Не видях някой да препоръчва Nissan Qashqai J10 фейслифт от 2010 до 2013г. Връзва се и в бюджета и в изискванията. Какво не му е наред?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор на висок лек или 4х4 икономичен автомобил
Свий
X
-
-
Имахме 3 служебни с автоматични скорости, не помня точно коя година, а и J10 нищо не ми говори - на първия му замина скоростната кутия, на втория двигателя малко след като изтече гаранцията и след убеждение, че след смяна всичко ще е наред, беше сменен и се появи проблем със скоростите. Само третия още се държи.
-
J10 е първа генерация. Наистина безстепенният автоматик не му е силната страна. Трябва му редовно обслужване и качествено масло. Бензиновият или дизеловият 2L двигател с 4х4 с ръчни или обикновен автоматик според мен е удачен вариант.
-
-
Тойота рав4 2004 автомат, не е голямо,високо е, гори 11/100 газ извън града.
Имам го от 70х.км, чукам на дърво нищо не съм му правил.RAV 4
F650GS
Коментар
-
Подкрепям за Рав 4. И моят е бензин/газ автомат. Среден разход 13/100. Извънградско 10-12. Като дръпнеш чертата излиза по-евтино от дизеловия вариант. Ако колегата обаче е свикнал да кара с по-висока скорост на магистралата, няма да му хареса нито разхода, нито шума в купето. За мен 120 км/час е оптималната скорост за тази кола.Това за втората генерация, която е постоянно 4х4.
-
Ако Yeti отговаря на потребностите като пространство и функционалност, то е отличен вариант. Задължително с 2,0TDI, ръчна кутия, и пожелателно 4х4(при 170к.с. са само 4х4, а 110 и 140 ги има и само на предно).Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Понеже прегледах темата по диагонал и по-долу съм писал в някои други аспект.
За моторите 2.0tdi е правилния избор спрямо бензина в случая. Нашия е Евро 6 и го иабрах най-вече поради по-голямата мощност и затова, че беше по-нов мотор. Малко след това гръмна Дизелгейт и както е известно на всички почнаха да подменят софтуера, което до колкото съм запознат е повлияло неблагоприятно на разхода и динамиката на автомобилите. В кои старни от ЕС това се случило изобщо, нямам представа, но така или иначе това засегна последните Евро 5. В общия случай това са доста сполучливи мотори с достатъчно голям ресурс. Според мен негатива при VW моторите е разхода на масло, което се случва от чисто нови - това не е толкова страшно, драмата е, ако не си го предвидил и нямаш 1л масло в багажника или ти е за първи път.
С DSG-то на Пасата (B6) също не съм имал никакви проблеми, държеше се чудесно и шофиранто беше истинско удоволствие с него. Там проблема е, ако не е обслужван и в някакъв период е имало скоростни кутии, които са създавали проблеми, но в нета има доста инфо и с VIN-а може да се провери.
-
^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??
Коментар
-
Кросъра ми има възможност да се кара 4х2,4х4 ауто и Look.Когато са добри пътните условия го карам на 4х2,при нужда вкл.4х4.Зимата ходихме на ски в Рила и до Сапарева баня пътя беше сух макар и януари.При изкачването към Паничище започна да има сняг по пътя макар и изчистен,но още бях на 4х2 и на един завой колата леко поднесе задницата.Сетих и вкл.4х4 и газ нагоре -не мърда ,като залепена на пътя.Та наистина има разлика в поведението спрямо 4х4 и 4х2.
-
-
Като гръмнах предния диференциал, няколко седмици карах крузера, който е full time, само на задно със свален кардан и свалени шлици на главините. До някаква степен е забавно, но ми се стори плашещо нестабилно.
Колите "проектирани за 4х4", които ги има 2х4, обаче май са почти винаги някаква форма на part time/on demand, където така или иначе повечето време караш само на предно/задно.
Коментар
-
При Мицубишитата , Супер Селекта е кеф ти на задно , кеф ти на 4х4 с отключен междинен диф . Не съм го усетил да е плашещо нестабилна , само на задно . Една идея по-мазно взима завоите , като е само на задно . При Крузера ми се чува подсвирване на гуми , при някои завои , въпреки , че е отворен междинния му диф , се усеща недозавиване , при яки завои .
-
-
Границите между лек автомобил и паркетен SUV са много тънки. Дори често едните са на базата на модел от другите с малко изменения.
Специално при VAG, голяма част от моделите през годините са имали опцията за окачване за лоши пътища, което е по-високо от нормалното(както и за заводско спортно окачване, което пък е по-ниско от нормалното). Всичките им модели Крос, или Алтрак, или каквито там с лек оффроад наклон, са именно с окачването за лоши пътища, което при нормалните е било опция. Т.е. 99% съм сигурен, че и сегашния Голф можеш да си го вдигнеш с оригинални части.
...
Влошеното поведение на 4х2 версиите е различно при различните модели. Естествено, разлика спрямо 4х4 има винаги.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от orela Преглед на мнение^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??
Има копче за разни асистенции.....не помагат МНОГО! А по- лошото поведение, сравнено с лека кола, според мен, е от високото тегло. Но увеличеният клиренс ми е достатъчен да стигна за където съм тръгнал. Не ми се налага да карам по планини със сняг! И ако ми се налагаше, нямаше да си купя 4х2!Марин Райковски
- 1 like
Коментар
-
Не разбирам та да питам - каква е разликата в просвета между един Голф с инч и половина лифт и едно оригинално Мазде примерно?
Не се търси проходимост,здравина,обем,килца теглене…….ми само просвет,за едни 5 см ще дадеш сума пари и ше набиеш сума и негативи в превозното средство.
Знам,че не помагам с нищо,просто се чудя на глас за компромиса който си замислил.На мен преди време ми трябваше малко проходимост,малко просвет и доста повече обем с някакво удобство вътре както и малко да е надеждно.Намерих го с всичко което ми трябва обаче от към негативи е пълно - струваше ми колко 7 коли каквато карах в момента,харчи 30 на 100 и няма ремонт под 1000 долара по това,не влиза в подземни гаражи и не го събира лифта на механика ми.
Ти търсиш само просвет и няма лошо в това,сметни обаче колко негативи слагаш на кантара срещу единия просвет та ако излязат сметките да го караш с усмивка,а не да го псуваш послеПоследно редактирано от BENZBOSS; 02-02-22, 17:41.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Три са окачванията на Голф 5 - нормално, спортно, и усилено(което е и по-високо от нормалното). Отделно има доста повече разновидности заводски пружини, според теглото на колата с различни мотори и оборудване. За да стане като заводски повдигната(с усилено окачване), трябва да се сменят амортисьори и някои от тампоните, плюс пружини със съответните параметри по предписание от производител за съответната комплектация. От Фолксваген могат да ти изкарат всичко по каталожна номера, пък после може да си ги купиш и като неоригинални части от друго място. Пружините просто трябва да им се знаят цветните маркировки за да се вземат правилните. Не е фатално и да се ползват и пружини с близки характеристики, не точно същите. После реглаж геометрия и си готов.
По принцип в багажника някъде има една лепенка с т.нар. PR-кодове, в които е кодирано голяма част от оборудването на колата(тук може да се въведат за дешифриране - http://prsearch.planetvag.com/). Кодовете ги има залепени и на първата страница на сервизните книжка - изглеждат така - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...cle_Data_Label
...
Не е лошо да се проверяват преди покупка. Има случаи, когато хората впоследствие разбират, че са с по-ниско или по-високо окачване, или някакви други неочаквани екстри, които могат да бъдат както предимства, така и недостатъци. Освен това, по тия кодове може да се съди доколко колата е в оригиналната си комплектация както от завода, или има някакви промени.
...
Ето тук може да се видят каталожните номера на някои от частите за усилено(heavy duty) окачване - https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/g.../411-411000/#1
...
Иначе като си загледал Cross-моделите, има и Cross-Golf, който е на базата на Голф Plus. Има и Крос Туран, също на базата на Голф 5, като всички модели Крос са само на предно предаване. Лично съм карал Туран, не Крос, но с повдигнато окачване като на Крос, и за мен си е доста стабилна, като за такава кола. Предполагам и с Голф Плюс-Крос ще е пак така. Разбира се според мощност, стил на каране, настилки с различно сцепление, 4х4 би било предимство.
-
Видях ,че вече са ВИ предложили Фиат Седичи.
Това беше една от възможностите, които разглеждахме, като алтернатива за малкия син и мисля ,че си заслужава.
Здрави ,проверени през годините дизелови двигатели с разход около 5.5 л. ,и бензиновите с 6.5-7л.
Като цяло икономични,практични и сравнително здрави каручки.
Аз бих заложил на 1.9 или 2.0. дизел за такъв тип кола 4Х4 за ежедневни нужди. Системата 4х4 е със "сух" междуосев съединител с няколко режима ,клиренса също е приличен -почти 20см.)
Пс. Сина купи "дизайнерско решение" с торсен диференциал с дизела на Фиат.
- 1 like
Коментар
-
При Хонда дизел проблем е алуминиеви блок на ГНП-то, в следствие на триене на буталот (казват от кофти нафта) се отлагат стружки или по-скоро прах, съответно се прецакват дюзите, рейла и самата помпа разбира се. Заради провода на обратна нафта се налага щателна промивка на цялта система.
Познавам двама души с 3 и 4 поколение на CRV, които са минали през тази операция, която освен, че е скъпа е и доста времеемка.
-
Първоначално публикуван от orela Преглед на мнение^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??________________________________________________
Subaru OUTBACK 2,5
Hyundai TUCSON 2.0
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от orela Преглед на мнениеНякои модели, които прегледах по диагонал:
Йети - все ми се ще да не е сув (би трябвало да е по-евтино и икономично)
Тойота корола версо - Както се споменаваше на едно място "това са здрави и икономични коли, хората са ги купили, за да ги карат". При положение, че последните са 2009 ще бъде на много хиляди км.
Субару форестер - скъпа поддръжка
Поло крос - Вижда ми се малко (1,90 съм), пък и не е много разпространено, ако се наложи да се търсят части втора ръка.
Дачия Сандеро - Много хора плюят дачия и не знам втора ръка дали си заслужава.
Октавия скаут - идва ми дълга
Фабия комби скаут - на снимки и коментари изглежда добре, но не намерих да се продава тук.
Баничарка - Карал съм служебни берлинго 2004 и 2012г. Старото на магистралата се усеща как вятъра спира колата. При новото е пооправена аеродинамиката, но освен по огледалата назад е трудно да се види нещо през прозорците. Освен това и при двете по черен път когато и двете предни гуми попаднат в дупка имам чувството, че ще се закопа. При новото ми се схваща крака, но това е от ситроен интериора.
Според мен Дачията не си заслужава, но бая писане ще трябва, за да си изложа гледната точка.
Корола Версо изобщо не е по-висока спрямо голфа. Имал съм Пасат 6 и стандартно беше доста повдигнат и по бордюри се катереше прилично, но все пак муцуната му стърчи, а тялото бая дълго. На дълбок сняг му беше лесно да легне по корем.
Може също да погледнеш Тигуан (дизел), RAV4(бензин/дизел), CRV(бензин) или Кашкай.
- 1 like
Коментар
-
Сетих се за Toyota Urban Cruiser 2008 и на мен ще са ми интересни отзиви, със сигурност D4D е икономичен, но 4x4 как му е и колко е удобен - нямам инфо.байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
Суперспам - спама на суперите
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар