От: Lancia Libra 1,9 jtd 1999-2001 г някакво инфо?
Поразрови се и из ланча форума, предполагам ще намериш повече инфо.
Аз като собственик на една алфа 147 от 4 години със същия двигател, мога да кажа, че двигателят е добър, не съм имал проблеми с него. Единствено селеноид (така май беше) на вакума към турбото се прецака наскоро, но го смених и всичко е наред. Като гледам ланчата е почти толкова тежка (алфата даже е по-тежка ) та предполагам ще е пъргава. Като разход (карам я предимно на дълго) 5л.
Ами дано съм бил полезен.
Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...
От: Lancia Libra 1,9 jtd 1999-2001 г някакво инфо?
Две години имах такава, след това я продадох на Голди и той все още я кара ежедневно. Колата е доста добра и мотора и пасва чудесно на купето. Окачването е изненадващо здраво за италиански автомобил, проблем са тампоните на предната стабилизираща щанга. Имах проблем с една заяла клапа на климатроника, но Голди я оправи, след като я взе. Често срещан проблем са счупени обтегачи на механизма на ел.стъклата (пластмасови са и стареят). Цената им е под 10 лв/бр, но смяната е доста пръстокълчеща. Полезна интервенция след покупка е почистването на входния колектор и ликвидиране на причината за задръстването му (затапване на ЕГР клапана). Колата е с доста високо ниво на комфорт за времето си. Разход: извънградско 130-140 км/ч - 6,3-6,6л/100; 90 км/ч - 4,8-5,2/100; Софийско - 7,8-8,2/100. Разходът се влияе силно от качеството на горивото. Недостатък за мен е много малкия просвет, особено отпред - трябва да се кара с "много на ум" при лоша настилка.
Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...
От: Lancia Libra 1,9 jtd 1999-2001 г някакво инфо?
Още малко:
Този двигател има поне 4 еволюции до сега, без да броим вариантите монтирани в автомобили на GM, които са окомплектовани с електроника на Bosch. В Либра са монтирани първата и втората еволюция (от края на 2000г, с мощност 110 или 115 к.с.), като при тях електрониката е на MagnettiMarelli. Моята беше с втората еволюция, 2001г. При първата еволюция,която мисля че беше 102к.с., се срещат оплаквания от проблемна електроника. Задължително закачете колата на OBD скенер преди покупката - освен другото, така ще разберете и дали е имало интервенция по километража, понеже в ECU-то има втори запис, който рядко се случва да е манипулиран. Моята например беше на около 95000 на таблото, а на скенера се оказа на 238000 .
Докато бях собственик на Либрата ми се случи да карам и следващите две еволюции на мотора - третата в Алфа 147 и четвъртата в Алфа 159. И двете коли бяха на под 10000 км. 147-цата не ме впечатли (явно наистина е по-тежка от Либрата) - силата и идва в много високи за дизел обороти, над 2600-2700. За сметка на това 16-клапановия multijet на 159-ката (150 к.с.) комбиниран със 6-степенната кутия е наистина забележителен.
Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...
От: Lancia Libra 1,9 jtd 1999-2001 г някакво инфо?
Мотора е хубав. Идиотоустойчив е, но е капризен към нафтата.
1.9 е малко слаб, ако искаш повече мощност си взимаш 2.4 - разходът е същия.
На либрата провери задното окачване, щото подмяната му е практически на стойността на колата
ПП Аз жтд с манети марели не съм виждал ма всичко е възможно на тоя свят. За капак чудесно се развъртат до 4000 и малко нагоре. Все пак това не стар дизел за камион.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар