Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ в избора на първи автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ в избора на първи автомобил

    Здравейте господа,

    Имаме нужда от съвет за избора на автомобил, ще бъде първи, чуденето е голямо, буксуваме и препоръчаха да потърсим съвет тук. Освен стандартните неща за семеен автомобил като почивка и два пъти в годината на палтки на язовир, ни се налага поне един път месечно да изминаваме около 600км, няколко пъти в годината ще се ходи с него по черни пътища(нищо екстремно, под километър) до лозе и пак няколко пъти в годината ще се ползва за пренос на пчелни магазини, кошери дадан блат и евентуално центруфуга, за селскостопанската дейноост до миналата година се ползваше баничарка, та затова се търси баланс.
    Насочихме се(успях да извоювам) към 4х4, и заради багажа комби, или тип SUV по-дълъг, и тук вече нещата загрубяха, затова може би вие ще успеете да помогнете и да ни насочите.
    Търсим около 2007-2011г, бюджета ни е към 10 хиляди лева, с обслужване и ремонт да стъпи на 15-6, за два-три месеца изгледахме много и най-различни, най-общо казано фаворити са ми Skoda Octavia Gen 2 2.0TDI(поне пакет за лоши пътища, най-добре Scout), Volvo XC70 Gen 2 2.4D и евентуално Subaru Outback Gen 3 3.0, от друга страна срещат съпротива и искат повече нещо като SUV фаворити там са Mazda CX-7 2.2D, Kia Sporatage/Sorento Gen 2 2.0/2.5D, Toyota Rav 4 Gen 3 2.2D, Mitsubishi Outlander(тук вече ще сме над-бюджета, та се боря да не гледаме такива).
    Идеята е да се насочим само към 1-2 модела и тях да дебнем да изкочи нещо читаво, защото сякаш на пазара няма повече от един-два читави, в този ред на мисли, покрай кризата с доставките, как се отразява това на резервните части, или ли някой модел или марка от изброените, за която да е трудно намирането на части? Притеснението ми е ,че освен шкодата всичко друго, ще е трудно намирането на части или ще се чака много време.
    От обем на багажника, до разход и здравина, всички коментари са добре дошли и ще помогнат да изберем.
    Поздрави и безавариен път!

  • #2
    Палатки , кошери , центрофуга...= пикап
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Изпреварѝл си ме.

      ... но според описаните нужди е най-логичната посока в която трябва да се гледа.

  • #3
    От всичките бих оставил Октавия и Аутлендър. Като Октавията ще е по-евтина за експлоатация.
    НО! И по двата варианта има какво да се каже.
    Октавията е с помпа-дюза до около средата на 2010г. За предпочитане е комън рейл.
    Помпа-дюза при Скаут е винаги с осем клапана, което е по-добре, но ако е само повдигната 4х4 то може да е и 16 клапана, което не е за предпочитане. Моделите с 2,0 помпа-дюза 16V 140к.с. са винаги без DPF.
    Помпа-дюза с 8 клапана също си има някои проблеми, но с тоя бюджет за обслужване и ремонти, биха се оправили спокойно ако ги има. При голям пробег, и в зависимост от поддръжката износва разпределителен вал, а понякога и леглата на дюзите в главата.
    От друга страна, ако е помпа-дюза, то не е голяма разлика да е и с 1,9PD-105к.с. Мотора е практически почти идентичен с 2,0PD с 8 клапана, а се намират по-лесно и са малко по-евтини. Разликата във вървенето има, но не е чак непоносима, а пък има и чип-тунинг.
    Да, 1,9 има още един сериозен проблем, който обаче се проявява изключително рядко - някои късат болтове на мотовилка(вероятно може да се профилактират).
    ...
    Аутлендъра трябва да е с 2,2 дизел(на Пежо-Ситроен), защото 2,0 е помпа-дюза на VAG.
    Модела е технически еднакъв, и се е правил в един и същи завод в Япония, с Пежо 4007 и Ситроен C-Crosser. Така вероятно може да се намери достатъчно читава бройка в бюджета, независимо под коя марка. Дори колега от този форум продаваше неговия Ситроен C-Crosser, с претенцията да е перфектен(може да се включи и той в темата).
    Иначе с тоя модел ще имаш малко повече място от Шкодата, но и разход нагоре, по-скъпи гуми, и т.н.


    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #4
      Понеже и пикап е вариант, сега обърнах внимание че наш колега е пуснал преди малко обява тук на нашия форум: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...00#post6809704

      Мисля че си струва да се обърне внимание, нямам нищо общо с колегата, просто видях обявата и темата сега.

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        На тая кола волана не е от правилната страна!

    • #5
      Това за пикап, за два-три пъти в годината евентуално нещо да се товари... не е добра идея.
      Ако е толко зор за багаж, едно ремаркенце ще свърши работа. Та даже има и ремаркета под наем за никакви пари.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #6
        Благодаря за коментарите.

        Реално не мисля, че селскостопанско ще се ползва и 10 пъти в годината, предният автомобил, за 2020 има изминати ~90км, а за 2021 ~60км, не само е нерентабилно да е в движение, а и само ядове с него, ама няма как да се разбереш с пенсионер, че за 10-5кг домати и 30кг грозде, няма смисъл да се ходи до лозето, и само да се притесняваш дали нещо няма да му стане от жегата, за пчелите ситуацията е сходна за последните 3-4 години почти 2/3 не изкараха зимата.
        Та с тези доводи избора е между SUV и комби.
        Ще натискам моят претендент да е Шкода Скаут, но не мога да си кривя душата, че субарото ми харесва най-много като визия, а и е автомат и бензин, за мен са плюсове, но като гледам, че няма нови обяви си представям какво е положението с резервните части.
        За Аутлендъра като цяло ~2008-2010 година дизелови 2.0 - 140 к.с и 2.2 - 156 к.с.

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Мога за всяко от изброените да кажа защо не е ОК, като за някои нещата са и малко на кантар.
          Субаруто го има и с 2,5 но е без значение... Харчи доста, евентуално ако се кара на газ, но си остава малко...за фенове на марката. Хем са здрави, хем си искат подходящ сервиз и грижи.
          Ако държиш на автомат, виж Соренто и Санта Фе. С добри грижи ще служат добре, а и място не им липсва. Дизелите са им що-годе читави, и ще си ползваш пълноценно багажника.
          Волвото и то е с добър автомат и двигател, но понякога имат проблеми. Отива към премиум, скъпи части, и не повече място от Шкодата.
          Маздата няма читави двигатели в тоя модел.
          Рав 4 е относително по-малка. Комън рейл на Denso, не е ОК.
          Шкодата вместо Скаут, по-важно е да е с комън рейл. Чаркаляците за лоши пътища не са скъпи, и обикновенна 4х4 се вдига.
          Митсубишито го търси като Пежо и Ситроен, ще е по-изгодно. И не се отказвай от 2,2 при дизела.
          ...
          Най-вече търси доверен сервиз, доста от тях са специализирани в отделни марки или концерни. И според това решавай какво да вземеш.

          ПП: Хонда CRV е доста добра колица за тия нужди, независимо с какъв двигател и кутия.
          Последно редактирано от cecoa1; 22-01-22, 20:55.

        • krasi-mir
          krasi-mir коментира
          Редактиране на коментар
          Cecoa1:
          "ПП: Хонда CRV е доста добра колица за тия нужди, независимо с какъв двигател и кутия."

          Само за протокола (от личен опит) - CR-V 1 и 2, на сгънати седалки събира евро палет. Височината до горния ръб на вратата е около 900mm.
          Препоръчвам бензин, автоматик. Не че дизелът е лош, ама не го познавам. Едва от месец сме с 2.2 i-ctdi във Акорд 7.
          Автоматик с дизел във CR-V започва след 2009-а, т.е фейслифта на 3-та ген CR-V.

      • #7
        Читаво ЦР-В след 2007 за 10к лева и то с "правилния" волан?! Искам две
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от chopchop4x4 Преглед на мнение
          Здравейте господа,

          Имаме нужда от съвет за избора на автомобил, ще бъде първи, чуденето е голямо, буксуваме и препоръчаха да потърсим съвет тук. Освен стандартните неща за семеен автомобил като почивка и два пъти в годината на палтки на язовир, ни се налага поне един път месечно да изминаваме около 600км, няколко пъти в годината ще се ходи с него по черни пътища(нищо екстремно, под километър) до лозе и пак няколко пъти в годината ще се ползва за пренос на пчелни магазини, кошери дадан блат и евентуално центруфуга, за селскостопанската дейноост до миналата година се ползваше баничарка, та затова се търси баланс.
          Насочихме се(успях да извоювам) към 4х4, и заради багажа комби, или тип SUV по-дълъг, и тук вече нещата загрубяха, затова може би вие ще успеете да помогнете и да ни насочите.
          Търсим около 2007-2011г, бюджета ни е към 10 хиляди лева, с обслужване и ремонт да стъпи на 15-6, за два-три месеца изгледахме много и най-различни, най-общо казано фаворити са ми Skoda Octavia Gen 2 2.0TDI(поне пакет за лоши пътища, най-добре Scout), Volvo XC70 Gen 2 2.4D и евентуално Subaru Outback Gen 3 3.0, от друга страна срещат съпротива и искат повече нещо като SUV фаворити там са Mazda CX-7 2.2D, Kia Sporatage/Sorento Gen 2 2.0/2.5D, Toyota Rav 4 Gen 3 2.2D, Mitsubishi Outlander(тук вече ще сме над-бюджета, та се боря да не гледаме такива).
          Идеята е да се насочим само към 1-2 модела и тях да дебнем да изкочи нещо читаво, защото сякаш на пазара няма повече от един-два читави, в този ред на мисли, покрай кризата с доставките, как се отразява това на резервните части, или ли някой модел или марка от изброените, за която да е трудно намирането на части? Притеснението ми е ,че освен шкодата всичко друго, ще е трудно намирането на части или ще се чака много време.
          От обем на багажника, до разход и здравина, всички коментари са добре дошли и ще помогнат да изберем.
          Поздрави и безавариен път!
          Какъв приблизителния пробег на година, че по описанието някои неще са доста разтегливи като понятие?

