Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

    Здравейте,

    от много време чета тук от любопитство, в последните 2-3 седмици особено интензивно, защото смятам в тази година да осъществя една заветна мечта....Няма да казвам каква ...

    Понеже разбирам минимално от автомобили, от джипове пък хич, се нуждая от съвет:

    Необходима ми е машина, която вози комфортно на среднодълъг път из Европа (мин. 2000 км), дълга база, с възможност за преспиване вътре или в палатка на покрива. Предимно ще се кара по пътища или лек офроуд (трева, сняг). Дълбоки ями с кал не смятам да газя (засега , докато не вляза "в час"). Оптимален вариант би било, ако може окачване/гуми/... за тежки разходки ми седят в гаража, и ги ползвам само при нужда. Доколко смяната им е постижима в обозримо време, се надявам тук да науча.

    Нещата, на които държа, са:

    1. Сравнително поносима поддръжка / разход на гориво
    2. Здравина (нямам възможност да си пия ракията с майстора, така че посещенията при него трябва да се сведат практически до 0)
    3. Печка и климатик
    4. Палатка на покрива или като за начало, докато опозная колата и за загрявка, възможност за спане вътре
    5. Допълнителен резервоар, ако е дизел

    Досега разглеждах следните варианти:
    1. Почнах с Диско II - сигурно дизелово, защото ми се струва, че V8 ще е субоптимален заради голямата бутилка, която ще се монтира. Почти няма опции за резервоар, да не говорим за голям такъв.
    2. Има потребители тук, които много хвалят Grand Cherokee V8 бензин. Там проблемът е същия като при LR V8. Дизелово Чероки останах с впечатление, че също е само компромис
    3. Минах през Defender (колата ми харесва от години), но мисля, че той няма да толкова комфортен като Диското, но за сметка на това има много повече място. Много опции за втори резервоар. Въобще кола за манияци, с много потенциал за преработка на интериора
    4. Тойота LC, но там още не мога да се оправя със съкращенията на моделите. J80 ми харесва, има опция за 165 литра резервоар допълнително
    5. ....???

    Разбрах, че 2,8 Patrol също не е истината. За съжаление рядко излизат големи дизели дълга база.

    Като бюджет съм се подготвил за 2 варианта: до 5000 (+-) евро за базовия автомобил, ако е Диско или Grand. Ако се опре до Дефендер или ЛК, съм готов да жертвам до 8000, макс 10000 евро, като тогава ще се опитам да намеря нещо с вече вградена печка. Колата мога да си я купя сам от Германия/Швейцария/Австрия. Имам начин да си я докарам и от Англия, но засега не искам десен волан.

    Въпросите ми са:
    1. Кой модел с кой двигател е най-препоръчителен в моя случай?
    2. Може ли на бензинов V8 на газ да се монтира печка, която работи без да е пуснат двигателя?
    3. Ръчка или автомат (ясно е, че някой двигатели ги има само ръчка)?
    4. Има ли някаква граница на км, от която даден двигател няма смисъл да се купува?

    За да мога да се ориентирам по лесно намерих няколко примера, може би
    можете да ме упътите кое си заслужава като цена, и кое е прекалено скъпо:

    Диско V8 1

    Диско V8 2

    Defender 1

    Defender 2

    Disco Nr 3

    Нещо над бюджета ми...

    или това от тукашния пазар:
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=78216
    Става въпрос за бялата...

    Тук една снимка на перфектният автомобил за мен, каква цена е редно да се иска за него?[/URL]
    HDJ80 Turbo Diesel (4WD)
    4l Turbodiesel, 160 PS, 08/93 ca. 232.000km
    печка, палатка, 180 л втори резервоар и др....
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

    Хм, малко ме изненадва, че още никой не се е обадил...Нещо в поста ми ли има нередно, не съм обяснил достатъчно или просто "такова животно нема"?

    Междувременно намерих и това, цената ОК ли е? (знам, малко по-паркетен от предишните варианти, но цената е много по-ниска от един Defender например):
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #3
      До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

      Темата ти е интересна и питането е хубаво формулирано.
      Сигурен съм,че ще се включат хора...
      Аз само ще предложа четиво...http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...hlight=TLC+105 ако случайно си го пропуснал.Не че отговаря 100% на търсенията ти,но в темата имаше обсъждани и други модели...
      Междувременно чети още...за всичките има разни и разнообразни писания.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

        От Ленд Роувърите дето си ги дал, за тея кратки разстояния забрави Дефито и 1-цата за магистрален комфорт. Най-удобен ще е Рейнджа, който ако си решиш електрическите грижи ще е идеален. Е с тоя двигател обаче не виждам как ще ти се впише в 1-ва точка..
        Дизелова Td5 2-ka мисля ще ти е оптимално за изискванията както и ТЛК-то. Само не разбирам за какво ти е втория резервоар, особено при дизел?

        И накрая, ако можеш качи и покарай, то ще си покаже.
        Успех
        ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
        lre-bulgaria.org

        Коментар


        • #5
          До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

          Първоначално публикуван от Чудомир Преглед на мнение
          Здравейте,

          от много време чета тук от любопитство, в последните 2-3 седмици особено интензивно, защото смятам в тази година да осъществя една заветна мечта....Няма да казвам каква ...

          Понеже разбирам минимално от автомобили, от джипове пък хич, се нуждая от съвет:...
          Здравей колега,
          Като младши участник, който само чете написаното тук и няма с какво да бъде полезен на форумното общество, ще се помъча да отменя знаещите като ти отговоря на поне част от въпросите, та да не оставаш с впечатление, че членовете на "братството" не са кооперативни.
          1. То и аз като питам съм подробен, ама ти си се поолял...честно! И не разбирам какво точно питаш? В смисъл на много от въпросите можеш да си отговориш като почетеш още малко, явно 2-3 седмици не стигат... на други си отговаряш сам (?! - ето тука седмиците четене дават резултат), а трети са свързани със странни, поне за мен, умозаключения и допълнителни питания (като например на какви интериорни доработки подлежи Дефендъра и колко може да струва прекрасната експедиционна 80-ка?!). Общо взето поне на три места си противоречиш (сравнително поносима поддръжка и разход на гориво и пердашиш едни V8-ци, ма да не продължавам)...та от цялата работа - ако се конкретизираш "уекинко" може да пропишат и по знаещи от мен
          2. Та по нещата на които държиш: няма такъв 'жип - евтина поддръжка, малък разход, без посещения при майстора.. като ще караш по Европата, от време на време трева и сняг - грабвай някое япопнско комби и тръгвай да пътешестваш - посещенията при майстора няма да са нула, ама ще минаваш по-тънко от най-тънкия "жип". До колкото знам и ебершпехер и вебасто имат водни печки на бензин, но на газ - едва ли - ще трябва да държиш някй и друг литър в резервоара за печката.

          По натам и да се опивам няма да мога - че съм учил, учил съм, ама явно не е достатъчно.

          Поздрави

          П.С. - Горното е инспирирано само и единствено от желанието ми да бъда полезен (до колкото мога) на един вируален бъдещ колега, въпреки че ми е трудно да повярвам, че поста е "истина"... ако той е плод на някакъв странен експеримент от "старшинките" на които им е писнало да отговарят на лудетщини (или на някой "тестер" на прага на поносимост) и сега лицата зад кадър стоят и гледат кой ще се "хване"...съм готов веднага да си получа наградата за най-голям бълък, само кажете къде да дойда
          П.С.С. - ако предположението ми (99.99999 %) в П.С. е дълбоко погрешно, то се извинявам на колега Чудомир най-сърдечно... ама с този ник и тези въпроси... ама пусто нездраво любопитство
          Последно редактирано от Yaro; 09-01-10, 08:53.

          Коментар


          • #6
            До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

            За тия дистанции от няколко хиляди километра никое от изброените няма да ти хареса особено. Не ти трябва 4х4. Трябва ти голямо стабилно комби дизел. За 15000 лв с много пазарлък и късмет можеш да си вземеш Акорд дизел 2.2 I-CTDI около 2004-2005 година. Други примерни варианти за комбита са Волво XC 70, Ауди A6, Мазда 6. На круз по магистралите със 120 няма да харчат повече от 5.5 л/100. Спал съм във Форд Мондео комби със спуснати задни седалки. Става напълно равно и двама човека спят комфортно ако са до 1.80.

            Спането на палатка върху покрива ми се струва лоша идея. Покривите на колите се гънат сравнително лесно ако ходиш отгоре им. В студени нощи е гадно да си отвън. Като си в колата, палиш двигателя, дръпваш ръчната и спиш на топло. Допълнително може да си инсталираш и печка да ти бачка ама трябва да го направиш доста кадърно, за да не се палниш. При някои сувчета има специални палатки, които се свързват ей така:

            http://www.jeepkenya.com/images/tent2.jpg
            http://automobiles.honda.com/images/...s/TENT_mid.jpg

            Изброените от тебе джипчета имай предвид са максимум колкото комбита на дължина. Гледай седалките и багажника да дават равна повърхност. Всяка разлика води до болящ кръст на сутринта.

            Няколко примерни оферти за комбита:

            http://www.mobile.bg/11252346911690771
            http://www.mobile.bg/11256674885996902
            http://www.mobile.bg/11259601535246977
            http://www.mobile.bg/11260196600443566
            Vitara 2.0 V6
            Honda CRV (Gen 1)
            Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
            ВАЗ 2131

            Коментар


            • #7
              До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

              Здравейте,

              първо благодаря много за отговорите.
              Постарах се да се огранича в най-важните детайли като за начало, за да не се размива формулировката на въпроса. Явно не ми се е отдало...Както и да е...Факти, който нарочно си спестих в началото: Ако трябва да е дизел, е необходимо да е от към 2000 насам, изискването е свързано с данъка, който ще трябва да се плаща. Ако е бензин, почти няма значение, поне V8 на газ не е проблем, стига да е след 97г насам.

              ...с тоя двигател обаче не виждам как ще ти се впише в 1-ва точка
              Идеята е да се газифицира, но ми пречи факта, че ще трябва да се мъкне и бутилка. Предимството ще е по-ниския данък.

              Само не разбирам за какво ти е втория резервоар, особено при дизел
              Писнало ми е да зареждам. Колкото и смешно да звучи. Живота ми мина на колонката...Да смешно е, но искам да не мисля за това. Да, това е прищявка и затова съм я сложил най-накрая на листата на екстрите.
              Праткически погледнат: Има доста разлика за цените на горивото в Европа, така може да се икономиса някой лев, който да вложа в други такъми...С риск да ми се смеете..

              @Janko:
              Колега, аз съм напълно реален човек с реални желания, но недостатъчно познания, и ограничени средства. Не съм бот, а сравнително зает средностатистически...пич Досега бях в "съседния двор"
              http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic...66990#p2066990
              Въпросите специално си бях отделил с "Въпросите ми са:", съжалявам, ако поста се чете многозначно.
              За Диското говорих за интериора, защото останах с впечатление, че Дифендъра има много повече благинки, които в последствие може човек да си купи, отколкото за Диското.
              За цената на експедиционната Тойота питах, защото и искат 25 000 евро, което според мен е доста, при положение, че базовия мобил струва горе/долу 10 к евро. 15 К евро за палатка (1,5к), резервоар (1-1,5к), печка (1к) , гуми, ала-бала ми се струват доста...
              За японското комби - не ме устройва. Искам нещо, което има опция за спане. Сега карам пасат комби 4х4, който за джъткане напред назад е идеален, но искам да пътувам, без да плащам хотели, или поне не всяка вечер. Освен това в БГ си ме влече да пробвам баира, смятам, че точно тук достатъчно хора имат разбиране за това...
              Допълнителна резерва за печката не ми е проблем, просто въпроса беше, дали печките за бензинови коли работят на бензин, дори когато колата е модифицирана на газ
              Последния РР, дето го пуснах, единствено ме притеснява, че няма да има място за спане, така че палатката е задълже още от самото начало. Иначе за тази цена няма да ми е жал да го натиря в гората, за разлика от 2,5 пъти по-скъпия Дифендър, който бях пуснал по-рано
              Последно редактирано от Чудомир; 09-01-10, 00:48.

              Коментар


              • #8
                До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                ...
                Колега, спал съм достатъчно в моето комби, което го имам за комфортно...Не си е работа за много нощи. Даже бих казал, че и 2 нощи поред ще дойдат нанагорно. Не пътувам сам, а сме аз, жена ми и дъщерята на 5 год. Така че сега се оглеждам в посока "по-комфортно спане с повече багаж", и изходната точка, от която тръгвам, е пасат комби
                Прикачени файлове
                Последно редактирано от Чудомир; 09-01-10, 00:58. Причина: снимка

                Коментар


                • #9
                  До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                  Бе за спането в Рейджа сигурен ли си че не става? Имам спомен за равен мек под, ама може и да бъркам, трябва някой с П38-ца да си каже колко се събират като свалят седалките. И съм сигурен че е по-длъжък от 1 и 2.
                  ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
                  lre-bulgaria.org

                  Коментар


                  • #10
                    До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                    Ами не знам за Рейнджа дали не може, утре мисля да ида да измеря един Дифендър и едно Диско колко са дълги отзад, но въпросната къща мисля, че в момента нямат РР.
                    По-горе забравих да кажа: 2000 км няма да се минават на един дъх, а на няколко дни. Но от начална точка до крайна рядко ще са по-малко за целия период на пътуването.

                    @Navi: Под Дефи имаш предвид Дифендър, нали? Днес видях един Дифендър със Рекаро седалки...Тва няма ли да е вариант да се покачи малко комфорта?
                    @cecoa1: Благодаря за линка, темата е много увлекателна!
                    Последно редактирано от Чудомир; 09-01-10, 01:25.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                      Колега да си жив и здрав - и ти и семейстото ти! Отдай съмнението ми на липсата на умствен капацитет за обработка на подадената от теб информация и заради това и тя, и питанията, са ми се сторили леко "разнородни".
                      Та още малко с опитите за помощ - Дефендъра е уникален автомобил - преди да го взема гледах главно Тойоти в период в който всеки средностатистически землянин ще смени поне 3 джипа... взех го (защото има сантимент, изпадна ми изгодно, ще возя семейството само наблизо, кво като се чупи по-често частите са евтини, следващият ще е Тойота и т.н.) и днес съм влюбен в него...ама то са чувства, то е нещо страшно. Карам го всеки ден в града, по празниците обиколихме всички баби и дядовци и за седмица врътнахме 1100 км. асфалт (разходките отделно), дъщеря ми е на две и половина и иска да се вози само в "джипа тате ние с тебе...мама Вулвоту...". Обаче приятелю, ако трябва редовно да правим по-чести и дълги преходи за каквито говориш ти (2000 км. асфалт па макар и на части за няколко дни), ще водя сериозни преговори и ще ходим да се возим "при мама във вулвоту". Шумът, "характерната" позиция на седене и сравнително ниската максимална скорост ще се превърнат в серизен проблем и предизвикат дискомфорт, който нито рекаро, нито спарко, момо или каквито и да било други седалки ще компенсират.
                      Ако си решил да осъществиш мечта да си направиш "европейски" експедиционен автомобил, с който ще продължиш да пътуваш по "бялата" Европа, докато го нагласиш както ти харесва, а после да си правиш разходки и отвъд асфалта - тогава скачай на Диско 2 или ЛК 95 (както ти е писал и колегата Нави) - въпрос на попадение на конкретен екземпляр, според мен. Иначе разликите в здравина, цена за първоначално придобиване и в последствие поддръжка са обсъждани многократно.
                      Така както си го разказал на мен най ми накланя към един Каравел Синкро или още по-добре Мултиван фор моушън, ама ти като си фен на фауве са ти минали със сигурност през главата и щом не са в списъка ме е страх да ги предлагам

                      Поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                        Първоначално публикуван от Janko Преглед на мнение
                        Така както си го разказал на мен най ми накланя към един Каравел Синкро или още по-добре Мултиван фор моушън, ама ти като си фен на фауве са ти минали със сигурност през главата и щом не са в списъка ме е страх да ги предлагам

                        Поздрави
                        Виж това е много добра идея! Пък ги има и във вариант караванка с всички екстри! Ама сигурно няма да влязат в бюджета?!!
                        יעבור
                        «И това ще мине»

                        Коментар


                        • #13
                          До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                          Ако всеки сподели своя опит , а не своите "желания" ще се получи по-интересно . Нека всеки посочи предимствата и недостатъците на своя опит , а колегата ще си направи изводите .
                          Та ето моите мисли по така зададената тема :
                          Диско -1 , осмак , 3.5 - това за мен е колата за дълъг път , както и за прекрасни изживявания извън пътя . Не познавам 3.9 мотора и предполагам , че само разхода е различен .
                          Аз препоръчвам 3.5 , защото е достатъчен като мощност - 160км/ч на магистралата си ги поддържа неусетно , тихо и ненатоварващо .
                          Звукът от двигатела е ...... възбуждащ апетита за емоции .
                          Разхода на бензин си пишат хората , а за газ разхода е 13-15 на магистралата , 18 -22 е в град и в гората . Имал съм два такива и пиша само личен опит . С 30 л бутилка ГАЗ - 130-200 км изкарвах . Ако сложиш 80 л - това са 600 км , плюс бензина за 600 км - е това е предостатъчно щом мразиш колонките . Но като толкова много пътуваш ( аз също) - знаеш , че трябва и да се почива чат-пат . И най-добре е такива почивки да се правят на бензиностанции . Има удобства и докато си поръчваш кафето са ти заредили хората . Газ има навсякъде . Виж за Метана е друга тема .......спирам ....
                          Поддръжката - за две години само една счупена задна пружина и два кабела за свещи . Толкова . Може да съм късметлия , не знам но такъв е моя опит .
                          Колко е широко Диското - е няма по голям обем според мен .
                          За Рейнджа - имах мерак за такъв ...... но надделяха ръчните скорости и липсата на електроника и възд. възглавници като окачване.
                          Дефендъра - само дизел съм карал 2.5 тди - не е за дълъг път .
                          За ВАН - имам . Винаги Диското е за предпочитане . Винаги !
                          За японците само чета . Колегите да пишат . Но чета , че поддръжка на Диско и на японка са различни в полза на Диското .
                          Като много пътуваш - киматика е важен .
                          Това знам , това споделям .
                          Успех !
                          П.С. Знам как се чувстваш ,за това ето ти още малко емоции и объркване на главата . Виж този джип . От Форума е .
                          Всичко си пише , чети !
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=78050
                          Последно редактирано от bgbul; 09-01-10, 08:35.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                            Първоначално публикуван от Чудомир Преглед на мнение
                            Хм, малко ме изненадва, че още никой не се е обадил...Нещо в поста ми ли има нередно, не съм обяснил достатъчно или просто "такова животно нема"? ...
                            В същност, дали си наясно какво точно искаш???

                            Каниш се да правиш пътуване в Европа, а търсиш експедиционен джип с допълнителен резервоар и не знам какво още, все едно ще бродиш из пущинаците на австралийския Outback.

                            Искаш комфортно возене из Европа (чети хубави асфалтови пътища и магистрали), а сред фаворитите си сложил спартанския Дифендър.

                            Искаш да пестиш пари от някой цент разлика в цените на горивото, а на първо място в класацията си сложил коли с V8-ци. Отделно са въпросите дали евентуално спестеното по този начин ще е достатъчно да покрие по-високия разход за кола с допълнителен резервоар или закупуването и поставянето на такъв? И защо искаш допълнителен резервоар на дизелов автомобил, при положение, че именно дизелите обикновено имат по-голяма автономност от бензиновите?!?

                            0 посещения в сервизи при коли на -найсе години? Трудна работа ...

                            Нещо не схванах защо се е разбрало, че "Патрул с 2,8 не е истината"?
                            Не че това е най-подходящият автомобил за обикаляне из Европа, ама един дълъг Y61 нито ще е по-бавен, нито е с по-нисък комфорт, нито има по-малко място от един Дифендър.

                            Ако непременно държиш да спиш в колата, наистина един бус може да е добро решение.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Джип за среднодълги разстояния - Discovery/Defender, Тойота или друг?

                              Чаво, това е защото ние с Патрулите сме пичове и като спукаме глава след 15-20г. немарлива експлоатация не си траем.

                              Венелине, къде ги караш хората да карат тая теснолинейка с 160!
                              Недей че на Владо гаража ще се напълни с търкаляни Диско 1 и 2.
                              Да пази господ, да не става и по лошо!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X