Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на нов семеен 4х4 SUV

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на нов семеен 4х4 SUV

    Здравейте!

    След неуспешен опит за покупка на употребяван корейски SUV 4x4 след 2021г., решихме да се насочим към нов SUV с бюджет до 80 хил. лева.

    Харесали сме Kia Sorento 2.2 дизел и Hyudai Santa-fe 2.2 дизел, но за съжаление чисто нови надхвърлят бюджета.

    Насосочихме се след това към Nissan X-trail e-power, RAV4 2.5 hybrid и Skoda Kodiq, но първите два варианта не са дизели, а третият не ми харесва лично на външен вид.

    Mazda CX-60, Honda CR-V и Volvo XC-90 надхвърлят бюджета.

    Явно няма пълно щастие и ще трябва да се направи компромис с нещо, но не ми се иска да изберем по-малък автомобил, нито SUV само с предно предаване.

    Не съм запознат с хибридите, нито новите дизели с Ad-blue. Търся надежден двигател, автономия при дълги пътувания извън града и безопасност.

    Не ме плаши подръжката, стига да се ограничава до предвидените от производителя смени на консумативи, а не да се блъскам с непредвидени ремонти.

    Моля за мнения.

  • #2
    Ще ти споделя личен опит, поне да си сигурен, че информацията е отпърва ръка.

    RAV4 Hybrid имаме от март 2023г, като го чакахме 11 месеца. Сега не съжалявам, че се наложи да чакаме толкова много, тъй като колата дойде фейслифт и има някои малки разлики, които всъщност на мен доста ми допадат. Междувременно по ценова листа колата вървеше само нагоре и от дтата на поръчване до датата в която я взехме беше с 8000лв отгоре. В крайна сметка доплатихме 3000лв, тъй като модела не беше същия, т.е. беше феслифт. Ако беше дошла с няколко месеца по-рано за нас нямаше да има промяна в цената.
    До тук финансовата част!
    За самата кола: Тойотата си е Тойота и никой не може да ме обеди в противното - тук визирам надеждност и качество. Ако човек гони комфорт в исинския смисъл на думата, то тогава бих му препоръчал да търси Мерцедес или Ауди, та дори и БМВ. Както и да е - имаш 10 години гаранция, отделно, според мен обслужването ти е по-евтино от Шкодта например. Вярно че едното му сменяш маслото на 15к км, а другото на 30к км, но първото нещо което е, че смяната на ВАГ групата на масло на 30к км не е никак удачно и всъщност носи рискове за по-ранно износване на двигателя, а освен това има и консумация на масло, което го няма при Тойотата. Второто е, че пак имаш обслужване тип А и тип Б и обслужването на DSG-то също е с доста надута сметка. Въобще крайно разочарован съм от цените на обслужване на VW-групата - имал съм Две Шкоди и Два VW-на и в един момент просто вдиганха цените неимоверно много. В моента имам една Шкодфа, която продавам и един VW.
    Като теглиш чертата какво се получава - ако смяташ тази Шкода да я караш по дълго време, тогава трябва да си я обслужваш на 15к км, за да запазиш двигателя. Иначе моето лично мнение е че са си хубави коли, като имат някои неща, които според мен за тези пари трябва да подобрят - най-вече в интериора. DSG-то според мен е много надежна кутия - обслужва се нормално и не дава ядове - иначе е пълно с прикаски от 1001 нощ, че е много скапана, ала бала от хора каращи милионници или чели нещо у фейсбук!
    Тук ще напиша и два недостатъка на RAV4-ката: едно - чисто магистралния разход не добър, и ако караш системно с нерегламентирана скорост на дълги разстояния, тогава бих ти препоръчал дизел - градския и извънградския разход е достатъчно добър, дори и за тежък крак и предвид мощността на автомобила, но ако си звяр - НЕ СТАВА. Две -мотора много бучи и с това CVT множе да ти надуе главата - аз просто свикнах.

    Втори дубъл: X-TRAIL взехме края на м. Юли 2024г - търсеше се лек автомобил 6+1, след различни разочарования в крайна сметка взехме нещо, което въобще не се вписваше в първоначалнат концепция. Колата е 4х2, като това което ме накара да вземем нещо, което не е 4х4 е всъщност, това че 4х4 версиите са хибрид, а гарнцията за разлика от тойота е само 5г и 150к км пробег. Отделно и цената. Колата предлага доста, макар и по-постна като оборудване. На фона на реалното предлагане на пазара, мога да кажа че си заслужава.
    4х4 хибрида, на практика при този Нисан представлява електричка с малък капацитет на батерията и двигател, който е генератор. Дали това е сполучлива конфигурация - според мен е рано да се каже. Едно е сигурно - разхода не е този, който е деклариран от производителя, макар за мен да няма изненада - говоря за хибрида. Това което съм гледал като ревюта все пак иде реч за драстична разлика.

    Новия Кодиак навярно ще е бестселър в Европа, но аз лично не бих го избрал поради две причини - надути цени за поддръжка и неконкурентна цена. Може би бих го предпочел, ако на всяка цена ми трябва голям багажник - там смятам, че е доста конкурентен.

    Още нещо: колите за които писах, както и други, които имаме се ползват служебно и лично. В повечето случаи водещо е употрбата за служебно ползване, а това включва каране по лоши пътища и много лек офроуд, тъй като имаме още един джип за черни пътища, гори и ниви. Разхода на гориво също е от значение, но по-скъпата поддръжка, както и addblue-то всъщност до голяма степен обесмислят покупката на дизел. Тук е много важно да се каже, че все пак сравнението е в по-ниския клас нa SUV-тата. В по високия клас нещата стоят точно противоположно и аз бих предпочел дизел. За година на една кола минавам межди 20к и 30к км, но в момента съм решил да намаля бойката им и е възможно да се мина и 30к. Скоро не съм смятал за колко километри би се избил дизела, спрямо бензина, но според мен в този клас в момента ралика почти няма. Опитах се дас си направя сметка, дали с електричка в рамките на 4-5 години би ми било по-изготно отголкот с автомобил с ДВГ и отговора е НЕ, тъй като пътувам на относително далечни разстояния, което предполага автомобил с голям капацитет на батерията, което води до стойност на автомобила 100++к лв, а и трябва да е леко повдикнат - за момента не е опция, за в бъдеще може да се окаже неизбежно.

    Или иначе казано - бих ти препоръчал RAV4, не само поради това което съм писал по-горе, но и след притежание на няколко Тойоти.
    Вече ако мен ме питаш дали бих направил същия избор - ами НЕ - бих поръчал LandCruiser 250 или поне един Hilux, стига да мога да си го позволя.
    Последно редактирано от noname12; 09-09-24, 11:49.

    Коментар


    • #3
      Много, много благодаря!
      За да не стане недоразумение RAV4 също е хибрид, нали?
      Каква е разликата между него и NISSAN X-TRAIL?

      Коментар


      • noname12
        noname12 коментира
        Редактиране на коментар
        RAV4-ката е хибрид!
        Другия ти въпрос не го разбирам съвсем - по отношение на хибридната система, задвижването ли, кое точно?

    • #4
      Да, по отношение на хибридната система.
      Нали и двата са хибрид и X-TRAIL E-POWER и RAV4?

      Коментар


      • noname12
        noname12 коментира
        Редактиране на коментар
        Нашия X-TRAIL не е хибрид!
        Иначе основната разлика е, че хибрида на Нисана няма трансмисия!

    • #5
      Взех оферти и за двата модела, 4х4 варианта и в двата слупая започва от около 90+ хил. лева. X-trail, вози комфортно, тихо и има шанс да бъде наличен в склад, докато Rav4 вози по-твърдо, по-шумно и се чака задължително 4-5 месеца доставка. От друга страна Nissan е с 5 години гаранция, а Toyota с 10. Опитах се да получа коментар относно конкурентната технология, но така и не получих. Продължавам да чета и да търся отговор, коя технология е по-надежна.

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X