Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

    Много внимателно прочетох поста ти колега Стефан, и трябва да ти кажа следното:
    Вярно, може и да не разбирам каква е твоята трактовка на понятието "компоновка", а пък и чуждиците в езика ни въобще не ме интересуват.
    Но въпреки това продължавам да твърдя, че конструктивно Витарата няма нищо общо с УАЗ. Логиката ти че имала шаси е пълна глупост. И Пинина е на шаси ма не е малък Уаз нали!
    Далеч съм от мисълта да влизам в детайли относно спор кой джип е по-проходим, камо ли относно УАЗ все пак толкова хора хора тук го експлоатират с удоволствие.
    Не зная какви точно витари и самураи визираш, нямам представа кой ги стопанисва и как ги подържа, но ако се замисля и аз съвсем спокойно мога да застана пред някой забравен от бога траперски УАЗ. И какво означава това?
    А относно окачването сигурно ти си единствения човек който чувам, че предпочита ресьорното окачване пред пружинното.
    Това за радиото и тапицерията го оставям без коментар, може би не си могъл да си спреш пръстите по клавиатурата...
    Ма от друга страна, при равни други условия защо пък и в гората да не се поглезим с някоя друга екстра?.....ами за разхода? - какво каза и за него?
    И накрая уважаеми колега, къде "всички" карат Буханки? Дай да отговорим и на този въпрос и да си помислим какъв е бил избора за закупуване на високопроходимо возило т.е Нива или УАЗ. Е извинявай ма и аз бих си избрал буханка.
    Успех в избора на колегата пуснал темата.

    А ако наистина не си виждал какво могат Сузукитата, ще се радвам накой ден да се присъединиш и да покараш с нас. Може и да си промениш мнението...
    VITARA, SAMURAI
    FIAT PANDA 4x4 CABRIO
    RENAULT ESPACE QUADRA
    ...и едно сивикче за града...

    Коментар


    • #17
      До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

      Още една глупост в стил "Само Левски" и "Само ЦСКА", и ще ти лепна червен картон за войнстващо незнание на материалната част, теорията на автомобила и нежелание да се учи и мисли.
      За противопоставянето на плажни джипчета на професионална техника на конвейера от 40 години - отделно.
      Прочети поне архивите на тоя форум, ясно е че няма да пипнеш книга.
      Ний гребем боба с цървул, къде ще сме виждали кое какво може ...

      Коментар


      • #18
        До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

        И тъй като продължаваш да се заяждаш уважаеми господин непознат Стефан съм длъжен и аз да продължа.
        За материална част и тем - подобните глупости, които си писал съм се занимавал достатъчно, повярвай ми при завършването на инжинерното си образование именно свързано с автомобили.
        Освен това продължавам да си вадя хляба точно като се занимавам професионално с автомобили, вярно малко по-големи и по тежки.
        Това дали мисля си е лично мой проблем, но преди да се изказваш неподготвен, по добре ела да погледнеш моя "плажен" самурай и тогаз прави изводи.
        Въпрки че имаш толкоз много публикации в този форум, не виждам нищо срамно в това когато направиш някое неудачно изказване да си замълчиш поне а не да си чешеш езика с глупости от сорта Левски - ЦСКА.
        И последно, което искам да ти кажа е че аз съм в този форум за нещо което се нарича хоби, колкото и странно да ти звучи това. И че си щял да ми даваш някакви си картони - въобще не знам кво по дяволите е това, а пък си представи колко ми пука...
        Поздрави!
        VITARA, SAMURAI
        FIAT PANDA 4x4 CABRIO
        RENAULT ESPACE QUADRA
        ...и едно сивикче за града...

        Коментар


        • #19
          До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Още една глупост в стил "Само Левски" и "Само ЦСКА", и ще ти лепна червен картон за войнстващо незнание на материалната част, теорията на автомобила и нежелание да се учи и мисли.
          За противопоставянето на плажни джипчета на професионална техника на конвейера от 40 години - отделно.
          Прочети поне архивите на тоя форум, ясно е че няма да пипнеш книга.
          Ний гребем боба с цървул, къде ще сме виждали кое какво може ...
          Това УАЗ наистина само в архивите може да се намери.

          Коментар


          • #20
            До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

            Ууу, намесва се тежкият професионализъм ... Тогава ще пиша кратко, щото ми е трудно от ъгъла. Където пуша стреснато.
            Я разкажи къде са буксирните възли на самураите и витарите? Още с това всичко свършва. Я обади каква е плътността на компоновката на агрегатите, и какво става при удар. Разкажи нещо за ремонтопригодността и структурата на отказите. Предложи най-накрая друга дума вместо неизвестната ти компоновка. Машинните инженери я използват без да и се чудят. Сети се поне за разликата между нормалната професионална работна техника, и претоварените с излишества битови играчки. И за техническото задание, което повдигналият въпроса постави. Обърни внимание на ограничението в цената (и последствията за експлуатационния бюджет) и на въпросите. От които веднага следва че не е в темата, и значи често ще закъсва. От което пък следва че често ще го вадят. Пък като няма за кво и да го закачат ...
            Нататък по списъка? Честно казано ми е неудобно. Учебникарски истини, все пак.
            Профеесионалииист ... Комедия няква. Ако искаш - на ти мойта библиотека. Ако искаш - връзки в библиотеката на МЕИ-то. Самочувствието е хубаво нещо. Когато е подплътено - даже наистина.

            Коментар


            • #21
              До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

              Първоначално публикуван от DanNik Преглед на мнение
              Здравейте , момчета!
              Имам нужда от помощ , за да взема най-правилното решение. Нямам off roud проблем. Аз съм лекар. Имам нужда от кола която 3 месеца в годината да пътува около 40-50 км на ден по (евентуално заснежен) неизринат асфалтов път в сравнително добро състояние- максимална дебелина на снега около-50см., типична (най-често ) дебелина 35см, обикновено без преспи и навявания. Това пътуване фактически ежедневно трябва да се осъществява НА ВСЯКА ЦЕНА - по сигурен съм ясни причини. Колата за да осмисли съществуването си рядко ще се използва с ремарке за доставка на малки количества цимент, вар камъни……….. През топлите месеци на годината мястото е достъпно с всякакъв транспорт.
              Бих вложил до 5000 лв. в решаването на този проблем ( закупуването на татаратйка, която да се движи при по горе посочените условия) вкл. и първоначалния ремонт.
              От всичко прочетено стигнах до извода, че имам три възможности:
              1. Лада Нива
              2. Сузуки Самурай
              3. Сузуки Витара
              Не искам да прдизвиквам никакви спорове, защото темата ми явно се дублира – достойнствата и недостатъците на различните вариянти са достатъчно дискутирани.
              Затруднява ме следното ( нямам никакъв опит):
              1.Лада Нива- казвате че се чупи често.
              2.Сузуки Самурай- ще ми тегли ли ремаркето, и да не взема да обърна детето с нея (винаги карам внимателно )- мога ли да я „ разкрача „ с фланци и да й сложа по тънки гуми.
              3.Сузуки Витара- проходимостта й ще бъде ли достатъчна за горепосочените условия. Ако да – това ми се струва най лесния и евтин вариянт.
              Възможно ли е да се пътува с кола ( марка, модел) с вериги, кочто не е 4x4 при посочените условия.
              Съвсем съзнателно бях толкова обстоятелтвен.
              Блягодаря Ви предварително и се извинявам за дублирането на темата

              Колега аз мисля, че ако си вземеш една Витарка няма да съжаляваш.Въпреки,че моята я имам от скоро горе долу и усетих възможностите и според мен ще ти върши иделна работа,даже може да си я караш и през останалото време от годината.Ако намериш читава и наистина я караш само по нормален път със сняг само ще и сменяш маслото и няма да се занимаваш с глупости, едва ли ще откаже да запали или да спре на пътя, а мисля, че на теб няма да ти се занимава да правиш ремонти в полеви условия.Колкото до проходимост не е ,като уазката но с едни малко по-високи и тясни гуми с едър грайфер ще е доста по-добре от обикновена кола с вериги.На асфалт ще гази и по-дълбок сняг най-много,ако има някоя преспа да се наложи да а разлашкаш малко напред назад и минава.С уазката също е вариянт,но зависи какъв човек си, ако не те влече да човъркаш под капака,или редовно да ходиш по маистори не е за теб,ако ти е интересно взимай една, поне ще научиш доста неща.
              Надявам се да съм бил полезен и да не те подведа при избора.
              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

              Коментар


              • #22
                До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                Колега, една витара ще ти е идеална за целта. С едни добри гуми просто няма да имаш други грижи освен да наливаш гориво и да сменяш консумативи.
                Но все пак избора си остава твой!

                Поздрави!

                Коментар


                • #23
                  До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                  Гледам, че дискусията продължава, че даже възклицания и метафори се използват.
                  Явно колега Стефан добре си подготвен теоретично /моите адмирации за това/ и литературно, личи си че си седнал пред голяма библиотека и използваш терминология, която би следвало да сресне много от пишещите в този форум. Обаче това при мен не може да се случи по една проста причина.
                  През цялото ми следване преподавателите ни набиваха едно правило в главата - цялата информация която се съдържа в учебници и справочници НЕ Е НУЖНО да се помни. На тази тема даже и вицове имаше в нашите среди - "за това си има справочници".
                  На едни от последните ни изпити даже ни даваха да ползваме цялата документация и записки по които сме се подготвяли. Това можеш ли са асимилираш?
                  Та целта на това упражнение ако не ти е ясна мога да те светна - просто главата да ти е достатъчно освободена за да МИСЛИ, да гради нещо ново, нещо креативно - не случайно съм си купил самурай - да си го ъпгрейдвам до където аз преценя и си го направя Мойта кола, за което не жаля нито време нито средства.
                  Техническите учебни заведения са ШКОЛИ в които те учат да мислиш.
                  Та конкретно на въпросите които ми задаваш в момента не крия че не съм в състояние да ти отговоря на момента. Това би могъл да стори някой, който се занимава с констукторска дейност и работи с терминологията. Аз съм се откъснал от нея доста отдавна, за съжаление. Това обаче не означава, че когато нещо ми се върти в главата аз не се допитвам до съответната литература.
                  Но за да задоволя любопитството ти мога да ти кажа, че би ми коствало няколко часа да се разровя по старите си записки и специализираните библиотеки - нещо което аз с удоволствие няма да направя, просто защото не виждам какво и пред кого да доказвам.
                  А за термина "компоновка" какво да ти кажа, щото ти продължаваш да го натрисаш, това че някой русофил го е вкарал по някакъв начин в някои среди и се мъчи да го лансира не говори добре за нашия език. Напънах си мозъка и пак нямам спомен да ми е минавал през главата. Не че не мога да си го обясня или да се опитам по подразбиране да вдяна за какво иде реч.
                  Между другото за първи път чувам че сузукитата нямат къде да се закачат да се дръпнат и че ако това евентуално стане, недай си Боже може би според теб ще се разкъса шасито?
                  Що като чета какво пишеш все ми идва на акъл НИВА? Да не би са се опитваш да играеш играта НИВА-УАЗ - открийте разликите?
                  Продължавам да си мисля, че ти самурай си виждал само от разтояние, при положение че пишеш за спартанския самурай като за разни "претоварени с излишества битови играчки".
                  Пак искам да ти напомня от къде започна излишния ни спор а именно от това твое изказване, че видиш ли Витарата била по-скоро малък УАЗ, щото имала шаси, и че с това си нейно пружинно окачване как по дяволите ще се справи с камъни като табуретки.
                  Не е лошо когато даваш мнение по някоя тема да поглеждаш и заглавието и тогава да се питаш за техническо задание и прочие.
                  Това дали е комедия, моля остави на другите четящи темата да преценят.
                  А за самочувствието - ми да, имам си го и си е мое и не го давам на никой.
                  Поздрави!
                  VITARA, SAMURAI
                  FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                  RENAULT ESPACE QUADRA
                  ...и едно сивикче за града...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                    Мдааа ... Най-накрая вденах основният принцип на висшето образование. То хубаво, ама това беше новост за мене преди 30 или повече години))
                    Компоновката па откога е руска дума? Даже коренът и не е славянски. Предложи по-удобен термин, какъв е проблема?
                    Айде сега използвай тия хубави принципи, за които така сладко разправяш. Задачата ти: да посочиш разликата между просто проходимост и джиповост. Да обясниш удобството на пластмасовите брони със скрити половин метър под тях буксирни кламери, и предимството им пред куките и фаркопите на УАЗа. Предимството на микроскопичният Самурай пред следващият в размерния ред УАЗ като работна кола и буксир. Да обосновеш превъзходството в ремонтопригодността на японските автомобили в българските планински селски райони пред УАЗа.
                    Другите мнения няма да обсъждам поради очевидната им несъстоятелност и необоснованост.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                      Никакво желание нямам нито да се обосновавам нито разяснения да давам а пък камо ли задачи да изпълнявам. Споделих едно мое мнение, т.е. възроптах срещу друго с което не бях съгласен.
                      Просто спирам до тук поради простия факт, че тръгнахме от някъде а сега сме много далеч.
                      Аз знам едно, всеки има право на избор какъв джип да си купи.
                      То затова и много производители има.
                      За мен е важно друго - да се мисли и да се ъпгрейдва. Едно време и термин си имаше ТНТМ.
                      Така че спирам да пиша повече в тази тема, още повече че избора аз си обосновах още в първия си пост тук.
                      Другото което знам е че никакъв смисъл няма да споря с теб, колега Стефан, да използваме разни термини за много хора непознати, просто достатъчно за да си направя изводите ще ми е да хвърля поглед на твоята машина.
                      Мисля че практиката дава отговор на много въпроси.
                      А за сравнение между ремонтнопригодност между руски и японски автомобил - няма да коментирам, а когато ремонта се налага в гората какво е предимството на единия пред другия просто не осъзнавам. Единствената разлика е във времевия период през който се налага ремонт.
                      Затова колега наистина ще се радвам да покараме някога заедно и тогаз да си отговориш на въпроса за предимствата на "микроскопичното Самурайче".
                      Поздрави!
                      VITARA, SAMURAI
                      FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                      RENAULT ESPACE QUADRA
                      ...и едно сивикче за града...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Айде сега използвай тия хубави принципи, за които така сладко разправяш. Задачата ти: да посочиш разликата между просто проходимост и джиповост.
                        Не че има особен смисъл да се спори с тебе, ама все пак сигурен ли си, че си в темата?!? Че аз имам малко съмнения.

                        Колегата казва

                        Първоначално публикуван от DanNik Преглед на мнение
                        Имам нужда от кола която 3 месеца в годината да пътува около 40-50 км на ден по (евентуално заснежен) неизринат асфалтов път в сравнително добро състояние- максимална дебелина на снега около-50см., типична (най-често ) дебелина 35см, обикновено без преспи и навявания. ... През топлите месеци на годината мястото е достъпно с всякакъв транспорт.
                        Ти говориш

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Каквото и да, в тия тежки условия за които съобщаваш, и ежедневно, никое няма да живее без ремонти. На цивилните ще пати ходовата част, на УАЗ други агрегати, но все нещо ще има.
                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Не разбрах, какво точно помага пружинното окачване в половин метър сняг и камъни като табуретки?
                        Какво му е тежкото на "асфалтов път в сравнително добро състояние" и откъде ги взе тия "камъни като табуретки" не е ясно, ама звучи драматично. И в комбинация с малко високопарни думички може и да впечатли някого.

                        А иначе, в условията които описва колегата, една витарка с подходящи гуми (ако може да се малко по-големшки) ще върши добра работа. Е, ако снегът е наистина половин метър, може и да не мине. Ама тогава може да не мине и УАЗ-ката. Как става това (с неминаването) съм го гледал на живо съвсем неотдавна - редукторна УАЗ-ка с блокажи и големи гуми не щеше да върви там (през дълбок сняг с твърда кора отгоре, без пробита пъртина), където макар и със зор и много блъскане напред-назад, но вървяха японски и английски джип ...

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Да обосновеш превъзходството в ремонтопригодността на японските автомобили в българските планински селски райони пред УАЗа.
                        Точно така. УАЗ-ът е много по-ремонтопригоден. И частите му са доста по-евтини. Само дето има едно НО.
                        Един японски джип от подходяща марка на 15 (петнадесет)-годишна възраст, минал през няколко ръце, след едно първоначално стягане, за 1 година и хиляди километри доста "хард" офроуд блъскане в същност не е направил нито един по-сериозен проблем. Още по-малко такъв, който да те остави насред път.
                        За подобен период и доста по-малко километри чисто нова (както се казва "с иголки") УАЗ-ка беше да път да доведе до отчаяние собственик на автосервиз, защото не минаваше и 500 км без да има нещо за ремонт ...

                        Вярно "професионална работна техника", ама професията на колегата, ако си обърнал внимание, е "лекар", а не автомонтьор ...


