Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

    Колеги, отскоро си имам джип, Дайхатсу Спортрак/Фероза и забелязах, че на предния мост на колелата има автоматични хъбове, а на задния мост няма нищо, нито хъбове нито капачки дори, стои си като дупки от двете страни

    Онзи ден направих първата си разходка с Дайхатсуто, по черен път в Средна гора и на няколко места забелязах, че в калта се държи нестабилно и аха да закъса, а бях включил 4x4, в едно деренце с кал наистина закъсах и видях, че само предните колела въртят, а задните не се и опитват. Стана ми ясно че 4x4 не ми работи.

    1. Въпросът ми е дали 4x4 не работи, защото няма такива хъбове на задния мост, или имам някаква друга повреда?

    2. Знам че е въпросът може да ви се стори смешен, но моля да ми отговорите и най-вече да обясните по-подробно за какво точно служат хъбовете и блокажите на джиповете, може ли да работи 4x4 без хъбове и т.н

  • #2
    От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

    Четенето на Форума много помага, особено преди да се зададе въпрос, обсъждан десетки пъти.

    Най-общо, 4х4 е концепция, а не устройство, което работи или не. Ако си абсолютно сигурен, че в калта са се въртяли само предните колела, а ДВЕТЕ задни не са, значи или имаш нещо счупено (примерно задна полуос), или си с някоя от по-редките Ферози с постоянно задвижване на 4-те колела (но пък тогава не би трябвало да имаш хъбове отпред).

    Коментар


    • #3
      От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

      Е как с парт тайм кола ще се движи със нещо счупено по задния мост?
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #4
        От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

        Дали пък някой не е махнал задния кардан?
        Румен Николов

        0888 358 572

        Коментар


        • #5
          От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          Е как с парт тайм кола ще се движи със нещо счупено по задния мост?
          Като включи предния. В зависимост какво е счупено, може да потропва, потраква и скрибуца. Или направо да се тътри задно колело.

          Коментар


          • #6
            От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Като включи предния. В зависимост какво е счупено, може да потропва, потраква и скрибуца. Или направо да се тътри задно колело.
            Очевидно е карал преди това колата на асфалт само на задно. Некси не вярвам да я е строшил щото после нямаше да се прибеле като изключи предното и темата щеше да е друга
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

              Прав си. Или ферозата да си е още там, а той да е почнал като във вица "майка ти се качи на покрива, ..."

              Коментар


              • #8
                От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                ...Твоя проблем може да се окаже куриозен!
                1. Сигурен ли си,че нито една от задните гуми не се е въртяла?!
                2. Като изключиш 4х4 -то ,пак ли остава само на предно?!
                3. Отзад Ферозата си е така- няма хъбове! ....това да не те притеснява!
                Майка Япония.......Всичко друго е компромис!

                Коментар


                • #9
                  От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                  страшШШна работа!Какви джипки са се нароили из гората!Е такива теми много кефят и стават един момент в раздела"СПАМ"
                  driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Четенето на Форума много помага, особено преди да се зададе въпрос, обсъждан десетки пъти.

                    Най-общо, 4х4 е концепция, а не устройство, което работи или не. Ако си абсолютно сигурен, че в калта са се въртяли само предните колела, а ДВЕТЕ задни не са, значи или имаш нещо счупено (примерно задна полуос), или си с някоя от по-редките Ферози с постоянно задвижване на 4-те колела (но пък тогава не би трябвало да имаш хъбове отпред).
                    Малко съм се объркал, всъщност задните колела се въртяха, а предните не! Задните гуми бяха в калта и буксуваха, предните си седяха кротко на сух път, и не ме измъкнаха. Хъбовете бяха в позиция на "аутоматик"

                    Въпросът ми е какво не и е наред на Ферозата, тъй като бях включил на 4x4 на нормални и на дълги?

                    Също така за какво точно се използват хъбовете автоматични и ръчни?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                      Ако си от София ела с едно шише ром или бира и ще ти покажа и разкажа кое как. Другия варинат е да почетеш из форума - всичко е писано по няколко пъти.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                        Първоначално публикуван от cournil Преглед на мнение
                        Малко съм се объркал, всъщност задните колела се въртяха, а предните не! Задните гуми бяха в калта и буксуваха, предните си седяха кротко на сух път, и не ме измъкнаха. Хъбовете бяха в позиция на "аутоматик"

                        Въпросът ми е какво не и е наред на Ферозата, тъй като бях включил на 4x4 на нормални и на дълги?

                        Също така за какво точно се използват хъбовете автоматични и ръчни?
                        Ти ни развесели ............добре се объркваш .........предни и задни колела.....
                        Както и да е. Не се шашкай . Всико по колата ти си е наред (вероятно).
                        За да се научиш повече ползвай възможностите на форума - има си начин за търсене. Напиши какво търсиш и чети каквото ти покаже форума.
                        Запомни: научи всяка позиция на лоста за раздатката каква е!
                        Научи коя значи "включен блокаж" и я използвай само когато имаш нужда от нея и никога на асфалт (или поне докато се научиш да я пазиш - раздатката). Иначе ще питаш защо се е счупила раздатката.
                        Влез във подфорума на твоята марка и започвай да търсиш каквото те интересува.http://www.offroad-bulgaria.com/show...EB%EE%EA%E0%E6
                        Добре дошъл в този форум !
                        Всеки в началото е бил така - шашнат, притеснен , но тук всеки трупа знания и после дава и своите на следващите.
                        За това този форум е велик !
                        Успех !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                          Ти ни развесели ............добре се объркваш .........предни и задни колела.....
                          Както и да е. Не се шашкай . Всико по колата ти си е наред (вероятно).
                          За да се научиш повече ползвай възможностите на форума - има си начин за търсене. Напиши какво търсиш и чети каквото ти покаже форума.
                          Все пак за да не се откажеш ..... ето ти леко наготово:
                          Колата ти има ръчни хъбове на предните колела. Това значи, че се движиш само на задно предаване , макар да си включил и 4х4.
                          За да включиш и предното предаване трябва да задействаш предните хъбове. Това дето е в средата на колелото може да се върти. Като го завъртиш по посока на часовниковата стрелка - зацепваш съответния хъб - на лявото и после същото направи на дясното колело. И така вече ще въртят и предните колела.
                          Запомни: научи всяка позиция на лоста за раздатката каква е!
                          Научи коя значи "включен блокаж" и я използвай само когато имаш нужда от нея и никога на асфалт (или поне докато се научиш да я пазиш - раздатката). Иначе ще питаш защо се е счупила раздатката.
                          Влез във подфорума на твоята марка и започвай да търсиш каквото те интересува.
                          Добре дошъл в този форум !
                          Всеки в началото е бил така - шашнат, притеснен , но тук всеки трупа знания и после дава и своите на следващите.
                          За това този форум е велик !
                          Успех !

                          Корозата блокажи в раздатката няма. НЕ всичко е нива
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                            Не разбрах, какво значи на "аутоматик". Не знам на Фероза да се монтират комбинирани хъбове. Или са ръчни, или автоматични, но няма позиция "аутоматик".
                            Най-вероятно хъбовете ти са ръчни, и не си ги включил. На ръчните има две положения - LOCK (заключено, включено) и FREE (свободно, изключено).
                            Хъбовете зацепват полуоските към главините и ако не си ги включил ( положение LOCK), няма да имаш предно.
                            От малкия лост включваш 4х4 от раздатката, но задвижването стига през предния кардан до предния диференциал и полуоските, които се въртят свободно в главините и не предават движение на колелата, ако не са включени хъбовете.
                            Ако все още не ти е ясно, напиши в търсачката примерно Парт тайм 4х4 и чети.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моля някой да обясни за ръчните и автоматични хъбове и блокажа на диференциалите

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Корозата блокажи в раздатката няма. НЕ всичко е нива
                              Корозата с раздатка фул тайм ИМА блокаж на междинния диф, но няма бавни
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X