Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на висок лек или 4х4 икономичен автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Не видях някой да препоръчва Nissan Qashqai J10 фейслифт от 2010 до 2013г. Връзва се и в бюджета и в изискванията. Какво не му е наред?

    Коментар


    • orela
      orela коментира
      Редактиране на коментар
      Имахме 3 служебни с автоматични скорости, не помня точно коя година, а и J10 нищо не ми говори - на първия му замина скоростната кутия, на втория двигателя малко след като изтече гаранцията и след убеждение, че след смяна всичко ще е наред, беше сменен и се появи проблем със скоростите. Само третия още се държи.

    • Wish_Master
      Wish_Master коментира
      Редактиране на коментар
      J10 е първа генерация. Наистина безстепенният автоматик не му е силната страна. Трябва му редовно обслужване и качествено масло. Бензиновият или дизеловият 2L двигател с 4х4 с ръчни или обикновен автоматик според мен е удачен вариант.

    • orela
      orela коментира
      Редактиране на коментар
      Toзи който съм го карал (последния оцелял) е със 6 степени (май, рядко включвам ръчни), т.е. не е безстепенен. Но е и по-дългия вариант +2.

  • #17
    Тойота рав4 2004 автомат, не е голямо,високо е, гори 11/100 газ извън града.
    Имам го от 70х.км, чукам на дърво нищо не съм му правил.
    RAV 4
    F650GS

    Коментар


    • orela
      orela коментира
      Редактиране на коментар
      С рав4 изобщо не съм запознат. Преди години бях подхванал да чета, но едни двигатели ги дават с голям разход, други доста икономични и така и не ги разбрах.
      А автомат мразя, но карам като се налага.

    • FREEFLYER
      FREEFLYER коментира
      Редактиране на коментар
      Моя е 2л бензин. Харчи напълно нормално според мен предвид постоянното 4х4 и автоматичната кутия. От втора генерация дизели автомат няма, а при бензиновите са по-малък процент.

    • I.Guberkov
      I.Guberkov коментира
      Редактиране на коментар
      Подкрепям за Рав 4. И моят е бензин/газ автомат. Среден разход 13/100. Извънградско 10-12. Като дръпнеш чертата излиза по-евтино от дизеловия вариант. Ако колегата обаче е свикнал да кара с по-висока скорост на магистралата, няма да му хареса нито разхода, нито шума в купето. За мен 120 км/час е оптималната скорост за тази кола.Това за втората генерация, която е постоянно 4х4.

  • #18
    Ако Yeti отговаря на потребностите като пространство и функционалност, то е отличен вариант. Задължително с 2,0TDI, ръчна кутия, и пожелателно 4х4(при 170к.с. са само 4х4, а 110 и 140 ги има и само на предно).
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • orela
      orela коментира
      Редактиране на коментар
      Приоритет ми е да е лек автомобил, но поради липса на такъв гледам и сув, а йети доста ми допада.

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Понеже прегледах темата по диагонал и по-долу съм писал в някои други аспект.
      За моторите 2.0tdi е правилния избор спрямо бензина в случая. Нашия е Евро 6 и го иабрах най-вече поради по-голямата мощност и затова, че беше по-нов мотор. Малко след това гръмна Дизелгейт и както е известно на всички почнаха да подменят софтуера, което до колкото съм запознат е повлияло неблагоприятно на разхода и динамиката на автомобилите. В кои старни от ЕС това се случило изобщо, нямам представа, но така или иначе това засегна последните Евро 5. В общия случай това са доста сполучливи мотори с достатъчно голям ресурс. Според мен негатива при VW моторите е разхода на масло, което се случва от чисто нови - това не е толкова страшно, драмата е, ако не си го предвидил и нямаш 1л масло в багажника или ти е за първи път.
      С DSG-то на Пасата (B6) също не съм имал никакви проблеми, държеше се чудесно и шофиранто беше истинско удоволствие с него. Там проблема е, ако не е обслужван и в някакъв период е имало скоростни кутии, които са създавали проблеми, но в нета има доста инфо и с VIN-а може да се провери.

  • #19
    ^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??

    Коментар


    • Даниел Цветков
      Даниел Цветков коментира
      Редактиране на коментар
      Кросъра ми има възможност да се кара 4х2,4х4 ауто и Look.Когато са добри пътните условия го карам на 4х2,при нужда вкл.4х4.Зимата ходихме на ски в Рила и до Сапарева баня пътя беше сух макар и януари.При изкачването към Паничище започна да има сняг по пътя макар и изчистен,но още бях на 4х2 и на един завой колата леко поднесе задницата.Сетих и вкл.4х4 и газ нагоре -не мърда ,като залепена на пътя.Та наистина има разлика в поведението спрямо 4х4 и 4х2.

  • #20
    Като гръмнах предния диференциал, няколко седмици карах крузера, който е full time, само на задно със свален кардан и свалени шлици на главините. До някаква степен е забавно, но ми се стори плашещо нестабилно.

    Колите "проектирани за 4х4", които ги има 2х4, обаче май са почти винаги някаква форма на part time/on demand, където така или иначе повечето време караш само на предно/задно.

    Коментар


    • didooo
      didooo коментира
      Редактиране на коментар
      При Мицубишитата , Супер Селекта е кеф ти на задно , кеф ти на 4х4 с отключен междинен диф . Не съм го усетил да е плашещо нестабилна , само на задно . Една идея по-мазно взима завоите , като е само на задно . При Крузера ми се чува подсвирване на гуми , при някои завои , въпреки , че е отворен междинния му диф , се усеща недозавиване , при яки завои .

  • #21
    Границите между лек автомобил и паркетен SUV са много тънки. Дори често едните са на базата на модел от другите с малко изменения.
    Специално при VAG, голяма част от моделите през годините са имали опцията за окачване за лоши пътища, което е по-високо от нормалното(както и за заводско спортно окачване, което пък е по-ниско от нормалното). Всичките им модели Крос, или Алтрак, или каквито там с лек оффроад наклон, са именно с окачването за лоши пътища, което при нормалните е било опция. Т.е. 99% съм сигурен, че и сегашния Голф можеш да си го вдигнеш с оригинални части.
    ...
    Влошеното поведение на 4х2 версиите е различно при различните модели. Естествено, разлика спрямо 4х4 има винаги.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #22
      Първоначално публикуван от orela Преглед на мнение
      ^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??
      Карам Каджар само с предно.
      Има копче за разни асистенции.....не помагат МНОГО! А по- лошото поведение, сравнено с лека кола, според мен, е от високото тегло. Но увеличеният клиренс ми е достатъчен да стигна за където съм тръгнал. Не ми се налага да карам по планини със сняг! И ако ми се налагаше, нямаше да си купя 4х2!
      Марин Райковски

      Коментар


      • #23
        Здравейте, вкъщи сме в сходна дилема, даже си имаме тема малко по-надолу, като варианти, обмисляхме Nissan X-trail(Rogue), Subaru Forester, Mitsubishi ASX и Mazda CX-7(за вашият бюджет може би CX-5), фаворит за сега ни е скаут.

        Коментар


        • stankos
          stankos коментира
          Редактиране на коментар
          Кое от изброените е Скаут?

      • #24
        Не разбирам та да питам - каква е разликата в просвета между един Голф с инч и половина лифт и едно оригинално Мазде примерно?
        Не се търси проходимост,здравина,обем,килца теглене…….ми само просвет,за едни 5 см ще дадеш сума пари и ше набиеш сума и негативи в превозното средство.

        Знам,че не помагам с нищо,просто се чудя на глас за компромиса който си замислил.На мен преди време ми трябваше малко проходимост,малко просвет и доста повече обем с някакво удобство вътре както и малко да е надеждно.Намерих го с всичко което ми трябва обаче от към негативи е пълно - струваше ми колко 7 коли каквато карах в момента,харчи 30 на 100 и няма ремонт под 1000 долара по това,не влиза в подземни гаражи и не го събира лифта на механика ми.

        Ти търсиш само просвет и няма лошо в това,сметни обаче колко негативи слагаш на кантара срещу единия просвет та ако излязат сметките да го караш с усмивка,а не да го псуваш после
        Последно редактирано от BENZBOSS; 02-02-22, 17:41.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • orela
          orela коментира
          Редактиране на коментар
          Имаш ли инфо за лифта? Аз висока 5-ца не съм виждал.
          А и с приоритет търся да го сменя с дизел.

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Три са окачванията на Голф 5 - нормално, спортно, и усилено(което е и по-високо от нормалното). Отделно има доста повече разновидности заводски пружини, според теглото на колата с различни мотори и оборудване. За да стане като заводски повдигната(с усилено окачване), трябва да се сменят амортисьори и някои от тампоните, плюс пружини със съответните параметри по предписание от производител за съответната комплектация. От Фолксваген могат да ти изкарат всичко по каталожна номера, пък после може да си ги купиш и като неоригинални части от друго място. Пружините просто трябва да им се знаят цветните маркировки за да се вземат правилните. Не е фатално и да се ползват и пружини с близки характеристики, не точно същите. После реглаж геометрия и си готов.
          По принцип в багажника някъде има една лепенка с т.нар. PR-кодове, в които е кодирано голяма част от оборудването на колата(тук може да се въведат за дешифриране - http://prsearch.planetvag.com/). Кодовете ги има залепени и на първата страница на сервизните книжка - изглеждат така - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...cle_Data_Label
          ...
          Не е лошо да се проверяват преди покупка. Има случаи, когато хората впоследствие разбират, че са с по-ниско или по-високо окачване, или някакви други неочаквани екстри, които могат да бъдат както предимства, така и недостатъци. Освен това, по тия кодове може да се съди доколко колата е в оригиналната си комплектация както от завода, или има някакви промени.
          ...
          Ето тук може да се видят каталожните номера на някои от частите за усилено(heavy duty) окачване - https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/g.../411-411000/#1
          ...
          Иначе като си загледал Cross-моделите, има и Cross-Golf, който е на базата на Голф Plus. Има и Крос Туран, също на базата на Голф 5, като всички модели Крос са само на предно предаване. Лично съм карал Туран, не Крос, но с повдигнато окачване като на Крос, и за мен си е доста стабилна, като за такава кола. Предполагам и с Голф Плюс-Крос ще е пак така. Разбира се според мощност, стил на каране, настилки с различно сцепление, 4х4 би било предимство.

        • orela
          orela коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря за изчерпателния отговор

      • #25
        Видях ,че вече са ВИ предложили Фиат Седичи.
        Това беше една от възможностите, които разглеждахме, като алтернатива за малкия син и мисля ,че си заслужава.
        Здрави ,проверени през годините дизелови двигатели с разход около 5.5 л. ,и бензиновите с 6.5-7л.
        Като цяло икономични,практични и сравнително здрави каручки.
        Аз бих заложил на 1.9 или 2.0. дизел за такъв тип кола 4Х4 за ежедневни нужди. Системата 4х4 е със "сух" междуосев съединител с няколко режима ,клиренса също е приличен -почти 20см.)
        Пс. Сина купи "дизайнерско решение" с торсен диференциал с дизела на Фиат.

        Коментар


        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          При Хонда дизел проблем е алуминиеви блок на ГНП-то, в следствие на триене на буталот (казват от кофти нафта) се отлагат стружки или по-скоро прах, съответно се прецакват дюзите, рейла и самата помпа разбира се. Заради провода на обратна нафта се налага щателна промивка на цялта система.
          Познавам двама души с 3 и 4 поколение на CRV, които са минали през тази операция, която освен, че е скъпа е и доста времеемка.

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          ГНП при Хонда с комън рейл, е същото като във VAG от тези години. Т.е. Bosch.

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Възможно е да е Bosch, но вероятно имат някаква разлика при различните производители, най-малко електрониката.

