Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема за лек автомобил 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дилема за лек автомобил 4х4

    Здравейте,колеги!
    Изправен съм пред дилемата за закупуването на лек автомобил 4х4.Бюджет - 6000лв за закупуване. Какви са ми изискванията : 4х4, бензин, климатик/климатроник, да е лесен за обслужване и да се намират части за тях ( както нови, така и от автоморги ) , мощност, задължително над 150кс., ръчна скоростна кутия.Висок съм 2 метра и тежа 120 кг, затова автомобила трябва да е голям. За предпочитане е комби.
    Годишният ми пробег е между 35 и 40000 километра, над 80% извънградско.Зимата ходя често до Пампорово и Боровец. За градско на този автомобил няма да разчитам,тъй като си имам прекрасна малка градска кола,също 4х4. Винаги,когато мога отивам до вилата, а до нея има 2 км. доста лош път ( със сегашната ми лека кола ми е трудно да се кача и в сухо време, камо ли като завали. )
    Държа задължително автомобила да е с бензинов двигател, който лесно да понесе монтирането на качествен ГИ.
    Основните претенденти, на които съм се спрял след не малко четене са :
    1. Субару Аутбек - 2000-2001г. 2,5
    2. Ауди А4 1.8 т куатро - 2000-2001г.
    3. Ауди А6 Ц5 2,4/ 2,8 куатро - 1999-2000г.
    И в трите съм се возил и трите съм шофирал.
    Най-много ми допадна високото ниво на комфорт и екстри в А6 и приятния звук на V-двигателя. От горепосочените най-ми е комфортна за седене. Като минус : двигателя е доста тежък и буквално мачка и без това слабата предница -> по-чести ремонти по окачването.
    Аутбека - много добро изпълнение. Най-висок от горепосочените. Наличието на бавни скорости. Някак си имам повече вяра в системата му за 4х4.
    Като основен минус - мамка му и боксер ... Всичко хубаво,обаче за смяна на свещи и смяна на ремъци е такава хамалогия,че не ми се разправя. Още повече 2.5 не се слави като достатъчно надежден. Прословутия проблем с гарнитурата на главата. Малко майстори се хващат да го ремонтират.По-труден за газификация. Официалните сервизи не са много. По-екзотични и като се наложи смяна на външен детайл,едно че е мноооого скъпо и бавно,едно,че ги няма по автоморгите.
    А4 - компромисен вариант, спрямо другите 2 модела. Предполагам по куатро системата няма разлики, спрямо А6 - Torsen. 1.8 Т - прекрасен двигател. Добро начало за един лек тунинг ( ремап или чип ) , с който осезаемо подобряваш динамиката на автомобила. Подлежи на газификация. Масови коли,намират се и по автоморгите. Повечето квартални майстори са наясно с тях. Отново проблема с окачването е на дневен ред. Като комфорт - най-некомфортното, спрямо 3те, но пак казвам - компромисен вариант.
    Най-на сърце ми ляга Аутбека,но разума ми казва - недей.
    Искам съвет,нека чуя и вашето мнение.
    Благодаря
    First Man, then Machine!
    Lada Niva
    Honda XR 400

  • #2
    От: Дилема за лек автомобил 4х4

    Първоначално публикуван от Brazer Преглед на мнение
    ...
    И в трите съм се возил и трите съм шофирал.
    Освен да пробваш Аудита и "до вилата", щото ние не знаем "до вилата" какво по точно значи. До "Пампорово и Боровец" е ясно, че и трите стават, и там следва практичния избор.

    Коментар


    • #3
      От: Дилема за лек автомобил 4х4

      outback но 3.0 !!!

      кво се плашиш от ремъци и свещи, да не се сменят всеки ден???, специално на 2,5 не се сменят по-трудно от на жигула.
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        От: Дилема за лек автомобил 4х4

        Ако имаш 6 търси максимално до 4. Да е от човек с история, не от куповете желязо по автокъщите. Не гледай километри а състояние. Успех!
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          От: Дилема за лек автомобил 4х4

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Освен да пробваш Аудита и "до вилата", щото ние не знаем "до вилата" какво по точно значи.
          В сухо време, проблема със сегашната ми Хонда Акорд идва от това,че е доста ниска и трябва да карам изключително внимателно, за да не я закача отдолу.
          Няма асфалт, а пътя е утъпкана земя. Като падне по-сериозен дъжд и си е приключение дори с подготвени джипове нагоре.
          С А6-ца,но с C6 3.0 TDI quattro съм се качвал до горе без проблем,както в сухо, така и след 1 часов дъжд.
          First Man, then Machine!
          Lada Niva
          Honda XR 400

          Коментар


          • #6
            От: Дилема за лек автомобил 4х4

            За височината ти си знаеш и сам трябва да си решиш. Аз с бензинови ДВГ не се занимавам и по тоя въпрос съвет не се наемам да давам. Лошото е че изключваш дизеловите ДВГ, а там Ауди имат един изключителен ДВГ - 1,9тди, - AFN май се водеше. Много добро и масово желязо.

