Въпроса ми е, доколко автоматикът при обикновенни 4х4 автомобили може донякъде да помогне, при липса на бавен блок в раздатъчната кутия? Ясно ми е, че бавните не могат да бъдат заместени, но какви са впечатленията от традиционен автоматик (с хидротрансформатор) на терен с по-голям наклон, но с добро сцепление (сух черен път, чакъл, грунд...) където се изискват спирания и маневри. Може ли да е от полза? В такива ситуации обикновенно съединителя без бавни се претоварва. Как стои въпроса с автоматик? Прегрява ли маслото вследствие на по голямото натоварване на хидротрансформатора, или е добър вариант? Говоря за обикновенни 4х4 – Рав4, Цр-в, х-трейл, аутлендер, форестери, аутбеци и т.н. подобни СУВ.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Автоматикът замества ли бавните до някаква степен?
Свий
X
-
Иначе, според мен (ама само според мен!) автоматикът е голяма благиня и в описания от тебе случай е една от проявните форми на тази благиня. Пъпли баааавничко, няма опасност да го задавиш и да угасне, абе голям кеф."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
- 1 like
Коментар
-
едно мнение на лаик:
не, не ги замества;
форестъра си има бавни;
има автоматици с положение L на скоростите, което донякъде замества 1 бавна /имах Хонда с L/
други имат Hold, което е подобно /имам аутбек с такова/
и т.н.
________________________________________________
Subaru OUTBACK 2,5
Hyundai TUCSON 2.0
Коментар
-
Писал съм го в поста си по-долу - не винаги усещаш кога почва да боксува.
-
аз не съм разбрал, че се търси сравнение между автоматик и ръчни с бавни, защото моите джипки са автоматик и си имат и допълнително бавни.
Безспорно, за моите цели автоматика е благинка и не виждам ситуация, в която да предпочита ръчка, освен лашкането - но гледам да го избягвам, а когато ми се е налагало и автомата се е справял, без да прегрее.
за HOLD при субаруто- да, тръгва от втора, но съм срещал и мнения че задържа при спускане - аз не съм го пробвал да видя разликата
за L при Honda, естествено че не са истински бавни, но като няма риба......ето какво пише:
L stands for Low Gear(s). When you shift into L, the transmission stays in the 1st and/or 2nd gear to provide more torque and power in situations where its needed
пак казвам, говоря за коли, които съм имал или имам в момента, модификации и вариации има всякакви.
-
-
Законите на физиката още никой не ги е отменил. В края на системата ще имаш или единица работа, или ще трябва да отвеждаш някъде единица топлина.Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Коментар
-
Да, но едно едно е да отведеш топлина от запален феродов диск, и съответно "посинял" маховик и/или притискателен диск, а друго, евентуално от маслото на автомата.
-
И това също. Но и там ще прегрее. Разликата е, че няма да го усетиш веднага като със сухия съединител. И след някакъв брой цикли пак ще убиеш фрикционите. Просто ще са повече зради наличието на охлаждане.
Поведението на хидротрансформатора е различно при различни температури. Това като следваща точка.Последно редактирано от santaclash; 28-04-20, 22:19.
-
Какви фрикциони? При тези условия говорим за включена първа предавка, без възможност превключване нагоре. Фрикционите не играят тук. Само хидротрансформатора. Демек опираме само до капацитет на охлаждането на трансмисията.
-
-
Автомат + тракшън на бързи по проходимо от ръчка + тракшън на бързи.
Видяно при разходка с 2 автомобила с еднакви гуми.
Автомат + тракшън на бързи приблизително равно на ръчка + тракшън на бавни
Това за Диско 2Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
-
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеСѝги та оплю`а...
А аз се учудвам на въпроса от точно този автор, но предполагам, че го интересува практическата страна и мнения на хора от опит, понеже съм 99% сигурен, че теоретичната му е ясна. А именно, че всеки хидротрансформатор има едни параметри, между които е и максималният му коефициент на трансформация. Този коефициент в общия случай е по-голям от предавателното число на "бавните" в повечето раздатки. И естествено идва въпроса с топлината, но според мен това не би трябвало да е голям проблем за по-старите кутии. Т.е. е въпрос по-скоро на конкретика при съответния модел возило, а не е проблем по принцип.
Но все пак трябва да се отбележи, че се заместват бавните в теглителен режим, но не и в спирачен.
Освен това има малко разлика с бавните и заради нещо друго - контролът на оборотите на колелата е по-лесен при твърда връзка с двигателя. По-лесно се усеща кога колелата почват да боксуват.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Отзад-напред - карал съм парт-тайм с бавни, ръчна кутия. Да, контрола на мощността е приятен и директен. За спирачен режим е ясно, че няма сравнение с твърдата връзка.
Хидротрансформаторите наистина имат голям коефициент на трансформация, но често го отбелязват на "стоп-режим", което понякога заблуждава, защото един път да има движение (обороти) на изходящия вал, коефициента пада. Поне при автомобилните, при мотокар има разлика... Но си прав, че си зависи от конкретния хидротрансформатор, както и от капацитета на охладителната уредба на кутията.
-
Според мен до скоростите които те интересуват(почти спрял ), коефициента на трансформация едва ли пада значително.
А за охлаждането, според мен има логика, кутиите без блокиране на хидротрансформатора, или с блокиране само на последната предавка, да им е предвидено по-добро охлаждане. Е, разбира се не може да се обобщи, че другите задължително ще прегряват, но все пак...
-
-
Имам Х-Трейл 2,5 автоматик и достъчно опит с джипове с бавни. Замества частично бавните. Не палиш съединителя, нямаш проблема с тръгването на наклон, на спускане ограничаваш до първа и леко помагаш със спирачката без риск ако блокираш колелата да изгасне.
Недостатъка е, че обикновено автоматиците са с много по-дълги скорости от ръчните кутии което ги отдалечава от бавните, ако е асматик едвам ще пъпли като му смачкаш газта на изкачване и няма да тръгва рязко по кривите места. Х-Трейла ми има много директна газ и достъчно мощност от ниски обороти и съответно малко като чукнеш газта буксува защото рязко вдига скоростта на колелата, с бавните можеш по-точно да си играеш с оборотите.
Бавните са си бавни, но автомата определено поне малко успява да ги замести при този клас коли.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
Случвало ли се е да прегрява при такива условия автомата? Ако има лампа де...
-
15 години автоматици карам,кеф ти пъплене по магистралата с 5км/ч на Калифорнийска жега,кеф ти катерене на ниски,кеф ти пустиня / става с Цедес лимо / и никога нищо не ми е прегрявало.Е верно е,че на комбито радиатора на трансмисията му е колко на Лада и тоя двигател с тия скорости и радиатор тегли 200 тона / майтап ма пробвано от други / и колко да го натоваря и да пъпля с нея нищо не троши,имам аналогов термометър заводски както и ОБД скенер към Айпада да следи до градус какво се случва.......ми нищо не се случва,пъпли колко искаш с това.
Е на някои Рънъри или Лексусчета им се налага добавяне на допьлнителен радиатор на трансмисията ако теглят на ниски / че тука тегленето за нищо го нямат /,но самия радиатор е 60 кинта и се монтира за час пряко сили.Аз поне с такива проблеми не съм се сблъсквал,моите автоматици заводско си идват с радиатора.
-
-
Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение[FONT=Arial]Въпроса ми е, доколко автоматикът при обикновенни 4х4 автомобили може донякъде да помогне,
0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка
Коментар
-
Не ми е загравял автомата, но и не съм го мъчил чак толкова. Май няма лампа.
Тракшън контрола е пълен таш*ак, почти никаква работа не върши. Последно правих тестове на едно баирче около 3м. наклон около 40 градуса. Ясно е, че със засилка всичко ще се качи, опитите бяха без засилка. Челно не съм пробвал, по средата ще опре, а го пазя. По диагонал като се качи едната предна гума окантарва на гумата горе и срещуположната задна и си до там. Тракшъна не успява да блокира висящите колела, че да отиде нещо към гумата със сцепление, дори до LSD не се доближава.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Еделвайс Преглед на мнениеА пък ако знаеш при автоматик и при включени бавни, как хубаво си върви по черно с големи наклони, карам ОФБ 3.2 V6 бензин.יעבור
«И това ще мине»
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнениеНе ми е загравял автомата, но и не съм го мъчил чак толкова. Май няма лампа.
Тракшън контрола е пълен таш*ак, почти никаква работа не върши. Последно правих тестове на едно баирче около 3м. наклон около 40 градуса. Ясно е, че със засилка всичко ще се качи, опитите бяха без засилка. Челно не съм пробвал, по средата ще опре, а го пазя. По диагонал като се качи едната предна гума окантарва на гумата горе и срещуположната задна и си до там. Тракшъна не успява да блокира висящите колела, че да отиде нещо към гумата със сцепление, дори до LSD не се доближава.8)
Коментар
-
Да, ESP за да бъдем точни. Точно този тест правих - пълен провал. В нета не намерих подобно лачено клипче с Х-Трейл, все аматьорски са и навсякъде се проваля.
-
@ tola
Сравнението ти е ми се струва малко нечестно. Има едни 10-ина години разлика между Патфайндъра и БМВ-то. Бмв-то е бъкано със сензори - едно, че използва тия на АБС-а, но мисля, че следи и ъгъла на волана.
Раздатаката също е с фрикциони (което е май голям проблем при Х5М и Х6М) и реагира доста бързо с прехвърлянето на момента към осите.
Отделно от това няма да се учудя, ако има и поне заден електронен диф с пакети фрикциони - както е SH-AWD-то на Honda Legend. Тия дифове ги вкараха и в топовите комплектации на силните модели на Ауди преди време като спортен диференциал.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар