Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор между Grand Vitara 2.4i и Subaru Forester 2.0i / Facelift / на ГАЗ / АВТОМАТИK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор между Grand Vitara 2.4i и Subaru Forester 2.0i / Facelift / на ГАЗ / АВТОМАТИK

    Здравейте,
    От много време се лутам и не мога да събера достатъчно аргументи в + или - на автомобилите от заглавието. Търси се автомобил, който да е с автоматични скорости и добра сигурност в това число и проходимост. Не робувам на марки и се надявам и тук мненията да са от хора имали досега и до двата автомобила. Държа да отбележа че и двата автмобила ще са 2011г или 2012 г. Търся фейслифтови модели заради излекувани слаби места - поне така се надявам. Съотнощението градско/извънградско е 70/30. Разбира се, ще има и преходи в планината и за риба но няма да се ползва за офроуд! Важни за мен са следните фактори:
    1. Лесна поддръжка ( тук предимството е за Витарата заради по-евтините части - поне това ми е впечатлението ).
    2. Разход на гориво - тук везните са изравнени според мен ( До колкото знам автоматиците на Grand Vitara дават 14л. в града, Forester около 13л.). Предимство за Форестър.
    3. Безпроблемен и доказал се мотор - тук съм ако сметнем, че 2.4 до след 2011г няма проблем с пукане на блока не знам дали може да се даден предимство на който и да е. За Forester знам за прегряване но не знам дали е решен проблема при фейслифта.
    4. Безпроблемна работа на скоростната кутия - това е сериозен разход при ремонт и в случая знам, че и двата модела ползват 4 степенен хидротрансформатор, който се слави като здрав.
    5. Цена - на последно но не по важност място. Тук мисля, че нещата са също равностойни + - 1000лв.
    6. Може би най-важния момента - автомобила ще се кара на LPG и е важно двигателя да издържа на алтернативното гориво. Тук имам най-сериозни съмнения и за двата мотора. До колкото знам при японските има проблем с клапаните и се налага редовно регулиране. Моля по вещите по темата с опит да споделят за суми процедурата при всеки от моделите. До колкото знам при Субару се вади целия мотор??? Така ли е? Това май е заради липса на място в коша но съм чел, че 2.5i boxer нямат този проблем. Моля да ме коригирате ако има неточности в информацията ми.
    Нядявам се темата да е полезна и за други бъдещи собственици на такива автмобили.
    Благодаря предварително на хората, който ще помогнат в избора ми!

  • #2
    Добре е да изясниш колко проходимост е нужна. От там евентуално да включиш и други модели.
    Разхода на гориво го бутни към края на приоритетите, особено щом ще е на газ... Плюс-минус 2-3-4 лева на 100км, едва ли са по-важни от надеждност и други качества.
    За цената е добре да си напишеш някакъв конкретен диапазон или таван, както и конкретно да си напишеш моделите които гледаш, за да няма недоразумения (например Гранд Витара JT, и Субару SH).
    Субаруто има заводски на газ, което не значи, че няма да иска реглажа на клапани... Отделно, кой знае на какъв пробег би се намерило... При Витарата, за реглаж клапани се махат разпределителни валове, та също не е просто. Айде, първия път ще е със смяна на ангренажна верига, ама после... зависи колко често ще се налага...
    Според мен, има модели които ще са по-практични за каране на газ. Дали с лесен реглаж на клапани, дали въобще без нужда от такъв.
    Скоростната кутия, цените за ремонт на класически автомат са сходни. Може да се намерят други модели и с петстепенен автомат. Това обаче според споменатото в началото - колко проходимост е нужна, за да може да се препоръчат и други модели.
    Тия не че не стават, но просто ще си искат разходите и разправиите, а при други може да са по-малко.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Верния отговор е Субару, НО не 2,0 - много му малее. 2,5 също му малее но не колкото 2,0. А най добре с турбо. Но пък бюджета определя всичко. А за Витарата - като динозавър е, 2,4 освен че не върви и много харчи. Тук правилния мотор е 3,2 но е редичък с неговите си проблеми. Това го казвам от личен опит и с 2те марки и модел
      O888 749-O86
      C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
      NC 750

      Коментар


      • #4
        Погледни и ЦРВ 3 доста надеждни и безпроблемни машини.

        Коментар


        • #5
          Благодаря за отговорите колеги! Малко разколебаващи са тъй като мислих и покарах доста видове автомобили преди да се спра точно на тези. Ще отговоря на всички в хронологична последователност.
          cecoa1 : колега ето и моите очаквания ориентировъчно:
          - приходимостта не е приоритет, по-скоро височината. Дълго обмислях и вариант дори само на предно поради липса на пазара на автомобили. Дори един от изборите ми беше това:
          https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...68692780775975 - тук обаче ме стряска много разходите за поддръжка на този автомобил и почти се отказах.
          - веднага ще коригирам и заглавието както ме посъветва. Да моделите са Grand Vitara JT и Forester SH! Сумата ще я опиша и нея в поста ми за да има повече конкретика. Ще се радвам да споделиш алтернативи ако имаш нещо предвид! Благодаря много!
          m4r1qn: бюджета е до 18000лв. за регистриран автомобил в движение, със сигурност бих избрал Grand Vitara 3.2 с 5 скорости но прецених, че динамиката на 2.4 ще е компромис пред по-високия разход предвид, че на година ще се правят по 20 хил. километра и както бях споменал по-горе основно градско. Много харесвам 2.5 мотора на Forester и днес дори ще се кача да покарам и този двигател в автоматик за да видя разликата. И там обаче разхода предполагам ще е над 14, 15л./100 в града и над 10л/100 извън с този ретро автомат.
          vasil lazarov - Това ми беше вафорита точно заради пословичната здравина и 5-степенен автомат. След тестдрайв обаче се разучаровах от динамиката на автомобила. 2.0 - 150 едва изпреварваше на околовръстното като натисна газта, а 2.4 - 180 коня, като динамика ми се стори като 2.4 - на Гранд Витара (ръчка) но разхода е от 16 нагоре в града. Това ме отказа. Много е тежка колата вероятно и не усетих Vtec-a изобщо.
          Малко офф топик - слизам от Шкода Октавия 1.8Т 4х4 и в началото търсих заместител на лек автомобил с подобни харакетристики. Оказа, се че хубав двигател подходящ за газ и 4х4 е почти невъзможна комбинация ако се гледа автоматик за лека кола след 2010г. Това ме накара да мина на по-високия клас SUV.
          Още веднъж благодаря

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ето една Тойота, за каквато съм споменал по-долу- https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...1&slink=qootc2
            ...
            Километрите са доста, но го дават и доста здрав тоя мотор...А и цената ми се вижда добра, ще имаш и за непредвидени ремонти до твоя бюджет. Автомата е 4 степенен обаче. При 3,5 V6 е петстепенен, там имаш и близо 100 коня отгоре, и разхода не е много по-висок, за разлика от вървенето, но се намира трудно и е скъп у нас. Двата мотора имат доста сходства, освен разбира се конфигурацията на цилиндрите и обема. Ангренажна верига се сменя от по-скъпите консумативи, и иска правилно масло.
            ...
            ПП: Има вероятност тази от обявата да е само на предно... имало е и такива.
            Последно редактирано от cecoa1; 18-12-22, 19:26.

        • #6
          След тая Шкода... няма как да намериш возило, което да е хем по-голямо, хем да върви сравнимо с нея, и хем да не харчи някой и друг литър отгоре.
          Тая Мазда добре си я пропуснал, не ти трябва.
          Гранд Витарата е хубаво, че е постоянно 4х4 с три диференциала и бавни. Но моторите не са баш, баш... И няма как разхода на градско на такава с 2,4 да се различава много съществено, и то надолу, от на CR-V 2,4...да не кажа, че е по-вероятно обратното. Отделно Хондата си е с петстепенен автомат. Клапани се регулират елементарно и удобно с ключ и отвертка, а на Витарата не е баш така.
          ...
          По принцип има RAV 4 с хидравлични клапани от тия години(158к.с. Valvematic), но баш хубавите от тях, с по-висок общ ресурс, са 2,5 и 3,5V6 и са предимно внос от Северна Америка.
          Последно редактирано от cecoa1; 18-12-22, 15:06.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • zero_cool.fod
            zero_cool.fod коментира
            Редактиране на коментар
            Тази Тойота отидох да я покарам веднага след като човека я качи на обява преди месец. Като изключим външите забележки и захабяването по целия автомобил имаше осезаем шум при набиране от скоростната кутия. Иначе веднага ми беше влязла в таргет листа. При набиране нямаше вървече доста по добре от 2.0 но ... прекалено тежко купе. CR-V-тата също ги карах. Подобно усещане имаше при 2.4 мотор и едно към едно 2.0 с 2.0 на Тойота въпреки 5-тата предавка.
            Започвам да мисля увеличаване на бюджета за да покрие други модели: KIA Sportage 2.4 / Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet /1.6 стария мотор без турбо. При тестдравйа това, което ми харесва в тези два автомобила е, че се движат с лекота. Сузукито (новата Витара) е най-лекия СУК изобщо в своя клас. Sportage 2.4 има сила на всяка предавка и не усеща тежеста на купето. Разбира се най-големия плюс на Киата е наличието на съвременнен 6 степенен автомат! Дават много добри отзиви за него.
            За Форестър никой не споменава - да разбирам ли, че е достъпен по някаква причина (скъпи части, чупи се повече ?). Четох за прегряването на моторите им но се надявам при фейслифта да го няма.
            Последно редактирано от zero_cool.fod; 22-12-22, 18:25.

        • #7
          Гранд Витара според мен е добре да се насочиш към по-слабия но по-здрав двигател. Разликата между 2.4 и 2.0 е ~ 20 конски сили, които повярвай ми нямат кой знае какво значение. И двата двигателя са слаби за купето но тя колата не е и правена да е бърза.

          Скоростната кутия на Г-витара е здрава но е с 4 степени ( с изключение на 3.2 мотора), но е доста мудна.
          Опита ми е 100к километра с ГВ глс 2.0. Имах я от нова. за 100к съм сменил 3-пъти тампони на стаб щанга от пред, и всички консумативи за километрите.

          Сузукито търпи газ но клапаните ще заминат след време, без значение дали ги регулираш или не. Просто двигателя не е толкова издръжлив на газ, както да речем други марки.


          Относно проходимост, Витарата е доста проходима за дизайна си и като цяло за типа мпс. Сузукито има бавни предавдки. Да може да не са с най-доброто предавателно число но има.

          Обсужването, дори в официален сервиз е смешно ефтино ( масло ДВГ, диференциали и раздатка).

          Моята беше моделна година 2008. Не съм запознат с 2011 но едва ли има корена разлика в техническо отношение, освен дизайна от вън.

          Гледай отдолу за ръжда, особено окачването в задната част. Моята беше започнала да корозира повърхностно след първата зима.

          Успех в избора.

          Коментар


          • zero_cool.fod
            zero_cool.fod коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря за обратната връзка. За жалост наистина 2.0 Витара сигурно е страхотен автомобил но може би с ръчни скорости. За жалост при недостатъка на скоростната кутия не виждам вариант освен 2.4 или 3.2, който обаче ме плаши единствено с разхода на гориво - нищо друго! Забелязах един обаче интересен бутон до скоростите на автоматика, за който ако някой има информация ще се радвам да сподели - А/Т Power. До колкото четох в итнернет натискането му активира режим на "по-дълги" предвки - скоростите се првключват при по-високи обороти. Това евентуално трябва да го тествам, защото може да се окаже че дава живеца на Гранд Витара, който и отнема ретро кутията. Ако има някой в София, който може да предложи тестдрайв ще съм благодарен - не намирам дори обяви с 2.4 АТ освен тази, за която говорих като избор :
            https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...70488129122118
            За жалост знам, че Сузуки нямат обща сервизна мрежа и няма как да се провери историята ако е била в чужбина та дори и ако е в България (Генерас Ауто нямат интеграция със системите на Миркат . Това е доста голям минус ако иска човек да се провери миналото на автомобил!
            Последно редактирано от zero_cool.fod; 22-12-22, 18:29.

          • zero_cool.fod
            zero_cool.fod коментира
            Редактиране на коментар
            Попаднах на това клипче в Youtube:
            https://www.youtube.com/watch?v=mYwk...ndreAbramovich
            Ако може да се вярва на заглавието 2.4 АТ 5 врати витара ускорява прилично от 0-100. Приблизително 10-11сек. Очаках доста по-лош резултат ако трябва да съм искрен.

        • #8
          Сега се сещам за един доста добър вариант, но не знам дали има бройки на пазара.
          Форд Куга(2008-2012г) с 2,5 турбо бензин. Доста здрав бензинов мотор от Волво. Не е с директно впръскване, понася газова уредба добре. Автомата е класически петстепенен на Айсин, динамиката вероятно ще ти хареса. Разхода е някъде около тоя, който търсиш - https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=2&powerunit=2

          ПП: Ето информативно клипче за такава кола точно на LPG - https://youtu.be/xO9zoc7PuyA
          Последно редактирано от cecoa1; 22-12-22, 20:33.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • zero_cool.fod
            zero_cool.fod коментира
            Редактиране на коментар
            Уоу, въобще не подозирах, че Форд имат автоматик различен от PowerShift !!! Това предложение е наистина много добре. Динамиката, ще е повече от достатъчно ако трябва да съм честен но ако разхода не превишава 14 до 15 в града мисля, че ще се разберем с Кугата . При първа възможност ще потърся подобен екземпляр в София и ще тествам. В прочем днес слязох от тест на Витара автомат 4-ст. двигател 2.4i. Оказа се изобщо не лоша динамика. Очаквах дост по-спънат автомобил. Приятно съм изненадан. Не ми направи добро впечатление обаче шума в купето идваш от двигателя или скоростната кутия. Толкова ли е лоша шумоизолацията на този модел или просто екземпляра не е бил в добро състояние според вас?

        Активност за темата

        Свий

        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X