Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колеги помагайте при избор на джип за теглене!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колеги помагайте при избор на джип за теглене!!!

    Здравейте,

    отскоро имам мини багер 2000 кг., което транспортирам с ремарке около 700 кг. Толкова е и общо допустимото за ремаркето.
    Досега се "мъчех" с наличното ми Субару Форестър, като в началото имах надежди, че ще се справи със задачата дългосрочно. Да ама не. Понеже е бензинов, атмосферен и е автомат 4 скорости, не е за тая работа.
    Та се чудя какво да взема занапред. Ясно е, че едно бусче/самосвалче е най-удачно, но ми се иска да е по-универсално МПС, тоест да замени Субару-то, а не да разширявам автопарка.
    Досега гледах:

    ML 270 1 ген. ръчка,
    Volvo XC90 пак ръчка,
    Hyundai Terracan
    Ford Ranger/Mazda BT-50

    ML-a покрива доста от критериите и ако се падне читав ще свърши работа, ама е старичък и може би "вечно мой", над 20 г. е. Волво-то не знам дали е на шаси и изглежда по-лачен, не знам дали ще се справи. За Hyundai нищо не знам, тепърва ще се ограмотявам. А за пикапите в този клас не знам ще се справят ли, няма ли да са прекалено леки?

    Та ако ви се занимава с моите размисли - приемам съвети.

    Бюджет - 15-18к лв.

    Благодаря и лека вечер.

  • #2
    Мисля че ще ти трябва Е категория ....и винетка за ремаркето ...в зависимост от състава на ,мпс,ремарке и товар.

    Същия проблем го реших с 3 литров бус автомат ....тегли 6200 кг по документи.

    Теракана ще дърпа без проблем...за другите нищо не мога да кажа.

    п.п С баничарката не купувах винетка за ремаркето,но с буса му купувам.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
      Мисля че ще ти трябва Е категория ....и винетка за ремаркето ...в зависимост от състава на ,мпс,ремарке и товар.

      Същия проблем го реших с 3 литров бус автомат ....тегли 6200 кг по документи.

      Теракана ще дърпа без проблем...за другите нищо не мога да кажа.

      п.п С баничарката не купувах винетка за ремаркето,но с буса му купувам.
      Имам Б+Е, имам и винетка за ремаркето. Какъв бус взе? Благодаря.

      Коментар


      • #4
        Дукато 180 коня
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          ЛР Диско-2 е на шаси, има бавни + тракшън, тегли всичко и навсякъде.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            И това е ооще една възможност!

        • #6
          ML-а е стар, ама е евтин - не че аз бих всел такъв!
          Като гледам бюджета ти не е лош, което ти дава възможност за по-голям избор. За хубав неизгнил пикап ми се струвал леко слаб. По долу ще нахвърлям няколко идеи, но много си зависи освен покупката какво си склонен да даваш в последствие за поддръжка, гориво, гуми и ако щеш ремонти. Има доста варианти, които са свързани с потенциални рискове, както за обслужване, така и за ремонт!
          Давам пример - Pajero 3-ка можеш да вземеш на добра цена, но хората ги избягват заради скъпия ремонт на ГНП-то и автоматичните скорости, които също не били здрави - каквото и да значи това.

          1. LandCruiser 90/95, 120-ка с много дебнене
          2. BMW X5 E53 - бензин/газ или дизел
          3. Jeep GrandCherokee 3.0d на Мерцедес - като цяло обаче съм скиптичн към V6-цатите - ако се почне със смяна на вериги и си излиза бая цифра обслужването.
          4. Рекстън
          5. Терано
          6. Туарег
          7. Абе въобще много опции има, всеки с плюсовете и миусите си!

          Бих ти казал Тойота, защото мен ме кефят най-много поради ред причини, но честно казано може да вземеш нещо и за 10-12к, което ще ти свърши работа.

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от katlak Преглед на мнение
            А за пикапите в този клас не знам ще се справят ли, няма ли да са прекалено леки?
            Аз си мисля, че пикапите точно за това са правени, да влачат и да товарят. Гледай колко им дават да теглят по спецификация от завода. И млко ми е странно как товариш 2 тона багер на 700 кг. ремарке. По принцип такова ремарке товари около 500 кг. по документи, айде тон, тон и половина да претовариш инцидентно, но за постоянно!? Колко ще изкара това ремарке така?
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
              Аз си мисля, че пикапите точно за това са правени, да влачат и да товарят. Гледай колко им дават да теглят по спецификация от завода. И млко ми е странно как товариш 2 тона багер на 700 кг. ремарке. По принцип такова ремарке товари около 500 кг. по документи, айде тон, тон и половина да претовариш инцидентно, но за постоянно!? Колко ще изкара това ремарке така?
              Нищо му няма на ремаркето. Моето е под 500 кг и е модел за 2500 кг. Насила е регистрирано на 2 тона. Даже понякога ме е яд, че си купих бордово камионче и не го ползвам, че май и ще го продавам. Иначе съм го тегли със Спринтер, с Лексуса, с Инфинити и последно с Ивеко Дейли. Заради високия брезент, с по-голям влекач беше по-лесно заради въздушното съпротивление. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:654
Размер:451.6 КБ
ID:6976716 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:652
Размер:451.6 КБ
ID:6976721 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220413_170441.jpg
Прегледи:670
Размер:588.5 КБ
ID:6976718 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_141301.jpg
Прегледи:668
Размер:508.6 КБ
ID:6976719 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2019-06-04 11.20.24.jpg
Прегледи:658
Размер:620.8 КБ
ID:6976720 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:659
Размер:451.6 КБ
ID:6976722
              Прикачени файлове
              edoors.bg- Джаджи за врати и врати

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Дай марка и модел на ремаркето.

              • edoors
                edoors коментира
                Редактиране на коментар
                Humbaur HN 2000 2500 G

            • #9
              Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение

              Нищо му няма на ремаркето. Моето е под 500 кг и е модел за 2500 кг. Насила е регистрирано на 2 тона. Даже понякога ме е яд, че си купих бордово камионче и не го ползвам, че май и ще го продавам. Иначе съм го тегли със Спринтер, с Лексуса, с Инфинити и последно с Ивеко Дейли. Заради високия брезент, с по-голям влекач беше по-лесно заради въздушното съпротивление. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:654
Размер:451.6 КБ
ID:6976716 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:652
Размер:451.6 КБ
ID:6976721 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220413_170441.jpg
Прегледи:670
Размер:588.5 КБ
ID:6976718 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_141301.jpg
Прегледи:668
Размер:508.6 КБ
ID:6976719 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2019-06-04 11.20.24.jpg
Прегледи:658
Размер:620.8 КБ
ID:6976720 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20220802_121926.jpg
Прегледи:659
Размер:451.6 КБ
ID:6976722
              Не говорим за собствена маса на ремарке, а за тотал. Не много голяма автоплатформа е 400 кг, според този от който я наемах да си карам колата. Тя е гола без канати, две единични гуми, два моста. В първия пост "транспортирам с ремарке около 700 кг. Толкова е и общо допустимото за ремаркето" за мен означава не повече от 500 кг. разрешен товар, айде 550 ако е леко самото ремарке, което е 150-200 кг. собствена маса.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                Не говорим за собствена маса на ремарке, а за тотал. Не много голяма автоплатформа е 400 кг, според този от който я наемах да си карам колата. Тя е гола без канати, две единични гуми, два моста. В първия пост "транспортирам с ремарке около 700 кг. Толкова е и общо допустимото за ремаркето" за мен означава не повече от 500 кг. разрешен товар, айде 550 ако е леко самото ремарке, което е 150-200 кг. собствена маса.
                Ако е така, си прав. Аз разбрах, че към тия 700 кг се добавят 2000 кг на багера и общото тегло става 2700 кг, което е и максималното по талон...
                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение

                  Ако е така, си прав. Аз разбрах, че към тия 700 кг се добавят 2000 кг на багера и общото тегло става 2700 кг, което е и максималното по талон...
                  Ами точно така си е:

                  Ремаркето тежи 700 кг. (дори е 525 кг.) товари 2175 кг. и общо е 2700 кг.

                  https://martz.eu/en/product/bau-3-2602-s-2-7t/2229

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от noname12 Преглед на мнение
                    ML-а е стар, ама е евтин - не че аз бих всел такъв!
                    Като гледам бюджета ти не е лош, което ти дава възможност за по-голям избор. За хубав неизгнил пикап ми се струвал леко слаб. По долу ще нахвърлям няколко идеи, но много си зависи освен покупката какво си склонен да даваш в последствие за поддръжка, гориво, гуми и ако щеш ремонти. Има доста варианти, които са свързани с потенциални рискове, както за обслужване, така и за ремонт!
                    Давам пример - Pajero 3-ка можеш да вземеш на добра цена, но хората ги избягват заради скъпия ремонт на ГНП-то и автоматичните скорости, които също не били здрави - каквото и да значи това.

                    1. LandCruiser 90/95, 120-ка с много дебнене
                    2. BMW X5 E53 - бензин/газ или дизел
                    3. Jeep GrandCherokee 3.0d на Мерцедес - като цяло обаче съм скиптичн към V6-цатите - ако се почне със смяна на вериги и си излиза бая цифра обслужването.
                    4. Рекстън
                    5. Терано
                    6. Туарег
                    7. Абе въобще много опции има, всеки с плюсовете и миусите си!

                    Бих ти казал Тойота, защото мен ме кефят най-много поради ред причини, но честно казано може да вземеш нещо и за 10-12к, което ще ти свърши работа.
                    noname12 Благодаря за твоите предложения. И мен ме блазни да е Тойота, ама там цените на читавите са високи. Рекстъна го изключвам, доколкото ме усведомиха е голям сбирщайн и тегав с части и ремонти. Jeep GrandCherokee само с Мерцедесовия мотор ок. Terrano-то и Туарег-а ще ги погледна.

                    Иначе за подръжка - със сигурност ми се иска да избягам от капризни модели. Подържам си колите безупречно, но не искам да му робувам и да го мисля дали ще ме прибере и този път. Стар съм вече за такива емоции.

                    Коментар


                    • noname12
                      noname12 коментира
                      Редактиране на коментар
                      на Туарега 3.0tdi - веригите смененаи с всичко като си му е редът е цифра пари

                  • #13
                    XC90 не е добре за теглене. Аз бих се насочил към здрав автоматик и кола с добри спирачки.
                    Е53 фейс 3,0д 218кс- зф6хп ск кутия, масов двигател, масова кутия, масова кола, влиза в бюджета и ще има за първоначално хубаво обслужване.
                    МЛ 163 320 фейсов - отново масов двигател, кутия и като цяло кола.
                    Туарег не е лош вариант, ама аз не бих си купил ваг. но 3,0д (имат една предпочитана модификация, но не се сещам колко кс беше), фейсов отново.

                    Имай в предвид, че голям бензин с газ е по икономичен от дизел, по комфортен и с по малко проблеми от гореизброените дизели.
                    За постоянно теглене на 3т, аз бих се насочил на бус или на голям пикап (рам, тундра, ф150). Винаги ще носиш нещо, друга кофа, чук и тн оборудвания, сега може да нямаш, ама и хубаво да ги имаш след време, а в лека кола не може да сложи 1,20 кофа.

                    Коментар


                    • #14
                      За икономичността е ясно, но ме блазни при дизела, че Nm идват при много ниски оборити. Пък и бензин с газ има други минуси и планирани ремонти с времето (но да не влизаме в тези дебри).
                      Е53 е вариант, но не е на шаси нали, или бъркам? Това няма ли да е минус? Иначе съм запознат с двигателя - имам Е61 3.0д със същата кутия.
                      Туарега имат много модификации и ще почета и за тях.
                      Следващата стъпка за бус самосвал е ясна, просто за момента трябва да заменя единия семеен автомобил с друг, който да може и да тегли.

                      Коментар


                      • noname12
                        noname12 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Не разбирам какъв да му е минуса, че няма шаси!
                        Минус може да е за джип, но не и за влекач!

                    • #15
                      Първоначално публикуван от Кристиян Костадинов Преглед на мнение
                      (рам, тундра, ф150).
                      За посочения бюджет- изключено...Иначе да, Рам и форда с дизели 6.1- 7.2 или Тундра 5.7 IFORCE, неразрушими, но пари х2, х3...
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X