Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сравнение между Jeep Grand Cherokee WK и Land Rover Discovery LR3

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сравнение между Jeep Grand Cherokee WK и Land Rover Discovery LR3

    Здравейте,
    Дали ще може в тази тема да направим сравнение между Jeep Grand Cherokee WK (2005-2010) и Land Rover Discovery LR3 (2004-2009)? Дизеловите, съответно 3.0 CRD и 2.7 TDV6 и разбира се автоматик (доколкото знам Диското има и с ръчни скорости). За предпочитане по-високото оборудване Overland и HSE (има разлика в дифовете мисля). Интересува ме най-вече обслужването и поддръжката.
    Доколкото съм чувал/чел:
    - и на двете частите не са от най-лесните за намиране.
    - Диското е по-чупливо, но пък не Черокито частите идват от по-далече.
    Доколко това е истина и доколко са митове и легенди? Наистина ли Диското е постоянно "по корем"?
    Изчетох цялата тема на Спарки. Поздравления за нея! Но неговото е 5.7 Hemi т.е. двигател и скоростите са различни, което си е почти 1/2 от колата.
    Моля за мнения и преки впечатления.
    Поздрави

  • #2
    На WK дизела (Мерцедес) си е европейски модел и има всякакви части за него в Европа. От САЩ частите пък идват за около седмица, та пак не ми се струва много.
    Аз понеже се чудех дали да взема Jeep или Disco, четох доста и за двата и избрах Jeep основно заради двигателя (Търсех 5.7 HEMI, ама не намерих читаво). Не, че не се чупи, но може да се ремонтира. Имам познат с Диско и Пежо 605 със същият мотор и от него знам, че този мотор няма кой да го ремонтира адекватно, след ремонт не изкарва и 30 хил. километра.
    Иначе на мен Диското ми харесва повече, като цялостна концепция. Определено Диското може да носи много повече на хард offroad, докато WK си е Mall Cruiser. Не знам за Диското, но Jeep WK си има пътно поведение на лека кола и спокойно се кара със 140+ км/ч. (аз съм го тествал до 190 )
    До сега съм ремонтирал:
    - трубина
    - колектори
    - стартер
    - кормилна рейка
    - предни долни носачи
    - задно каре на предният кардан
    Сега се появи и стандартният проблем с масленият охладител и предстои и там да се вложи едно количество пари.
    Честно казано, а Land Rover бяха останали с BMW моторите и бяха монтирали един М57, това щеше да е по-добрият избор и вероятно щеше да е много по-популярен.

    Коментар


    • #3
      2.7 мотора на Диското го няма в Пежо 605 има го в 607,407 и е разработка на Форд.Има проблем с мазането на лагерите на КВ и оттам доста често къса коляновия вал,калпав мотор всячески да се избягва,като всеки Форд.
      Според мен за Диското е по добре с 3.0 мотора,мисля,че е на БМВ.

      Коментар


      • Nachev
        Nachev коментира
        Редактиране на коментар
        Объркал съм цифрите, точно 607 е.

      • Mitkoztd
        Mitkoztd коментира
        Редактиране на коментар
        Точно щях да напиша да не е 2.7 заради проблема с коляновия вал, но си ме изпреварил..

    • #4
      Първоначално публикуван от Nachev Преглед на мнение
      На WK дизела (Мерцедес) си е европейски модел и има всякакви части за него в Европа. От САЩ частите пък идват за около седмица, та пак не ми се струва много.
      Аз понеже се чудех дали да взема Jeep или Disco, четох доста и за двата и избрах Jeep основно заради двигателя (Търсех 5.7 HEMI, ама не намерих читаво). Не, че не се чупи, но може да се ремонтира. Имам познат с Диско и Пежо 605 със същият мотор и от него знам, че този мотор няма кой да го ремонтира адекватно, след ремонт не изкарва и 30 хил. километра.
      Иначе на мен Диското ми харесва повече, като цялостна концепция. Определено Диското може да носи много повече на хард offroad, докато WK си е Mall Cruiser. Не знам за Диското, но Jeep WK си има пътно поведение на лека кола и спокойно се кара със 140+ км/ч. (аз съм го тествал до 190 )
      До сега съм ремонтирал:
      - трубина
      - колектори
      - стартер
      - кормилна рейка
      - предни долни носачи
      - задно каре на предният кардан
      Сега се появи и стандартният проблем с масленият охладител и предстои и там да се вложи едно количество пари.
      Честно казано, а Land Rover бяха останали с BMW моторите и бяха монтирали един М57, това щеше да е по-добрият избор и вероятно щеше да е много по-популярен.
      От САЩ частите идват за 3 работни дни. Поръчваш в понеделник и са тук в четвъртък. С DHL това. Те ги и освобождават. Идвали са и за 2 дни. Това за тия, които ги няма в Европа. Модела си се е продавал и в Европа и например едрогабаритни части си има доволно.

      WK, с бавните си и трите си блокажа, категорично не е никакъв Mall cruiser. Всъщност мнението ми е точно обратното, особено по отношение на задното окачване. За хард в стандартния си вид и двете не стават.

      Диското е по-сравнимо с WK2 според мен, но само като окачване, щото като глезотии и комфорт нямат никакво сравнение.

      За пътното поведение съм напълно съгласен. Кара се изключително лесно и се усеща като кола. Заради парктроника и задната камера го завирам на по-тесни места и от късото терано, нищо че е 40см по-дълго.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Даниел Цветков Преглед на мнение
        2.7 мотора на Диското го няма в Пежо 605 има го в 607,407 и е разработка на Форд.Има проблем с мазането на лагерите на КВ и оттам доста често къса коляновия вал,калпав мотор всячески да се избягва,като всеки Форд.
        Според мен за Диското е по добре с 3.0 мотора,мисля,че е на БМВ.
        Абсолютно вярно. Като се скъса коляновия вал, усуква и тунела на блока. Колянов вал не се намира, блок също, а и цели двигатели втора употреба са като бялата лястовица. Този мотор се слага и на Ягуар. Интересното е, че при леките коли на които се монтира, проблема с късането на вала е по- рядък отколкото при Дискавърито. Явно тежестта и натоварването си казват думата.
        Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
        SSang Yong Kyron 2.0xdi
        Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

        Коментар


        • Даниел Цветков
          Даниел Цветков коментира
          Редактиране на коментар
          На познат 607та беше слънце,човека има пари и си я глезеше,но скъса вала и така и не можа да намери мотор.
          Продаде я без пари на човек който я взе заради скоростите,а другото за части отиде.Та наистина ги няма моторите.

      • #6
        Късането на КВ и "моменталната смърт" на мотора 2.7 tdv6 е "детската болест" на LR и RR. Проблемът е неподходящата маслената помпа при ранните модели 2005-2006. След това производителят сменя безплатно с нов модел МП и при редовна смяна на ремъците на 107 000 мили (към 168к км) не съм чул за този проблем.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • rusev
          rusev коментира
          Редактиране на коментар
          RR няма с 2,7!

        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          RR Sport TdV6, 2.7 (2005-2009).

      • #7
        Привет,
        А ориентировъчни цени за първоначалното обслужване можете ли да ми споделите? Масла (двигател, скорости, раздатки и дифове), ремъци/вериги, ролки, филтри и ако се сетите да добавите нещо.

        Коментар


        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          За ЛР питай тук service4x4.org/ за актуално инфо.

      • #8
        Ня първо четене бих казал че са еднакви като цена.

        В WK-то (като изключим непознаването ми на дизела), единствения "екзотичен" флуид е тоя на раздатката, но го има(ше, когато купувах) дори наличен да си го вземеш от магазина. Маслата като количество са сравними с 5.7, тъй че очаквай нещо като 100лв за раздатка, по 100лв преден и заден диф, 150лв двигател и вероятно нещо като 300лв за скорости. Филтър 20-ина лева двигател, за скорости предполагам нещо като 50.

        За работа - както намериш, но смяна двигател, преден диф и раздатка е стандартна процедура с просто отвиване и завиване на тапи/пробки. На задния диф се отваря целия капак, а на скоростите, за да има смисъл от цялата работа и да се смени и филтъра, се сваля картер. Не че е чак великата фгилософия, но е времеемко - слага се силикон, и на дифа и на картера, който трябва да поизсъхне (час) преди да се сипва маслото.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #9
          Какъв размер са (фабрично) гумите на Overland-a: 245/65 R17 или 245/60 R18?

          Коментар


          • #10
            Мисля,че Овърланда е заводски на 18"

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от Даниел Цветков Преглед на мнение
              Мисля,че Овърланда е заводски на 18"
              Не винаги. Гумите и джантите, както и дали резервната да е алуминиева или не, се листват като отделна опция.

              Моето например е Limited, ама до сега не съм открил да му липсва нещо спрямо Overland. В началото доста се ровичках.

              И да, оригинално е 245/65/17, когато е със 17-ки. Побира 265/65/17 и иска още. Вероятно ще побере 265/70/17 дори като резервна гума. То резервната е критичната.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • atanas_93
                atanas_93 коментира
                Редактиране на коментар
                Моето беше края на 2008 Лимитед и се прибираха огледалата.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Да, някъде там се губят. И двете ми огледала в момента са от SRT8, и двете ги купих за по 50 долара, Чисто нови, оригинални, с подгряване, затъмняване и памет. Та покрай това пазаруване доста се ровичках. Отделно, в европейските модификации май прибирането се среща по-често.
                Последно редактирано от sparkybg; 15-02-23, 11:15.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Export models of the Grand Cherokee have for many years featured power-folding mirrors that move inward with the touch of a button. Starting with the 2006 Overland models Jeep introduced this feature in North America for the first time. This featured carried over into the 2007 Overland models but was discontinued mid-model year, around January 2007.
                От тук:
                https://jeepspecs.com/wk-generation/...lding-mirrors/

                В европейските модели си го има плътно до 2010. Сега му намерих и номера. Обаче цените са перверзни, доколкото изобшо може да се намери. Сменя се и ключа на шофьорската врата, ама той е евтин.

            • #12


              Малко по-голяма, пак 18ка сложих под багажника където стои резервната...

              Има 1" фланци и на четирите хъба.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2022-10-14 12.53.18c.jpg Прегледи:0 Размер:372.5 КБ ID:6912254

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2022-10-14 13.17.20c.jpg Прегледи:0 Размер:395.8 КБ ID:6912253
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • градско чедо
                градско чедо коментира
                Редактиране на коментар
                Аз ли нещо бъркам или?!? Ако това е предна дясна гума то тя е сложена наобратно! Гумата има посока на въртене и в момента посоката не е правилната.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Може би снимката е направена когато сложих просто една гума за да тествам дали опира, в момента всички гуми са си с правилна посока на автомобила.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X