Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип като за село

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип като за село

    Здравейте,

    Аз ще ставам селянин (в добрия смисъл). В тази връзка искам да купя нещо, което ще ми е полезно за селски условия.

    Говорим за умерено каране (без високи скорости) по пътя и извън него, без екстремни терени, но все пак по кал и черни пътища.

    Ориентировъчен бюджет около 6-7-8 хил лв и пак някъде там за ремонт и подобрения.
    Търся нещо здраво, което не се чупи често и не трябва да го ръчкаш през ден.

    Заглеждам се по разни железни (буквално и преносно) машини от старата генерация примерно преди 1996-та с минимум електроника, пластмаси и сложни системи.

    Засега огледах като модели Jeep Cherokee XJ и Toyota 4runner.

    Jeep май ще е бензин с газова, че дизелите им нещо куцали. Продават се едни по 90 коня. Това нещо не е ли прекалено слабо за джип?
    Отделно някой с опит да светне каква раздатъчна кутия да търся. 2-4-4 ок ли е?
    Гледах има китове за повдигане (примерно 4.5”). Някакви отзиви? Мнения, опит?

    За Toyota не съм проучвал още и почти нищо не знам. Преди време бях чувал за 4runner, че е добър. Основно се продават дизели. Ок ли са тези модели? Нещо особено като детски болести и подобни?

    Ако някой има и други идеи, моля да се чуства свободен

  • #2
    На първо място - ДА НЕ Е ИЗГНИЛ! Гледа се на канал отдолу, особено в задната част. Да не е "обработвано против корозия" от джамбазина! Със спрей за 10 лв всичката ръжда се скрива и продължава да роботи яко отдолу.

    Цените в момента са ненормални. Истинските джипки остават в миналото. Т.е. почти няма нищо ново, което да става за извън пътя. За това и старите не само, че държат цена, ами и поскъпват.

    Погледни Терано 2.7 125 коня - двигателят е чук. Разпространено е и има все още доста части.

    Раздатка 2h-4h-4l е парттайм и е идеална за извън пътя. Тя няма междуосев диференциал. При Паджеро и JEEP има раздатки с заключваем междуосеф диференциал, но на него предимството му е при каране на асфалт. Като го заключиш става като първия вид.

    Всъщност за Офроуд ти трябват бавни - т.е. да има 4L.

    Ако харесаш нещо - давай тук да те разубеждаваме . Че човек като тръгне да купува кола е малко като влюбен и не разсъждава правилно.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      Тези Тойоти
      https://mobile.bg/21650274722069975
      https://mobile.bg/21649759672361857

      И един Джип
      https://mobile.bg/21648178308567320

      Моля да бъдете снизходителни към невежия

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...1&slink=o486n0

      • royce
        royce коментира
        Редактиране на коментар
        Втория 4рънър, с плевенската регистрация, де е в Смолян снимките му са от автокъща в Шумен. Това на върха на снимка 2 е паметника 1300 години България.

        Подкрепям cecoa1 за Ховер-а. С 12 години по-млад е от останалите.

      • Двигателист
        Двигателист коментира
        Редактиране на коментар
        Недейте да предлагате Грейт Уол, освен ако нямате поне бегли впечатления от тези изчадия. А щом предлагате, надали имате. Възрастта няма значение.
        С две думи - добре замислен (копиран, преписан), отвратително изпълнен. Едно е чертеж, друго е технология, материали и производство. Повярвайте ми. А резервните части, ако че е доста нов са си мъка...

    • #4
      Първоначално публикуван от maleksandrov Преглед на мнение
      ... Отделно някой с опит да светне каква раздатъчна кутия да търся. 2-4-4 ок ли е?
      Гледах има китове за повдигане (примерно 4.5”). Някакви отзиви? Мнения, опит?
      Мисля, че NP 242 се води раздатката, с всичките режими.

      Видял си тия кит-ове за повдигане, ама видя ли им цената? За един тъкав Clayton или Rough Country ще трябва да дадеш пари почти колкото ти е началния бюджет ...

      Коментар


      • ivo929
        ivo929 коментира
        Редактиране на коментар
        NP231 се води раздатката.Тази която казваш е с фул тайм и междуосев диф.

