Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Suzuki Samurai или УАЗ ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Suzuki Samurai или УАЗ ?

    Знам, че сравнението е абсурдно, ако въобще може да има сравнение. Въпреки това понеже искам да имам автомобил с повишена проходимост, а финансите са ограничени , ми се налага да ги сравня.
    Може би първото, което ще кажете е зависи за какво ти трябва?
    Трябва ми за черен път с не малък наклон на места, изровен от вода. При сухо време е достъпно с почти всякакъв автомобил, само по ниските брони почват да опират. Аз обаче искам да минавам независимо от сезона и времето.
    Всъщност можете ли да помогнете при сравняването на експлоатационните разходи на двата модела в България, включително части, консумативи и гориво?
    По-добре късно, отколкото по-късно.

  • #2
    Лада-Нива

    Сравнението всъщност не е толкова абсурдно, защото и двете машини имат общ близък параметър, а именно цената. Но нека първо да разгледаме плюсовете и минусите на двата автомобила.

    Suzuki Samurai - предимства:

    1. Малки габарити – за определени места е по-проходим (и по лесно се паркира)
    2. По малко тегло – изисква и по малка лебедка съответно и по леко бутане, когато се наложи
    3. Твърди зависими мостове – достатъчно здрава и проверена конструкция
    4. Лесно управление (малък радиус на завой), воланът е лек и удобен
    5. Добър обзор

    Suzuki Samurai – недостатъци:

    1. Много малък – става за двама не особено големи хора и с почти никакъв багаж
    2. Цената на частите му все пак си е като за японски автомобил.
    3. Много къса база, което съчетано с твърдо окачване прави всяко пътуване сериозно преживяване.
    4. Има сериозен проблем със съчетанието от твърдо окачване, център на тежестта и къса база и е много податлив на странично преобръщане включително и на наклони, които са обичайни за повечето високо-проходими машини.

    УАЗ – предимства

    1. Добра вместимост, достатъчно място вътре включително и за товарене.
    2. Сравнително малко тегло за размерите си.
    3. Зависимо окачване с изключителна здравина.
    4. Огромен конструктивен запас от здравина (около 800% пре-оразмеряване).
    5. Много ниска цена на частите.
    6. Възможност за самостоятелен ремонт на всичко (не се изискват нито специални условия нито специален инструмент).
    7. УАЗ-а е като голям конструктор – можете да си направите, каквото пожелаете от него.
    8. Като общо съчетание на възможности има изключителна проходимост

    УАЗ - недостатъци

    1. Много лош обзор, за в града е голямо майсторство паркирането му на заден.
    2. Обикновено с много лошо качество на сглобката.
    3. Проблем с качеството на резервните части.
    4. Изключително спартанско оборудване.
    5. Трудно се управлява от неподготвен водач.
    6. Една руска поговорка казва – „Случайни хора УАЗ не карат” – изисква постоянни грижи и желание за поддръжка.

    Всъщност ако се погледне на вашето изходно задание за това при какви условия ще се използва автомобила, може би най-подходящият за вас ще бъде ЛАДА-НИВА.
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Samurai цени:

      Разходи по възстановяване и поддръжка на Сузуки Самурай който е с година на производство 1994г и е купен на старо през 1998, на приблизителни километри 70 000 и не добре поддържан: (всички цени са в долари)

      Цена на автомобила през в 1998год: 3200
      Амортисьори 4 бр Монро: 320
      Ресьори 4 бр. : 320
      Втулки за ресьори : 18
      Съединител комплект: 210
      Комплект бутални пръстени: 190
      Спирачни дискове 2 бр.: 60
      Капачка на делкото : 19
      Маслен филтър : 8
      Бензинов филтър : 12
      Палец на делко : 17
      Гарнитура глава : 80
      Семеринг на коляновия вал : 15
      Семеринг на лагера на главината : 10
      Изпускателен клапан: 27
      Кръстачки на карданите 4 бр.: 160
      Комплект маслоотражателни капачки: 90
      Комплект спирачни накладки : 50
      Втулки на стабилизатора 2 бр.: 12
      Ангренажен ремък : 87
      Ремък на вентилатора : 43
      Демфер на волана : 10
      Стъкла на задните стопове : 20
      Шумоизолационни листа : 40
      Антикорозионно покритие : 18
      Течности и масла смяна 60
      Преработка на изпускателната система 160
      Гуми :120 (Руски)

      Общо 5395
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Повече инфо...

        Двигател. От възможния избор на няколко двигателя с различни кубатури най-здрав и дълговечен е и най големия. С него и най-комфортно се управлява. Проблема на двигателите на Suzuki Samurai e, че са с малки кубатури и на по тежък оффроуд се товарят много, което не им се отразява добре като продължителност на живота. Затова избирайте по голямата кубатура.


        При управление по асфалт трябва да се има в предвид, че Samurai е склонен към преобръщане при резки движения с волана и неправилно влизане в завой. Все пак трябва да се отчете, че това е машина проектирана за експлоатация извън пътя, което задължително се отразява на възможностите и по асфалт.

        На този адрес има сканирана книгата за ремонт и обслужване на почти всички модели Samurai и Vitara. На руски е, в графичен вид.


        http://www.suzuki-samurai.cjb.net/
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Малко снимки...



          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            Re: Малко снимки...

            Първоначално публикуван от VPetrov



            След цялата инфорация дадена от В.ПЕТРОВ мога само да добавя че ако някои е забелязал самурая се е доказал като добро джипче в българия с малките си размери.Много добре може да си проправи път през дървета и храсти.Но пък всички знаем какво прави Валери Вушев с УАЗ-ката си.От много хора знам че малко са тези който могат да карат тези джипове.Точно това спорет мен плаши много хора.Но пък цената на частите и на самите джипове си е нещо олекотяващо бюджета на дадения участник.А много често сме виждали страхотни пози на УАЗ и Самураи.
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #7
              Думаю действительно, что сравнение неправильное. Совершенно разные машины. Особенно если УАЗ с военными мостами.
              Samurai-Club in Russia.

              Коментар


              • #8
                действително УАЗ не е автомобил за всеки и за всеки ден...
                Ако избираш 2-ри автомобил и ще го караш предимно офроуд /по черни пътища/ можеби е по-добре да вземеш УАЗ... но трябва да се има предвид и разхода... Ако се возиш сам и без багаж, не виждам голям смисъл да купуваш УАЗ...
                Аз лично търся за тъста ми някакво 4х4 за черен път на село - с кал, но без големи наклони и препятствия... обаче да е евтин като разходи /пробег към 20км/ден/ и да може да си го ползва и като лека кола - с регистрация, ГО, данък и т.н... затова не искам УАЗ...
                За УАЗ съм навит, ако го взема от военните за до 1000лв и въобще да не го регистрирам и т.н. и да се кара само по "къра"... Да ама цените им така се дигнаха, че са почти абсурдни... Същото се отнася и за Лада Нива - от началото на 80-те за 2-3 хиляди лева...

                Почвам да се замислям дали вместо Самурай да не взема Дайхацу Роки 2.0 /намират се за 4бона/ - могат съвсем нормално да се ползват на шосе, стават и за умерен офроуд... Разхода е малко по-голям, но все пак приемлив... а и не е "п...ча въшка" като Самурая Вие как мислите - дали Дайхацуто "влиза в класацията"
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Дайхацу

                  Да наистина, и мен започна да ме вълнува въпроиса с Дайхацуто.
                  Преди няколко месеца братя "Флекс" ми казаха, че не си струва, от друга страна пък си е "тойота", не знам...

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Дайхацу

                    Първоначално публикуван от izo4x4
                    Да наистина, и мен започна да ме вълнува въпроиса с Дайхацуто.
                    Преди няколко месеца братя "Флекс" ми казаха, че не си струва, от друга страна пък си е "тойота", не знам...
                    днес гледах в сервиз едно сребристо Д-цу Роки 92г 2.0 за 3900лв, но се оказа че:
                    4х4 се включва с вакуум - не работи /направили го постоянно зацепено и изключват само предния мост от хъбовете/
                    предния кардан направо се клати...
                    предните колела са с големи луфтове /лагери?/
                    всякакви видове тампончета са заминали /това приемам за нормално.../
                    предните седалки са преправяни /не се сгъват, нулев достъп до задната седалка/...
                    амортесьори /заминали?/
                    Отидох в магазина за яп. части на бул. ГМ Димитров да питам за цени, оказа се, че въобще не предлагат за Д-цу...
                    Като цяло почвам да се замислям дали да търся такава машина...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      В някъв сервиз веднъж видях трицилиндров блок от не знам какво Дайхацу. Мноооого дълго се чесах по врата)) С мерак може да се завре и в джоба на ватенката...)) Как ги правят тия работи, вече не знам, нещо от Ф-1 ли са отрязали ...

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Стефан
                        В някъв сервиз веднъж видях трицилиндров блок от не знам какво Дайхацу. Мноооого дълго се чесах по врата)) С мерак може да се завре и в джоба на ватенката...)) Как ги правят тия работи, вече не знам, нещо от Ф-1 ли са отрязали ...
                        да не е било Куоре или Шарад? Такова бих си купил ако имах нужда - страшни са! Първият /и сигурно/ единствен 1000сс ТД е на Дайхацу Шарад - разход около 3/100 нафта...

                        Джиповете им са с по сериозни мотори - фероза 1.6, Роки 2.0 /бензин/ и 2.8ТД /няма да влезе под ватенката /
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          Не знам, беше само това((( И идиотчетата го бяха счупили(((
                          Пак там имаше и КОМ за УАЗ, ама ми поискаха 100 долара. А аз нямам и такава РК даже. Пък те не знаеха и какво е...

                          Коментар


                          • #14
                            Дайхатсу-то верно е Тойота груп, но само това му е общото с Тойотата..

                            Девиза им е "Ще го направим компактно" и го правят ... до преди извесно време правеха двигатели с най-висока литрова мощност за серийни автомобили ... от 3 зилиндъра няма и 1000 кубика вадят над 100 к.с.

                            Някой от вас знаят, че имам Роки - вече 5 години и съм минал с него 100 000 км. (2,8 ТД), та има всичко само да ти се прави ....
                            Като цена/качество е добра машина........
                            На тази дето не и работел предния кардан ... на кутията има мембрана, която или е пукната и трябва да се смени с парче гума от военна противохимична пелерина или някий маркуч не е читав, а и последно има едно ел. клапанче..... просто трябва малко любов .
                            Карета за кардана ... има на всякъде, а аз задния го смених с руски ..

                            Ако някой се захване с Дайхатсу ... да се похвали !!! .. колкото мога ще помагам !!!
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от CarTest™
                              Дайхатсу-то верно е Тойота груп, но само това му е общото с Тойотата..
                              не знам дали само тва е общото, но половината чарколяци изглеждаха като моите в ТЛК-то /казанчетата, хъбовете, фаровете/... от къде си купуваш части /фирма?/

                              колко ли струва кардана? а лагери за главините? предния мост работеше, но беше направен да не се изключва...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X