Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ford Ranger или Toyota Hilux

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ford Ranger или Toyota Hilux

    Здравейте Приятели,

    От много време обмислям покупката на пикап. Като цяло беше по-скоро в света на имагинерното, докато не се озовах на test-drive на Toyota Hilux 2.8 6AT в Invincible ниво на оборудване. Голям, муден и с не особено впечатляващ автомат - направо се влюбих. Цената мога да я преглътна, жената одобри и всичко е супер. Обаче реших да видя конкуренцията. Сведох избора до 1 алтернатива: Ford Ranger Wildtrack варианта с 3.0 v6 Lion дизела и 10 степенния автомат. За жалост дилъра няма такъв регистриран за тест драйв. Ще ида да огледам и да пробвам какво има, но ще е Раптор и няма да имам реална възможност за сравнение. Пък откровено казано не ми се чака много за да се наканят от Форд да намерят някога точно тоя модел за тест.

    При Форд-а, поне на хартия, ускорението е по-добро, поведението на пътя също и като цяло е по-модерната машина. Има екстри, които тойотата няма- за мен съществените са: подгрев на предния прозорец и (4а) 4х4 режим и за асфалт. Проблема ми е, че съм много предубеден към Форд и качеството им. Колкото повече чета, толкова повече легенди се носят за всякакви издънки на Форд. Като цяло не ми се занимава с висене по сервизи. Машини са все пак и се случва всичко, но някак си супер субективно имам повече доверие на Тойота. Пък и сервиза им ми е много удобен.

    Има ли някой с поглед към двете машини ? Какво бихте препоръчали вие ?



  • #2
    Лично на мен Форд повече ми допада
    Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
    Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
    Opel Campo 3,1 TD '99
    Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

    Коментар


    • #3
      Този автомат май го недолюбват на Форд. Поне в австралийските форуми така ми се видя. Постоянно сменял предавки...
      Mitsubishi L200 Instyle 2020, 4N14 400 Nm, 6AT, Super Select II, 1:2.566 low gears, 265/65 R18 Yokohama Geolandar A/T G015;

      Коментар


      • #4
        Естествено че ще сменява предаваки...10 са. Нормално е да се опитва да вкара двигателя в оптимален режим. Нали затова са толкова много предавките. Тойотата е динозавър в сравнение с Форд-а
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • #5
          Аз, не че щото имам Тойота, ама съм имал и форд, та мога да направя сравнение - в конкретния случай, на хартия форда е технологично няколко крачки напред.
          Що се касае до Тойотата - дървени са от начало до крайн, но за сметка на това мудни .
          Факт е обаче, че докато притежавах форд, се налагаше да чакам почти всеки път двойно време за доставка на резервни части, щото видиш ли тая която излиза по каталог и е поръчана от дилъра била същата, но буксата не пасвала . Много често пък за сметка на оргиналните части които все пак от 2-рия или 3-тия път се погаждаха, неоргиналните ставаха почти всеки път - но се возеха на колата изключително краткотрайно време на нея, докато не изпищи за сервиз
          Не, че тойотата не се чупи, но поне когато поръчвам части в 25 от 26 случая часта е болт он, независимо дали оригиналиш или заменка. В 26-тия път грешката е в тоя който е поръчвал часта (мен).

          Това като цяло са мойте 2ст. Ако съм на твое място, бих процедирал така - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО тестдрайв на 2-та модела возила. След като се поразходиш ден-два с колата и я изпробваш на различни терени и условия, следва да си зададеш въпроса:
          - за какво ще ползвам тоя пикап и това което пробвах върши ли ми работа ?
          - коя ми допада повече, чисто субективно (шум в копето, визия, арматурни прибори, тапицерия, мултимедия и тнт) ?
          - какви гаранционни условия предлага дилъра, щото ако чакаш за 1 чистачка или бибитка, като колегата с прехвалената дачия по месеци за доставка - земи з@еби тая гаранция и тия условия.
          - аз никога не мисля по тоя въпрос, но той си е градивен изначало - кой от двата автомобила ще има по-голяма запазена стойност след 5 години ?
          - планирам ли да го модифицирам за в бъдеще или не ?