                        Първоначално публикуван от DanNik Преглед на мнение
                        Разговарях с всички местни горски , ловджии, фермери ,рибари и бракониери , които де факто са оф-роуд “ по принуда “така да се каже ( и то всеки ден).Те имат сравнително малко опит със Самурая, никакъв опит с Витарата. .... Те ми казаха , че единствената машина която ще отговори на изискването да пътува “ НА ВСЯКА ЦЕНА” (при условие че , когато няма сняг- няма да пътува ) е УАЗ – ката
                        ...
                        Първоначална цена -500-700лв. при нищожен пробег на УАЗ-ката ( стояла в хангара) Това РАЗУМЕН ВАРИАНТ ЛИ Е ?
                        Колега, ако наистина можеш да вземеш УАЗ в що-годе прилично състояние за тези пари, това определено ще е разумен вариант. Защото в рамките на бюджета, който си определил, ще можеш доста да го постегнеш, че ще ти и остане някоя пара.
                        Само че, поне от това, което съм чел тук във форума, аз имам съмнения, че се намират читави УАЗ-ки за без пари.

                        Иначе, от изброените варианти и аз, както и други колеги, бих гласувал за Витарата.

                        Що се отнася до това какво ти говорят местните, то това е лесно обяснимо - най-вероятно те просто нямат опит с друго освен с УАЗ ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                          А после вече ставаше дума за кво да е.
                          )) Половин метър сняг, колеги, е нещо което пише в книжките за камиони. Какво има под него няма никакво значение. Както е известно на всеки, който не живее в тропиците. А като не можеш да го пробиеш през навятото, сам ще се завреш дето е по-малко. Но там те чака друго. И то не е асфалт.
                          Какво, какво било за ремонтите? Ти и курс по организация на транспорта ли не си слушал? Тогава сам измисли що леваците формират автопаркове от еднотипни автомобили. Какво е канибалска поддръжка, и защо по българските планини е невъзможна в случая Бентли.
                          Правилно, не можете да спорите. Никой не може, ако няма какво да каже.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Ти и курс по организация на транспорта ли не си слушал? Тогава сам измисли що леваците формират автопаркове от еднотипни автомобили. Какво е канибалска поддръжка, и защо по българските планини е невъзможна в случая Бентли.
                            Правилно, не можете да спорите. Никой не може, ако няма какво да каже.
                            Мдааа, четенето на "дебели книги" и диплома по "Икономика и организация на транспорта" очевадно са задължителни за да може един обикновен човек да си избере кола. Все пак добре е като има кой да го светне, че вместо да си вземе една читава джипка, да си я стегне и да си я кара, нАучният подход изисква да се "формира автопарк" от еднотипни трошляци, та може да се прибягва до "канибалска поддържка" при предизвестените многочислени ремонти ...

                            Тю, как се минАх мааму стара!
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                              Ако и след всичко написано до тук казваш че не сме казали нищо то изводите да си ги правят отново четящите темата.
                              А пък и за друго се убедих - цар си на разводняване на проблематиката.
                              VITARA, SAMURAI
                              FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                              RENAULT ESPACE QUADRA
                              ...и едно сивикче за града...

                              Коментар


                              • #30
                                До: Помощ за избор(Нива, Самурай или Витара?)

                                Както и да го врътиш брато, се е на далавера насекъде около тебе да има отде да земеш чаркове. И да свАлиш отнекъде, и да гепиш и да ти дадат. Ем да знаат как да ги турат на твойта жипка и да и станат. А кога нема, и требе да се набутваш да одиш на градо и да земеш за ного пАри не е далавера. Па може и да нема и ше чекаш. Ноо кофти.

                                Така по-ясно ли е? Или вместо общ принцип, трябва да казваме това за всеки джип в държавата поотделно?
                                Очевидно човекът е говорил с хора, които познават УАЗа. На мястото, където ще го кара. Значи пак очевидно там ги има много. Какви още въпроси има?
                                Май пропуснахме да обсъдим комфорта при средна скорост 3 км/ч, ама сигурно другия път. Че ще са отишли де що маншони и колци има по предницата на колата не е важно. Важното е, че е гъзарска. И че ПешО е ноо доволен, ем вече два пъти е одил с неа е те до ридо.
                                Изследвайте опита на Вермахта на Източния фронт!))

                                Не колега. Просто мразя голфаджийството в офроуда.
                                А за разводняването можеше и да си затраеш. Не аз твърдя дивотии без аргументи. От вас не чух друго, освен че нещо било хубаво. А за какво, за къде - тайна ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X