Привет на всички. Нужна ми е малко информация за въпросния автомобил от заглавието на темата. Загледал съм един такъв да го купувам за работна кола и ме интересува като отида в събота да я гледам за какво по-специфично да се оглеждам. Колата е комби 97г. на 250 000км(проверено са толкова) автомат. Някакви проблеми специфични за модела има ли за които да се оглеждам по-внимателно или да си оглеждам като всяка друга кола? Пробвах да потърся инфо в мерцедес форумите обаче излезнаха безброй теми и няма да мога в малкото свободно време вечер да ги прочета всичките и да си съставя обективно мнение до края на седмицата, когато мисля да отида да я огледам и ако ми хареса да я взема, освен това знам че тук има хора които са наясно и имат опит с тези коли и затова моля за информация. На първо време се сещам да питам има ли отзад нивелиращо се окачване това комби, че там цените май бяха драма ако нещо се счупи? Смяната на масло на автомата сложна ли е и с какво масло и дали може да се смени в по-елементарни условия или само при дилър на мерцедес? Автомата на тези километри има ли още хляб в него ако приемем че е поддържан нормално?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Свий
X
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
А това турбо ли е, или само 24 клапана? Щото при Мерцедес Т-то значи комби. Аз имах турбинирания преди време и мога доста да ти кажа за него от личен опит, но с две думи - е нема такъв звяр! Дали километрите са истински това не е толкова важно за този танк - мотора е абсолютно неубиваем, изобщо автомобила в тази си комплектация. Навремето, когато се появи, това беше най-мощната и бърза серийно произвеждана дизелова кола в Света в този клас! 6-цилиндров, редови мотор, 24 клапана, турбокомпресор, 177 коня. Точно такова животно имах преди време, комби.
И понеже питаш - да, има така наречения niveauregulierung, и слава Богу! Товари го колкото ти душа сака - колата НЕ кляка. 2-те сфери отзад са малко над 100 евро в Мерцедес-Бенц, оригинални /поне тук във Франция толкова струват/. Не се тревожи, никаква драма не са цените. А и там какво да се счупи, след Х на брой години просто самите сфери си заминават и трябва да се подменят, но после едно 10-ина години няма да ги пипаш. Верно, че задните амортисьори са по-скъпички /по памет около 800 евро комплекта, пак от Мерцедес/, но аз съм ги намирал оказион 2-та за 100 евро с 1 год. гаранция от фирма, проверени, с документи.
Съветвам те все пак да си смениш маслото в скоростите в Мерцедес, там те си знаят. И сега най-важното - това е ASD диференциал, маслото е специфично, смени го в Мерцедес, не другаде! ASD-то много помага, някой ден като стъпиш на кал, или сняг сам ще разбереш.
Братче, тази Мечка слабо място няма! Е, повече гори от Голф, ама кефа цена няма. Всичките пущини от този модел излизат серийно с климатик/климатроник, автопилот и 4 ел. стъкла.
Това на снимката е Авангард - тая решетка не можеш да я сбъркаш. Аз лично предпочитам Класик, или Елеганс, Авангарда е по-нисък.Последно редактирано от мишоци; 17-02-16, 03:42.Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
Само DIESEL !!!
Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Живот в тия скорости има колкото искаш,тоя вьн на жената е малко под тоя номер,но в мили,а не километри и е с оригиналните си скорости,не са пипани.
За маслото ти трябва канал за да не лежиш под нея и 15 минути четене на тема сьс снимки как се сменя,6 болта са.Дифа и той така,и на двете с какво да е малко няма да минеш,но го има на нормална цена.
Това ще е изгнило,пьрвите години гният,другото си е като на нормален си Мерцедес - всичко да му работи,че няма много евтини неща по това / е не е като Голф /и ако имаш време му направи една диагностика на скоростите и го закачи на компа да си каже колата какво и е.
Ако нямаш време.........плати го едни никакви пари и карай смело.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Две са специфичните неща дето 99% са проблем.Първо ръжда,ама не повърхностна ами направо гнило.Проблемните места са долния ръб на вратите,праговете,около ключалката на петата врата.Второ огледай рейката за течове и луфтове,проблемна е и е скъпа.
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеЖивот в тия скорости има колкото искаш,тоя вьн на жената е малко под тоя номер,но в мили,а не километри и е с оригиналните си скорости,не са пипани.
