Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова Тойота Rav 4 4x2 или 4х4 ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нова Тойота Rav 4 4x2 или 4х4 ?

    Здравейте!
    Замислям се за покупка на нов Рав4 и се получава интересна ситуация между наличности /почти няма/,задвижвания и цени.
    Въпросът е има ли реални преимущества AWD - задвижването в реалното ежедневие пред FWD-варианта и дали си струва разликата от 5к между тях в комбинация с чакането за доставка?
    При разговори с дилъри ми оферираха три месеца за FWD-задвижване,което не знам дали е реалистично и година за AWD-то,респективно опция за коли,кито влизат в следващите два-три месеца за производство с пълно задвижване.
    Как стои въпроса с препродажбата после - както каза един от дилърите "...то зима вече няма,с хубави гуми вървиш,ама тук се търси 4х4...",и ако е в комбинация с по-особен цвят?!?
    Не ми се чака много,а варианта с доставка на кола с пробег отвън от дилър не е особено изгодна към момента.
    Северноамериканския внос ме притеснява - дали колата не е тотализирана или удавена?
    Прегледах Тигуан,Шкода Кодиак,СХ5 на Мазда,остана Тарако на Сеат и съм в дилема.
    Базовите варианти на Тигуан и Шкода ги няма,следващите нива са около 70-75 к като има и отстъпка при наличности,но са на 150 к.с. TSI и TDI на предно с автомат и тук не знам кой мотор става,но пък тойотата е на 218/222 к.с. автомат,предно/задно - т.е. всичко е включено в цената.
    Маздата е тясна отзад,но има 2.0 с 4х4,какъвто мотор Тойота не предлага вече /75к на предно,80 к реално с второ ниво на оборудване и от 85 к., 4х4/.
    Шкодата не ми хареса,Сеата още не съм го гледал.
    Не бих се замислял,ако не се прояви проблем в скоростната кутия на сегашната ми кола - Хюндай /на 220 000 км./ и предстоящата замяна с нова /втора употреба/,но няма гаранция,че няма да се появи нов проблем.
    Цените на нови коли са неприлични,но тези на втората ръка - още повече при съпоставка на пробег/години/километри.
    Иначе VW дават по-кратък период на доставка,при Мазда е повече,Шкода - 3-4 месеца.
    Давайте мнение за пълното задвижване на Тойота и алтернативи?




  • #2
    Дали е 4х2 или 4х4 за мен е все тая, ако имат налична и съм на зор за кола бих взел 4х2 без да му мисля. Един ден ще я продадеш по-трудно от 4х4, по всяка вероятност на по-ниска цена, но дали е от значение за теб зависи от това дали имаш планове да задържиш колата 5 или 15 години. Дали ще я продадеш след 15 години с 1000лв или след 10 години с 2000лв по-евтино от еквивалентна 4х4 няма кой знае какво значение.

    Коментар


    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Принципно и аз така разсъждавам,един ден...е много далеч.Смущава ме икономическата логика на пазара в момента,но всъщност възможностите за достоверни прогнози са все по-ограничени.

  • #3
    Ако трябваше да избирам, дори и да са на еднакви цени, бих взел 4х2.Ще се справи с всичко, с което и другата, почти, и по-нисък разход, по-лека, по-лесно обслужваема...От старите модели, за които човек няма опция за избор, отчитам като голяма грешка на производителите

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      За тези които правят леки коли 4х4 какво да кажем: Объркали сте се нещо!
      Точно обратното да направиш тежко и високо купе да се лашкак по завоите и накрая да те вадят от 10см сняг като си под наклон - е това за какво ти е? - и ако мислиш, че го пиша случайно, ей така на изуст - не, не е случайно изживял съм го, само че аз съм бил този, който е дърпал и помагал на другите!

    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Е, на еднакви цени и наличност...Българинът, както се казваше в един анекдот "обича да има".Иначе,което го няма не се чупи наистина,но и с принудително включване и SUV-гуми се лашках в ...трева.

  • #4
    Невиждам никакъв смисъл в инвестиране в безинов или дизелов автомобил. След 10 години нито ще можеш да го караш нито ще можеш да се отървеш!
    Също така бюджета какъв е?
    Аз лично, наскоро имах подобна дилема, бих препоръчал новото Х1. Изключвайки не добрия външен дизайн, технически е години преди всички останали.
    [SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Не разбрах! Имал си такава дилема и си взел/поръчал такава Х1-ца. Ако не, каква тогава?
      Има едно нещо което не ме устройва в електричките и не виждам как би могло да се преодолее на този етап: това е ограничения пробег!
      Ако има бюджет бих препоръчал X5 plug-in hybrid, близо 500к.с. освен, че в града няма да харчи нищо на пътя ще е самолет.

    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Електрически автомобил на този етап - не.Когато решат проблема със зарядните станции,цената на бързото зареждане и пробега може да мисля,макар че тогава може и да измислят друг тип двигател.Х1 със съответен двигател е над 100 к и е тясно.

    • Dilyan Zagorchev
      Dilyan Zagorchev коментира
      Редактиране на коментар
      Кой/къде твърди, че няма да могат да се карат ДВГ след 10г ?

  • #5
    Аз пък се чудя, кой си купува РАВ4 на предно и проверям дали не съм влезнал в друг форум, но уви, същият е.

    Коментар


    • r34c7
      r34c7 коментира
      Редактиране на коментар
      Няма много за чудене, РАВ-чето си е вдигнато Камри и е направено да си возиш децата, да ходиш на работа или до магазина по пътищата. В случай, че има нужда джипа да върши работа и извън пътищата трябва да се гледа в други модели от гамата...

    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      И аз се чудя,за това питам .
      Но това 4х4 не е онова,което дефинира форумната предназначеност мисля.

  • #6
    Първоначално публикуван от tikettiket Преглед на мнение
    Здравейте!
    Замислям се за покупка на нов Рав4 и се получава интересна ситуация между наличности /почти няма/,задвижвания и цени.
    Въпросът е има ли реални преимущества AWD - задвижването в реалното ежедневие пред FWD-варианта и дали си струва разликата от 5к между тях в комбинация с чакането за доставка?
    При разговори с дилъри ми оферираха три месеца за FWD-задвижване,което не знам дали е реалистично и година за AWD-то,респективно опция за коли,кито влизат в следващите два-три месеца за производство с пълно задвижване.
    Как стои въпроса с препродажбата после - както каза един от дилърите "...то зима вече няма,с хубави гуми вървиш,ама тук се търси 4х4...",и ако е в комбинация с по-особен цвят?!?
    Не ми се чака много,а варианта с доставка на кола с пробег отвън от дилър не е особено изгодна към момента.
    Северноамериканския внос ме притеснява - дали колата не е тотализирана или удавена?
    Прегледах Тигуан,Шкода Кодиак,СХ5 на Мазда,остана Тарако на Сеат и съм в дилема.
    Базовите варианти на Тигуан и Шкода ги няма,следващите нива са около 70-75 к като има и отстъпка при наличности,но са на 150 к.с. TSI и TDI на предно с автомат и тук не знам кой мотор става,но пък тойотата е на 218/222 к.с. автомат,предно/задно - т.е. всичко е включено в цената.
    Маздата е тясна отзад,но има 2.0 с 4х4,какъвто мотор Тойота не предлага вече /75к на предно,80 к реално с второ ниво на оборудване и от 85 к., 4х4/.
    Шкодата не ми хареса,Сеата още не съм го гледал.
    Не бих се замислял,ако не се прояви проблем в скоростната кутия на сегашната ми кола - Хюндай /на 220 000 км./ и предстоящата замяна с нова /втора употреба/,но няма гаранция,че няма да се появи нов проблем.
    Цените на нови коли са неприлични,но тези на втората ръка - още повече при съпоставка на пробег/години/километри.
    Иначе VW дават по-кратък период на доставка,при Мазда е повече,Шкода - 3-4 месеца.
    Давайте мнение за пълното задвижване на Тойота и алтернативи?


    Здравей,
    Преди 3 месеца получихме най-накрая чисто нова RAV4-ка хибрид - 4х4. Чакахме 11 месеца при първоначална нагласа 6.
    Колата е без аналог по отношение на гаранция - 10 години или 200к км. Ценово ако я сравниш с Тигуан, за това което предлага също преимуществото е за Тйотата.
    Лелея ми има същата, но бензин 4х4, аз лично но не съм я карал, но и тя е много доволна. Нейната дойде за 3-4 месеца след поръчката. Преди това имаше CR-V дизелово (2013-2014г). Нашата е фейслифт.

    Споредмен е абсолютно безмислено да взимаш SUV без да 4х4, освен ако не е някакъв в ниския клас да е леко повдигната обикновенна колица.

    Спортиджа е добър вариант (братя на жена ми взеха такъв GT Line) и ценово е по-изгоден от RAV4-ката, но нито багажника е толкова голям, нито вътре. Освен това на мен лично хич не ми допада на външен вид, таблото е някакъв продълговат таблет. Изцяло дигиталното табло на RAV-a е в пъти по красиво, в съчетание с фейслифтовата навигация направо е красота.
    Ако имаш бюджет за Соренто, особено ако е по-добре оборудвано бих казал, че е по-добро от RAV-a, като има някои особености там. До колкото съм запознат и там чакането ще е голямо.

    Абсолютно съм съгласен, че цените на автомобилите втора ръка са нереални. Не може върнат RAV на ххх км и на 2-3 години да го продават на цена близка до покупната, само защото трябва да се чака няколко месеца и защото дилърите актуализират ценовите си листи постоянно, само в посока нагоре.

