Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

    Привет,
    Темата е доста обща, но все пак....
    Мисля да се мятам на паркетник до 10 хил. лв., който ще се кара предимно по нормален път и съвсем малко по черни пътища, камъни, кал или пясък, но пък тогава ще е добре натоварен. По тази причина оф-роуд възможностите на возилото не са от първостепенна важност - стига му да е 4х4 и малко по - високо. Много по - важни са ниските експлоатационни разходи и багажното пространство. Оглеждам се за бензинова кола, до около 150 к.с. За сега съм се спрял на следните машини, с моето виждане за тях (не твърдя че е вярно ):

    Mazda Tribute (Ford Maverik) - като цяло добро возило; минус - газова бутилка ще отнеме багажно пространство, рез. гума е вътре в багажника;
    Nissan X-Trail - подобно на Маздата, но чувам, че е доста скъп за поддръжка (за Маздата не знам);
    Honda C-Rv - някак си не е моята кола (чисто лично отношение към интериора на автомобила, нищо общо с възможностите и здравината), но пък има място за газова бутилка, което е страхотен + , а резервната гума е отвън;
    Subaru Forester - класиката в жанра; бавни; май има най - голям багажник и най - малък разход на гориво; минусите пак се въртят около намиране място на газовата (или резервната гума), носят се и легенди за скъпа поддръжка, на моменти опровергавани от горди собственици ;

    Ще съм благодарен, ако някой има наблюдения, да сподели как се съпоставят разходите по обслужване и резервни части за изброените модели. Става дума за по - тривиалните неща - окачване, ремъци, накладки, фарове, амортисьори и т.н. Предполагам за по - сериозни ремонти всички си имат свои специфики и истинско сравнение е трудно да се прави.

  • #2
    От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

    Преди 2 години имах същата дилема и направих тест-драйв на всички тези модели / всичките около 2001-2004/ без Маздата. Маршрутът включваше зимен преход Дупница-Х. Пионерска и обратно, по гаден заледен път. Без колебание взех Форестър-а, заради абсолютното му предимство на хлъзгав път. Всички автомобили бяха втора ръка, с доста незадоволителни зимни гуми и мисля че това изравява условията на теста. Хондата всъщност не е 4х4 а е някаква система, която движи предните колелета и включва задните когато тя си реши-в случая с известно закъснение, така че създаваше доста предпоставки за беля, особено когато поднесе колата и промени посоката нещо мощно те изтласква след части от секундите в грешната траектория.
    Колкото до газовата бутилка на Форестъра-вариантите са два-резервната гума мобилна в калъф и бутилката на мястото и или 40 литрова пура точно между раздувката на калниците, прилепена към задната седалка. Това пространство така или иначе не е много използваемо, така че почти не се отразява на практически използвания обем. Направих тази рокада от тороидна бутилка ктм описания вариант след покупката и съм доста доволен. Поддръжка на Субаруто-досега освен обслужването на консумативите, които са съпоставими с тези за други коли, които съм поддържал-биалети 15 лв, заден лагер на главина-200 с монтаж, смяна на гарнитури на главите, о-пръстени на свещите, свещи, кабели-общо с труда 150 лева.
    Снабдено с хубави гуми според сезона е просто залепено на пътя. Разход на газ/ кракът ми е тежък/ 14-15 градско, 10-11 извънградско и то с 4 човека. Надявам се да съм бил полезен

    Коментар


    • #3
      От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

      + 1.............Форестър! Преди 3-4 години имах почти същите въпроси и се "спрях" на Субару-то. Обаче за около 2 месеца не намерих такова,което да е в добро състояние и в моята ценова категория.Така стана,че купих друг автомобил-на изгодна цена,с "поддръжка" която не бе сред "скъпите". И така....преди 3 дни продадох въпросния автомобил и сега пак търся....."Субару".
      Всъщност,дали една поддръжка е "скъпа" зависи най-много от това,колко често и какво се налага да се ремонтира. В този смисъл,сред изброените модели,за мен Субару-то е без конкуренция.Хонда-та също се представя по този показател,но АЗ не харесвам системата им за задвижване 4х4,като мисля,че е най-калпава сред сравняваните модели.

      Коментар


      • #4
        От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

        Доколкото знам Х-трейла и Кашкая са на една база... Та до момента Кашкая излиза доста евтин като поддръжка, но и почти нищо не му е правено де...
        Двигателя с верига - т.е. не сменяш ремъци и ролки, а само масло и филтри. Да, смених биалетка, която струваше тридесеттина лева с труда.
        Гледам доста народ 'реве' срещу '4х4 с някаква система, която движи предните колелета и включва задните когато тя реши'...
        Не знам как е ЦРВ, но при Кашкая и Х-Трейла система не я усещаш кога включва задните - работи абсолютно безпроблемно.
        Да, няма го 'приоритетно задното' въртене на задница, а като поведение на управление е неутрално със съвсем лек нюанс за приоритет на предното.
        Обаче за забавено включване на задното не може да става въпрос - електрониката следи много параметри, включително ускорения, скорости и т.н. - като тръгваш например електрониката може да реши задното да е включено дори предварително... Пък видиш ли зора - можеш да кажеш на електрониката да заключи раздатката принудително (50/50)..
        Тъй-като търсиш автомобил втора ръка просто гледай запазен екземпляр, отговарящ на критериите, а не виртуални възможности/цени...
        Защото 'принципно здрав' автомобил с евтини части, но в лошо състояние може да ти излезе златен от чести ремонти, докато с 'чуплив' - да нямаш проблеми.
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

          Защо не погледнеш и Mitsubichi Outlander , както и аналога му Peugeot 4007 ? Много приличен паркетник. Не е за подценяване и КИА Соренто, даже и по-прилича на джип
          На сърбела майката му е чесането.
          Борислав Борисов Русе О885 О37815

          Коментар


          • #6
            От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

            На тези които си се спрял,определено Субаруто е твоят автомобил.

            Коментар


            • #7
              От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

              Първоначално публикуван от gkesov Преглед на мнение
              ... направих тест-драйв на всички тези модели / всичките около 2001-2004/ ...
              Хондата ... когато поднесе колата и промени посоката нещо мощно те изтласква след части от секундите в грешната траектория. ...
              Tова с включени TCS/VSA ли?!

              На CR-V-то нямам VSA, и не знам, как се държи на лед (то ... и лед няма тук), обаче Civic-а има.
              Имах честта да я пробвам в аквапланинг, няколко пъти, при скорости 110-130 км/ч. Тръгва в грешна посока, и на момента ме вкарва в пътя, няма грешка.

              Към автора - няма да си хваля моето, защото не познавам чуждото, и само веднъж съм виждал сняг.
              В подраздел Хонда има темички ... "За ремонта платих ...", "Какво направих ..." и "Хронични заболявания ..." ...
              За съжаление повечето от писаното е за 1-ва генерация, но има и нещичко за 2-ра (за която питаш ти).

              п.п. Все пак ... понеже питаш за здравина и поддръжка, а последвалите отговори са "Кой е по-по-най-... 4х4 (което за теб явно не е толкова важно) ... не знам, как са останалите три от твоя списък, обаче знам, колко често се чупи, и как се поддържа Хонда. Така че ... гласувам за Хонда.
              Последно редактирано от krasi-mir; 18-05-14, 09:37.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • #8
                От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                Ако търсиш предимно 4х4 то форестъра е с много напред пред другите споменати, по тоз въпрос нямай илюзии. Карал съм може би над 50тина хиляди километра 3 служебни форестъра включително в доста сериозни офроуд местенца по света и у нас, впечатляващо проходима е. За икономията също е доста вярно - редовно ни дават разходи от порядъка на 10-11/100 газ с климатик по магистралата със скорости от типа на 120-140; естествено на черно се случва и 20 на сто да гори. Относително по-скъпа е за поддръжка от CR-V-то (имам лично такова първа фаза, ти предполагам питаш за втората), но не с много. Като недостатъци - багажника е много малък с тороидална бутилка (па и без нея), по-шумна от европейските коли но не и от CR-V-то, 128-коньовия модел за който питаш не може да впечатли с никаква динамика колко и да го шпориш, спирачките са малко слабовати; може би е леко по-ниска в сравнение с другите.

                Като плюсове бих посочил това, че е много удобна за по-дълъг път нищо, че е шумна; приятно удобни седалки, темпомата е голяма глезотия дори на ръчни скорости; въпросния нисък разход; ИЗКЛЮЧИТЕЛНО здраво окачване, това бих го подчертал и болднал, ама няма да ми повярвате

                CR-V карам лично първа фаза автоматик, ако и ти имаш предвид такова ще си кажа мнението и за него по-нататък
                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                Коментар


                • #9
                  От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                  Благодаря на отзовалите се по темата!
                  Да уточня, че за Cr-v имам предвид първата фаза. Затова и не харесвам интериора, който при втората е значително подобрен.
                  Ясно ми е, че на така зададена тема няма отговор - като се купува стара кола, всичко е на късмет и до конкретен екземпляр. По този въпрос съм напълно съм съгласен със Жоро slowtraveler и hhris08.
                  Все пак мнения като това наswartalf помагат да се придобие по - добра представа за неща, които иначе ще разбера чак след навъртане на определен километраж с автомобила. Т.е. да се споделя личен опит, кой от какво е доволен, от какво го е заболяло и т.н.
                  Наистина проходимостта не е най - важна в случая, защото по повечето места до които ще ходя съм минавал и с лек автомобил. Но всеки път съм го оплаквал горкия. На други места съм се отказвал да стигна с него. Затова ми трябва клиренс и каквото и да е 4х4. Е, то пък ако взема по - проходим автомобил, ще ми се разшири и хоризонта за дестинациите .
                  Моите фаворити са Субаруто и Маздата /Фордът. Колега от форума беше направил сравнение между тях и ги беше докарал до равен резултат - каквото губи по проходимост Маздата, го наваксва като комфорт и по - добра сглобка. Това при каране предимно по асфалт има значение. Обаче от всички Маздата е най - рядка, което крие рискове. За сметка на това, точно по тази причина е най - евтина за първоначална покупка.
                  Хондата точно тук е силно надценена - понеже е много масова и се търси, държи много висока цена. А си няма круиз контрол, повечето си нямат и подлакътник. Неща, които за дълъг път са важни. Има си обаче доказана здравина и място където да скриеш газова бутилка и багажникът да остане празен.
                  Outlaner го бях сложил в списъка, но като отворих вратата на багажника на един такъв и го зачеркнах - трагично малко място.
                  Sorento е твърде голям разход за мен. Може би Sportage.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                    Колега,мислил ли си за RAV-4(2000-2005г)? Погледни някоя такава,за да прецениш дали те устройва купето и по-точно багажника. Ако мислиш,че ще ти върши работа,този модел също е доста надежден. А и тук във форума колега продаваше такава Тойота,която мисля,че си струва да се огледа.Няма АГУ,но това за мен е "+",защото при добра цена и добро техническо състояние,"газифицирането" може да се направи според твоите предпочитания.
                    Сега проверих в подфорума "продава"-офертата на РАВ-чето все още е актуална.
                    Последно редактирано от hhris08; 21-05-14, 06:04.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                      Според мен при тази оферта за продавания RAV тук във форума просто е излишно каквото и да е по-нататъшно обсъждане. Честно казано ако вече нямах CR-V-то определено това щеше да ми е избора за паркетник
                      What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                        е стига де рекламна пауза "honda

                        Коментар


                        • #13
                          От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                          Първоначално публикуван от hhris08 Преглед на мнение
                          Колега,мислил ли си за RAV-4(2000-2005г)? Погледни някоя такава
                          +1
                          не сравнимо по-добра като изпълнение, качество, надежност от посочените...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Сравнение на поддръжката на няколко SUV-чета

                            Ако ще слагаш газ хондата и нисана горят клапани (проверено), а може и да се стигне до смяна на глава.
                            Препоръчителен реглаж на около 20 К км и в зависимост от настройките на ГИ, кога и дали да включва на бензин и стила на каране.
                            Мазда/Форд - маздите гният МНОГО, форда като че ли по-малко, гледай в гърция карс.гр за тях, оптимален избор 2.3 двигателя (на мазда) след 2003 г.
                            За субару не съм компетентен.
                            От горните най-масови са хондите и скубитата (включително и части по морги).
                            Хондата е и с най-евтина поддръжка.
                            Споменатата койота педерав след 2000 г. е неподходяща за газиране, ако ще слагаш, гледай предния модел до 2000 г.
                            Може да погледнеш и санта фе I - има по-голям разход обаче и визуално е по-грозно (това е субективно)

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X