    • #5
      аз съм полуселянин отскоро и ще ти дам една еротична идея................ с джипа ще си возиш д-то още нек'ви дреболии....... в действителност ще ти е нужен...................бус!
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Значи УАЗ -фургон

    • #6
      Галопер LWB 6-так бензин на газ. Най-удачния вариант от две в едно е Митсу Делика или Хюндай Старекс. От двете, по-лесно е да се намери Старекс, но с мижавия дизел 2.5. Бензинките са редки като Моби Дик

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:896
Размер:135.4 КБ
ID:6850678

      Последно редактирано от коко келеша; 24-04-22, 19:43.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • vasil lazarov
        vasil lazarov коментира
        Редактиране на коментар
        Имам Делика 2,5 дизел 4х4 автомат, за зададените цели е чудесна, бусче и прилично проходим автомобил в едно.

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Снимката е от обява, значи си хвърлил един поглед какво се продава в момента до тоя бюджет... Да не говорим, че като предложения Галопер в момента нещо не виждам въобще да се продава из обявите(има няколко къси).

    • #7
      Аз слизам от 2017 RAV4 Executive Plus. Не искам ново. Накарах му се.

      Ще видя другите предложения.

      Китовете - да, видях им цените. Дотам ще стигам чак при нужда, не съм се юрнал да пръскам пари.

      Да се върна на темата - какви са отзивите за 4runner като цяло. Не че нещо клоня, ама все пак.

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Какви са... Принципно е добро камионче, но на тия години... И го казвам, като човек, който добре знае предимствата на старата школа.
        Основен проблем е ръждата. После, мотора 2,4 дизел е...първо слаб(но хайде, на теб сила много няма да ти трябва), второ, понякога пукат глави(а за твоя бюджет екземплярите са в състояние, в което ще ти е нужен доста късмет). По-подходящия двигател е 3,0TD 125к.с. но и той понякога пука цилиндрова глава(иначе са читави).
        Отделно, трябва да си пробваш лично дали ти допада позицията на седене в рънара, защото е сравнително ниска, нищо че иначе джипа е висок. Най-общо казано, съмнявам се да намериш читава такава Тойота до тоя бюджет, но предвид допълнителния бюджет за оправяне, може и да станат нещата. При всички случаи 3,0 дизел е за предпочитане, а има и бензинови.
        ...
        При XJ хубавото е, че гние трудно. От дизелите, 2,1(на Рено)става, макар и слаб. 2,5 бензин също слаб, ама движи(малко екзотика се явява). И при двата са ръчни кутии и предния мост се включва(твърдо) и изключва. Вече при 4,0 с автомат, има хубава раздатка, която има и режим за постоянно 4х4 с диференциал. Но като цяло тесничък малко вътре.
        ...
        Предложението ми за китаеца е не защото е по-нов като модел, концепция и пр, а точно обратното - стара концепция, доказани доставчици на части, и произведен по-скоро. А ония над 20 годишните трябва да са много запазени, или доста да се реставрират, за да го стигнат като състояние. Китаеца е правилна концепция, с рама, бавни, доказан двигател на Митсубиши и подобни...

    • #8
      За селска джипка, може да се огледаш и за запазена дълга Фронтера или Терано 2 . Не са по-добри от Рънъра, но вероятността да намериш читава кола е доста по-голяма. От друга страна и по-малко ще ти пука за нея, което за мен е предимство. С частите и поддръжката, мисля че няма проблеми.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #9
        За 4Рънъра Цецо ти е казал. Качи се и виж стойката на шофьора. Подът е висок, седалката е ниско, краката стоят неестествено изпънати напред. Подобна е и позицията в XJ, може би една идея по добре. Черокито тежи само 1400 кила, та 2.5 бензин не е толкова слаб. Пък и на газчица ще е по-евтино.

        Китаеца GW Hover H3/H5 всъщност е копие на Isuzu Axiom, който не се среща в Европа. Шаси и окачване са като на Фронтера и доста части пасват. Двигателя 2.4 бензин е на Мицубиши 4G64 и 4G69 и се слага от много други марки. Сглобяват ги до към 2015 в Италия и България, а в Китай и Русия чак до 2020.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #10
          Тукашните земеделци, се запалиха по пикапи. Най разпространени са Мицубиши .

