Привет,
Темата е доста обща, но все пак....
Мисля да се мятам на паркетник до 10 хил. лв., който ще се кара предимно по нормален път и съвсем малко по черни пътища, камъни, кал или пясък, но пък тогава ще е добре натоварен. По тази причина оф-роуд възможностите на возилото не са от първостепенна важност - стига му да е 4х4 и малко по - високо. Много по - важни са ниските експлоатационни разходи и багажното пространство. Оглеждам се за бензинова кола, до около 150 к.с. За сега съм се спрял на следните машини, с моето виждане за тях (не твърдя че е вярно
):
Mazda Tribute (Ford Maverik) - като цяло добро возило; минус - газова бутилка ще отнеме багажно пространство, рез. гума е вътре в багажника;
Nissan X-Trail - подобно на Маздата, но чувам, че е доста скъп за поддръжка (за Маздата не знам);
Honda C-Rv - някак си не е моята кола (чисто лично отношение към интериора на автомобила, нищо общо с възможностите и здравината), но пък има място за газова бутилка, което е страхотен + , а резервната гума е отвън;
Subaru Forester - класиката в жанра; бавни; май има най - голям багажник и най - малък разход на гориво; минусите пак се въртят около намиране място на газовата (или резервната гума), носят се и легенди за скъпа поддръжка, на моменти опровергавани от горди собственици
;
Ще съм благодарен, ако някой има наблюдения, да сподели как се съпоставят разходите по обслужване и резервни части за изброените модели. Става дума за по - тривиалните неща - окачване, ремъци, накладки, фарове, амортисьори и т.н. Предполагам за по - сериозни ремонти всички си имат свои специфики и истинско сравнение е трудно да се прави.
Темата е доста обща, но все пак....
Мисля да се мятам на паркетник до 10 хил. лв., който ще се кара предимно по нормален път и съвсем малко по черни пътища, камъни, кал или пясък, но пък тогава ще е добре натоварен. По тази причина оф-роуд възможностите на возилото не са от първостепенна важност - стига му да е 4х4 и малко по - високо. Много по - важни са ниските експлоатационни разходи и багажното пространство. Оглеждам се за бензинова кола, до около 150 к.с. За сега съм се спрял на следните машини, с моето виждане за тях (не твърдя че е вярно

Mazda Tribute (Ford Maverik) - като цяло добро возило; минус - газова бутилка ще отнеме багажно пространство, рез. гума е вътре в багажника;
Nissan X-Trail - подобно на Маздата, но чувам, че е доста скъп за поддръжка (за Маздата не знам);
Honda C-Rv - някак си не е моята кола (чисто лично отношение към интериора на автомобила, нищо общо с възможностите и здравината), но пък има място за газова бутилка, което е страхотен + , а резервната гума е отвън;
Subaru Forester - класиката в жанра; бавни; май има най - голям багажник и най - малък разход на гориво; минусите пак се въртят около намиране място на газовата (или резервната гума), носят се и легенди за скъпа поддръжка, на моменти опровергавани от горди собственици

Ще съм благодарен, ако някой има наблюдения, да сподели как се съпоставят разходите по обслужване и резервни части за изброените модели. Става дума за по - тривиалните неща - окачване, ремъци, накладки, фарове, амортисьори и т.н. Предполагам за по - сериозни ремонти всички си имат свои специфики и истинско сравнение е трудно да се прави.
Коментар