Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв 4х4 предпочитате

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв 4х4 предпочитате

    При една дискусия относно автомобили 4х4 възникна следния въпрос "защо автомобилните фирми през последните години прибягват до производство на SUV".
    Дали производството на SUV единствено заради това че носи печалба и е за хора които искат обличко,бързо,тихо с джидиж биджи вътре ! те си плащат данаците и си карат по улиците за 1 седмица сняг в града тези автомобили са чудесни. На тях им трябва гъзарска кола с която да се фукат.
    Кой си купува 4х4 като Дефендър? Малко ли са мераклиите ? За работа на който му трябва работно муле какво би си купили !
    Въпросът който искам да задам е : Какъв автомобил 4х4 предпочитате и какви са критериите ви да го изберете?
    а/военни 4х4
    б/работни 4х4
    в/SUV (автомобил за свободното време)
    г/леки автомобили Синхро
    83
    Военни 4х4
    33.73%
    28
    Работни 4х4
    37.35%
    31
    SUV
    27.71%
    23
    Леки автомобили "Синхро-Куатро"
    1.20%
    1

    Анкетата е изтекла.

    Последно редактирано от banjo; 09-01-08, 01:23.
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

  • #2
    До: Какъв 4х4 предпочитате

    Аз предпочитам и използвам два типа задвижване в различни среди, как да гласувам
    sigpic УАЗ-452

    Коментар


    • #3
      До: Какъв 4х4 предпочитате

      Опитай се да дадеш малко разяснение на категориите за анкетата. Например LR Defnder, MB G, Hummer и др., за военни ли се приемат гражданските им версии. Под работни какво се разбира - пикапи, специализирани или... А под SUV се разбира голяма луксозна кола с повишвн клиренс и система за задвижване на четирите колела (паркетник) или всеки високопроходим автомобил предназначен за гражданска употреба, включително спорт и офроуд, както го класифицират производителите. Хамъра е SUV поне по мнение на произвдителят му.
      За анкетата: Катеорията която съм избрал и ако някой ден сменям колата пак ще е от тзи категория има следните критерии: Два цели моста, рама, голяма база, максимално надеждна тарнсмисия, минимално количество електроника, опростен двигател и т.н (Patrol, Land Cruiser 7x, 80, 105, Defender, G)
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #4
        До: Какъв 4х4 предпочитате

        Първоначално публикуван от JC Преглед на мнение
        Аз предпочитам и използвам два типа задвижване в различни среди, как да гласувам
        Ми гласувай за това което ти е по на сърце
        Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
        Опитай се да дадеш малко разяснение на категориите за анкетата. Например LR Defnder, MB G, Hummer и др., за военни ли се приемат гражданските им версии. Под работни какво се разбира - пикапи, специализирани или... А под SUV се разбира голяма луксозна кола с повишвн клиренс и система за задвижване на четирите колела (паркетник) или всеки високопроходим автомобил предназначен за гражданска употреба, включително спорт и офроуд, както го класифицират производителите. Хамъра е SUV поне по мнение на произвдителят му.
        Военния 4х4 е с опростени възли и спартанско оборудване.
        Под работен разбирам гражданската версия на военния автомобил с подобрен интериор, по крехки възли и т.н.
        За SUV е ясно (луксозните 4х4) с повечко пласмаса и лъскавки.
        Последната категория са автомобили от типа на Volvo XC70, Subaru и др.
        Последно редактирано от banjo; 09-01-08, 01:29.
        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
        Дий Снайдер

        Коментар


        • #5
          До: Какъв 4х4 предпочитате

          Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение

          Военния 4х4 е с опростени възли и спартанско оборудване.
          Под работен разбирам гражданската версия на военния автомобил с подобрен интериор, по крехки възли и т.н.
          За SUV е ясно (луксозните 4х4) с повечко пласмаса и лъскавки.
          Трудно ми е да преценя какво 4х4 предпочитам.
          От една страна искам военен.




          С опростени възли и спартанско оборудване.


          О друга страна ме влече и към луксозните.
          Пласмасови и лъскави.

          Коментар


          • #6
            За момента:

            в/SUV-че, не е задължително да е лъскавко (примерно по-старо 4Рънер или Терано).

            Когато е на рама - амортизацията на ламарините е по-бавна и повредите по нея нямат такова значение. По-солидно изработени са от леките коли 4Х4 и оттам по-бавна амортизация. Може да се ползват и в по-екстремни условия (най-малкото по-голям клиренс), по-големи с повече вътрешно пространство и възможности за конфигуриране (пример - хардтоп и пикапи). От друга страна по-"цивилното" окачване позволява и ежедневно каране, както и магистрала - с по-малко умора отколкото в "истински" джип със зависимо окачване например.

            Коментар


            • #7
              До: Какъв 4х4 предпочитате

              Аз си купих джип не защото ми трябваше,а защото ми харесваше идеята.Първиначално убедих жена ми че малките коли не са дамски а са небезопасни.После ми беше лесно ,големите коли които имам тя ги избира.
              Сега разбирам че без джипката не мога.Рано или късно ще си взема красив паркетник за кеф и военен за разходките,които открих тук и вече и без тях не мога.Всичко хубаво води до пристрастяване.Така вече и без форума не мога...
              Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
              NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

              Коментар


              • #8
                До: Какъв 4х4 предпочитате

                А Нивата в кой раздел попада?
                Отвътре си като военен автомобил.Реално си е като джип(цял заден мост, понижаваща предавка и блокаж).По- принцип би трябвало да е малък СУВ , а реално си е проходим лек автомобил.
                Dacia Duster 1.6 CSe 115 4x4

                Коментар


                • #9
                  До: Какъв 4х4 предпочитате

                  Най-много ми допадат т.н. SUV.Имат прилична проходимост напълно достатъчна за мен както и предлагат много комфорт и екстри
                  Renault Scenic RX4 2.0 16V 140hp

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какъв 4х4 предпочитате

                    И аз като Сашо (Icerunner) смятам, че анкетата трябва да се доразясни. За чисто военни 4х4 смятам са единствено Уаза и Хамъра. И може би Г-то донякъде (нали първоначално е правено по поръчка за...). Всички останали са пригаждани за армейски цели, но са си граждански по задание и т.н.

                    В този ред на мисли, и аз, като kinex предпочитам и тако и вако. С военното по горите, пък с другото да се возя.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какъв 4х4 предпочитате

                      Първоначално публикуван от MiroSh Преглед на мнение
                      А Нивата в кой раздел попада?
                      За този автомобил работата е малко по сложна.Преди седем-осем години като си купувах Лада Нива я взимах с идеята че ще я ползвам като автомобил за забавления но след няколко месечна експлоатация се оказа че е по-добра като работен кон.В същото време е един лек автомобил с повишена проходимост но с изразен HARD характер.Дали обаче е военен автомобил нямам идея.
                      За автомобил като Лада Нива вие сами решавайте като какъв автомобил ще го категоризирате,дали ще е SUV,дали ще е работен кон,дали ще е лек автомобил-решавайте сами.
                      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                      Дий Снайдер

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какъв 4х4 предпочитате

                        Моят 4Runner доколкото знам е SUV, обаче е доста голям и отговаря на всичките ми изисквания. Жена ми беше във възторг от него от деня в който седна да го кара из града, докато не се случи да се вози в jeep автоматик. Kакто знаетe обявил съм си колата за продан, макар да не искам. Следващото ще е някакъв SUV с екстри дето да може да ме хвърли до гьола. Лошото е че на тях са им малки багажниците.
                        Така че гласувам за SUV.
                        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какъв 4х4 предпочитате

                          Аз гласувах за "работен 4х4" като имам предвид пикап. Където и да тръгнеш има място за багажа, кеф ти палатка, велосипеди и пълно къмпинг оборудване; кеф ти строителни материали (карал съм и 6 метрови дренажни тръби) и инструменти. Поздрави!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какъв 4х4 предпочитате

                            Разделянето на класове се прави от производителя.
                            Проблема е че се прави за масовия потребител и за това класовете са много общи. А ние нали имаме претенциите да не сме масовия потребител.
                            Ако питате Американците, Вранглера е джип. Много лесно и удобно им идва след като си завоалираха името. Да ама Джйип вече правят и SUV (Компас и Патриот). Стигна се до там че дори в рамките на един модел не е ясно какво е. Гранд Чероки WK след 2005 било джип а същия модел само че с по-ниски брони и 20" джанти /SRT8/ бил SUV.
                            Е може ли едни брони и джанти да са определящи за класът. Ми те се сменят за един час. И от СУВ правим джип. Хо-хо.
                            Според мен определящи за класовете трябва да са окачването, трансмисията като цяло и най-вече системата 4х4, както и наличието на рама.
                            Да ама тогава военния Хамър трябва да е СУВ.
                            Абе лудница.
                            Дайте да оставим етикетите и да се концентрираме върху качествата и недостатъците на конструкциите.
                            Това разделение по класове не е за нас.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какъв 4х4 предпочитате

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Разделянето на класове се прави от производителя.
                              Проблема е че се прави за масовия потребител и за това класовете са много общи. А ние нали имаме претенциите да не сме масовия потребител.
                              Ако питате Американците, Вранглера е джип. Много лесно и удобно им идва след като си завоалираха името. Да ама Джйип вече правят и SUV (Компас и Патриот). Стигна се до там че дори в рамките на един модел не е ясно какво е. Гранд Чероки WK след 2005 било джип а същия модел само че с по-ниски брони и 20" джанти /SRT8/ бил SUV.
                              Е може ли едни брони и джанти да са определящи за класът. Ми те се сменят за един час. И от СУВ правим джип. Хо-хо.
                              Според мен определящи за класовете трябва да са окачването, трансмисията като цяло и най-вече системата 4х4, както и наличието на рама.
                              Да ама тогава военния Хамър трябва да е СУВ.
                              Абе лудница.
                              Дайте да оставим етикетите и да се концентрираме върху качествата и недостатъците на конструкциите.
                              Това разделение по класове не е за нас.
                              Притежавам оригиналната табелка на Моят Гранд Чероки 1999 г. която е стояла от автодилъра, и там пише, че е SUV за 1999 г. Ако СУВ е = на паркетник Гранд Чероки е такъв и аз съм го купил за това: да вдигам 200 по магистрален път и също като работен-да си тегля ремарке. Е няма да му слагам тежка картечница, и затова военен не е, да ама е сравним със субаро Б 9 трибека, а Субарото е от последната категория, значи и Гранд Чероки е 4х4 фултайм автомобил. Да ама американците го правят и 4х2. Тогава къде да го туря?
                              Няма как да гласувам т.к. предпочитам работните като пикапи и мощни 4х4 автомобили, SUV-овете, защото само ходя от село до работа с него и в планината на пикник и 4х4 фултайм. Само не военен, че ще взема ди си купя "товарег", ама той бил работен за товарене според един колега собственик на такова возило.
                              Така, че трябват ми жокери или да гласувам изключвайки военните 4х4.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X