            Коментар


            • #7
              От: Дилема за лек автомобил 4х4

              Пасат комби 4motion - горе-долу е около тези пари. На практика това е А6. Просто ще имаш малко по-голям избор. А4-ката ще е по евтина, но не и като поддръжка и не е по-здрава, имай го в предвид.

              Коментар


              • #8
                От: Дилема за лек автомобил 4х4

                Аз бях пред подобна дилема преди време.Взех Оutback Н6 и никога не съм сажалявал.Определено ти препоръчвам 3.0 литровия мотор.

                Коментар


                • #9
                  От: Дилема за лек автомобил 4х4

                  При поддръжката на ходовата част на А4 и А6 няма голяма разлика.И при двата модела обаче,според мен,клиренса е "-",ако се сравнява със Субаруто.
                  Двигателя 1.8Т определено е добър и популярен(с оглед поддръжката),както и сам си се убедил.Виждал съм го и на А6(не не се сещам за кои години на производство и модели).
                  А за разума и сърцето,при стари автомобили като тези между които избираш,е доста относително.Едно Субаро в добро състояние най-вероятно няма да ти струва повече от Ауди.При мен засега "сърцето" определено е правило по-добрия избор и един от тях бе Ауди Б4 куатро(мн.добър автомобил!). Когато съм наблягал на "разума"(още повече,когато съм взел предвид и мнението на съпругата...) винаги е идвал момент на съжаление!
                  Късмет в избора!
                  Последно редактирано от hhris08; 15-09-13, 18:36.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дилема за лек автомобил 4х4

                    Само да добавя - на Аутбека бавните май са само за украса - 1,19 е редуктора по спомен. Не знам дали ще ги усетиш даже. Иначе на Легаси и Форестър с двулитров двигател по-биват - около 1,5.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дилема за лек автомобил 4х4

                      Първоначално публикуван от Brazer Преглед на мнение
                      .......Като основен минус - мамка му и боксер ... Всичко хубаво,обаче за смяна на свещи и смяна на ремъци е такава хамалогия,че не ми се разправя. Още повече 2.5 не се слави като достатъчно надежден. Прословутия проблем с гарнитурата на главата. Малко майстори се хващат да го ремонтират.По-труден за газификация. ....
                      Свещите се сменят за 40минути. Клапаните се регулират на място. Газифицирането е лесно. Проблема с главите е от прегряване и е до EJ251. Следващите 252 сълзят навън.
                      ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                      Е250 1998-продаден
                      Субару Пустош

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дилема за лек автомобил 4х4

                        Единствения минус на Аутбека е, че трудно ще намериш запазена Н6-ца , поради малкото предлагане, особено за този бюджет, Ауди ще намериш по-лесно, защото ще избираш сред много повече бройки! Simetrical AWD-то е превъзходно, автомата е здрав, макар и архаичен, а трилитровия мотор е песен...Частите не се от най-евтините, особено задните амортесьори, които са самонивелиращи се...Аудито ще газифицираш по-безпроблемно...
                        0899 шест5313нула
                        За всекиго по нещо

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дилема за лек автомобил 4х4

                          А това http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=9204
                          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                          0878 79 20 61 Борис

                          Коментар


                          • #14
                            От: Дилема за лек автомобил 4х4

                            Пасата не е А6, а А4 и преди и сега. Определено е нисък. Моят е с АHF мотора, но той е дизел и е извън класацията. Извън асфалта не съм го карал и не смятам да го карам.
                            За тези пари би могло да се намери Октавия 4х4, но тя си е Голф и е тясна вътре, но пък е с повишен просвет - 160 мм.
                            Не бързай ако искаш да стигнеш
                            __________________________________
                            Discovery II TD5 10P

                            Коментар


                            • #15
                              От: Дилема за лек автомобил 4х4

                              Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
                              Пасата не е А6, а А4 и преди и сега. Определено е нисък. Моят е с АHF мотора, но той е дизел и е извън класацията. Извън асфалта не съм го карал и не смятам да го карам.
                              За тези пари би могло да се намери Октавия 4х4, но тя си е Голф и е тясна вътре, но пък е с повишен просвет - 160 мм.
                              Както и да го погледнеш или и двамата сме прави или и двамата сме криви: "The modern idea of a "platform," of which VW/Audi takes great advantage, is a highly-shared collection of common engineering and parts. It is no longer tied to exact dimension. The B5 platform was used in the 1996-2001 A4 as well as the 1998-present Passat and A6. The A4 is the shortest, the A6 the longest, with the Passat in between. All the same platform, just different degrees of stretching."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X