          Хужбавото е, че си заложил добър бюджет за обслужване и ремонт, тъй като обикновенно така става след покупката, особенно когато в таргета са ти 10+ годишни автомобили.
          Като цяло бих ти препоръчал да търсиш бензин, поради някои специфичности на дизеловите, които си изборил, но избора ще ти се стесни до толкова, че може и да стане невъзможен в зададените параметри.
          Според мен:
          - Хонада - бензин;
          - Шкода - дизел;
          - Рав4 - за предпочитане бензи или дизел с по-слабите мотори;
          - щом гледаш КИА, може да погледнеш и Хюндай;
          Като цяло проблем ще е да намериш нещо в прилично състояние, а цените в момента са доста неприлични!

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение

            Какъв приблизителния пробег на година, че по описанието някои неще са доста разтегливи като понятие?

            Хужбавото е, че си заложил добър бюджет за обслужване и ремонт, тъй като обикновенно така става след покупката, особенно когато в таргета са ти 10+ годишни автомобили.
            Като цяло бих ти препоръчал да търсиш бензин, поради някои специфичности на дизеловите, които си изборил, но избора ще ти се стесни до толкова, че може и да стане невъзможен в зададените параметри.
            Според мен:
            - Хонада - бензин;
            - Шкода - дизел;
            - Рав4 - за предпочитане бензи или дизел с по-слабите мотори;
            - щом гледаш КИА, може да погледнеш и Хюндай;
            Като цяло проблем ще е да намериш нещо в прилично състояние, а цените в момента са доста неприлични!
            Здрвейте,

            Очаквам да е под 15 000км на година, познати съветват да изчакаме до лятото, с надеждата да свърши пандемията и да се внесат по-евтини дизели от запад.
            Примерно тази седмица през познат ни показаха и VW Alltrack, много приятна кола, човека я бил закупил 2019 за 16 000 лева, сега започват от 20, от както я е закупил я поддържал само в официалният сервиз, бил доволен много, смяна намасло и филтри била към 400 лева, а самата смяна била на 30 000 км или един път в годината, по негови думи подобно било положението и при Шкода.
            Уви 10 годишен ВАГ 4х4 с автоматик и малко по вдигнат, започват от 20 бона, като приготвим, 1/3 за ремонт, 2 бона за първоначално обслужване и заедно с прехвърляне, гражданска, каско, гуми и т.н. ще ги ударим 30, надявах се до към 15 да се вместим с ремонт и обслужване. Даже от няколко дена ми се върти в главата 4х4 пасат, октавия, че даже и супърп, и вдигане вполедствие, но дори и да може предполагам, цената ще е същата, а с труда може и по-висока.

            Коментар


            • gabocvet
              gabocvet коментира
              Редактиране на коментар
              Не знам защо си го причиняваш това с ВАГ много надценени автомобили. ХС 70, 90 много смислени но там цените на резервните части..... Моят съвет гледай корейки и французойки.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              И забрави за смяна на масло на 30 хиляди километра, както и за DSG автомат с неизвестна история и на доста километри.
              Да, и за официалния сервиз на VAG, също можеш да го пропуснеш.

              ПП: Но и 1/3 от 20 хиляди, за непредвидени ремонти е твърде много за такава кола на VAG, стига да не е над 250-300 хиляди километра. Дори и при голям пробег едва ли ще се струпат наведнъж ремонти за такава сума(освен ако не е с DSG).

              https://m.mobile.de/auto-inserat/sko...6c07a8&type=ad

              Такава Шкода пропуснах да купя преди около година и нещо за около 5500евро, беше просто изложена на една ливада пред една къща в Германия, откъдето минавах често. Стоя две-три седмици, а я нямаше обявена в нета. Тъкмо се наканих, и колата изчезна. Иначе бях слизал да и правя снимки преди това... Даже е била Скаут, сега погледнах снимките, които пък са от 30.12.2020г.
              Последно редактирано от cecoa1; 11-02-22, 22:20.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X