За маслото ти трябва канал за да не лежиш под нея и 15 минути четене на тема сьс снимки как се сменя,6 болта са.Дифа и той така,и на двете с какво да е малко няма да минеш,но го има на нормална цена.
Това ще е изгнило,пьрвите години гният,другото си е като на нормален си Мерцедес - всичко да му работи,че няма много евтини неща по това / е не е като Голф /и ако имаш време му направи една диагностика на скоростите и го закачи на компа да си каже колата какво и е.
Ако нямаш време.........плати го едни никакви пари и карай смело.Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
Само DIESEL !!!
Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Първоначално публикуван от P2P Преглед на мнениеВени, напиши го тук като имаш време, колегата не е единствен, който се заглежда по модела, а ти си признат капацитет.
Чак капацитет не съм, само съм чул тук-таме по нещичко...
Което с удоволствие ще споделя.
През деня нямам компютър под ръка, и трябва да пиша от телефона, което ме ужасява, и затова почвам тук в един уърд-файл, който ще пейстна, като го завърша.
Първо – за модела – от първа ръка – моята машина, която се отказах да продавам, макар и да е карана малко, е минала през всички възможни инспекции и проверки, та имам представа за състояние и слаби места.
Почвам с обслужването .
Макар, че производителя предписва смяна на масло през 15000 км, маслото се сменя на 10000. Ресетва се и сервизния интервал на арматурното табло – като наближат тия 15000, започва колата да ти напомня, че трябва да се погрижиш за нея. Не помня колко масло събира, но от две туби по 5 литра, остава кило-две. Не за доливане, защото колата трябва да е съсипана от каране, за да почне да гори масло, или да се кара с неподходящото такова. При смяна на маслото трябва да се следи внимателно новото масло да отговаря на спесификациите по МВ – 229.1 – нормално масло 10W40, или вариации по темата – според BeVo – там има описани всички производители и моделите масла, които отговарят на горната спесификация. Задължително смяна на въздушен филтър – не помня цена – нищожна е, и още по-задължително – горивен филтър за фино очистване на горивото. Преди него има филтър за грубо почистване, който съм сменял един-единствен път – бяха ми го подарили – това е пластмасова цедка, която просто може и да се почисти, ама в тая цедка нямаше нищо. ( това на предишния бенц, с който минах доста хиляди километри).
Препоръчително е при първо обслужване да се сменят филтрите на климатроника – те са от два до четири на брой – в зависимост от комплектацията на модела – един или два нормални, и един или два карбонови – с активен въглен ( ако климатроника е със смог-детекция, и колата е комби – със сигурност са два карбоновите филтри). Намират се на гадно място – трябва да се разглоби жабката, и зад нея се намират слотовете за всички филтри.
Болния въпрос на некаралите МБ с АСК – чупи ли се лесно?
Не, не се чупи лесно, дори и трудно не се чупи – сменяй си маслото веднага след покупка, после на всеки 60 к км, карай грамотно и пей. Смяната на маслото не е сложна, но е препоръчително да се направи в специализиран сервиз за автоматици, защото то и аз мога, и тате може, ама ...
Далеч не е задължително да е при дилъра - просто специализиран сервиз за автоматици трябва да е отлично запознат с класическия 722.6хх автоматик.
При смяната на ATF – източва се маслото от кутията, източва се конвертора, сменя се гарнитурата на картера, сменя се куплунга на електрониката в кутията !!!! Задължителна точка е това – инак ставаш свидетел на рядкосрещани физични явления.
Обслужването на АСК не е скъпо, и определено удоволствието от каране на автоматик си заслужава тези разходи.
Двигателя е с огромен ресурс – дори с коригиран одометър ( което е много вероятно – Т-модела – комби сиреч, е създаден да се кара, да се кара, и пак да се кара) е малко вероятно да изненада неприятно собственика – тоя мотор, в комбинация с АСК – а Е300 се комплектова само с АСК – не може да бъде уморен, освен от неправилна експлоатация. Двигателя е с агренажна верига, която според бумагите , се проверява на 500 к км за разтягане, и впоследствие, за компенсиране, ако не може да се се коригира, на коляновия вал се поставя асиметрична шпонка към агренажното з.к. По тоя начин се докарва до около 1 200 000 км, при което, ако разтягането на веригата се констатира повторно, веригата се налага да се смени.. Около 200 лева ми се струва цената и.
Нивомат се нарича екстрата, която е стандартна за Т-моделите. Независимо от натоварването, се поддържа едно и също ниво на купето спрямо пътя. За това се грижи хидравлична система, част от която са прословутите сфери – всяка една представлява затворен обем, който е разделен с гумена мембрана. От едната страна има газ под налягане – не помня какъв беше, и какво е налягането, от другата страна на мембраната – хидравлично масло EZ-M. Амортисьорите – които всъщност не са амортисьори, предават промените в налягането в системата към сферата – там сгъстяването на газа в нея води до омекотяване на удара.
Консуматива в тая система са сферите – комплект на Феби е с цена ~160 лева, и кара около 5-7 години. Пробита сфера се констатира лесно – колата е с неповторимо люлеещо задно окачване – на мен ми се случи на път – от Пловдив до Девин спирах 6 пъти, за да повръща пасажера ми.
Сменят се сферите елементарно – за около 2 часа – на подемник!
Ако „амортисьорите” - слагам в кавички, защото те не са амортисьори – са омаслени – се сменят. Много скъпо - ~750-850 кинта на парче. Те са практически вечни, и за да има омасляване по тях, се предполага механични повреди(удари, изкривявания, счупвания) – сиреч – един бърз поглед е достатъчен – ако са чисти – значи са здрави.
Не е задължително конкретния екземпляр да е с ASD – автоматично-заключващ се диференциал. Ако има такъв – ще го познаеш по двете тръбички, които излизат от капачката на казанчето за хидравлична течност в двигателния отсек. Ако има ASD – тръбичките са две, ако няма – е само една – за нивомата.
Как се пробва ASD – има писано достатъчно. Вдигаш една задна гума във въздуха, тръгваш напред, и ако тръгнеш , и паднеш от подпората – ASD работи. Много здрава система – досега не съм виждал неработещ ASD по някаква причина.
Най-опасното в модела е ръждата.
За ръжда гледай навсякъде. Ако имаш възможност да се пазариш – извади една от тапите за гнездата за крик, и покажи на продавача вътре – няма начин да не е ръждиво. Това не е страшно – просто е повод за пазарлък.
Най-страшното от работата на ръждата е предното окачване – там, където се опират предните пружини в едни чашки – горния край на пружината опира в тая чашка. В първите години на производство на 210 това е било бич – караш си, и изведнъж пружината няма къде да се опре. И колата става наклонена като свален изтребител.. Мерседес са се коригирали във времето, и макар че, ремонтния комплект чашки е петнайсетина евра, все пак – заварка, разправия, криво е..
Други ръжди ако има по колата, те не са присъщи на модела, и са определено причинени от нещо.
Обикновено Т-моделите са накичени с повече екстри. Всички тези екстри трябва да са работещи – задължително. Възстановяването на неработеща екстра обикновено е много скъпо, и ако нещо не работи, то най-вероятно няма да го оправиш никога, така че – едно наум.
Всички екстри са описани във VIN- а на колата. Чрез вин-чекър може да провериш в какъв вид колата е излязла от фабриката, и съответно да питаш – това, аджеба, що го няма, или що не е тоя цвят точно, или въобще да имаш тема за разговор с продавача.
Там темпомати, отопление на седалките, помпене и надуване на седалките, памет на седалки и огледала, дясно странично огледало с памет – като включиш на задна, то се накланя до зададено и запаметено положение, за да може да гледаш къде ти е задната гума, отопляеми огледала, автоматично затъмняване на огледалата, сензор за дъжд...
Това всичко трябва да работи безупречно.
Задната чистачка, пръскането на задното стъкло, автоматичното включване на чистачката на задното стъкло при включване на заден ход..., автоматичното заключване на вратите при скорост над 15 км/ч.
Има , вероятно и много неща, за които не се сещам при това писание, ама..
Във всеки момент съм готов да помагам – телефона ми е в профила, и с удоволствие ще давам съвети – доколкото мога, де..
И помни основното правило на мерсовода - няма нищо по-скъпо от евтиния мерседес!!!Последно редактирано от Veni1; 17-02-16, 19:34.
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Е-клас на Мерцедес има един ,но съществен недостатък : Не става за гората ! За сметка на това има прескъпото Г !
Успех с покупката !
Първият ми Цедес попадна у мен случайно и бях много предубеден към марката ! Вторият си търсих целенасочено ! Слеза ли някога от Жиб ще е само заради W 140 !
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
А някакво сравнение между E270CDI и E300TD - сходни цени на пазара, сходна мощност, разлика в разхода вероятно към 2 л. Как стои въпроса с поддръжката и здравината като се има предвид, че колите ще са на няколкостотин хил км. Какъв автомат слагат на CDI-то, вероятно по-ново поколение, как се сържи на стари години? Има ли тазлика зад волана в двата варианта?
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Ами аз 270 не съм имал, та съответно не мога да дам лични впечатления.
Иначе - от лакардии на маса, до форумни писаници - колкото искаш- мога да преразказвам 1001 нощ.
В общи линии - CDI от първо поколение, по-нисък разход - прав си за двата литра надолу, АСК мисля, че е класическата 722.6хх - неубиваема, субективни усещания зад волана - какво да ти кажа - нашето гардже си е най-хубаво - в смисъл - не мога да говоря със суперлативи и в двата аспекта..
Не мога да дам обективна оценка, още повече, че не става дума за конкретен екземпляр, а това е важно.
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Прекрасен автомобил, Вени ти е написал всичко. Аз ще допълня, че на темпомат на 100 ми гори 6.8, на темпомат на 150 на магистрала ми даде 8.1, градско над 11. Вече втори такъв карам и съм адски доволен. Успех!
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Вени, като изпърдят сферите, не отзад, ами и на шофьорското място почва да ти се повръща - няма друго такова подскачане!
А иначе имам спомен, че когато ми смениха сферите отдолу имаше някакво апаратче, което коригира и настройва колко да е вдигната задницата. Как беше ..... ммммм ......... вече като си монтирал новите сфери палиш, работи на обороти около 2-3 минути и като се вдигне отзад ти вече сам си го нагласяш колко да е надупен. Аз моя го бях понадигнал с 2-3 см.
Новите сфери фабрично си имат масло вътре. При смяната се демонтираха корите в багажника. Хубаво е да имаш винтовер, щото има да въртиш цял ден на ръка - има няма милион болтчета бяха.Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
Само DIESEL !!!
Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Да, то тоя, дето пътуваше с мен, беше на предната седалка, и му стана лошо от люлеенето.
Ниворегулатора може да си го настроиш, както искаш, обаче според WIS има едно-единствено положение, при което той е регулиран. Има технологичен отвор, използва се опашка от свредло ф4.5, и се настройва една тяга съобразно това положение. Така е по книгите, пък при марката не е добре да се правят интерпретации - обикновено написаното е правилното. Кой какво е имал предвид, е Божа работа, така че е добре да се спазват.
Мишо, в новите сфери няма масло - там, където влизат маслените магистрали, има едни жълти пластмасови тапи, които се махат, и се завива щуцера. Имах някъде снимани моите новите, преди смяна, ама трябва да ровя доста.
Полковник, радвам се, че оценяваш класиката. Аз до такива разходи на 100 не съм стигал - вероятно, защото темпомата го ползвам само по магистрала или на дълъг равен път - 7/100 ми е минималния разход с българска нафта - с климатроник, и пробег ~2500 км, през който правих засичането.
6.8/100 - с македонска лукойлска нафта - пак без темпомат и пак на климатроник, и пак при спокойно каране - то кефа от карането те предизвиква да пътуваш, да пътуваш, да пътуваш..
Коментар
-
От: Информация за Мерцедес W210 Е300 ТD
Благодаря за изчерпателните отговори. Вчера нямах време да погледна форума, но днес ги изчетох внимателно. Колата е с турбо и модификацията е Авангард. Ще отида в събота сутринта и ще го оглеждам много внимателно по всички точки за които е писано, а ще искам и тест драйв ако е възможно че тука (Великобритания) положението със застраховките е малко тегаво, но най малкото някой от автокъщата поне трябва да ни повози 20-30 мили да видя как се движи и всичко ли му работи на това чудо. Цената му според мен е ниска, но е нормална за кола на 19 години и за мястото където се намира, освен това поради високите застраховки стари коли с големи мотори не са най търсени на пазара. Ще гледам внимателно и ако ми хареса затварям очи и го плащам пък после ще видим имал ли съм късмет или не. В краен случай ако го купя и поради някаква причина не става за употреба ще му мисля дали да го давам за скрап или да го продавам на части ако не си струва възстановяването, но този риск винаги го има при коли незнайно коя употреба.
Още веднъж благодаря за изчерпателната информация. Точно на такива отговори се надявах, от хора които наистина познават модела. Моя личен опит с Мерцедес се изчерпва с няколко служебни S класи преди доста години и Е класата не ми е позната.Subaru Legacy 2.5
Suzuki GS500 E
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар