Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилеми и лутане - Ford Expedition 5.4? Газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дилеми и лутане - Ford Expedition 5.4? Газ?

    Здравейте!

    От доста време търся приличен джип с малко по-специфични изисквания:
    Бензин с възмжност за теглене на над 3,5 тона на теглич.
    Достатъчно комфорт при ползване за извънградски пътувания ...

    Спрях се на Форд Експедишън 5.4

    Има ли колеги тук с такъв екземпляр да дадат повече инфо?

    По-важният въпрос при газифициране - къде бихте ме насочили? Наясно съм, че за V8ка няма да е "евтин" инжекциона, но ми се иска да е поставен "грамотно" и да има възможност за поне 80 литра активен капацитет на бутилката, което ме отвежда към 100 литра бутилка.

    Благодаря ви предварително!

    Поздрави

  • #2
    Интересен избор. Би ли казал откъде смяташ да се сдобиеш с този модел? В мобилето намирам 3 обяви общо. Ще ми е интересно да науча повече за този модел.. Успех!

    Коментар


    • #3
      Няколко са факторите, които наклониха везните натам:
      Бюджет, Екстри, Максимални киломграми закачени на теглич ( 4000) и т.н.

      + че излезе интересен екземпляр и в крайна сметка-реших да е тази " джипка".

      Конкретно експлоатацията на автомобила няма да включва НИКАКЪВ offroad, само и единствено асфалтово каране.
      Тук там някоя каравана от някой двор да изкараме или да позиционираме, но далеч от сериозността
      Съответно не ми е нужно и 4х4, в случая - само задно предаване.

      Към сегашния момент дилемата е с газта - къде и какво да монтирам.
      Ценово съм подготвен за стойности над 3к. все пак мотора е 8 цилиндров, бутилката със сигурност ще е 100 литра общ капацитет с идеята да догоним поне 80 активни литра гориво.
      При разход около 20л/100км. спокойно каране да можем от София да стигнем до морето без да зареждаме по пътя
      В момента на бензин, магистрално каране стигнах разход около 14,6-14,8 сметнато при зареждане празен - пълен.

      Та отворен съм към мнения и инфо относно газови инжекциони на подобни големи мотори.
      Кой къде е слагал, колко е доволен и т.н.

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        Без притеснения препоръчвам да се свържете със сервиза на Landi Renzo на Ботевградско шосе. Също, 100 л бруто е разумния минимум за такава кола, ако има място за малко повече би било чудесно. Аз на Toyota 4.0 съм със 100 л бруто бутилка и е много на ръба да ми е комфортно (350-400 км ). Иначе от монтажа и системата никакви оплаквания от първия път. Безпроблемна работа от първата настройка, разход на газ 10 % над този на бензин + около 5 % бензин допълнително. По добри резултати физиката трдно позволява.

    • #4
      Не спомена бюджет и година на производство, При мен се търкаля една "Екскурзия" 7.3 дизел, оборотомера и е само до три хиляди, собственика твърди че гори 13-14 наВта на 100км но не е първа младост, от друга страна бензиновия "Тритон 5.4 V3" не съм сигурен как се държи ( американците тук-там го недолюбват) Към стария "Уиндзор 5.4V2" не съм чул да имат претенции ( ама съм "Крайслерист" сепак ) Пътьом имат и малкичко по-различен V4 , но е друга бира
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • sonda
        sonda коментира
        Редактиране на коментар
        Човека си е купил вече Експедишън, 4х2 е, търси информация относно газифицирането!

      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        Старост нерадост, 🙄туй че си го е купилна го разбрах 😔

    • #5
      И аз не разбрах, че е купил, не пише в темата. Гледам ги моделите 2003-2005 доста приличат визуално на Линкълн Навигатор има ли неща общо технически този камион с другия камион. Извинете за спама ама да се образоване.
      Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

      Коментар


      • m4r1qn
        m4r1qn коментира
        Редактиране на коментар
        Линкълн, Форд, се тая. Едно и също са.

    • #6
      Точно така, колеги
      Линкъклна и Форда са на една база и съвсем сходни.

      Джипката вече е моя собственост.

      Относно газта - важно ми е да може да се сервизира и в чужбина ако се случи недай си боже нещо, ще се пътува доста из Европа.
      Ланди за момента го оставям като резервен план.

      Връщам инфо за BRC/Prins. Отказаха за 100 литра бутилка. Настойнчиво ме натискаха да сложа бутилка на мястото на резервната гума, но фактът че капац итета не може да достигне нужните ми 80 литра на разположение и че нивомера ще бъде насочен надолу ме отказват тотално.
      Колкото и да е "магистрална" експлоатацията, нещо да "слиза" толкова ниско с риск да се закачи при паркиране или да се задере бутилката - по-скоро ме отказват, + идеята да ми се "разходжда" резервната гума в багажника не ме устройва.

      Насочил съм се и към Romano, тъй като имат сервизи и из европа.
      Офертно цените са с около 15-18 % по-надолу от BRC. С Prins разликата е дори по-сериозна.
      Предложиха доста удобно позициониране на 100 литра бутилкаи зареждащата точка може да се изкара при бензинаовата.

      Ще допълня инфото, в момента в който има развитие по темата.



      Коментар


      • didooo
        didooo коментира
        Редактиране на коментар
        Noname ,знаеш ли някое возило , дето бензиновия му резервоар , да не е под него ? Изключително опасно място за резервоар ?-не ,не мисля , даже съм по-спокоен ,когато е там , от колкото , когато е в купето ми .При теч ,хич не ща да е при мен . Вярно е , че на много от возилата ,резервоарите са с допълнителен щит -слагам щит и на газовата бутилка , вдигам я над нивото на резервоарите ,доста и над нивото на задния мост и се кръстя .

      • didooo
        didooo коментира
        Редактиране на коментар
        Icerunner , къде успя да събереш 100л бутилка ? Зад задните седалки ли ? Това на 120ката ли? Тя от кои е -резервната гума на задния капак , или под нея?

      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        79, пикап, двойна кабина. 100 л. На Ф360 влиза отзад в легена между арките плътно до милиметър.
        Последно редактирано от icerunner; 13-03-23, 10:36.

    • #7
      Малйии... Година продавахме с Керчев такова нещо, ама с "малкия" двигател четири и шест. Ебаси и камиона! Не знаех, че ги купуват и не ми се вярваше да го продадеме цял.
      п.п. Честито де! Що па да не става на газ?!
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #8
        Да споделя малко инфо по темата с Газов Инжекцион за Американска джипка:

        Както написах по-горе, бях се насочил към Romano и системата вече е монтирана.

        100 литровата бутилка е монтирана на мястото на "малката" най-задна седалка.
        В купето няма шумове или миризми.
        Към момента съм успял само два пъти да заредя пълна бутилка, понеже се случи повече да бръмча със служебния автомобил.
        Като разход засякох - 17/100 ( при измерен 14,5/100 на бензин) извънградско. След още около 500 км ще отида за донастройка на газта въпреки, че към момента ме устройва разхода, ако успеем да го изравним с този на бензин - екстра

        Монтажът също е направен страшно кадърно, говорих с техниците (момчетата дето монитраха) - помолих максимално да центирират бутилката с идеята да успея да я "покрия" с някакъв вид кутия и да си я тапицирам в бежаво "мокеткче" близко до цвета на интериорния мокет. Използвани са монтажните точки и болтове от махнатата малка седалка. При мотора няма безмислени маркучета и кривотии и грозотии.

        С две думи - бих препоръчал хората в Romano, ако някой се чуди къде и какво да монтира. Аз съм доволен.
        Адресът е ул.Константин Преславски 3 - Военна Рампа София
        Цени няма да коментирам, понеже това е деликатна тема и евтиното за едни е скъпо за други и т.н.
        Ще споделя какъв разход сме догонили след донастройването.
        Данните са основно за извънградско каране, понеже в града почти не се ползва джипката.

        Ще сложа в поста и две-три снимки веднага след монтажа, в багажника вече са върнати мокета, "джоб"-а за крика и кората.
        Готиното е, че останалата по-голяма част от най-задната седалка си се позлва, вдига и сваля от бутона без проблем.

        Коментар


        • #9

          https://offroad-bulgaria.com/forum/о...08#post6911808


          В никакъв случай не слагай газовата бутилка отвън под колата - това според мен трябва да е абсолютно забранено.
          ...
          Всъщност няколкото модела автомобили с които имам опит и които излизат от завода с АГУ бутилките се монтират извън купето. Обикновено там където е стандартно бензиновия резервоар.
          И това е, защото човешкия живот е доста по-ценен от няколко ламарини.
          Може да попитате някой работещ в Бърза Помощ , защо монтаж извън купето е най-добър. Аз съм питал.
          Последно редактирано от u_bo; 14-03-23, 20:31.

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Успех от мен!

        • #10
          Първоначално публикуван от intention Преглед на мнение
          възмжност за теглене на над 3,5 тона на теглич.
          Не става на въпрос за Европа, нали? Иначе ми е интересно с каква категория ще става това.

          Коментар


          • brpi
            brpi коментира
            Редактиране на коментар
            Колега , в пост номер 6 колегата е написъл:

            ***Относно газта - важно ми е да може да се сервизира и в чужбина ако се случи недай си боже нещо, ще се пътува доста из Европа. ****
            Инак 3,5 тона не са кои знае какво- тука при мене в Америка много пикапи и СУВ имат по 8-9-10 000 паунда да теглят ( горе долу разделяш на 2 и е в Кг )

          • Nachev
            Nachev коментира
            Редактиране на коментар
            В Щатите много неща са разрешени за разлика от Европа. Аз често гледам едни пичове в YouTube, които теглят закъсали коли извън пътя. На тях им се налага да теглят пикапи с каравани по 6-7-8 тона. В Европа обаче не знам как ще се категоризира това. B+Е дава право да се тегли ремарки с маскимална допустима маса от 3500кг. Та нагоре C+E ли трябва? Не знам.

        • #11
          Първоначално публикуван от Nachev Преглед на мнение

          Не става на въпрос за Европа, нали? Иначе ми е интересно с каква категория ще става това.
          B+E
          Реално масата е окло 3т. но и масово джипките по талон са до толкова ( даже и по-малко).
          Та идеята ми беше да не съм на максимума като килограми и да не се "мори" автомобила.

          Вече пробвахме теглене на платформа с качен на нея миниван... доволно

          Коментар


          • #12
            Първоначално публикуван от u_bo Преглед на мнение
            https://offroad-bulgaria.com/forum/о...08#post6911808



            Всъщност няколкото модела автомобили с които имам опит и които излизат от завода с АГУ бутилките се монтират извън купето. Обикновено там където е стандартно бензиновия резервоар.
            И това е, защото човешкия живот е доста по-ценен от няколко ламарини.
            Може да попитате някой работещ в Бърза Помощ , защо монтаж извън купето е най-добър. Аз съм питал.
            Може ли някой да обясни с конкретни технически аргументи защо е по-добре газовата бутилка да е извън автомобила, обикновенно мястото където се поставя е много по-рисково да се деформира при катастрофа и т.н. ???

            Не се заяждам, имам желание да разбера защото и аз карам от години коли с бутилката вътре и да, понякога мирише защото в купето пуска газ.

            Благодаря предварително!
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • bogilloff
              bogilloff коментира
              Редактиране на коментар
              За релетата. Не бях се замислял, ама ... Фабрично релетата са доста високо монтирани в купето (е, знам за едно две изключения) и докато газта стигне до тях, така ще умираше колата, че едва ли ще остане някой вътре. Мисля, че това с релетата е "последна грижа".
              Моята бутилка в момента е в багажника. Взел съм всички мерки и досега не е "мирисало на газ".
              Имал съм бутилка на мястото на резервоара, под багажника - фронтера А, къса база.
              Според мен е по-добре бутилката да се монтира извън купето (багажника) най-вече заради обема, който заема. Макар на гтп да подскачат срещу това.
              Щом "производителя" е приел, че един метален кош е достатъчно сигурен да предпази пластмасов бензинов резервоар, значи е още по сигурен за метална бутилка.
              Проблемите не са от "разрушена бутилка", а от нарушени газопроводи. Ако бутилката е извън купето, вътре и газопроводи няма да има и сътветно при големи изтичания на газ, те няма да са вътре в купето, т.е. в купето ще е по- сигурно "оживяването".

            • noname12
              noname12 коментира
              Редактиране на коментар
              Масово това което се вижда е, че бутилките поставени допълнително са закрепени по някакъв начин към купето, като много често бутилката остава най-ниската точка. Особенно за джип това ми се струва смехотворно.
              Не бърйкайте фабрично поставените газови уредби LPG или CNG с тези, които се монтират допълнително, тъй като размера и разположението им е съобразено с структурата на автомобила и са разположени така, че при инцидент да са максимално защитени. Има и такива, които се поставят и в купето между другото.
              Предполагам сигурно сте чували, че производителите правят и някакви краш тестове, ей така за зор заман!
              На доста GratWall-ли например поставяха на фабрично нови автомобили газови бутилки под купето, но това не е фабрична газова уредба, а газова уредба поставена на нов автомобил.
              И "ДА" - нямат необходимата защита против корозия!

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Производителя на колата няма причина да слага бутилка в обема на купето. Ако е фабрично - в пода има кухина/свод където се събират бутилките. Често може да са 2-3, за да паснат на отделеното място. В такъв случай бензиновия резервоар е мъниче за около 10-ина литра.
              Клиренса се запазва и под нивито на бутилките има друга "карантия".

              bogilloff: Виждал съм и метални и пластмасови резервоари закачени/ ударени отдолу. Пластмасовия "оживява" повече!
              За газта - има минимална концентрация, при която може да се запали. Ароматизирането е така подбрано, че човек с нормално усещане за миризма, да усети миризмата, преди да е достигната критична концентрация, съответно да предприеме действия....

          • #13
            Гледам сондата на бутилката е монтирана вертикално, което не е ок. Трябва да е към 45 градуса. Иначе нито нивомера ще работи нормално, нито защитата от препълване.

            Коментар


            • #14
              Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнение
              Гледам сондата на бутилката е монтирана вертикално, което не е ок. Трябва да е към 45 градуса. Иначе нито нивомера ще работи нормално, нито защитата от препълване.
              Ммне, от 0 до 90 градуса все може да се монтира, според това какво точно си си купил

              П.П. За да не се приеме буквално горното - има няколко положения за монтиране на сондата: 0, 30, 45, 60 и 90 градуса.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                За 90 градуса за първи път чувам. До сега само с 45гр сонди съм работил. Но не съм газаджия де. Сега видях че се предлагат и 90.

            • #15
              Да се включа и с малко инфо за сондата - умишлено поисках да е така.
              Най-малко ще пречи, ако реша да бутна све останали седалки и да натоваря нещо в джипката.
              Не съм фен да се слагат неща върху бутилката, така че най-безопасно идва да стои отгоре - 90 градуса.
              А и ако беше по-ниско има възможност нещо да закачи капака, да се спука, недай си боже и по-лоши магарии да станат.

              Нивомерът бачка отлично засега, защитата от препълване също.
              последни показания - 447км. с пълна бутилка магистрално каране.
              Започнах да записвам кога какво зареждам и по напътствия на едни италианци дето водят обученията на Ланди Ренцо ( случайно попаднах на тяхното инфо) - замерването за най-реалния разход е 10 пълни бутилки заредени от празно състояние.
              т.е. Зареждаш - караш докато не изпищи, че няма газ; зареждаш до горе - пак караш докато не изпищи и така 10 пъти , записваш си километраж и литри и накрая може да сметнеш максимално близко до точния разход на 100 км.

              Обясниха си хората, че това се прави за да се сметне средно-точно, все пак днес е 12 градуса и газта заема един обем, утре е 32 градуса - обемът ще е друг и така...
              Струва ми се резонно - ще видим

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X