          Коментар


          • #11
            Точно

            Какъв селянин си ако нямаш пикап, когато каруцата идва бавна идва времето на пикапа. Взимаш нещо двойна кабина на ресьор с голям леген и си газиш смело
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #12
              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              Точно

              Какъв селянин си ако нямаш пикап, когато каруцата идва бавна идва времето на пикапа. Взимаш нещо двойна кабина на ресьор с голям леген и си газиш смело
              За това не се бях замислял. Нещо конкретно като модел?

              Коментар


              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                Не знам там при вас какво има,аз съм в Долна Калифорния,мога да ти изброя какво става ма дали го има там и на какви цени не знам.
                Тук цените на всичко скочиха с по 50%, Самурай 88ма продават за 10 000 та не знам там при вас как е.

                За село обаче пикапа няма равен,ще те заобича половината село

              • blackfirefly
                blackfirefly коментира
                Редактиране на коментар
                Даже пикапа може и да не е двойна кабина. Все пак ще е работен кон, а не семейно возило. По селата в Гърция съм виждал карат разни такива пикапчета, даже не са 4Х4, ами като лека кола с леген на по 30 и повече години. Ако намеря снимки вкъщи ще кача...

              • BENZBOSS
                BENZBOSS коментира
                Редактиране на коментар
                За предпочитане двойна кабина и леген поне 2.5 метра

            • #13
              Аз да кажа за повдигането-за описаните цели то изобщо не ти е нужно. За обикновен черен път с кал е напълно достатъчен стоков джип с неуморени пружини/ресьори. Ако се събират един-два размера гуми-слагай най-големите които влизат, и си готов. Ако все пак ще има и някое малко по тегаво място-една лебедка отпред ти решава почти всички проблеми с преминаването. Стига да има къде да я вържеш де. Но и на това му се намира цаката-една сгъваема котва заема много малко място, събрана в един калъф от брезент е незабележима в багажника...

              И аз съм за пикап, щом ще е за село. По-практично е макар и не с много.
              Обаче цените, ах цените...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #14
                Пикап е доста крайно решение, освен ако не поддържаш две коли, или пък не ходиш по-далече от нивата. Аз имам ремарке и греди на покрива - и двете се свалят.
                А това с електрониката - ако е съвсем без "сложни системи" отива на "олдтаймер" и трябва да е основно реставриран, за да си струва. По-добре да се заложи на масов 4х4 автомобил, за който лесно се намират части и сервиз. От електрониката няма отърване.
                Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                Коментар


                • Mitkoztd
                  Mitkoztd коментира
                  Редактиране на коментар
                  За мен това също е практично решение - нещо масово и непретенциозно, за което да не ти е жал, по горе-някой вече предложи Терано 2.7 - масови са, цените са ОК, части има..

              • #15
                Май варианта с пикап започва да ми харесва все повече
                Аз имам друга кола седан, за да не ми се налага да се разкарвам с пикап постоянно.

                Разгледах сега Mitsubishi L200 преди 2000 година. Цените са около 10 хил плюс/минус 2-3, което ми е ок по принцип.

                Там какви са особеностите?

                П.С. Това с олд-таймера не ми е вариант, че преди година взех един рядък Мерцедес 190 2.5тд с ръчни скорости и вече гоня 15 хил дадени за реставрация, та стига толкова

                Тоя пикап (или джип квото дойде) ще е работен кон, нищо повече.
                Последно редактирано от maleksandrov; 25-04-22, 08:18.

                Коментар


                • brpi
                  brpi коментира
                  Редактиране на коментар
                  *** Тоя пикап (или джип квото дойде) ще е работен кон, нищо повече.***

                  Да де само че и тоя дето е преди тебе и тои я е карал по тая логика та ако продава нещо в общия лучаи е или е сдухано или му трябват кинти.
                  На стара кола дето не за престиж а работен кон се юрка докато нещо сдаде.Та все нещо ще има за оправяне ако е на старо .

                  Иначе 2 изречения за Мерца , верно че не следя какво става из бг по тая част ама по спомени от едно време 190 с 603 мотор е елементарна кола що се отнася до мотор, кутия и от сорта и почти всичко коеот се отвива с болтове и гаики....сега с ламарини рядко съм се занимавал аз реставрирах еднин мои собствен Голф и се зарекох повече такова нещо да не правя.

                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  ОМ602, W201 с ОМ603 няма.

                • brpi
                  brpi коментира
                  Редактиране на коментар
                  Еййй ,човек да не натисне грешното копче... но е така , 602 е 5цилиндровия.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X