с преспи в подножието и заледен участък по средата на баира.Там от клипа който направихме се видя,че и 4те колела се въртят едновременно и няма диагонално буксуване.Изкачих го от раз без проблеми.За сведение именит off roader без блокажи на преден и заден диференциал на същото място забуксува диагонално и се изкачи чак от 4ти опит-т.е. Халдекс4+ЕСП наистина работят перфектно в пълен синхрон.
След тези тестове се осмелихме и влязохме в гората-карахме по горски път,който никой не виждаше,защото всичко беше едно снежно поле и само дърветата стърчаха от снега.Това беше страхотно удоволствие-с изключен "тракшън контрол" на втора скорост и с почти пълна газ.На няколко пъти се уплаших,че ще остана на място,т.к. бронята се забиваше във дълбокия сняг,но всеки път излизах без проблеми.Тази машинка надмина всякакви очаквания-и се убедих,че всичко,което пишат за нея в рекламите в вярно.
Имам някакъв проблем с качване на снимките и клиповете,т.к. нямам опит с този сайт,но когато успея ще ги кача.
За щастие тази зима имаше много хубав сняг и успях да тествам възможностите и веднага.Оборудвана е с многодисков междуосев съединител Халдекс 4-то поколение,който се задейства чрез хидравлично бутало.За разлика от 2ро и 3то поколение,които сработват,след като някое от предните колела превърти на 45 градуса,последното поколение не чака нещо да превърти,а сработва по въртящ момент,положение на педала на газта,скорост и т.н.Освен това ЕСП(електронната стабилизираща програма),чрез спирачните апарати спира превъртащите колела(до 3 едновременно) и така до 85% от въртящия момент може да се предаде на 1 колело,което има сцепление.До тук добре-на книга.Как действат нещата на практика?
Тествахме първо по неутъпкан сняг по пътищата на селото.Снега беше около 30-40см.Трябва да отбележа,че беше много студено -17 градуса и снега беше много лек и пухкав.Първият опит показа,че клиренса не е достатъчен 180мм,а предния надвес е много голям и "тракшън контрола" намалява мощността.Снега се вдигаше,като стена на предното стъкло.Въпреки това набрах доста сняг на предната броня и на средата на баира спрях.При втори опит с доста повечко газ и изключен "тракшън контрол" успях да го преодолея.Това тук е снимката на слизане:
Следващият тест беше на друг баир с преспи в подножието и заледен участък по средата на баира.Там от клипа който направихме се видя,че и 4те колела се въртят едновременно и няма диагонално буксуване.Изкачих го от раз без проблеми.За сведение именит off roader без блокажи на преден и заден диференциал на същото място забуксува диагонално и се изкачи чак от 4ти опит-т.е. Халдекс4+ЕСП наистина работят перфектно в пълен синхрон.
След тези тестове се осмелихме и влязохме в гората-карахме по горски път,който никой не виждаше,защото всичко беше едно снежно поле и само дърветата стърчаха от снега.Това беше страхотно удоволствие-с изключен "тракшън контрол" на втора скорост и с почти пълна газ.На няколко пъти се уплаших,че ще остана на място,т.к. бронята се забиваше във дълбокия сняг,но всеки път излизах без проблеми.Тази машинка надмина всякакви очаквания-и се убедих,че всичко,което пишат за нея в рекламите в вярно.
Имам някакъв проблем с качване на снимките и клиповете,т.к. нямам опит с този сайт,но когато успея ще ги кача.
Коментар