          Като теглиш чертата ще разбереш много бързо. Но без да пробваш техниката, няма как да стане.

          Ако би трябвало да изкажа мнение - 10-предавки ми идват твърде много за пикап. Колкото и да е наточен, както и да го погледнеш си е пикап и с повече от 150км/ч е нестабилен и не особено разумно да го шофира човек. А да не кажем и че в повечето време ще го караш с макс 90-100км/ч. За тоя диапазон 10-предавки за мен лично са твърде много. Съвсем логично е да ги превключва непрекъснато, което за мен е изнервящо. Леката кола която експлоатирам в момента е автомат и въпреки, че е само с 6 предавки, понякога изпада в такъв режим на чудене коя предавка й харесва повече, та се налага да я съветвам ръчно , камо ли ако има още 4 допълнителни. Това е еднственото което на мен лично би ми било предпоставка да НЕ избера форда, при полужение че не съм карал нито едно от двете.

          Успех и не бързай, накрая все ще съжаляваш

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
            За тоя диапазон 10-предавки за мен лично са твърде много. Съвсем логично е да ги превключва непрекъснато, което за мен е изнервящо. Леката кола която експлоатирам в момента е автомат и въпреки, че е само с 6 предавки, понякога изпада в такъв режим на чудене коя предавка й харесва повече, та се налага да я съветвам ръчно , камо ли ако има още 4 допълнителни.
            Без да знам каква кола имаш с 6 предавки,мога да кажа че периодически карам или се возя на кола с 8 предавки, при това дизел. И практически не се усеща смяната на предавка, както и оборотите на двигателя се колебаят в тесни граници при най-разнообразни условия на движение. За сметка на това пък разхода е около 5 /100 което за кола с мощност 200 кобили е добро постижение.

            Естествено - моето мнение няма връзка с конкретните модели които се обсъждат в темата. Но принципно така стоят нещата с нови модерни автоматични трансмисии.
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • didooo
              didooo коментира
              Редактиране на коментар
              Ако говориш за ZFa -феноменална кутия е .
              По принцип ,многото предавки са си нужни на турбодизела с неговия къс пик на въртящия момент . По мое мнение , бензинов двигател с приличен обем ,с достатъчно цилиндри ,с променлив ход на клапаните и времената им на отваряне , си се чувства добре с шест степенен дърт автомат .

          • #7
            Радко ,няма място за сравнение !
            Много умерен сектант съм , съзнавам го .
            Не във всички класове Йота е успяла да ме облъчи , но Хайлукса бие всичката конкуренция ,не само Форда .
            TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

            Коментар


            • #8
              Автомата на Форд не ме притеснява и като цяло, 10-те предавки ми се виждат по-добрия вариант. Както казах, Форд не са ми синоним на безпроблемна експлоатация. Но пък за сметка на това е по-мощен и по-бърз и има подгрев на предния прозорец. От гледна точка на финанси, Тойотата е по-добрия избор за мен, щото като метна няколко аксесоара и отиваме отвъд зоната ми на комфорт. От към обслужване, представителя на Тойота в момента води утвърдително. Утре ще отида да покарам пак и да поговорим за пари, доставки, срокове и етц. Междувременно Форд още не могат да ми дадат дата за тест на Раптора. А 3.0 v6 дизел-а, дето искам аз, нямат за тестови цели и нямат планове скоро да имат. Не съм ги отрязал но не купувам возило било то на 2 или 4 гуми, което не съм карал предварително. Съпругата ми също е яко предубедена и ми "помага" с коментари от рода - ако ще взимаш Форд-а, трябва да си оставиш и сегашната кола. Почти съм решил да е Хилукса, понеже си мисля, че живота с него ще е по-прост и безпроблемен, а изглежда да има много аксесоари за него.

              Коментар


              • #9
                Без да кажеш как точно ще се експлоатира пикапа, няма как да се даде точен отговор.
                Единственото което отличава Хайлукса-а и Тойота като цяло е надеждността. Същевременно с това вървят и някои недостатъци, като по-лошо пътно поведение, по-малка мощност, по малко технологии и др.
                Като чуя Форд и дизел и ме облива студена вълна, но това са предрасъдаци в крайна сметка. Определено Форда ще е по динамичен и предполагам с доста по-добро пътно поведение. При по-високи скорости аз лично очаква V6-ака да е с по-добър разход на гориво.
                За сметка на това Хайлукса е жива легенда по отношени на надеждността и качеството и ако нямаш намерение да се състезаваш с него, то редовия четирицилиндров дизелов двигател е обсолютно достатъчен, както за нормална употреба, така и за различни приключения.

                По отношение на обезценяването, какво да кажем - за всеки човек интересувал се от джипки и пикапи е ясно, че Тойотите генерално са най-малко обезценяващи се, в много случи налудничево надути цени и дори нагли. Даже след 30+ години цената почва да върви нагоре, а не надоу.
                Единственото нещо което бих направил при покупка на Хайлукс е редовна обработка на шасито и купето отдоу с цел предпазване от ръжди, но нямам представа какаво мисли представителството по въпроса!

                Коментар


                • #10
                  Обичам да купувам нови и да ги карам по 10-тина години, което значи че ще поема обезценяването. Живея на село и пътувам 2-3-4 пъти в седмицата до София. Грубо около 100км в двете посоки, като имам основно междуградско, малко магистрала и съвсем малко градско (ако Дружба и Цариградско се броят). Пикапа мисля да го ползвам като лека кола- за ежедневно каране. В момента тези цели изпълнява една Октавия. Ще съм основно сам и без багаж. Чат пат по черни пътища и по полянки, че обичаме да ходим да караме колела по горите. От време на време ще си го ползвам по предназначение - дърва, строителни материали, тор, инертни материали и етц. Зимата на ски, лятото на море и планина. Аз лично заменям малко комфорт за надеждност. Въпросът е дали това е предразсъдък или реалност. Но отговор няма да намерим.
                  Погледнах 2.0 двигателя на Форд, и определено там имат нужда от 10 степенния автомат - въртящия момент е в супер тесен интервал и кутията оправя нещата.

                  Коментар


                  • #11
                    Вицовете за фордове са си вицове или изказват мнение за много стари коли, аз имам втори личен и съм много доволен. Рейнджърите доста ги карат, но не съм имал досег. Хайлукса си е класика и една от най-надеждните коли въобще. Тойотите винаги са били дървенки, да им убиеш дизайнера, но си имат други предимства. Та ако купуваш и правиш сметка, Тойотата, ако купуваш, защото те кефи, Форда.

                    Коментар


                    • #12
                      Шегите за надежност настрана, но по логистични причини избора ми се оказва доста по-ограничен. Другата седмица ще ида да поразгледам един Форд и от там нататък е въпрос на налични бройки.

                      Коментар


                      • #13
                        Шефа ми си поръча такъв Хайлукс през Юни миналата година - е, още не е дошъл!
                        Honda XL600LM, 1987
                        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                        Коментар


                        • #14
                          Добре аз ли нещо не разбирам, Ви ще си купите нов пикап и мислите да ли ще е надежден? Аз като собственик на Ф150 ще ви кажа че следващия ми пикап пак ще е Форд, това кой е по надежден от двата Тойото или Форд какво Ви бърка докато е в гаранция. Никой колега неможе да ви каже дали след което му изтече гаранцията няма да хвърля раздатка или двигател.

                          Коментар


                          • #15
                            Не че е много драма, както каза са гаранционни. Просто си има неудосбство от това да нямаш транспорт. Както казах машини са и се чупят всички. Но си е по-яко да нямаш проблеми. За мен въпроса се оказва по-скоро логистичен. Какво и кога е налично. Не ми се чака за техника. Убедих се, че Форда е по-приятния пикап, но пък тойотата е по-изгодна и най-същественото за момента изглежда че реалистичен срок на доставка до 2 месеца е възможен. Така че за сега натам вървя. До края на другата седмица ще е ясно. АКо трябва да чакам за индивидуални поръчки, то тогава бих взел Форд.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X