Обява

Свий
Няма добавени обяви.

избор на малък и евтин автомобил с "някакво" 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • избор на малък и евтин автомобил с "някакво" 4x4

    Избирам автомобил за нов шофьор, ще се ползва редовно както за магистрала така и за полева работа по леки черни пътища. Тоест за съвсем лек офроуд с който всяка кола би се справила при сухо време, но искам да има някаква all wheel drive система колкото да не буксува на всяка мокра трева. Също така да има сравнително здраво окачване и да е къс за да маневрира в тесни пространства. Бюджет до около 4500 лв.

    Колите които се вписват в изискванията са в общи линии:
    - Subaru Justy
    - Daihatsu Sirion
    - Suzuki Wagon R
    - Suzuki Ignis
    - Fiat Panda
    - Голф синхро

    Моля за съвет кой от въпросните автомобили бихте предпочели и защо? Кой е с най-здраво окачване/двигател и кой вариант на двигателя. И каква е уловката с тези Daihatsu че ги има 7-8 години по-нови за същите пари?

  • #2
    Почвам да отговарям отзад напред. Няма как Daihatsu да държи цена като другите. Най- малкото като кажа на някой, че карам Daihatsu и се облещва, мислейки, че му казвам марка японски климатик… Не е като голф, разбираш ли
    Някои части ги намирам маалко по- трудно, други са мааалко по- скъпички, но не е нещо фрапантно. Цените на пазара са такива, защото няма такова търсене на марката като цяло.
    Suzuki Ingnis е здрава и безпроблемна по наблюдения. Може би ако бях на теб точно това щях да търся. Иначе и всичките не са от най- комфортните за много пътувания. С Fiat Panda иначе имах познат - нямаше проблеми.
    Важното е на тия години кола да е що годе запазена и в прилично състояние, пък после каквото стане. Може би трябва да ограничиш до 2-3 модела и да идеш да поогледаш по къщите- което е запазено- взимай.

    Коментар


    • #3
      мерси за отговора,
      хм току що установих че всъщност третото поколение Subaru Justy е на практика Suzuki Ignis а пък четвъртото му поколение е Daihatsu Sirion ... леле тея японци как са се омешали ... може би в тази насока мисля да започна да оглеждам

      Коментар


      • #4
        Щом си включил Голф синхро, значи може да погледнеш и Сузуку SX4, то и Фиат седичи.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Да, ама там бягаме над бюджета.

        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          Фиата е 4х2

          По темата : цените отидоха в небесата , взимай което намериш най -неизгнило и запазено за тези пари, всяко ще свърши работа.

        • Dilyan Zagorchev
          Dilyan Zagorchev коментира
          Редактиране на коментар
          Фиата има и версия 4х4

      • #5

        IvanIvanovi коментира
        Днес, 05:07
        Фиата е 4х2
        По темата : цените отидоха в небесата , взимай което намериш най -неизгнило и запазено за тези пари, всяко ще свърши работа.
        Трябва ли да приема, че тези (аутодата) лъжат? Не се заяждам, наистина за първи път чувам, че фиата е 4х2.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Без име.jpg Прегледи:0 Размер:101.3 КБ ID:6922631

        П.П. Виждам, че Сашо надзърта в темата . Той може да каже нещо за Ситроен АХ 4х4.
        Последно редактирано от коко келеша; 06-05-23, 09:25.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Ами, след година и нещо, за колицата мога да кажа само суперлативи. Безпроблемна, икономична, лесна за обслужване и елементарна като механика.
          Кофтито е, че са редки тук в България. До '97 се правят иначе.
          Повече душица имат от старите Панди и са доволно пъргави.
          Части има и са на нормални цени. Това което не се намира като части е свързано с двойното.
          А именно: Заден диф, задни полуоси, тръбата с приводния ва, скоростната кутия с раздатка и някой джаджи по привода.
          Останалото всичко става от обикновен АХ, както и доста неща от Саксо, Пежо 106.
          Като проходимост, досега нямам никакви забележки, Дори двойното го ползвам изключително рядко, колкото да раздвижа механизмите.
          Първа скорост е доста по-бавна от на обикновените.
          Лекичка е . Около 800 кила. Приличен разход като за 1.4, предвид че няма хъбове и върти и карантията назад до скоростите/ раздатката.

          Заглеждах се в темата само като евентуални бъдещи алтернативи.
          Като цена, на колегата няма да му хареса.

          Доста неща съм описал в темата ми,

        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          Дизелите са предимно 4х2 , не съм ръчкал из нета , един колега има такова Сузуки и от него го знам, ако съм подвел някого, сори

        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Но и аз по природа съм фен на по-старите автомобили. По-истински, по-здрави, по-откровени, без излишни електронни анджаклами. Прости като устройство и елементарни за обслужване и човъркане.

      • #6
        Сирион-двигатели като за прахосмукачка ,горят масло масово. Игнисиподобни-калпави скорости ,провери цената втора ръка (умопомрачителна) .За сметка на това гният ,вият ,спичат виско муфите и комфорта е като в голф количка. Остава голфа. Защо не включиш пасат б5 и 5,5 ,както и ауди а4. Най-истинското 4х4 от изброените.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Виж коментара ми по долу!
          Последно редактирано от noname12; 09-05-23, 10:12. Причина: Грешка!

      • #7
        като цяло бих искал да не е 5-метрово комби ноо да, като гледам има доста симпатични А3-ки и май са доста добър вариант
        как са им автоматиците на тея?
        Последно редактирано от Arntor; 06-05-23, 10:27.

        Коментар


        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Поколението на VW Golf IV и всички негови събратя - Пасат; Ауди А3; А4; А6; Шкода Октавия 1 и др. са с много ниско разположен алуминиев картер.
          За мен лично това е неудачен варинат за автомобил 4х4, предвид качеството на уличната и пътна мрежа, а за леки черни пътища пък съвсем!

        • kalin09
          kalin09 коментира
          Редактиране на коментар
          Щом слагаш пасат и голф под общ знаменател ,то дискусията е на ниво ,на което аз не съм компетентен...

        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Тоз остроумен коментар по мой адрес ли е?

      • #8
        Субару Форестър?
        Yamaha Yz450F
        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
        Всичко с ''рошави''гуми!

        Коментар


        • Dilyan Zagorchev
          Dilyan Zagorchev коментира
          Редактиране на коментар
          За толкова пари да не се окаже, че само боята го крепи да не се разпадне.

        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          По-скоро някоя импреза може да се окаже и с ламарина под боята ))

        • genadi.tsvetkov
          genadi.tsvetkov коментира
          Редактиране на коментар
          Има италианки.

      • #9
        мерси за отговорите
        можете ли да ми кажете дали всички варианти на голф 4 са с халдекс?
        за момента съм се ориентирал към такъв с дизеловия двигател дето не е помпа-дюза (90 коня)
        относно алуминиевия картер - не е изключено да помисля за някаква подкартерна защита и/или лифт ... тука приемам съвети
        може би нещо такова http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php...97516&start=30
        Последно редактирано от Arntor; 12-05-23, 13:11.

        Коментар


        • Shider
          Shider коментира
          Редактиране на коментар
          Всички Г4 и производните му са с Халдекс. Така са ВАГ-ините с напречен двигател. Моделите с надлъжен са с истински диф, при това Торсен.
          Нещо против Халдекса ли имаш?

      • #10
        Първоначално публикуван от Arntor Преглед на мнение
        мерси за отговорите
        можете ли да ми кажете дали всички варианти на голф 4 са с халдекс?
        за момента съм се ориентирал към такъв с дизеловия двигател дето не е помпа-дюза (90 коня)
        относно алуминиевия картер - не е изключено да помисля за някаква подкартерна защита и/или лифт ... тука приемам съвети
        може би нещо такова http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php...97516&start=30
        Точно този вариант е най-добрия(и шкода октавия със същият мотор) .Значи задният мост не изисква реглаж като следващите модели, ако не ти се кара на 4х4, дърпаш буксата на халдекса и си на предно( съответно за магистрално е по-икономична и по-динамична , защото мотора е леко слабичък за това купе) . Турбото е с гейт и не се задръства в режим на градско , отделно ако ти идва слабичко, 4 дюзи от 110-ка тди и лек ремап и вече летиш. Реално тази кола ако не е изгнила е доста безпроблемна. Само гледаш дали не са корави маркучите на охладителната система при покупката.
        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
        Ford Fiesta 1.4 Tdci

        Коментар


        • noname12
          noname12 коментира
          Редактиране на коментар
          Имам Октавия 1, купувана нова в края на далечната 2004г. Изключително здрава и евтина за поддръжка. Само не е 4х4. Много сме я пазили - няма нито един пребоядисван детайл, обаче два пъти сме чупили картер.
          Не вярвам, че може да се сложи някаква сносна защита - то е очевидно само като я погледнеш отдолу без пластмасовата кора!

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X