Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза, Самурай, или Роки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза, Самурай, или Роки

    Здравейте, чудя се между няколко модела малки джипки на газ и търся малко информация от първо лице. Ще се кара предимно по горски пътища в Родопите, понякога изровени и околовозени от камионите.
    ​​​​​Интересуват ме неща като здравина на раздатките и дифовете, флекс на окачването, разход на черен път, друсане по каменисти участъци и някакви слаби места.
    Нямам големи изисквания за комфорт, бюджета е нисък ясно е че ще е изгнил дарак но не е проблем, ще си го оправям.
    В моя край всички по селата карат витари но ми се струват малко крехки и не намирам нищо читаво.
    Рокито най много ми харесва защото е с една идея по голямо като интериор и багажник. Има ли някой с такова? Колко е близо до ферозата?

    ​​​​​От време на време карам терано 1 2.4 на газ. Вози страхотно на черно но голям разход и се мъчи да дигне 100...на наклоните да не говорим. Но флекса е страхотен в стокова форма. Та ми е интересно гореспоменатите джипки как се справят в сравнение с тераното в стокова форма на черно.?

    ​​​​​​

  • #2
    То зависи и за какво ще ти е джипа. Ако е само за да ти закара гъза от А до Б-всяко става. Ако ще возиш някакво оборудване-трябва да е по-голямшкото.
    Самурайчетата имат предимство именно в коловозите-поради тесния си мост едната гума е в коловоза другата отгоре(не влизат и двете гуми в коловозите), и така минава на бая места където другите остават. Обаче е дребно и друса, не става за по-дълъг път. Ферозата е с почти никакви ходове отпред. Заради независимото окачване вози по-добре по асфалт, ама се жертват именно ходовете.
    Рокито си е най за предпочитане от тези трите, но не ги превъзхожда с кой знае колко. За колвози е добре да имаш голям клиренс, а той се постига с големи гуми. Те си искат по-сериозен двигател, и всичко започва да се реди едо след друго по редицата.
    Единствено предимство виждам на ферозата заради независимото окачване отпред. Така го няма "бомбето" на диференциала при цял мост който да оре в земата, ако влезеш в коловоза. Има отзад де, ама едно е да опира едно бомбе, друго е две. Заради това витарките успяват все пак да минават по разни гадни места.
    Целия мост обаче позволява по-сериозни модификации по окачването, така се постигат и по-добри ходове, нещо доста важно в офроуда. Обаче, ако няма да правиш по-високо окачване(оттам и да събереш по-високи гуми)-не си струва.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Мерси, джипа няма да вози тежко оборудване. Става въпрос за туризъм най вече и от време на време работа по нивите и гората над селото.

  • #3
    Аз бих погледнал и 2-врата Фронтера с двулитровия двигател. Ообаче, каране в гората и 5/100 разход не си пасват в едно изречение.

    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Флекс ще рече хода на окачването, тераното успява да задържи всички гуми на земята като минавам през диагонални канавки и ровове. Но 20 и нагоре разход ми се струва високо за нормално каране по каменист път на заден мост без закъсване и т. Н.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      Я дефинирай "нормално каране по каменист път". Защото за мен, нормално каране е движение на 5-та или 6-та по равен път с около 15-600 оборота . Тогава вече може да търсиш икономичност. Обаче при движение по стръмно качване на1-2-ра скорост с едни 2000+ оборота или на полусъединител, докато прескачаш разни коловози и ровчета, трябва да мериш разхода на моточасове, както е писал Дедо Владо .

    • nuclear944
      nuclear944 коментира
      Редактиране на коментар
      Добре, приемам че разхода на черно винаги ще скача. Но със сигурност по малките 1.6 и 1. 3 двигатели ще са с една идея по добре. Плюс това половината каране ще е по асфалт. 
      ​​​​​​

  • #4
    Самураят е по-безпроблемен от Дайхацу във всяка модификация.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #5
      При офроуд разхода се мери не в километри а в моточасове.. Това за 20 литра е супер разход за черно. С моето терано на асфалт с нормална скорост-80-100 км/ч си даваше 13-14 газ. За черно, особено, ако е по малко по-гаден терен забрави за икономия. Както е известно отдавна-джип и икономичност не може да се употребяват в едно изречение. Или се примиряваш с разхода, или не излизаш от асфалта.

      Витарите и те не са кой знае колко икономични. С витарата с по-големите гуми(235/75/15) не можех да я сваля под 12 газ, на дълго. Не е до джип и двигател, а е до терен и режим на движение.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #6
        По стечение на обсоятелствата съм имал и четирите джипки , само Тераното беше 2-ка , а не 1-ца . От всичките Тераното е най-добре по моите критерии , т.е. да става и за асфалт и за в гората . Ако не ти трябва за асфалт от изброените категорично Самурай , но знай , че са тесни и друсат яко . Така или инъче от изброените разход под 10-12 газ средно няма как да докараш . Ферозата и Рокито си харчиха около 14-15 газ ( без напъване и хард терени ) .

        П.П. По сегашните цени разход около 30 лв е супер за джип според мен .
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #7
          Вчера направих 180км с тераното и ми даде среден разход 16 на газ. Около 50-60км от това на черно. С 5 човека вътре. Така че малките друсащи джипки малко се обезмислят май май. Тераното поне е доказано като механика, единствено ме дразни слабия двигател и сложното предно окачване, но като цяло ме устройва. Терано две е доста усъвършенствано като интериор и визия но дочувам че качеството на изработката е малко по ниско. До колкото това има значение за 20+ годишна машина.
          Така че ще си търся изгнило терано 2.4 и така....

          ​​​
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #8
            Разхода си е супер като за черно.
            Терното си е читава машина, стига да полагаш поне елементарните грижи-ще го караш дълго.
            Аз на моето не полагах почти никакви, и пак ме изкара 5-6 години...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              После какво му стана..?

          • #9
            Тампоните влязоха в купето, и то легна на рамата.
            Яка ръжда демек...
            Колкото ми дадоха-взех ги без пазарлъци, и адио Рио...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              Масовата причина за смърт за съжаление....

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X