Здравейте ,искам да си купя Терано 2000 или 2001 аз съм от Провадия ,но джипа който харесах е във София единия, другия в Дупница.Не разбирам много от джипове и ако някой от вас който разбира от Терано и има възможност да дойде с мен да му ударим едно око и да го пробваме ще съм много благодарен пък и ще почерпя.Тераното е с двигател 2,7тди.Давам телефон за връзка;0894651504 казвам се Владо.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
терано
Свий
X
-
До: терано
Първоначално публикуван от vla Преглед на мнениечовека каза в горублянеДолните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: терано
Още не съм решил ,че излезе една работа,при първа възможност ще доида.Колега Ети дай си телефона като идвам да се уговорим ето и ел.поща за връзка с мен; denitsa9807@abv.bg и благодаря за отзивчивостта.И да питам дали има наблизо сервиз да му се измери компресията .
Коментар
-
До: терано
То сервизи колкото щеш, но дизелов компресомер нямат на много места.
Компресията му се мери през отворите за подгревни свещи, за което си трябва накрайник. Изключва се клапана за нафтата (най-левия куплунг в редичката, като отвориш капака на двигателя, върху самия двигател) и захранването на подгревните свещи (най-десния, мисля. във всеки случай най-дебелия). Сваля се интеркулера, махат се всички подгревни свещи, и после редуваш цилиндрите и мериш. Всичко това - на загрял двигател. Нормата е 25-30 бара, с разлика между цилиндри най-много 3 бара. Автоджамбазина обаче едва ли ще се навие на такава процедура, най-малкото защото им се вижда голяма заигравка, а у главата нямат нищо повечето.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: терано
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение.....Всичко това - на загрял двигател. Нормата е 25-30 бара, с разлика между цилиндри най-много 3 бара. ........"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: терано
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеСигурен ли си? Щото всеки дизел пали като е загрял и е вдигнал масло по цилиндрите. Ама като е студен и му хлопат буталцата-мъка.... Компресия се мери само на СТУДЕН двигател, престоял поне 10-12 часа, ако искаш да разбереш нещо от меренето.
Я кажи, като хлопат на студено, защо точно на студено е силно противопоказно да форсираш дизелов двигател (и бензинов, ама не до там), според теб?
ПП: Ето ти малко материалчета:
TD27TI:
ZD30:
Двата двигателя нямат нищичко по между си нито като устройство, нито като система на впръскване. И двата се мерят на топло, и аз ги мяря така. На всичкото отгоре натъртват че меренето трябва да се направи максимално бързо. Аз конкретно го паля за 5 минути, след като съм махнал интеркулер, шина на свещи и всякакви подобни, та за накрая преди меренето след като го изгася да ми остане само развиването на свещите.
Очаквам от теб да ми покажеш подобна извадка за някой друг двигател, дето да е указано че се мери на студено.Последно редактирано от sparkybg; 15-02-10, 23:51.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: терано
Не ти трябва ръководство. Нямаш ли поне 25 атм. на студен мотор, очаквай ядове през зимата. Сигурно има 100 причини за да не се форсира на студено един мотор, но аз знам, че първо мазането не е оптимално и второ, получават се големи температурни натоварвания в определени точки.
П.П.Нямам такава книжка и дори и да го има писано някъде, не мога да ти го покажа. Показателно за състоянието на един дизел е паленето на студено. Що лятото никой не плаче, че не му пали "печката"?
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: терано
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеНе ти трябва ръководство. Нямаш ли поне 25 атм. на студен мотор, очаквай ядове през зимата. Сигурно има 100 причини за да не се форсира на студено един мотор, но аз знам, че първо мазането не е оптимално и второ, получават се големи температурни натоварвания в определени точки.
П.П.Нямам такава книжка и дори и да го има писано някъде, не мога да ти го покажа. Показателно за състоянието на един дизел е паленето на студено. Що лятото никой не плаче, че не му пали "печката"?
Няма как на топъл двигател всичко да е в норма, а на студен не. Просто няма как да стане.
Друго - компресията зависи от оборотите, дето ще развие стартера. На студен мотор пък те силно зависят от това какво масло си сипал - дали 5W40 или 20W50, например. Разликата е от тук до небето, съответно това, дето ще покаже компресомера - също. При това при напълно един и същ двигател, в едно и също състояние, с еднакво зареден акумулатор. Какво тогава можем да съдим по компресията на студено?
ПП: Буквално умрял дизел ми палеше при минус 15 на 5-тата секунда. Но това след като му смених свещите. С една изгоряла не щеше да откине, дори да въртиш една минута.
ППП: И в крайна сметка, щом смяташ че сервизните ръководства са ненужни, давай си по твоя начин. ама аз щом разполагам с такова, предпочитам да работя с него. Най-малкото защото някои двигатели могат да те изненадат в някои отношения, например по-ниска или по-висока компресия, още както си излизат от завода.Последно редактирано от sparkybg; 16-02-10, 00:20.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: терано
Няма нужда да спорите за това в темата на човека.
Сервизните ръководства са именно за това да казват,кога как и при какви услови се мери компресията.Там се дават минимални,а често и максималните стойности(на нов разработен двигател),при условията на меренето,както и допустимите разлики в наляганията на отделните цилиндри.(най-често е за загрял двигател,но може да пише и при стайна температура,но не и на -10градуса)
Щом един двигател се определя като "добър"(стойностите на наляганията,са над минималните),след коректно измервания,според указанията,то този двигател ще трябва да пали задоволително на студено.
Понякога разликите на студено и на топло не са големи(ако маслото е добро и температурите не са екстремно ниски).Хлабините са по-големи на студено,но пък и със студен въздух се постигат по-високи налягания(увеличава се коефициента на пълнене-въздухът е по-плътен).
Така че едното компенсира другото...Но най-коректно е да се прави според конкретните указания.
Накратко-мисля че sparky е прав.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: терано
Никога не съм твърдял, че ръководствата са ненужни. Но в тях се дават стойности за нови и добре поддържани двигатели. При тях разликите са незначителни при топъл и студен мотор. Ще ти дам пример от опит със Ситроен АХ 1,4 Д на -10 - 15 с 4 изправни свещи, перфектен акумулатор и стартер и много подгрявания не палеше, ако щеш да се скъсаш да въртиш. Само на дърпане и то по половин километър. Като залеех главата и мотора със вряла вода палеше от раз. Компресия - между 18-22 атм на студен мотор и 24-26 на топъл. Запалеше ли веднъж, никакви ядове до следващия престой от 10-15 часа. След отварянето на мотора и ремонт само на главата (смяна на водачи, клапани и т.н.) имаше компресия около 28 атм на всички цилиндри на студено и палеше и на -20 без да се замисли. Та така.... Не вярвай на всичко написано буквално.
П.П. Защо по паркингите в студените страни има контакти за включване на подгревни системи? Нали си имат изправни подгревни свещи, какъв им е проблема да палят на студено?
Последно редактирано от kuzdov; 16-02-10, 00:49."Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Коментар
-
До: терано
Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнениеНикога не съм твърдял, че ръководствата са ненужни. Но в тях се дават стойности за нови и добре поддържани двигатели. При тях разликите са незначителни при топъл и студен мотор. Ще ти дам пример от опит със Ситроен АХ 1,4 Д на -10 - 15 с 4 изправни свещи, перфектен акумулатор и стартер и много подгрявания не палеше, ако щеш да се скъсаш да въртиш. Само на дърпане и то по половин километър. Като залеех главата и мотора със вряла вода палеше от раз. Компресия - между 18-22 атм на студен мотор и 24-26 на топъл. Запалеше ли веднъж, никакви ядове до следващия престой от 10-15 часа. След отварянето на мотора и ремонт само на главата (смяна на водачи, клапани и т.н.) имаше компресия около 28 атм на всички цилиндри на студено и палеше и на -20 без да се замисли. Та така.... Не вярвай на всичко написано буквално.
П.П. Защо по паркингите в студените страни има контакти за включване на подгревни системи? Нали си имат изправни подгревни свещи, какъв им е проблема да палят на студено?
Сега за контактите - студеното там не е като студеното тука, все пак.При минус 30 със сигурност доста дизели в перфектно състояние няма да запалят. Под -20 си е вече леко несигурно, а под -30 - съвсем. Затова и хората са преценили че е по-лесно да ти е лесно, вместо като нас да откриваме Америка на картата. Достатъчно е да го сгрее с едни 10-20 градуса над околната температура, и вече всичко е на шест. Пък и тяхната нафта не е извънземна. Все на някаква температура и тя ще се желира.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: терано
Нормално е да се стандартизира всяко измерване.
Естествено, че температурата е от значение, защото и вискозитета на маслото се мени с температурата, а самото масло когато е гъсто върши добра работа и като уплътнява.На същият принцип работят и добавките за масло.
По подразбиране температурата на мотора е от значение и при регулиране на хлабините на клапаните-материалите търпят линейно разширение и свиване-регулира се при определен температурен диапазон, защото в противен случай -няма да е регулиране а разбутване.
Измерване на компресията не е лоша идея, но ако е сипана някоя качествена добавка , едва ли ще имаме кой-знае каква информация.Не бих се учуди и ако собственика ви откаже подобно измерване, тъй като често след подобни процедури дюзите протичат , а и най- малко, си личи че някой е пипал-това може да откаже следващ клиент.
Много по-голямо значение според мен има цялостното състояние на мотора, начинът му на работа , наличие или липсата на допълнителни шумове,какво излиза от аспуха.
Например - притракващ звук при подаване на газ-износени бутала, тракане при отнемане на газта - биелни лагери и т.н.Интересна информация носи нагара по аспуха-не бива да е мазен/масло/.Ако е измит-.
Понеже аз съм лаик, като купувам МПС първо си го харесвам, оглеждам нещата, които на мене са ми ясни, ако е ок, го карам в сервиз на приятел, който ги разбира тези неща.
Дори и да нямаш доверен човек, може да го закараш в почити всеки сервиз и срещу някой лефффф да получиш значително по-компетентен отговор/най-малкото имат канал или подемник/.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар