Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чуденка за семейно 4х4 комби

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чуденка за семейно 4х4 комби

    Здравейте,
    след като си продадох тази година Г Черокито, се появи пак нужда от нещо пълноприводно. Тъй като си смених лодкат с по-голяма, колата, с която я пусках на вода се оказа вече неподходяща. Трябва ми семейно комби, задължително 4х4, ако има бавни е предимство, като ще пътува десетина пъти до Гърция( за това не искам пак голям джип- висок разход и некомфортна возия), а през останалото време ще се кара само в София от жена ми и то много рядко и на къси разстояния. Решил съм да махна едната Шкода и да взема нещо по-евтино - бюджет около 8-12 000лв, като ми хващат око и по-бюджетни коли, защото годишно ще прави макс 12-13 к км.
    Та, спрял съм се на Субару Аутбек, 2.5-3.0 ( 2005-7). Имал съм такова, но преди десетина години и тогава беше много ново, нямам впечетление от ремонти. 2.5 е много спънато, но ще ми върши работа. 3.0 -върви доволно ( 245 коня е), но не знам как е като поддръжка и разход.
    Следващият избор е Субару Форестър , пак бензиново. Блазни ме 2.5 ХТ, но малко ми е като да си взема 15 годишна бегачка - ще е мъртва отдавна.
    Другите ми варианти са вече дизелови, макар, че изобщо не ми се иска. Гледам РАВ 4 - 2006-7 година - изглежда добре, но не знам как му е комфорта на дълъг път, трошливо ли е, какви проблеми се очакват и скъпи ли са ремонтите.
    Сузуки Витара- най-удачно и най-проходимо, но в този бюджет има само 1.9 дизел, което до колкото четох не става много.Също много ретро ми изглежда за парите, които им търсят.
    И вече на последно място Киа Спортидж и Хюндай Санта Фе, но не знам там изобщо какво ме чака. Също едно Корандо съм загледал, но то е последен вариант.
    Отворен съм за предложения и дискусии, така че, споделяйте, моля.

  • #2
    Във твоята чуденка можеш да добавиш близнаците Форд/Мазда – Маверик/Трибют и тризнаците Пежо/Ситроен/Митсубиши.
    За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
    0878 79 20 61 Борис

    Коментар


    • v_0
      v_0 коментира
      Редактиране на коментар
      Сложил съм в кошницата един Ситроен и един Кашкай

    • gabocvet
      gabocvet коментира
      Редактиране на коментар
      Предполагам, че е Кашкай +2?

  • #3
    След като си шкодаджия защо отписваш Октавия Скаут?

    П.П. Бавните на Субару все едно ги няма, ако това е критерий. Освен това читави механици за тях се намират трудно. Аз бих търсил нещо по-малко екзотично и добре познато сред монтьорските среди. Успех в начинанието!
    П.П.2. Всичко останало без субару е 4х4 "при поискване", та по-добрият избор би бил нещо, което има заключване на двойното предаване, естествено при ниска скорост, но пък при маневриране скоростта и без това е ниска.
    Последно редактирано от коко келеша; 30-10-22, 06:38.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Много неща могат да вършат някак работа(зависи и колко тежко ще се тегли), въпроса е да я вършат добре.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      За много добре - Секвоя )))))))) Самото задание предполага компромисна покупка. Иначе е нямало смисъл да продава Черокито.

    • v_0
      v_0 коментира
      Редактиране на коментар
      Шкодата е ВАГ и когато е неизвестен произхода може да създаде много проблеми. А и както казваш
      , те са преднячки с 4х4 при поискване. Не знам как ще се справи на пясък или на баир. Едното место, където пускам е полегат пясъчен плаж, другото има стръмно изкачване, което си иска истински автомобил. Мислех си някои от изброените с АТ гуми ще ми свърши работа. Какво ви е мнението за Витар 1.9 и РАВ -2.2 did?. Лодкат е 6м. РИБ - не е много тежка. До сега вадих 5м РИБ самонс преднячката, но един метър и двойно по-голям мотор обърнаха нещата. Аз пак я пускам с Шкодата, но не мога да я извадя 😂😂.
      Последно редактирано от v_0; 30-10-22, 10:29.

  • #4

    v_0 коментира
    Днес, 11:18
    Шкодата е ВАГ и когато е неизвестен произхода може да създаде много проблеми. А и както казваш
    , те са преднячки с 4х4 при поискване. Не знам как ще се справи на пясък или на баир. Едното место, където пускам е полегат пясъчен плаж, другото има стръмно изкачване, което си иска истински автомобил. Мислех си някои от изброените с АТ гуми ще ми свърши работа. Какво ви е мнението за Витар 1.9 и РАВ -2.2 did?
    Нямам мнение за дизелите и на двете марки. Преди 3-4 години се качвахме с една бензинова Гранд Витара с 2.4 мотор и 4х4 да празнуваме Нова година в една вила над Лозен. Вървя докато не качи сняг и на предното стъкло. Естествено успя и да заври подобаващо. Обаче беше със зимни гуми с шипове.Нямам представа как би се държала като влекач..
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #5
      Равката от тези години също е предно с ел. включване на задното. Е, има и копче за принудително включване. Но мотора е малко капризен и с горивна система Denso, скъпичка, и не и разбират.
      Витарата на теория е много подходяща за изискванията. Но има разни неща, които трябва да и се проверяват чат-пат за да е в кондиция. Хубаво е, че си е истинско 4х4 с диференциал в раздатката плюс бавни. Недостатък е, че е с пет скорости, и предавките идват малко къси за магистрала... Но при положение, че ще се тегли лодка, последното едва ли е голям минус. Дизела има момент в ниските обороти, а ако трябва още, може и леко да се подсили софтуерно. За късо градско...не знам DPF-a дали ще го бъде, ама той у нас си е пътник по принцип...
      Може да се види и Xl-7, там има дизел HDI на Пежо... Ама е съвсем друго возило...
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • v_0
        v_0 коментира
        Редактиране на коментар
        А мотора 1.9 от какво слагат? Аз точно заради предавките съм я загледал, не че ме впечетлява на дизайн. Лодката ми стои в Гърция и зора е само да я пусна и извадя от водата. За това гледам нещо хибридно, което да върви що годе по магистралата 130-140 и да може да издърпа лодката.
        Мислех и вариант да купя нещо много старо 2-3 000 лв и да го оставя там, но вече за тези цени нищо не може да се вземе

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        1,9 е от Рено. Първия им комън рейл, който е на базата на по-старите им дизели.
        Като цяло здрав, но има разни дреболии по вентилацията на картера, а и маслената помпа също има кусури. Добре е да се профилактират тия неща, а и клапаните не са с хидравлични повдигачи и хлабината се регулира все някога.
        Имаше някъде тема за такава, и то точно за дърпане на лодки.
        ...
        Иначе, ако е само за малко и да е икономично на дълго, може и някое от последните Аудита с 1,8Т(става и на газ, с чип стига и над 200 коня...ако не стигат 150/163/180/190). Има и по-стари и евтини такива... Но не знам като обем как ще дойде... освен ако не е А6, но те с тоя мотор са до около 2001г.
        ...
        Иначе и VAG с Халдекс според мен ще стане...Демек Шкода.

      • bullet_pk
        bullet_pk коментира
        Редактиране на коментар
        За 1.9 dci на Рено можеш да чуеш лоши неща. Но проблемните бяха тези със 120 к.с. - главно турбото се скапваше. При 130 к.с. турбото е подобрено, а и сега турбини се ремонтират на много места.

        За вадене на лодка бавните са голям плюс. Дизеловият двигател - също. Но в предвид цената на дизела и задаващите се еко ограничения за дизели, май по-добре е да се търси бензин с бавни.

    • #6
      Синовете хайманосват по водопади,язовири ,хижи и ползват 4х4 (комби) с торсен и достатъчен просвет (Аз се мъча със старата Бора комби на малкия син, 4х4 -халдекс и след като Я "повдигнах" с 3 см. пак си е ниска и не е подходяща, за черен път, дърпане и буксуване- на асфалта върви прилично (170к.с) и понеже все се бърза, разхода стига 14л .газ, 12 бензин).

      -Едната каруца е Алфа Q4,другата Алроад с 2.5 -180 кс. и двете с ръчни кутии. Вървят приемливо, без проблем дърпат и 2т. ако се наложи. Като скорост и динамика Алроада (е "бутнат") и подминава 200 ,че и 220 ,но разхода си е 8 +л. (на дълъг път, при по енергично каране)- за градско........... , а Q 4 се задоволява с 6-6.5 л. Поддръжката за "класа " е приемлива и заложения ресурс е приличен ,но не са евро отличници. Алроада -пълно обслужване-ремъци..и..,съединител, 4 нови всесезонни мишелина- малко над 5000,при Q4 30 % надолу.
      За въртешният обем е ясно , също и за това ,че Алроада с тези размери и разход ,не е подходящ за градска кола. И двете носят на дълго буксуване и се справят на диагонали.
      Знаете,че на по криви терени, дизела частично компенсира липсата на бавен диапазон .
      Успех в компромиса!

      Коментар


      • #7
        Нямам опит с лодки и каравани, но освен ремарке, няколко път съм тегли автомобил от подземен гараж, а също така и закъсали по Витоша и на други места и без бавни напрактика скъсяваш живота на съединителя до степен да го приключиш.
        Имал съм и WJ 4.7 и като джип си беше супер, но има доста недостатъци като автомобил.
        Можеш да огледаш X5 и Х3 може да нямат бавни скорости, но за сметка на това са с големи мотори и ще имат достъчно тяга. Мерцедес Е-класа евентоално също. Дали ще слагаш газ или ще търсиш направена вече ти ще си прецениш, дори и с такъв годишен пробег се избива бързо.
        Рав4 бензин е много добър вариант, но не знам колко може да тегли, а и освен това избора е ограничен.

        Коментар


        • #8
          Петков е дал идеята, но непълното наименование на уреда за дърпане.
          Алфа Ромео 156 Crosswagon (да не се бърка със Спортвагон) 1.9 mjet 150кс (търпи чЕп 180-190кс) Q4 с три диференциала, средния е Торсен. 6ст скоростна кутия и малко извратен размер 17" гуми, но със 330мм спирачни дискове е така. Ако не стига мястото(комби е, но не много обемно) може да и сложиш кутия на покрива.
          "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
          Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

          Коментар


          • #9
            Субару Аутбек според мен е добър избор. Според мен това ти е най-добрата опция. Но като цяло това си зависи от теб и твоя вкус.

            Коментар


            • v_0
              v_0 коментира
              Редактиране на коментар
              И аз натам клоня, но гледам още. Никакво предлагане няма в момента.

          • #10
            Субару Аутбек би ти свършило супер работа, но откъм бройки не съм сигурен какво ще намериш и колко ти се чака. Шкода Октавия (незадължително да е Скаут) има доста по-богат избор и мисля, че се вписва добре в условието.

            Би ли споделил и защо реши да разкараш Гранд Черокито?

            Коментар


            • v_0
              v_0 коментира
              Редактиране на коментар
              Много бяха причините, но основно защото се оказах с три коли, а ползвам само една-служебната . Другото е голям разход, особено след като сложих АТ гуми. Стоя няколко месеца зад блока и го махнах. А и си имах теглич на старата Шкода, с която си върших работа.

          • #11
            Да изровя темата от праха, че пак нещо става актуална. Миналата година си реших проблема като сложихме теглич на Шкодата, която е 4х4. Става горе-долу, но нова кола я правя на трътка по плажовете с пускане, вадене.
            Сега ми се върти пак да купя един стар кокал с бавни, който да си стои в Гърция и да го карам само за преглед в бг. На практика колата ще прави 1000-2000 км годишно.Набелязал съм Pajero Pinin, което е на газ. Помня, че имаше някаква драма с газифицирането при тях, но щом са го направили, значи става. Другата ми опция Kia Sportage. Има бензинови с газ, може и дизел да е. Предимството е, че са 95 кс, което означава малък данък.Имат и бавни скорости, което ми трябва. Има ли някаква драма с тези коли като цяло? Бюджетът е 4-5 к - за тези пари, толкова и опции.
            п.п. Мислех и за Нива, но там ще бие много на очи, а по принцип колата няма право да стои над 3 месеца, мисля

            Коментар


            • kbot
              kbot коментира
              Редактиране на коментар
              "да си стои в Гърция и да го карам само за преглед в бг" - не става! Глобата е солена. Колата трябва да се връща в бг през няколко месеца.

            • u_bo
              u_bo коментира
              Редактиране на коментар
              Ако ще прави по 1000 до 2000 км на година - няма никакъв смисъл от газифициране.

          • #12
            Първоначално публикуван от v_0 Преглед на мнение
            ...Сега ми се върти пак да купя един стар кокал с бавни, който да си стои в Гърция и да го карам само за преглед в бг...
            Тая работа сигурен ли си, че работи?
            Сигурен съм че и застраховката ти ще е от БГ.
            То ако може точно така всичките ми познати навън ще имат коли с БГ регистрация.
            Враг усраине

            Коментар


            • v_0
              v_0 коментира
              Редактиране на коментар
              Държал съм ремарке така и не е имало проблем. Дори преглед не съм му минавал, но не са ме проверявали.
              Евентуално на границата ако има проблем, но и там не ги гледат. А лятото има повече български, от колкото гръцки коли на Халкидики.
              Мога началото на сезона да я карам, после да я върна в бг.
              Проблем е ако грък спрат с бг номера.

            • kbot
              kbot коментира
              Редактиране на коментар
              Ремаркето не е кола, и вчера не е сега.

          • #13
            Братовчед ми живя 20 години в Атина, последните 15 колата му е с БГ номер. Идваше си веднъж годишно и тогава минаваше преглед. По ковида не можа и се чудеше да минава преглед там, доста скъпо беше. Не помня там ли ходи или си кара така до следващата. Та явно не е толкова проблем. Иначе Пинина има и със суперселект раздатка, която е идеална за твоите цели. GDI моторите се пазарят с газта, има и друг, който става лесно. Но ти спокойно можеш да си караш на бензин с този пробег. Спортиджа ако е първия, е доста нисък в стоков вид, но ще ти свърши работа. Паджерото е по-джип за мен.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #14
              Евтино, с неубиваем дизел и почти неубиваем бензин - Корандо. Понеже всички ги заобикалят има най-голяма вероятност да попаднеш на читав екземпляр за твоя бюджет.

              П.П. Пинина, който става за газифициране е 1.8 и няма бавни. Суперселекта е само при 2.0 GDI., който пък не се погажда с газ.
              Последно редактирано от коко келеша; 22-02-24, 15:08.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • v_0
                v_0 коментира
                Редактиране на коментар
                Имаше две на хубава цена, но ги продадоха.Те с МБ мотори ли са ? Гледал съм 2.7 - петака е безсмъртен, има и 2.0 и 2.3 - всички са МБ, според мен. На мен като не ми е зор и ги проспах.
                Сега видях, че този газифицирания Пинин не е със Супер селект.
                Ще се оглеждам и каквото дойде. Искаше ми се са не е голям джипа, иначе и Рекстън има около 5 к

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Аз лично не съм сигурен, че има Корандо с 2.7 мотор. Говоря за 2.9 дизел и 2.3 бензин. И двата двигателя са МБ. Да не бъркаш Корандо с Кайрон? Там има 2.7 или 2.0 дизел. Самата джипка е дълга около 4.25. Нищо голямо няма в нея . Моята Хонда Сивик е по-дълга дето се вика ))

              • v_0
                v_0 коментира
                Редактиране на коментар
                Да, моя грешка - 2.9 беше. 2.7 е CDI мотора.

            • #15
              За 1000 - 2000 км годишно, каква газ ви гони? Пинина само да не е изгнил.
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X