Най-напред Честита нова година на всички!Искам да обсъдим една тема която ме вълнува от скоро защото от скоро имам джип.Изчел съм сигурно почти целия форум и забелязвам,че кой каквато машина има нея си хвали.Особено УАЗ и НИВА.Искам да попитам-каква е разликата в проходимостта и въобще на всички качества между различните модели(не говоря само за споменатите две)като изключим например подръжката.Да вземем ситуацията,че имаме един добър "карач",който има опит в шофирането на почти всички джипки(едва ли има такъв,но...),напълно безпристрастен е и примерно го накареме да тества няколко модела offroad-машини.Приемаме,че са с еднакви гуми и двигатели.От там нататък са разликите-задвижване, блокировки и т.н.Дайте да чуем(с аргументи) вашите мнения по въпроса,че ми е инересно,а си мисля,че ще стане интересна тема за обсъждане защото безпорно има много хора тук,които си разбират от тези неща.Въпреки това аз си мисля,че не би трябвало да има кой знае каква разлика в това сравнение от рода на "Моя джип минава там където твоя не може и да сънува".Нека не говорим с пристрастие(дали ще може не знам:-)) пък да видим каво ще излезе накрая.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Най-добрата оффроуд машина?
Свий
X
-
Най-добрата и перфектна офроуд машина просто не съществува, защото, ако я имаше всички хора по света щяха само нея да използват... А сега сериозно: Най-добрата машина е тази, която най-добре отговаря на изискванията на своя собственик. А колкото хора толкова и представи, очаквания, изисквания и възможности. Ето, затова директен отговор на поставения въпрос няма и веднага ще се намеси субективизма, ако не се подчертаят конкретните изисквания и условия за експлоатация.
Но темата е много интересна, само е необходимо всеки, който иска да каже нещо по нея да направи и съответната уговорка за собствените си представи към условията на експлоатация и изискванията, на които ще отговаря най-добрата според него машина. И такива писания биха помогнали на много хора да вземат правилно решение, когато избират каква машина да си купят в зависимост от идеите, които смятат да осъществяват.
Темата изключително широка, по-късно ще напиша и моето виждане по въпроса, но призовавам всички да обмислят добре това, което ще напишат, а не тази хубава тема да се превърне в поле за изяви от рода: моята е най-добра, защото е моя...
-
Ами те просто не са еднакви. А малки разлики в условията, и преимущество дава някоя малка разлика в конструкцията. И ей го вечния спор. Като бях малък колко надежди имаше за въздушните възглавници, и от там нищо не излезе. И от екранопланите. Някой ден сигурно ще опитомят антигравитацията, всички въпроси ще изчезнат, а пак ще измислят за кво да се ръфат докато пият бира...
А "най добрата е мойта, щото е моя" е единственото безусловно вярно твърдение. В психологически план)) Също като с жените, пушките и прочие тънки въпроси на философията
)
Коментар
-
За различнте условия има различни и по различен начин подготвени коли. Нивата (моя избор) е AWD (постоянно зацепени 4x4 с 3 диференцияла), лек и доста пъргав автомобил който лесно може да се покатери на къси много стръмни баири, къдет малко от другите машини могат (по-тежкита не могат да се засилят достатъно бързо...) тя има и много добро окачване с голям ход, сравнително висока е и е квадратнакоето и позволява да преодолява доста добри странични наклони. Също така е Най-евтиният избор въобще (говорим за нова кола)! Изключително поле за доработки - нещо като "Млад Конструктор", всичко трябва да се доправя (аз в момента съм в процес на преправяне на броните за да може да се закаи лебедка).
Нейните недостатъци са че е сравнително нежна, липсват фабрично монтирани блокировки на диференциялите (и много трудно се намират, но затова пък са евтини
), също така трудно се намират добри гуми за 16" джанти (на цена която да не е значителна част от цената на колата
(което за Г класата е трудно да се каже, просто поради разликата в цената на возилата а гумите си струват едни и същи пари
).
В заключение мога да кажа че Нивата за мен е Най-добрият компромис м/у проходимост, комфорт (казвам го заради УАЗ-ките), скорост, управляемост и Цена за придобиване и потдръжка - Избора на "бедният" мераклия.
Коментар
-
Започвайки безкрайната тема за най-добрата 4х4 машина, (според мен) предварително искам да кажа, че аз и брат ми през годините сме били собственици на автомобили и високо-проходими машини от следните марки:
Москвич, Лада, УАЗ, ГАЗ 66, ЗИЛ, BMW, Nissan, Mazda, Ford, Subaru, Renault, Toyota, DAEWOO, AUDI, PEGEOT… сигурно има и такива, които съм пропуснал... Освен това по различни поводи и за различно време съм управлявал или ползвал още много какви ли не модели и машини, които съвсем сигурно не мога да си спомня всичките... В тази връзка мога да добавя, че с брат ми сме ходили с Лада-Нива от София до Виена и то за по-малко от едно денонощие, от морето до София сме се придвижвали бързо и успешно с ГАЗ 66 и ЗИЛ a край хижа Мургана за малко щях да преобърна трактор ДТ-70. Пиша всичко това само за да подчертая, че много машини съм виждал и колкото с повече се запознавам толкова повече се убеждавам, че няма как да има нещо уникално добро, което да превъзхожда останалите. Просто механиката и законите на физиката определят всяко техническо решение като успешно само в конкретна светлина и обстановка.
От опита който имам мога да направя следните по-генерални обобщения: Никога не бих си купил т.н. SUV от рода на PORSHE CAYENNE например! (веднага подчертавам че това е мое мнение с което не задължавам никой) Защото всички тези модни автомобили според мен имат за основна функция задоволяване на някакви амбиции на притежателя им и твърде малко практическа стойност (за разлика от финансовата). За да не бъда краен и да откривам безсмислени спорове ще кажа че със сигурност има хора на които точно такъв автомобил им е необходим и ще е най-доброто решение. (мога да дам достатъчно примери ако потрябват) Ако става въпрос за проходимост, разход и стоеж на пътя един лек автомобил 4х4 е перфектното решение за всеки който иска максимална сигурност и възможност да ходи на ски при почти произволно време. За тези, които веднага ще възразят с аргумент – „а клиренса” ги информирам, че SUBARU например имат достатъчно модели с регулируем по пневматичен път клиренс... За такава експлоатация от моя опит най-доброто което съм виждал е SUBARU и веднага след него или по-скоро до него BMW 325ix. Едното от Субаротата, което имахме, беше и с демултпликатор (раздатъчна кутия) – уникално здрав и надежден автомобил, който ние продадохме на над 350 000 км и 12 години и следващите собственици, които го ползваха за товарен (с по над 400кг) и като ги срещнахме след доста време ми казаха, че нямат никакви оплаквания и нищо не са ремонтирали...
Дотук с колите за пътища.
Що се касае за високо-проходимите автомобили моят избор е УАЗ, а ако си представим, че тази марка я няма веднага казвам, че избора ми щеше да е в следните рамки:
JEEP WRANGLER
DEFENDER
TOYOTA LANDCRUISER (само по-старите модели)
NISSAN Patrol (само по-старите модели)
Мерцедес Г
Според мен това са единствените машини, които имат конструктивно заложени възможности за постоянна тежка експлоатация извън пътя и след съответните подобрения могат да удовлетворят изискванията ми. Тук ще подчертая че не съм включил в този списък ХАМЪРА защото аз смятам че той си има своите тактико технически предимства за конкретни армейски приложения но е напълно безполезен като оффроуд машина по нашите земи и гори. (в тази връзка ще напиша отделна статия, предлагам там да спорим по въпроса)
Защо конкретно съм избрал УАЗ-а?
1. Към момента той е единствената машина с размери, които отговарят на моите нужди (нито много голям, нито прекалено малък) която е с клиренс от 28 см. с редукторните мостове.
2. Като конструкция и технологични решения много ми харесва (нищо излишно, абсолютно спартанско оборудване, никакъв лукс)
3. Абсолютно ремонтно-пригоден без специално оборудване във всякакви условия (конструктор за напреднали)
4. С тента (покривало) т.е. през лятото може да се кара в планината без покрив (за мен много важна екстра)
5. Много добра цена. Към тази точка искам специално да подчертая, че цената на една машина, която е добре подготвена за сериозен оффроуд се различава твърде значително от фабричната му цена. Тук и отговарям на тези, които се возят със „страшните” си машини от кафе на кафе и основно по Витошка и обясняват как УАЗ-ките не стават за нищо, че цената на моята УАЗ-ка към момента надминава цената на болшинството им лъскави машини даже и на по две от тях...
6. Има особено излъчване, което малко машини в днешни времена притежават. (субективно)
7. При достатъчно грижи и подобрения е на практика вечен (нещо, което въобще не може да се каже за съвременните машини)
8. Много лек (1600 кг. пълно тегло, зареден – без хора и товар) което определя много добрата му проходимост.
9. При добра подготовка и отстраняване на заводския брак (много брак, много...) е уникално здрав и надежден.
10. Трудно е на днешно време човек да си купи и притежава машина с почти 40 годишна история, преживяла войни и какво ли не и останала на практика непроменена досега.
Като завършек подчертавам, че моя УАЗ е машина, която служи само за разходки и приятно прекарване на свободното време + бойна резерва за сложни времена. Под приятно прекарване включвам и съответните подобрения, ремонти и т.н. За работа и бизнес използвам Рено Меган, което е текущият ми избор за лек автомобил и към който имам съвършено различни изисквания.
Коментар
-
О каком именно оффроуде идет речь? Если о тяжелых соревнованиях в дисциплине "трофи", типа наших российских "Ладоги", "Карелии", "Тосненских болот" - то "Нива" для них абсолютно не годится. Доказано всем опытом наших трофи-рейдов. Все дело в том, что "Нива", в отличие от УАЗа, практически не имеет потенциала внедорожного тюнинга. Вот вы с неимоверными ухищрениями устиановили на Ниву колеса диаметром 31 дюйм (штатные - 27 дюймов). Но 31 дюйм - это размер ШТАТНОЙ Уазовской резины. А "Нива" с такими колесами просто начинает сыпаться - редуктор переднего моста, полуоси, коробка... Нужно еще учесть, что "Нива" с большим объемом модификаций попадает у нас в категорию ТР-3, а там царят монстры на колесах диаметром 38-40 дюймов. Плюс то, что у Нивы несущий кузов. У меня есть целая коллекция фотографий "Нив" с оторванной задницей, при попытке вытащить серьезно засевшую "Ниву" это происходит с удручающей регулярностью.
Как машина для дальних экспедиций "Нива" тоже не слишком хороша - из-за маленьких размеров.
В общем, Нива хороша такая, какая она есть, на не слишком больших колесах и с теми пределами проходимости, которые заложены в конструкцию. Это типичный SUV (по американской классификации), и для этого класса ее проходимость вполне достойна. Ну а поскольку в России "Нив", что у вас перцев на базаре, то для них придуманы специальные "национальные классы " - и в ралли-рейдах, а с этого года и в трофи.
Ну а в серьезных внедорожных соревнованиях все сражения у нас идут между тремя марками: УАЗ, Toyota Landcruiser J7 (70,72, 73, 74) и Landrover Defender 90. Изредка в эти битвы вмешивается Jeep Wrangler и Mercedes G-class.Андрей Судьбин ("Кирасир"), журнал Off Road DRIVE
Коментар
-
Първоначално публикуван от dorziМоето мнение е,че за да стане темата наистина полезна отговорите трябва да са като на alex_markov.
Много се радвам че "Кирасир" се включи в темата - това е един от капацитетите по офроуд на планетарно ниво и мненията му заслужават много внимателен прочит...
Коментар
-
Първоначално публикуван от КирасирО каком именно оффроуде идет речь? Если о тяжелых соревнованиях в дисциплине "трофи", типа наших российских "Ладоги", "Карелии", "Тосненских болот" - то "Нива" для них абсолютно не годится. ...също. Но България е основно Планински терен където нивата се държи сравнително добре. Малките и габарити освен недостатък са и преимство особено в гората (гори у нас дал Бог), така че както всички вече казахме няма универсален боец има подготвена за съответните условия машина и Нивата за условията в които аз я ползвам (няма да споменавам цената защото УАЗ-а е значително по-скъп у нас
) си е "върхЪТ", а тези условия са 20-100км "хубав" път от нас до черният път или лисата на път (много рядко - в България Навсякъде някой е минавал и има ако не истински черен път то поне някакви следи
) 20-30 км из "тежките" условия и отново на пътя обратно. т.е. 60-80% път където поведението на Нивата като лека кола е незаменимо
и 20-40% по-тежки условия (обикновенно лош черен път, коловози, някоя и друга река и т.н.) където Нивата си е ОК ако не и по-добра от мнозина
.
Кирасир - за състезанията си прав 1-2 такива и с нея е Свършено като ресурса и аз нямам никакво намерение (и Средства
) да се състезавам. За лифтоването още малко ако се дигне нивата ще се обръща ужасно по-нашите планини (Мое мнение) така че тук условията са коренно различни от безкраините Руски простори с много (и големи) реки и безкраини блата (живял съм 1 година в Коми АССР).
Всичко това го пиша не за да убеждавам някого в "предимствата" на закупеният от мен автомобил, всеки сам си решава (пък и аз вече казах че ако парите не ми бяха проблем, изборът щеше да е различен...) , а за да споделя мойте наблюдения по-въпроса и да дам аргументи на неизкушените при избора, да решът максимално правилно за тях си
Успех
Коментар
-
Да вземем ситуацията,че имаме един добър "карач",който има опит в шофирането на почти всички джипки(едва ли има такъв,но...),напълно безпристрастен е и примерно го накарaме да тества няколко модела offroad-машини.Приемаме,че са с еднакви гуми и двигатели.
Малко обща теория...
Ако хипотетично поставим няколко машини в гореописаната ситуация резултата ще зависи от конкретното препятствие, а именно:
На не особено дълбока кал и кратки, но големи наклони ще имат предимство по-малките и леки машини. Например в много ситуации Лада Нива преминава по-добре от УАЗ. При дълбока кал предимство имат машините с възможно най-голям диаметър на гумата, а при равни такива условия, която е по-лека. На сложен терен с къси и големи гърбици – сложен тип препятствия (траял) предимство ще има автомобил с по-къса база. На дълги равномерни участъци, а също и при определени диагонални препятствия предимство ще има по-дългата база. В силно горист район естествено предимство ще има по-малката машина. В пустинна местност или на плажа предимство ще има машината с възможно най-големи гуми, която пък ще е напълно безпомощна на лед и сняг. Машината със зъбати гуми с едър грайфер ще има предимство на кал и ще бъде безпомощна на лед и пясък.
А въобще няма как да направим подобен тест, защото различните машини могат да „носят” съвсем различни като диаметър гуми, което пък принципно се отразява на проходимостта.
Да се определи с точен измерител проходимостта на една машина е невъзможно. Но има няколко фактора, които до голяма степен определят нейните възможности.
1. Геометрични размери
2. Клиренс
3. Максимален диаметър на гумите, които може да носи
4. Общо тегло
5. Разпределение на теглото между мостовете
6. Двигател и неговия въртящ момент
7. Предавателно число на трансмисията
8. Наличие на блокировки и техния тип
Коментар
-
Здравейе и честита нова година на всички с пожелание за здраве!
Наистина интересна тема с доста научен характерЛично за мен най добрият начин да определим оптималната машина за оффроуд е да се захванем и всички заедно да започнем да описваме подходящите модели за друмарски прежиявания,един по един с всичките им технически данни,технически решения,предимства,недостатъци и разбира се и не така маловажната финансова страна!Според мен има нужда малко да ги поразделим колите на състезателни за траял и преходи от състезателен характер,туристически преходи и ежеседмича разходка в гората или по точно темата за кой от класовете да се отнася?
))
Коментар
-
Друзья, только давайте договоримся - не бывает "оффроуда вообще". Например, в России на Кавказе в горных условиях ГАЗ-69 ценится\ выше УАЗов - поскольку сам легче, центр тяжести ниже и, в сути, выше энерговооруженность не смотря на более слабый двигатель. Очень хорош в горах Jeep Wrangler, особенно после весьма тривиальной модификации подвески (американские фирмы производят десятки вариантов лифт-китов для этой машины), опять же. по причине малого веса и большой мошности двигателя. А вот в условиях средней России тот же Wrangler серьезно проигрывает УАЗу на "военных" редукторных мостах из-за меньшего клиренса.
И даже естли брать внедорожные соревнования, то оджно дело - это соревнования протяженностью в один день, и совсем другое - многодневные марафоны, когда участники должны везти с собой запас продуктов и горючего.
Поэтому, говоря о наилучшей машине всегда нужно иметь в виду - ДЛЯ ЧЕГО и ДЛЯ КАКИХ УСЛОВИЙ.Андрей Судьбин ("Кирасир"), журнал Off Road DRIVE
Коментар
-
За това е форум да си споделяме.Пълен новобранец съм.Купих си Нисан Терано 93г. 2.4 бензин(газ),къса база.Не съм ходил до сега да гледам нито едно състезание или преход.Това не значи,че нямам желание.Напротив.Надявам се един ден да ме вземете с вас защото май се запалих доста:-).Но на състезание нямам намерение да участвам:-)За момента ходя сам по баирите и му изпробвам възможностите.Гледам да не се навирам там където да не могат да ме измъкнат,но това не значи,че ходя по равното:-).Не съм правил никакви подобрения по него.Пуснах темата защото наистина най-много се говори тук за Уаз и Нива(нищо против) и исках да си сверя часовника къде се намирам аз с моята машина.Не искам един ден като се видим да се излагам я:-)Това ми е историята.
Коментар
-
dorzi,
първо, честито за придобивката.
Много да му се радваш, но и да внимаваш като ходиш сам, защото и най-страшният "Джип" закъсва понякога, а тогава си трябват приятели с коли и лебедки....
А за излагането не се притесняваи, някой беше казал ( а то си е чиста истина) че 50% от проходимостта на колата е шофьорЪТ, така че може други да се излагат като се срещнете (как елегантно се изпуснах от изложилите се
).
Поздрави
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар