Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Закупуване на всекидневен 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Закупуване на всекидневен 4х4

    Здравейте колеги. От няколко години карам една раздрънкана тойота рав4 2001 и честно казано ми писна все да я нося на сервизи. Сменял съм щанги, окачвания, 2 ремонта на двигателя (и все още сипвам по 1 туба масло на месец) и т.н.
    Дайте някакво предложение за кола която може да ми замести тази. Идеята е да мога да я карам в повечето случаи спокойно, както по пътя, така и извън него. Сравнително често я вадя на магистралата, но като цяло нямам желание да се съзтезавам с над 120-30 км/ч.
    Сам човек съм с 1 куче, нямам жена, деца, така че не е нужно да е голяма като кораб. Единствените изисквания са да е 4х4, да не е изгнила и да не бута масло.
    За момента съм се ориентирал към Сузуки Джимни чисто ново, но са само комерсиални (Н1 категория), в което не е особено удобно да кара човек почти 2 метра повече от час.

  • #2
    Смени сервиза!
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      Сузуки Джимни за ежедневка Аз съм почти 1.90 и не бих си го причинил. Най-голям избор има при корейците - Хюндай Тусон или Киа Спортидж. По-камионестите варианти, които в общи линии са си пълноценни джипки с бавни скорости, са Киа Соренто и Хюндай Теракан. По-елегантно изглеждащ е Форд Маверик II той и Мазда Трибют.
      Последно редактирано от коко келеша; 20-06-24, 13:03.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #4
        Не смятам, че Джимни-то е толкова лоша идея. Въпроса е, за да закупи такава кола на човек му се "налага" поне от време на време да изиза извън пътя. Все пак е с два твърди моста и приличен просвет, а имайки и предвид късото междуосие поне за мен си е добър офроудър.
        Чисто ценово, мисля че само Дъстъра може да му стъпи.
        И понеже всичко изпе*ерастя зверски яко или отиваш на паркетен SUV или ако искаш нещо сериозно умножаваш по две (в най-добрия случай).

        Коментар


        • #5
          Точно по същия начин стигнах до Джимни, както noname12. Първоначално гледах по-старички колички, но хората искат 60-80к за някакви изгнили бараки. Планинар човек съм, така че ми се налага сравнително често поне малко да изкарвам количката извън пътя и следователно тотално разказах играта на моята Рав4 по този начин. Мислех и някакво Субару да си взема, но с тези CVT-та и боксови двигателчета някак не ми се дават 40-на бона и след 3 месеца да трябва да я ремонтирам.
          Просто реших да попитам и вас за различни идеи, че от няколко месеца само 4runner, land cruiser и джимни са ми в главата

          Коментар


          • #6
            Джимнито хич не е лоша идея , за до двама човека , квито и да са . Има пословични надеждност и проходимост . Поддържа 140 .
            Хич да не ти дреме , че са N1 . По принцип , никой ,никога не го интересува (едината ми Йота 80 е N1 , стотици пъти е минавала граници и е била спирана от полиции с 4 човека ) , пък и е тегаво за 4ма в Джимни , по-скоро ще е изключение .
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • piron45
              piron45 коментира
              Редактиране на коментар
              С Джимни по нашите пътища бая има да си бие главата в тавана, то си е за гората.

          • #7
            И все пак седни в едно Джимни да видиш дали ти е удобно. Защото Джимнито има доста прилична височина отвътре. Виж, не е за широки хора, но за високи е учудващо удобно.

            Пък и като търсиш, особено джипка на шаси - задължително се качи, да видиш дали ти е удобна стойката на водача.

            Има разни странни модели - уж дълги, уж широки... Но подът и вдигнат и краката са нетипично изпънати напред, а таванът те притиска отгоре...
            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #8
              А защо не една банална лека кола със нисък разход и поддръжка за ежедневно и магистрално, и една истинска джипка за останалото време? Пак като пари ще излезе фракция от едно ново джимни.

              Коментар


              • rakrone
                rakrone коментира
                Редактиране на коментар
                Нямам къде да ги държа две коли. Нито гараж, нито паркомясто имам и то в София. Пък и нямам чак толкова много време да поддържам две коли

            • #9
              Днес отидох до Миркат. Те даже нямат тест драйв за Джимни-то. Абе бая тесничко си е. С тая решетка зад седалките не може да се "излегне" седалката. Като се облегна, очите ми са над предния прозорец. Коленете ми опират във волана. Иначе брутално яко си изглежда количката и отвън и отвътре

              Коментар


              • #10
                Съгласен съм с колегата по-горе. Трудно е да се съчетаят всички удобства в една единствена кола.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #11
                  Виж Дъстъра, ако не ти е проблем ниското качество на материалите в купето. Хвалят ги доста и предполагам ще ти свърши работа щом до сега си се оправял с РАВ 4-ка.
                  Даже последният Дъстър беше нещо ъпгрейднат по - за офроуд.
                  Аз ако бях на твое място, щях да търся Паджеро 4.
                  Държат по-ниски цени от Крузерите на Тойота, но мисля не отстъпват по качество и възможности.
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако се спреш на Д.Дъстър 4х4, първо я наеми за 3-4 дни за проба. После ще черпиш по бира.

                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    trapper Т. е. става или не става според теб ? 🤔

                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Преди 5 години карах служебен Дъстър 4х4. На шосе е добре, по горски пътища не - слаб мотор, малка проходимост. Дори плитки локви, малко кал или сняг са проблем.
                    Обикновено карам Диско-2. Несравнимо по-добра кола е както на шосе, така и в гората, на лов и на риболов.

                • #12
                  Допреди 3 години карах Диско-2, проходимо е.

                  Нооооо, забрави само да караш.
                  Абе английско качество на сглобката
                  Смених го с Ланд Круизър 150-ка от магазина.
                  Минаваш на друго ниво.
                  Тази година смених и семейното комби с Рав4 хибрид(мек) от магазина.

                  И Равчето става за черен път има си и просвет даже, голямо предимство че си пълзиш на ток през дупките и не палиш съединителя.....

                  Коментар


                  • noname12
                    noname12 коментира
                    Редактиране на коментар
                    И аз карам Рав4 хибрид, заради дългото чакане накрая дойде и с фейслифт - като кола си е ТОП. Обаче за извън пътя трябва да си го прежалил. Широк и дълъг автомобил е и не чак толкова висок. До сега няколко пъти се случи да му почесвам коремчето, тъй като по работа ми се налага да излизам извън пътя.
                    Крузъра е друга бира - в заводски вид е достатъчно висок и проходим спрямо моите критерии. То не че има огромно предлагане в Европа на подобни автмобили - Инеос, Wrangler, Bronco, всичко друго са пикапи. За Ге класата нищо не мога да кажа - прекалено скъп автомобил за моите представи, дори и като мога да си го позволя някой ден - само пред кафето и по асфалт.

                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Нови коли от магазина - честито! Но до кога ще са "нови"? Скоро ще се върнеш в "отбора".

                • #13
                  До към цената на ново джимни има достатъчно читави и истински джипки в достатъчно прилично състояние. Кеф ти Тойоти, кеф ти Jeep... бензинови за предпочитане, макар че сигурно и дизела може да кара... Лендкрюйзъри, по-стари, по-нови, дълги, къси, ръчка/автомат...FJ-крюйзър, разни 4runner-и(след някои години само американски и само бензин)... От Jeep има читави Вранглери, за доста по-малко пари ще се намери и Чероки... Не, че новото джимни е лошо, но за около 50 бона, и със гаранционното обслужване, плюс скъпо каско, не мисля че си заслужава в случая. А за магистрала...това Сузуки е с максимална скорост 145км/ч, и като динамика е доста зле. Не вярвам и да е комфортно с висока скорост. Със сигурност има много по-добри варианти за решаване на тази задача. Включително и много по-евтини. А ако е зор да се вложат един куп пари, може и някоя джипка, на която ще и се вдига цената.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X