Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Канадски коли, съвпадение с европейските

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Канадски коли, съвпадение с европейските

    Здравейте, надявам се да пускам темата в правилния раздел. Въпроса е следния:
    Има ли някой запознат в съвпадението на двигатели и части, едрогъбаритни и консумативи, на коли внесени от Канада, с европейслия си аналог? Кои марки, модели и мотори, и кои са предпочитаните от вас. Благодаря за вниманието.

  • #2
    Без да съм запознат особено мисля, че спокойно можеш да приравниш канадските коли с тези за щатския пазар.Ако има разлики, те са минимални.
    А ако искаш нещо конкретно, поне се ограничи с една-две марки.
    На така зададен въпрос не знам кой може да отговори компетентно.
    Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
    0887/осемпет 66 4осем

    Коментар


    • #3
      И аз се заглеждах по такива, но се отказах. Питах специално за Мондео/ Фюжън.в Мото Пфое, нямаше категоричен отговор, но 90% еднакви. Аз също съм сигурен, че ще има някои разлики, особено в моторите и изпускателните системи. Различни са екостандартите. Осветлението също. Карах всеизвестната 124-ка на Мерцедес, дето беше на 25 години и произведени милиони. Да, ама моя бензин шестак, все нещо беше различно от другите. И като се знам и аз какъв съм карък, предпочетох да си взема кола правена за тук, а ми излезе и добра оферта за купувана нова със сервизна история. И въпреки, че мразя дизел, се взех такъв. Иначе се блазнех точно за бензинов от там. Не ми се занимава с поръчка на части и чакането им, колкото и да се е развила тази онлайн търговия.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        На Мондео 1 мога да кажа..оригиналните брони на комби, които тук никъде ги нямаше, са еднакви със щатската версия. Разликата е, че щатските са много по-красиви, докато за европейския пазар са слагани едни ужасно дървени.
        Ама тя тая кола вече я няма по пътищата. Иначе в МП тогава ми искаха към 750 лев за две брони. От щатите дойдоха за две седмици и струваха 150$ с доставката.

    • #4
      За едрогабъритните части знам че само определени модели са еднакви, но не съм запознат с моторите. Примерно на Хонда(Сивик и CR-V след 2015)Хюндай(Елантра,Соната,Санта Фе, Туксон, след 2012-13), Мазда(3, 6, cx3, cx5 след 2013-14)... На Мерцедес, БМВ, и Ауди има като на нашия пазар и 99% са 4х4. И благодаря за бързите отговори, дано се получи интересна тема.

      Коментар


      • #5
        Моторите, при Форд например, някои са еднакви. Но за там имат 2 л. атмосферен и турбо бензинки, които тук ги няма. Тук спираме на 1,6 турбо. Бях се наострил за атмосферният и да му лепна една газ, щеше да се успи. Ма сега трактор карам . Моторите за там са по-големи кубатури, има и турбо и атмосферни. Това заради екологията предполагам, а и там си карат големи мотори от край време. Но на 70 ст. бензин и аз бих карал.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #6
          Така е, и аз ги гледах че доста от тях са атмосферки, което си е добре откъм здравина на мотора, но дали консомативите им за обслужване ще съвпадат с някой от европейските си аналози?

          Коментар


          • santaclash
            santaclash коментира
            Редактиране на коментар
            Това е до предавки, не до мотор. Те сега с тия скопени заради екология мотори започнаха да им слагат по 7-8 скорости, защото въртящия момент става нормален от 4000 нагоре.
            Старите си имаха въртящ момент и в ниските.

          • Dilyan Zagorchev
            Dilyan Zagorchev коментира
            Редактиране на коментар
            Къде в ниските?На бившата ни Дедра 2.0 16V 139 к.с момента беше на 4600 об/мин.Осезаемо тръгваше от 3500.Иначе при 100 км/ч беше на 2500 об.Това си е до предавателни числа.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Реших да преместя коментара като отговор по темата.

        • #7
          Първоначално публикуван от Joro010 Преглед на мнение
          Така е, и аз ги гледах че доста от тях са атмосферки, което си е добре откъм здравина на мотора, но дали консомативите им за обслужване ще съвпадат с някой от европейските си аналози?
          Я по-добре вземи кажи направо за каква марка и модел иде реч ...

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от royce Преглед на мнение

            Я по-добре вземи кажи направо за каква марка и модел иде реч ...
            Примерно на Хонда(Сивик и CR-V след 2015)Хюндай(Елантра,Соната,Санта Фе, Туксон, след 2012-13), Мазда(3, 6, cx3, cx5 след 2013-14

            Коментар


            • MM1980
              MM1980 коментира
              Редактиране на коментар
              маздите са различни за европа и северна америка

          • #9
            До колегата m4r1qn, и аз харесвам турбо колите, но ми се струва, че от Канада повечето са атмосферни. Дори с обикновенни автомати с 6 степени. Като изключваме Хонда, която са със CVT, и тук там турбо бензин.

            Коментар


            • #10
              Наблюденията са ми, че повечето канадки, които вкарват у нас са с мотори без турбо и скорости(по-често автомат), които са различни от европейските. Иначе километражите са с метрична система като в Европа за разлика от Щатите. Бричката даже имаше едно клипче с хора, които внасят канадки и обясняваха надълго и нашироко за вноса от там. Според тях проблем с частите няма, но само който е чакал три седмици за нещо и като е дошло различно може да каже. Иначе има хубави коли на хубави цени там.

              Коментар


              • royce
                royce коментира
                Редактиране на коментар
                Не знам защо, ама още като видях Канада и таман за Бричката с си помисли и аз ...

            • #11
              Тук с возилата за американския пазар, нещата са други. Става въпрос за големи атмосферни бензинови мотори. Там има и мощност, и момент, и ресурс. И ниски обороти на магистралата, както и лукс и екстри на по-достъпна цена. Но разхода им е неподходящ за европейския пазар, съответно заради това се правят за определени пазари.
              От друга страна, има някои от тези мотори, които носят на слагане на газ... И ето ти гориво на 70ст/л и у нас. Е, ако тенекиите и повечето им части се намират лесно в Европа, а пък мотора общо взето е много по-безпроблемен от малките турбо бензинови или дизелови мотори за европейския пазар, защо тия американски версии, да не са изгодна алтернатива на вторичния пазар?! Още повече, като включим и доста по-високата им мощност, респективно по-приятни за каране. А също и при случая, когато безпроблемно се газифицират, спрямо липса на такава възможност при версиите им за европейския пазар. Тогава и разликите в разходите за гориво, в пари за километър, на практика изчезва - дали ще харчи 7/100 нафта, или 15/100 газ, е все тая. Остава само разликата в данъци, застраховки, и евентуални неудобства ако се чакат някои части по такова возило. Но в зависимост от конкретния случай, тези разлики също може да се компенсират, къде от разход за гориво, къде от разходи за ремонти и разправии...
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Данъци и такси,е това пречи,не са само частите

                На 380 коня 5.7 данъка ми е 120 долара,беше 80 ма мангалите го вдигнаха,застраховката ми е 600 на година.......е харчи 25 на 100 нормално каране в походния си вариант,носи 9 човека обаче,14 места за чаши и тегли колко искаш,не се събира на каналите и не го вдигат лифтовете в сервиза.......плюсове и минуси

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                У нас данъка е върху мощността. Нема как да върви добре с много по-малка мощност, така че разликата няма как да е чак голяма.
                Примерно при споменатото по-горе Санта Фе, има мотор 2,0 турбо, с 264к.с, както и 3,3V6 с 267к.с. Едното е с директно впръскване, и харчи уж много малко...ама другото му слагаш газ, и в пари харчи пак толкова. Отделно, американското го има с удължена база. Данъка еднакъв, застраховката с малка разлика. Въпроса е, че като е без гаранция, ти е важно кое колко ще се чупи.
                Някои модели освен с двигатели само за Северна Америка, имат и кутии само за там, разни екстри само за там... Т.е. грубо казано, са по-добри от тия за европейския пазар, но остава проблема с частите за някои неща.

                Основното което пречи е разхода, щото и 1000лв данък не са нищо, ако се сравняват с 40-50лв на сто за бензин.

              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Специално американско ако ме питаш мен трябва да е джуган някакъв за да има смисъл,да не се троши и да върши работа,там вече на 400 коня данъци,такси и застраховки всеки си ги знае.
                Ако търсиш нещо с малко моторче / 200 кончета примерно / то не виждам кое Американче няма да се троши на поразия и се губи смисъла на файдата.

                Аз ако съм ше дебна нещо разпространено и правено за Американския пазар,но там пък цената дебела и повечето модели правени за Европа са по-добри.

                Като цяло не ми ли трябва тегач някакъв въобще не искам да виждам американец.

            • #12
              До колкото знам доста от моделите за там са лонг версий или с леки изменения основно във фарове (дори и окабеляване) стопове (с прословутите червени мигачи), броний, и др. Нямат старт-стоп системи(няма стандарт за вредните емисий). Интересното ми е някой, който се е сблъсквал с обслужването( масла, филтри, рвмаци, ролкии прочие)
              Радвам се че темата събуди някалъв интерес, дано да продължим така

              Коментар


              • #13
                Относно конските сили, мисля че е практично мотора да е близък до европейския, не заради данъка, а за да може по-лесно да се потдържа.

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е точно там си взимаш нещо правено за Европа,дълга версия със слаб мотор АЗ поне не виждам смисъл.

                  На един як мотор какво толкова му подържаш?Масло,филтри,ремък,свещи,термостат.......маслото един път в година с филтъра,вьздушния я на 2 години примерно,ремък на 100 000 километра,свещи и те така,термостата на 5 години,ако забравиш и на 10 става......това всичкото се събира в една кутия от обувки на мойто комби
                  Последно редактирано от BENZBOSS; 15-05-20, 19:50.

              • #14
                Първоначално публикуван от Joro010 Преглед на мнение
                Относно конските сили, мисля че е практично мотора да е близък до европейския, не заради данъка, а за да може по-лесно да се потдържа.
                Много е индивидуално и до конкретни фактори. За някои модели няма смисъл да ги взимаш от там.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #15
                  Разбира се, цаката е шасито да е максимално идентично, и до каквато степен е възможно и мотора.

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    А като са идентични, къде е смисъла да е от Канада?!

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X