    От ВАГ групата според мен Туарега е много добър, както и Q7-цата на Ауди, но чисто ценово нещета са х2. Имал съм няколко автомобила на марката (VW и Шкода) и още имам и смятам, че претърпяха огромна репутационна щета, заради дизелгейт и според мен още избиват парите от платените милярди. Поддръжката стана супер скъпа. За парите си Кариока е малък. Само Кодиак-а става за нещо, но не знам с какви мотори се предлагат. 2.0tdi 150к.с е добър, но с това адблу и при положение, че бензина е по-евтин от дизела, можеш да се сетиш, че RAV4 хибрид е по-икономичен. Виж ако караш много по магистрала и държиш висока скорот - от 160км/ч нагоре, то тогава дизела е за предпочитане.

    Само ще споделя, че от 0 до 195км/ч (колкото и е максималната скорост) колата ускорява изключително бързо, равномерно и без да усещаш замисляне или някаво забавяне. Като недостатък мога да кажа, че CVT-то кара колата да е в много високи обороти и съответно шума (който е приятен иначе) не ми допада при, тъкато малко да я понастъпиш и стрелката на power е на макс. Това изобщо не значи, че друг тип автоматици нямат други недостатъци. DSG-то между другото е много хубава скоростна кутия и здрава - имал съм Пасати B6 с DSG и колата беше фантастична. Новите са още по-добри, особенно в комбинацията с по-силен мотор -бързо сменя и т.н. Градски легенди можеш да чуеш за всяка марка и всеки модел, не че няма и големи недоразумения.

    Дали си заслужава чакането на RAV4-ката зависи изцяло от това дали имаш възможност да чакаш. Колата е много хубава, държи много висока цена на вторичния пазар и притежава една от най-добрите хибридни системи. Личното ми мнение, че японските автомобили са изключително здрави и надеждни и това е залегнало в философията им въобще на цялото производство. Иначе камерите им може да са по-малко на брой и с по-малко мегапиксели.

    Успех!

    Коментар


    • mishomishev
      mishomishev коментира
      Редактиране на коментар
      ivied
      Не бе човек - 306 коня беше, поне толкоз го дават по книжка - (към 200 от двигателя и 100 и нещо от двата електромотора с батерия 18кwh)
      И на приказки беше Аа уу голяма работа - качвам се - абе средна работа...
      Ускорява ама бавно - не е така чуствителна.Трябва и инерция да набере...Иначе на приказки го докарват(и реклама).
      В същото време виждал ли си я на живо? Има модерно (спорно) пенсионерско излъчване. Според мен.Тази с двата цвята е доста по добре.
      Качвам се на кола за над 100 000 и гледам един таблет грозно стърчащ отпред. Седи баш като подарен.Много е дразнещо.
      Хубу де - толкоз ли не могат да го вградят в таблото? Да изглежда като част от колата?
      И тия ръбати форми? Абе... виж го на живо не на снимки...

      П.П
      Я после виж на живо (и най вече пробвай) Купра Форментор 310 коня - уж същите коне уж по евтина а я виж как ускорява! Я виж и натокания външен вид! Седни вътре и виж стила (макар че и те сложили подарен таблет мамка им).
      Дай малко по жизнерадостно - като мине пенсионера РАВ4 по улицата ще се обърнеш ли? А за Форментора се обръщат и разглеждат.. Че и по евтин на всичкото отгоре..и като обслужване и поддръжка - а това си е важно

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Това което е 306кс е plug-in hybrid и му дават ускорение от 6сек до 100км/ч, на обикновенния хибрид, като на мойта ускорението е 8.3сек.
      Ако го сравняваш с M5 Competition или със някоя бърза Тесла - да бавна е.
      Който иска да си взима Купра, не изглежда лоша колица, не е някоя Таврия или нещо подобно.
      Всичко останало са приказки от 1001 нощ. Аз давам инфо от първа ръка!

    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Държи цена.Гледах и Рено Аустрал,но там предшественика е доста по-изгоден на вторичен пазар.

  • #7
    Първоначално публикуван от tikettiket Преглед на мнение
    Здравейте!
    Замислям се за покупка на нов Рав4 и се получава интересна ситуация...

    За Хибрид ли е питанката?

    Че така поставена с миш-маша от "Тигуан,Шкода Кодиак,СХ5 на Мазда,остана Тарако на Сеат и съм в дилема"...?

    Последно редактирано от ivied; 05-06-23, 21:22.

    Коментар


    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Наличността е само хибрид,2.0 чист бензин не се предлага заради емисиите.То и маздата има батерия вече,ама само за бордовата електроника.
      Преди година 56к бяха много за 2.0 ръчка,сега...
      След една година ще видим...

  • #8
    Първоначално публикуван от ​​​​​​
    [URL="https://offroad-bulgaria.com/member/76385-noname12"
    noname12[/URL] коментира
    Днес, 18:09
    Не разбрах! Имал си такава дилема и си взел/поръчал такава Х1-ца. Ако не, каква тогава?
    Има едно нещо което не ме устройва в електричките и не виждам как би могло да се преодолее на този етап: това е ограничения пробег!
    Ако има бюджет бих препоръчал X5 plug-in hybrid, близо 500к.с. освен, че в града няма да харчи нищо на пътя ще е самолет.
    Края на миналата година търсих автомобил. Изикванията бяха да е леко повдигнат и да има някакъв вид 4х4 като бюджета бе не повече от 55 - 60к евро.
    Гледах Алфа, БМВ, Мерц, Сеат, Шкода, ФВ и Тойота. От тях най-много се отличаваше Х1, с иновативен вътрешен дизайн и много добро качество на вложените материали.
    В крайна сметка бях конвигурирал едно iX1 и в деня на заплащето реших, че немога да разделя с такава сума за автомобил които ще ме кара от т.А до т.Б. без да дава някаква допълнителна стойност и удоволствие. Разбираемо увеличих бюджета и взех автомобил нямащ нищо общо с коментираните до тук.
    Относно електричките, средно пробега вече е около 250 - 300 километра реално. Какво ограничено има в това?

    [SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Колата основно я ползвам, за да пътувам по работа. На почивак мога да ходя и с автобус, влак или самолет.
      Днес като минеш 500-600, а някой път и до 1000км, а и междувременно вършиш някаква работа не знам колко пъти ще спираш да зареждаш батерията.
      Нищо приотив електричките, просто още са непрактични, излиза ти по-скъпо и са по-неекологични. Това за сега, нататък ще видим!

    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Времето за зареждане.А вече и цената.Конвенционалните двигател излизат във Франция и Италия по-изгодни за каране /ако се изчислява на бърз ток/.

  • #9
    Аз лично не бих си взел СУВ без 4х4. Просто не виждам смисъл ако няма пълен привод (без значение дали ще е кекав или не).
    Освен това по наблюдения на пазара в момента, примерно стари Рав 4 или Хонда Црв само на предно, много трудно се продават и цената е едно 30-40 % надолу спрямо моделите 4х4.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • tikettiket
      tikettiket коментира
      Редактиране на коментар
      Нямам наблюдения за БГ,но ако е така е се замислям.Макар,че колата ми в момента струва 30 % по-евтино от цената и преди 12 години.

  • #10
    Според мен си оправи сегашната кола, ще излезе много по-евтино, а останалите пари си ги инвестирай в нещо по-смислено. После, след няколко години ще има повече яснота накъде отиват нещата с хибриди, електрички и подобни, а ще има и по-добри от сегашните модели(щото се развиват доста бързо).
    А за 4х4 и 4х2... Аз лично, голяма и относително мощна кола, не бих си я взел без 4х4. И това не е заради проходимост през зимата, а въобще заради пътно поведение. И не, не съм състезател, но просто в много ситуации е добре за момент да може да се използва пълноценно пълната мощност за задвижване на колата(т.е. да може тя да бъде предадена към пътя). А не при всеки лек дъждец, да почват да се включват разни асистенти против буксуване, при всяко малко по интензивно ускоряване от място.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • didooo
      didooo коментира
      Редактиране на коментар
      4x4 моделите на приличните коли недозавиват ,в сравнение със същата кола ,само със задно . Като говорим за пътно поведение - повече се ебава . Отпада сякакъв кеф от завоя . Отделно :не виждах снежинка по пътя от дълги години .
      п.п. Заяждам се ,само теоритично ,писанията ми са неприложими към РАВ . Аз не бих чакал кола година и повече , та туй би разсеяло съмненията ми със ,или без...

  • #11
    Отиди да тестваш Алфа Ромео Стелвио. Има дизел, бензин, 4х2, 4х4, самолет с V6 битурбо, каквото ти душа сака
    "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
    Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

    Коментар


    • #12
      " tikettiket коментира
      Наличността е само хибрид,2.0 чист бензин не се предлага заради емисиите."

      Насочете съм към 2.5 - несравнимо по-добър двигател за RAV 4. И е ясно отдавна за Тойота, че става дума за хибриди,
      От години карам такъв, преди и служебно, сега и частно. Просто няма друг такъв мотор и такъв SUV.!
      Не може въобще да се сравни с изброените в коментарите, вкл. и Алфа Салвия-та
      Абсолютно надежден автомобил - никакви, ама АБСОЛЮТНО никави проблеми от години вече...
      И за 200 коня, гори под 7.0 на 100 км. Не си измислям! (да, с бензина в Германия!)

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X