      • #26
        Питането за нестабилност при сув 2х4 моделите спрямо лек автомобил беше за тези коли, на които им липсва карантията за 4х4.

        Коментар


        • #27
          Първоначално публикуван от orela Преглед на мнение
          ^^^ Това ме подсеща да питам: Говорил съм с хора, които са карали коли "проектирани за 4х4" (по думите на единия, има се предвид, че модела го има като 4х4, но той е карал варианта 2х4) и при мокър или заснежен път колата се чувства нестабилна. По зле от лек автомобил, който също е само с предно. Дали и някой друг е забелязал подобно нещо или напротив??
          В семейството имаме Тусон само на предно, не намирам разлика в поведението спрямо леки коли на предно, които съм имал преди това.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Ако трябва да се заяждаме , има разлика в поведението. Например при по-висока скорост и силен страничен вятър. Корекциите с волана са осезаеми.
            П.П. Признавам си без бой, че джипката беше Санта Фе а не Тусон, но разликата е пренебрежима.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Нестабилност от страничен вятър, няма много общо с типа задвижване.

          • IvanIvanovi
            IvanIvanovi коментира
            Редактиране на коментар
            Коко, не си разбрал въпроса

        • #28
          Първоначално публикуван от orela Преглед на мнение
          Някои модели, които прегледах по диагонал:
          Йети - все ми се ще да не е сув (би трябвало да е по-евтино и икономично)
          Тойота корола версо - Както се споменаваше на едно място "това са здрави и икономични коли, хората са ги купили, за да ги карат". При положение, че последните са 2009 ще бъде на много хиляди км.
          Субару форестер - скъпа поддръжка
          Поло крос - Вижда ми се малко (1,90 съм), пък и не е много разпространено, ако се наложи да се търсят части втора ръка.
          Дачия Сандеро - Много хора плюят дачия и не знам втора ръка дали си заслужава.
          Октавия скаут - идва ми дълга
          Фабия комби скаут - на снимки и коментари изглежда добре, но не намерих да се продава тук.
          Баничарка - Карал съм служебни берлинго 2004 и 2012г. Старото на магистралата се усеща как вятъра спира колата. При новото е пооправена аеродинамиката, но освен по огледалата назад е трудно да се види нещо през прозорците. Освен това и при двете по черен път когато и двете предни гуми попаднат в дупка имам чувството, че ще се закопа. При новото ми се схваща крака, но това е от ситроен интериора.
          От споменатите имаме Йети 4х4, 2.0tdi 150к.с. с ръчни скорости и като автомобил се държи много добре. По специфичните неща са външния му вид, има относително малък багажник, но задния ред е на релси, кората на багажника е твърда и пречи за по-обемист багаж, но може да се махне. Разхода е нормален за типа задвижване и мощността на автомобила, поведението е като на лек автомобил. В всяко друго отношение бих казъл, че е много добра.
          Според мен Дачията не си заслужава, но бая писане ще трябва, за да си изложа гледната точка.
          Корола Версо изобщо не е по-висока спрямо голфа. Имал съм Пасат 6 и стандартно беше доста повдигнат и по бордюри се катереше прилично, но все пак муцуната му стърчи, а тялото бая дълго. На дълбок сняг му беше лесно да легне по корем.
          Може също да погледнеш Тигуан (дизел), RAV4(бензин/дизел), CRV(бензин) или Кашкай.

          Коментар


          • orela
            orela коментира
            Редактиране на коментар
            Koлко разход дава йетито и къде се кара?

          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Харчи според това как се кара в диапазон 6-10/100, като средно е по-скоро към 7/100.

        • #29
          Сетих се за Toyota Urban Cruiser 2008 и на мен ще са ми интересни отзиви, със сигурност D4D е икономичен, но 4x4 как му е и колко е удобен - нямам инфо.
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • orela
            orela коментира
            Редактиране на коментар
            Хмм.. и на мен ще ми е интересно. Виждал съм я по улиците, но нищо не съм чувал за нея.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X