Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Първа джипка за зимата в Родопите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първа джипка за зимата в Родопите

    Здравейте,
    Очертава се идните зими да ги караме със семейството в планината на около 1400м надморска височина и ще ми трябва нещо, с което да съм спокоен там, а и да си направя малко off road кеф.

    Може ли за съвет за избор на джип, дълга база, ДИЗЕЛ, по възможност с достатъчни стокови възможности (без нужда от доработка), който да е максимално надежден(неразрушим) и приличен от към комфорт - за каране почти изцяло зимата - извънградско по асфалтирани планински проходи - без зор и черно в снежния балкан за кеф.

    Тайно се надявам да има машина, която да е от старата школа, без много електроника, без много претенции, директна и лесна за самостоятелна поддържка. Занимавам се с камиони и имам скромна работилница, така че като остане време да се човъркам сам и да ми е в компетенцията. Да има части за нея. Да доставя удоволствие и да вдъхва сигурност.

    Бих купил само запазен екземпляр - не мъчен, на такива километри, че да е свежа вътре и отдолу. От към бюджет - бих дал колкото трябва, но в предвид, че ще се ползва само зимата и ще е 5та кола, предпочитам да не надвишава 35000лв. Ще я търся в БГ и в mobile.de, така че ще има избор. Не бързам. Разходът на гориво не е важен.

    Интересува ме за даденото предложение:
    С какъв ресурс би разполагал на предложената възраст и какви километри пробег биха го уплашили?

    ​​Реални проблеми към днешната възраст на модела и евентуални решения, тъй като все пак ще става въпрос за стари машини?

    Да пали зимата и при минус 20 без чудене - ДИЗЕЛ!

    Допадат ми Navara 2012+ 2.5-3.0dci (200000км) , Patrol Y61 2.8d (150000-250000км), Pajero 3.2D (300000-350000км), Wrangler 2.8CRD (200000-250000км) Isuzu D-max(200000км), Defender 2.5TD (400000км) Hilux(400000км) За повечето съм чел и гледал доста, но не пише много за зимната им адаптивност, способността им да НЕ те оставят на пътя и склонността им към поддържане от страна на механик с по-базови възможности, както и очаквания ресурс на двигателя и силовия тракт, както и наличието на части за по-старите?

    ​​​

    Благодаря на отзовалите се.

    ​​​

  • #2
    Към списъка добавете и Land Cruiser 120, а пък защо не и 100
    Дела трябват, а не думи.

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Човеака каза Малко, Босе!
      Интересно ми е защо не става? - дълъг, голям, нисък, независимо отзад. В УСА за пропан-бутан чувал ли ли са!? У нас чат-пат се карат и от някоя майчица, но задължително с газова бутилчица!

    • BENZBOSS
      BENZBOSS коментира
      Редактиране на коментар
      Тежи и за да става му трябват много яки зимни гуми,а поне е дебело и не става да се вреш в гората с него.

      Тук не знам за пропан,мойта си ми харчи 30/100 без особен зор

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      GrandCherokee 4.7 имах - 25-30 газ в града, 18/20 извънградско. Отделно яко смучеше бензин докато згрее. Мотора работеше без грешка и ядове не съм имал нито на бензин, нито на газ. Колкото и да е по-добра Секвоята най-вероятно е с тон на Гранда, кубатура, коне и т.н.
      За гората, ако говорим за джип най-добре е къса база и по-повдигната. Всичко е много относително, но общо взето проблем са коловозите и ако трябва да завъртиш някъде на тясно.

  • #3
    Аз, ако имах този бюджет и нужди, щях да си взема една истинска Г-класа. Произведена около началото на века. За по-горе предложени екзотични автомобили къде ще търсиш части и майстори в планината? В мо...ле.бг до 2009 година има и такива с мотори и кутий от бусове. А този с регистрация от Пазарджик има и кучкарник-масичка.
    FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

    Коментар


    • #4
      Наварата от тези години имаше склонност да къса рамата, има доста снимки в нета. Паджерото ако е 3-ка и DID има проблем с горивната помпа, има много по моргите заради нея. Хайлукс от 2011-12 имаше приятел, купуван нов за негов служебен, после си го купи, преди няколко месеца го продаде по спешност(според него) - проблем с корозия.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • didooo
        didooo коментира
        Редактиране на коментар
        Паджерото със споменатия проблем е 3та серия . Пахеро 4 , също ще се вмести в бюджета , а и няма общоизвестни болежки , освем корозията -като на всички японки .

    • #5
      Скромен съвет, купете такава с печка задължително, така доста се олеснява студения старт и за мотора и за хората вътре в купето. Километрите на база колите които съм имал над 300 хиляди това не е фактор, ако е гледана добре. Бих предпочел Тойота и нищо друго, с една идея да и сложа нови дюзи ако не са сменяни и да е била магистралка, тоест да не е тормозена по черно и от Италия да няма ръжди.

      Коментар


      • #6
        Имаш парите, не прави гавра със себе си, а си вземи Тойота.

        Коментар


        • #7
          Само заради имиджа, продавачите слагат едно поне 10-15000 лв над реалната цена.След като е Тойота, предполага се, че ще служи безпроблемно поне 60 години

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Въпрос: Кажи някоя марка или модел, която/който не е надценен в последните 2-3 години?

        • #8
          Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
          Само заради имиджа, продавачите слагат едно поне 10-15000 лв над реалната цена.След като е Тойота, предполага се, че ще служи безпроблемно поне 60 години
          То този имидж не е дошъл свише или паднал от небето. Сигурно има защо да го има.

          Апропо кой конкретно модел на Тойота е завишен с 10-15000 над реалната цена? Гледам в мобилето TLC 95 за по 15-16000. Може ли да уредим някоя за 500-1000 лева с незавишена цена?
          Последно редактирано от Urko; 21-10-24, 12:31.
          Спрете Земята, искам да сляза!

          Коментар


          • sers
            sers коментира
            Редактиране на коментар
            Ходи им обеснявай колега. Още си спомням как една Прадо 95-ца с летни гуми си газеше в един сняг. А друг с МЛ в163 и гуми алтерен затъна и неможа да излезе и това се случи пред очите ми. Хора от типа тя и Дачия е кола защо да давам 15 хиляди отгоре за Ауди немогат да го разберат.

          • sonda
            sonda коментира
            Редактиране на коментар
            Недей, Друже...Гроздето е кисело, знаем го добре...Не се хаби да им разясняваш, ..

        • #9
          От кола, до кола, разлики голями има в състоянието...Нека всеки си купува каквото му харесва.Тойота на 600000 км, и на 20 години, колко хляб има още в нея?А ръжда?Може би конструкторите не са заложили чак толкова ресурс в нея, колкото си мислят продавачите...Аз съм останал с впечатление, че цените са като за неразрушима, и нечуплива кола...Ако реша да дам 15000лв повече за Ауди, бих искал да ходя много по-рядко в сервиза, отколкото с Дачия

          Коментар


          • #10
            Mercedes ML w164 или GL с офроуд пакет - има висока позиция на въздушното окачване, бавни скорости и блокажи на централния и задния диференциал. Щом искаш дизел, имаш и избор на 6-цилиндров или 8-цилиндров. За 20к лева ще вземеш в идеално състояние и на малко километри. 2к лева за хубави гуми и още 2к за лебедка и си готов.

            Тойотите са много надценени, Патролите са с кофти двигатели.
            '97 Musso 3.2
            ...

            Коментар


            • #11
              Най-важният критерии е остатъчният ресурс в автомобилът. А това няма как да се прецени обективно, колкото и да се обясняват тойота-феновете. Ако е убита от каране, няма да стане. А това не винаги може да се прецени.

              Аз лично бих избрал най-малко ръждивата. Марката няма значение ...

              Коментар


              • #12
                Патрула и Хайлукса
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #13
                  на 1400м ако не е почистен пътя и има навявания, няма значение какво ще купиш, всяко ще легне по корем и си до там.
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #14
                    Аз съм за Паджеро 4 или ЛК 120. Като в стоков вариант за достатъчно проходими, стига човек да не си търсе белята.
                    Между другото ми прави впечатление, че се дават тук съвети, а автора никакъв го няма.. 🙄
                    Който търси , намира !
                    Човекът е човек, когато е на път !

                    Коментар


                    • IvanIvanovi
                      IvanIvanovi коментира
                      Редактиране на коментар
                      bot-а обикновено не е толкова многословен, не се филмирайте излишно.

                      винаги е имало много теми "каква джипка да си купя", но като е пуст форума и друго не се пише, стават мнозинство тези теми

                    • cnc82
                      cnc82 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Може и да не е Bot, а жив чиляк... 😁
                      Ама въобще да не си търси джипка, друга да е идеята.

                    • sonda
                      sonda коментира
                      Редактиране на коментар
                      Абе в последно време е "многословен", усъвършенсвал се е , но ще се види...евентуално...

                  • #15
                    Я да го пробвам- Самурай е идеалната джипка,1.3 инжекция
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X