Здравейте,колеги!
Изправен съм пред дилемата за закупуването на лек автомобил 4х4.Бюджет - 6000лв за закупуване. Какви са ми изискванията : 4х4, бензин, климатик/климатроник, да е лесен за обслужване и да се намират части за тях ( както нови, така и от автоморги ) , мощност, задължително над 150кс., ръчна скоростна кутия.Висок съм 2 метра и тежа 120 кг, затова автомобила трябва да е голям. За предпочитане е комби.
Годишният ми пробег е между 35 и 40000 километра, над 80% извънградско.Зимата ходя често до Пампорово и Боровец. За градско на този автомобил няма да разчитам,тъй като си имам прекрасна малка градска кола,също 4х4. Винаги,когато мога отивам до вилата, а до нея има 2 км. доста лош път ( със сегашната ми лека кола ми е трудно да се кача и в сухо време, камо ли като завали. )
Държа задължително автомобила да е с бензинов двигател, който лесно да понесе монтирането на качествен ГИ.
Основните претенденти, на които съм се спрял след не малко четене са :
1. Субару Аутбек - 2000-2001г. 2,5
2. Ауди А4 1.8 т куатро - 2000-2001г.
3. Ауди А6 Ц5 2,4/ 2,8 куатро - 1999-2000г.
И в трите съм се возил и трите съм шофирал.
Най-много ми допадна високото ниво на комфорт и екстри в А6 и приятния звук на V-двигателя. От горепосочените най-ми е комфортна за седене. Като минус : двигателя е доста тежък и буквално мачка и без това слабата предница -> по-чести ремонти по окачването.
Аутбека - много добро изпълнение. Най-висок от горепосочените. Наличието на бавни скорости. Някак си имам повече вяра в системата му за 4х4.
Като основен минус - мамка му и боксер ... Всичко хубаво,обаче за смяна на свещи и смяна на ремъци е такава хамалогия,че не ми се разправя. Още повече 2.5 не се слави като достатъчно надежден. Прословутия проблем с гарнитурата на главата. Малко майстори се хващат да го ремонтират.По-труден за газификация. Официалните сервизи не са много. По-екзотични и като се наложи смяна на външен детайл,едно че е мноооого скъпо и бавно,едно,че ги няма по автоморгите.
А4 - компромисен вариант, спрямо другите 2 модела. Предполагам по куатро системата няма разлики, спрямо А6 - Torsen. 1.8 Т - прекрасен двигател. Добро начало за един лек тунинг ( ремап или чип ) , с който осезаемо подобряваш динамиката на автомобила. Подлежи на газификация. Масови коли,намират се и по автоморгите. Повечето квартални майстори са наясно с тях. Отново проблема с окачването е на дневен ред. Като комфорт - най-некомфортното, спрямо 3те, но пак казвам - компромисен вариант.
Най-на сърце ми ляга Аутбека,но разума ми казва - недей.
Искам съвет,нека чуя и вашето мнение.
Благодаря
Изправен съм пред дилемата за закупуването на лек автомобил 4х4.Бюджет - 6000лв за закупуване. Какви са ми изискванията : 4х4, бензин, климатик/климатроник, да е лесен за обслужване и да се намират части за тях ( както нови, така и от автоморги ) , мощност, задължително над 150кс., ръчна скоростна кутия.Висок съм 2 метра и тежа 120 кг, затова автомобила трябва да е голям. За предпочитане е комби.
Годишният ми пробег е между 35 и 40000 километра, над 80% извънградско.Зимата ходя често до Пампорово и Боровец. За градско на този автомобил няма да разчитам,тъй като си имам прекрасна малка градска кола,също 4х4. Винаги,когато мога отивам до вилата, а до нея има 2 км. доста лош път ( със сегашната ми лека кола ми е трудно да се кача и в сухо време, камо ли като завали. )
Държа задължително автомобила да е с бензинов двигател, който лесно да понесе монтирането на качествен ГИ.
Основните претенденти, на които съм се спрял след не малко четене са :
1. Субару Аутбек - 2000-2001г. 2,5
2. Ауди А4 1.8 т куатро - 2000-2001г.
3. Ауди А6 Ц5 2,4/ 2,8 куатро - 1999-2000г.
И в трите съм се возил и трите съм шофирал.
Най-много ми допадна високото ниво на комфорт и екстри в А6 и приятния звук на V-двигателя. От горепосочените най-ми е комфортна за седене. Като минус : двигателя е доста тежък и буквално мачка и без това слабата предница -> по-чести ремонти по окачването.
Аутбека - много добро изпълнение. Най-висок от горепосочените. Наличието на бавни скорости. Някак си имам повече вяра в системата му за 4х4.
Като основен минус - мамка му и боксер ... Всичко хубаво,обаче за смяна на свещи и смяна на ремъци е такава хамалогия,че не ми се разправя. Още повече 2.5 не се слави като достатъчно надежден. Прословутия проблем с гарнитурата на главата. Малко майстори се хващат да го ремонтират.По-труден за газификация. Официалните сервизи не са много. По-екзотични и като се наложи смяна на външен детайл,едно че е мноооого скъпо и бавно,едно,че ги няма по автоморгите.
А4 - компромисен вариант, спрямо другите 2 модела. Предполагам по куатро системата няма разлики, спрямо А6 - Torsen. 1.8 Т - прекрасен двигател. Добро начало за един лек тунинг ( ремап или чип ) , с който осезаемо подобряваш динамиката на автомобила. Подлежи на газификация. Масови коли,намират се и по автоморгите. Повечето квартални майстори са наясно с тях. Отново проблема с окачването е на дневен ред. Като комфорт - най-некомфортното, спрямо 3те, но пак казвам - компромисен вариант.
Най-на сърце ми ляга Аутбека,но разума ми казва - недей.
Искам съвет,нека чуя и вашето мнение.
Благодаря

Коментар