Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За щерката...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За щерката...

    Та здрасти.Та за щерката е питане.Скоро ще изкарва тефтер за шофиране.Преди две години близо се записа курсовете ама с тоя ковид ги ошашавиха "медицинско лице е" и физически нямаше време.Та тогава и взех една тоалетна,Митсубиши Колт да се учи ужким ама то стана тъй че зетя я вози.Ся твърдо е решила да приключи драмата.И на въпроса,спряхме се на Тойта Рав4,Сузуки ГВ,Фонда Црв,Субару горски.Само бензин и само автомат.Бюбжет около 15к,година 2007-2009.Ама не ги познавам тез хафтомобили та приемам съвети.
    Благодаря!
    Иваче на вилата подкарвподкаланша и цвили от кеф.
    Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
    0888854582
    Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
    Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

  • #2
    Басси граматиката...Хонда црв и подкарваше аваланша
    Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
    0888854582
    Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
    Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

    Коментар


    • #3
      От изброените всички стават. Може да прозвучи банално, ама да се пробва всеки модел и да види кой и е най-удобен и функционален. След това се търси вече запазен екземпляр.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • #4
        От изброените кандидати - от '09-а карам само Honda CR-V. Два броя 1-ва ген и настоящето ми 2-ра ген. Само бензин и само автомат.
        Т'ва, което желаеш ти ('06-'09-а) е 3-та ген. Като гледам цените на тези екземпляри, 15000лв я сигнАли, я не за читав екземпляр. Във Хонда форумът се коментират цени в български сайтове 15000-20000лв. Аз лично не бих дал такива пари за тази кола. Не че е боклук, цената не става. Верно, прословутата рентабилност на Хонда - ще забравиш всички сервизи, ама 19000лв за 14-годишна кола ....

        Тааа ... много здрава кочина.

        Автоматикът е най-здравото нещо в колата, трябва много, ама много силно да желаеш да го строшиш, за да успееш. Степенен автомат с хидротрансформатор, разработка на Хонда. Общото с класическият степенен автоматик е само хидротрансформатора. Не е с планетарни предавки. Един познат го нарече - "обикновена ръчна кутия, на която съединителят е заменен с хидротрансформатор, а синхронизаторите с многодискови съединители". Нема трошене.
        Двигателите за Европа са R20 i-vtec. На теория трябва да е по-добър от моя К20 i-vtec. Не знам, не познавам R-серията, за да потвърдя, че е така. Съпругата ми имаше Сивик с R18, ама беше чисто нов. Нямам представа, как е след 15г и незнайно-колко-стотин-хиляди км.

        Предвид "скромният" ти опит с автомобили оттатък голямата вода и CR-V в листа с кандидати, горещо препоръчвам Acura MDX, или RDX. Същият тип степен автоматик, по-добри двг, мноооого по-добро AWD, повече серийни екстри ... абе, каквото се сетиш "по-". Само не знам дали ще влезеш в цената, ама ...
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

        Коментар


        • #5
          Тия хонди,цитираните от теб са хубави ама не знам за щерката дали ще стават.То едната е двеста и кусур коня....
          Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
          0888854582
          Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
          Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

          Коментар


          • krasi-mir
            krasi-mir коментира
            Редактиране на коментар
            "Колкото повече, толкова повече!" - Мечо Пух.
            Големият двг може 2 и 200.
            Малкият двг може само 2. Даже, за да стигне до 2 шъ трябва да изключиш климатика и еко режима.
            Изпробвано е на практика с няколко коли, едни и същи марка/модел (т.е. еднакви кила) ама с различни двг.
            Важно е как ще научиш задкормилното устройство. Да знае, какво кара и как да гокара.
            В този ред на мисли - за мен лично, малолитражка ( съответно малогабаритка ) за добиване на умения от нов шофьор е тотална глупост.

        • #6
          Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение

          Предвид "скромният" ти опит с автомобили оттатък голямата вода и CR-V в листа с кандидати, горещо препоръчвам Acura MDX, или RDX. Същият тип степен автоматик, по-добри двг, мноооого по-добро AWD, повече серийни екстри ... абе, каквото се сетиш "по-". Само не знам дали ще влезеш в цената, ама ...
          Извинявам се , че не е много по темата и може да се разводни дискусията , но може ли да кажеш 2 думи за AWD системата , на какъв принцип е и какво и е по-доброто от CR-V то ?
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ще ти пусна линк после да четеш, общо взето доста екзотична и сложна система, като я рекламират, че повишава управляемостта(вероятно е така).
            Нещо като на принципа за включване на задния мост с ел.магнитни съединители, но в случая се включва всяко от двете задни колела по отделно, а между тях няма диференциал. За да се облекчи работата на съединителите, са предвидени планетарни редуктори на всеки. Системата има няколко различни варианта, в първия има още един входящ планетарен редуктор преди главното предаване, който го играе малка двустепенна скоростна кутия с много малка разлика в двете си предавателни отношения. Интересно е, че при блокирани всички съединители задния мост получава с 1,7% по-високи обороти от предния. При по-сложната първа версия, разликата може да достигне до над 5%.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Обещах линк, има и картинки
            http://youwheel.com/home/2017/05/07/...sive-analysis/

          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря Цецо !

        • #7
          Веско, защо ще я пускаш на 4х4 "да се учи" ? Класически пълноразмерен (не по американските, де, а по нашите стандарти) автомобил 4х2, даже ако се намери - със задно предаване, че и без ABS - това е за учене в Клета Майка България. За 1-2 години, па после ще оценява малките компактни градски коли или по-големите с 4х4.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ти още малко ще кажеш и Жигула комби да и търси, като на №7 от "Дами канят"...
            Виж че в бъдеще коли с ръчна кутия нЕма да има...
            А за размера, тия са малко по-големи от Голф, голЕма работа плюс-минус половин метър.

        • #8
          Кола в гаранция
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • traun
            traun коментира
            Редактиране на коментар
            Предлагах и ама не от избраните марки,нЕще.

        • #9
          cecoa1 коментира
          Днес, 20:00
          Ти още малко ще кажеш и Жигула комби да и търси, като на №7 от "Дами канят"...
          Виж че в бъдеще коли с ръчна кутия нЕма да има...
          А за размера, тия са малко по-големи от Голф, голЕма работа плюс-минус половин метър.
          "Жигула" никога не е била считана, дори в СССР, за пълноразмерен автомобил. А, че е много по-просторна от Гоуф вътре - еми, "Италдизайн", баце
          Ръчните скорости са абсолют за Европата - не можеш ли да караш кола с такива - не можеш изобщо.
          Но явно целта на покупката е друга - кола за ползване, не "за учене"
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            НЕма, свършИ се вече... Тука около мене има и учебни коли на ток... От неколко години автомата бие ръчните кОтии в продажбите, а някои модели въобще си спряха ръчните кутии. Скоро ръчкарката ще е екзотика, после и коли с ДВГ.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            И аз така за ръчните скорости. Днеска се замислих - синковеца е 9-и клас, след някоя и друга година ще изкара книжка, и май никога няма да разбере какво са ръчни скорости., а и не съм сигурен дали е нужно да разбира - той докато го докара да си купи нещо по-така, СЛЕД като се научи да кара, не е много ясно дали изобщо ще има "нещо по-така" с ръчни скорости, а не много след това може и да няма нужда от скорости, а както са до подкарали - и от шофьор.

            ...и някой ден дъртаците ще си спомняме как "ние едно време карахме както искахме и ходехме където искахме".

          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Мдаа... Моя юнак лятото взе книжка и бях решил някоя малолитражка да му взема, хем и аз да я ползвам за градско, че и без това много км въртя в града.
            А исках да е автомат, за друго освен градско няма да се ползва. Обаче само заради него взех ръчка, уж да се научи, ама дали ще му трябва...

        • #10
          cecoa1, sparkybg и др. коментират
          ....
          Не моем ви рàзберем. У другите теми тЪрбите, как ДВГ в никакъв случай няма да изчезне в близките 50 години, как електричките са задънен клон в автоеволюцията, как немат никакъв шанс, тука па - немало да има коли с ръчни скорости...
          Ся, да не скочите по детскоградински, че ви "слагам думи в устата" - горното е "чисто илюстративно". Но ако държите да се буквоядим - ще ви изкОпам 101 поста, ваши, в които твърдите нещо в същия смисъл.
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            На мен специално можеш да ми потърсиш мои постове в тоя дух...
            Може и да останат возила с ДВГ, ама няма да са много... Ще стане като с ваксините сега - не си длъжен на теория, ама на практиката си принуден... Може и някои камиони да поостанат с ДВГ, ама не се знае... Може и за армията да оставят...
            Разбира се, това по Европа, по света според зависи...

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Няма нищо ново поне в моето мнение - новите коли с ръчни скорости намаляват, и ще намаляват драстично. Електричките ще се увеличават - вече се приказва за субсидии даже за тук. И друг път съм писал - електричките ще станат масови, когато има богат и евтин вторичен пазар. Това в близките 10-ина години не се очертава. Ще станат практични за нещо повече от градска каляска, когато батериите станат достатъчно енергоплътни и евтини, и масово има зарядни станции. Последното тук пак няма да е скоро.

            А коли с ДВГ ще има, доколкото ДВГ-то не изключва въглеродна неутралност - биоетанолът и биодизелът са въглеродно неутрални, и доколкото в близките поне 2 десетилетия никак не виждам как ще се случи нещото, наречено комерсиален електрически самолет, ще ни се наложи да осигуряваме био горива или синтетични горива и за там, ако искаме сектора да е въглеродно неутрален.

        • #11
          Май е време да помогнем на чичо Веско, че се отплеснахме в приказки...

          Рав 4 от 2006г - 4х4 е с ел.муфа, има и копче за принудително включване. Автомат има и класически 4-степенен, но за сравнително кратко (поне в Европа), после вече вариатор CVT(трябва да се гледа с какъв автомат е при покупка). Иначе надеждна колица. (Модела до 2006г обаче е с по-добро 4х4 - три дифа, плюс самоблокиране на един или два. Автомата е само класическич).

          Сузуки Гранд Витара(JT) - 4х4 с три дифа и бавни(само при някои бензинови къса база с 3 врати няма бавни). Дифа в раздатката може да се блокира принудително. Автоматите при повечето са 4-степенни, само с мотори 2,7 и 3,2(и двата V6), автомата е с 5 степени.

          Хонда ЦРВ 3- 4х4 е типично за ЦРВ, чисто механично включва задния мост при пробоксуване на предния. Нещо като героторната помпа при Гранд WJ но водещ е предния мост. Надеждно е иначе, обслужва се само с масло на Хонда задния диф (но не е скъпо). Автомата е здрав и е петстепенен, от някое време почва и в Европа да се предлага с 2,4 бензин, който преди това е бил основно за щатите и Канада. Колицата е много надеждна и функционална.

          Субару Горски - при тия 2008г сменят поколенията, но технически нещата се запазват. Автоматите са 4-степенни, а 4х4 с автомат при Субару не е с диференциал, а с управляема муфа. Като цяло е надеждна кола, но си има специфични неща за Субару, важно е и с кой мотор.

          Общо взето всичките стават, но според мен Хондата е най-добре като надеждност, функционалност/пространство, възможни екстри(даже адаптивен темпомат може да има), петстепенен надежден автомат... Но те затова и струват и малко около границата на бюджета...
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #12
            Само бегли наблюдения н тукашния пазар- Хондата и Рав 4 държат цени, явно има защо. За Субарото се говори, че някои части били скъпи /не ме вълнува марката хич и не съм се старал да помня подробностти/.

            Не вижда причина за притеснение, ако колата е мощна и шофьофа е нов. Жената я учих аз на 200 и малко магарета, сега и двете и каруци са размер над среден и магаретат под капака са 300 и малко. И тя пак ги кара като все едно кара W123 2.5 diesel… Въшка с миксер в истерия под капака нито е лесна за каране, нито е безопасна при катастрофа. “Искам Тойота Ярис”, ъхъ … на ти Тойота Секвоя, същата марка е!

            За ръчката- това в задръстване го мразя. Ама автоматика е автоматик само ако е закачен за нормален двигате /автоматик на 50 коня е …. кофти/. Тук под 8-10% от хората могат да карат ръчка /жена ми не може/. Държа си една Хонда с ръчка, един ден децата ще я карат докато се научат. Тоя номер с “абе не ти трябва да знаеш ръчка”- отиваш в Мексико /или коя да е държава из Латинска Америка/, и ти трябва кола под наем…. И мистър гринго, останали са ни само ръчки. И чак се чудят, че грингото знае за какво е третия педал.

            Успех с намирането на правилния автомобил!
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #13
              Благодаря за съветите!
              То идеята беше още преди две години да изкара тефтера ама ковида и объркА всички сметки."Денонощно" на работа.Има опит и с ръчка,щот използва доста доста моменти да управлява нелегално.Аз пък като се виждаме все и давам моите.Както се казва да усеща разликите.Само Чарджъра не съм и давал че страх ме хвана.Даже по едно време се замислях дали да не и го подаря ама тя без да коментираме е стигнала до мойто че в рОдината по добре нещо по високо.
              Тааа...тя залита по Рав,аз и предложих и другите ся кат ви чета може и Хонда да е....
              А бюджета е малко разтегливо понятие,малко..
              Jeep Grand Cherokee 4.7 WJ V8
              0888854582
              Дизел втора употреба за лична - НЕ!!!!
              Китайска поговорка "Не ти пожелавам да живееш в интересни времена" басси!!!

              Коментар


              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                Със Чарджъра е трябвало да започнеш.
                Навремето, не помня вече, кой точно мой инструктор ми каза:
                "Всеки може да кара бързо. По-важно е да се научиш да караш бавно".

              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Баш така

                И по-кеф дава да караш бавно нещо бързо от колкото бърза машина бавно.

                Аз не познавам щерка ти,но за нормална дъщеря не бих се притеснил да купя и 200 и 300 коня кола среден размер

            • #14
              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              ... Хондата и Рав 4 държат цени, явно има защо. ...
              Нормален работен ден!

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210914_133741.jpg.b8b3ae0aad9090470dc82ced81b8aa59_resize_25.jpg Прегледи:0 Размер:296.5 КБ ID:6788497
              Преди време разговарях с един дългогодишен шофьор на "Пътна помощ".

              Аз - Имаш ли статистика, коя марка коли са най-чупливи?
              Той - По-лесно ми е да ти кажа, коя е най-здрава. Никога не съм качвал Хонда.
              Последно редактирано от krasi-mir; 07-11-21, 10:12.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Имал съм 3 Хонди, две бензинови и една дизел, които не бараха грам масло за 10 к км.

              • NIKSD
                NIKSD коментира
                Редактиране на коментар
                Както казах, имам Сивик на 300 и кусур хиляди, всичките врътнати от мен. Карам я като подарена от поне 200 000. От ден номер едно си върви с предписаното 5W20, маслото не мърда на пръчката.
                Последната ваканция това лято в БГ си купих и 20 годишна Хонда Стрийм с 1.7 Vtec. За 2500 километра маслото не мръдна, а си вървеше в лютеницата по магистралата.
                Тук с нашите стриктни закони и редовна проверка на газ ализатори, ако кома харчи масло, много бързо ше е за буклука. А те държат цени като гламави.

              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                От 2004-та до момента през семейството са минали 7 Хонда и 3 Ровър 400. Споменавам Ровър, защото е брат близнак на Сивик 6 "англичанка". Единият Ровър си беша даже с Хонда двг и автоматик. Съгласен съм, че си погорват масълце. Според мен, всичко зависи ит маслото. Настоящето ми CR-V спря да гори масло, след като смених марката.

                От друга страна - съпругата ми имаше две други марки коли, всяка от които гореше повече масло (по литър-и-малко на 1000 мили) от всичките ни Хонди взети заедно. И не, не е попаднала на калпави бройки. И на двете коли, горенето на масло беше доказана "детска болест" за модела.

            • #15
              Първоначално публикуван от traun Преглед на мнение
              Та здрасти.Та за щерката е питане.Скоро ще изкарва тефтер за шофиране.Преди две години близо се записа курсовете ама с тоя ковид ги ошашавиха "медицинско лице е" и физически нямаше време.Та тогава и взех една тоалетна,Митсубиши Колт да се учи ужким ама то стана тъй че зетя я вози.Ся твърдо е решила да приключи драмата.И на въпроса,спряхме се на Тойта Рав4,Сузуки ГВ,Фонда Црв,Субару горски.Само бензин и само автомат.Бюбжет около 15к,година 2007-2009.Ама не ги познавам тез хафтомобили та приемам съвети.
              Благодаря!
              Иваче на вилата подкарвподкаланша и цвили от кеф.
              Малко личен опит от моята щерка, колкото и да е тотална глупост според някои.....
              първа кола Рено 19, 1.8 бензин, автомат, само 109коня - на него се доучвахме и го кара около 3 години, докато не отказаха скоростите - беше изгнило и отиде за скрап.
              втора кола Хонда HrV 1,6. автомат, само 103 коня - абсолютно безпроблемна кола, кара я 2 години и 30 хил.км. но един руснак я таранира и също отиде за скрап.
              от 2014 и досега Хондай Тусон, 2.0 бензин, автомат, макар и най-мощен с 141 к.с. /и те от глупавите/ - също безпроблемна кола, въпреки че е 4Х2

              та, искам да кажа, че може да гледате и Тусон или Спортич в тези години, бюджета ще стигне за 2бр. или дигнете годината.
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X