Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК120

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ТЛК120

    Здравейте, колеги!
    Решил съм да сменя вярното Санта фе 1 с ТЛК120.
    Спрял съм се на дизеловия мотор с автомат и най-вече да не е на възд. възглавници, ако нещо пропускам, моля споделете
    Другата седмица ще ходя в СФ да гледам една машина(може и 2 да станат), бихте ли ми препоръчали къде да я закарам да я прегледат на какво "дередже" е, преди евентуална покупка? Има ли необслужваеми АСК?
    Имате ли някакви впечатление от сервиз Дивалс, който ремонтира автоматици?


    Предварително благодаря на отзовалите се!
    Последно редактирано от caterpilar; 01-04-22, 07:45.

  • #2
    Най-много гледай за ръжда. Аз докато търсех не успях да намеря неизгнило ТЛК120, с икзлючение на едно бензиново, за което не ми стигаха парите.

    Коментар


    • #3
      Здравей, Както ти е писал колегата, гледай за ръжда отдолу и в задната част. Ако има кори свали ги и огледай под тях какво се случва. Огледай за масло около капака на клапаните и картера. Огледай диференциалите за течове. Огледай всички гумени ( водни) съединения, огледай водния радиатор да не е набит с кал ( ако има значи е търкаляна извън пътя. Няма необслужваема АСК. Независимо че за някой модели в сервизната книжка пише че АСК не се обслужва. В сервиза задължително диагностика на инжекторите. Не е драма сменят се но са малко по-голям разход. От опит с ТЛК 150 ( имах я от нова) смених всички инжектори на 276к километра. Маслото в кутията го смених по мое желание на 120к километра. Освен дюзите ( които считам за консуматив) малко тампони по окачването и два кормилни накрайника, друго не съм правил. Карах колата до 320к километра, като до последно работеше безотказно. Колата използвах и за чести разходки в природата с умерен офроуд.

      Коментар


      • #4
        Благодаря за съветите, колеги.
        Някой би ли препоръчал сервиз в Сф, на чиято преценка може да се разчита?
        Днес гледах и карах една в Плевен, вървеше добре, хареса ми , но според Тойота Плевен имаше за смяна доста неща в това число и дюзите, които са сменени декември 21 г. и съм на път да се откажа от нея...

        Коментар


        • #5
          За диагностика на електронните компоненти, в това число дюзи, модули... мисля че официалният на Тойота ще се справи най-добре. Все пак те се занимават само с Тойоти и имат съответната фирмена апаратура. Харесал си 120, нямам как да няма нещо за ремонт, колата не е първа младост. Стига двигателят да не е на половин милион и предишният собственик/ци да са подържали абтомобила. Имай в предвид че Ленд Крузърите обикновено 95% от собствениците им ги скъсват от каране. Километри от рода на 120-140 реални биха били рядкост за 120-ка.

          Коментар


          • #6
            Какво и става като е на половин милион?

            Тук пълно с половин милионници пък я харчи литър от смяна до смяна я не.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              Благодаря за инфото, redex!
              Има ли вариант да се разбере от какво са породени големи разлики в показателите на дюзите(на плевенската бяха от - 2 5 до + 2)?
              В сервиза казаха, че може да е от неправилно обучение, износени ризи/бутала или лошо рециклиране, имало и сажди покрай дюзите и омасляване не помня къде, което навеждало на мисълта, че не са райберовани добре леглата .
              Въпреки всичко прочетено дотук не ми стана ясно едно, ако показателите на дюзите са в норма, това знак ли е че мотора не е с износени ризи и бутала?

              Коментар


              • #8
                Мистър Бенц, по-скоро беше метафорично това за километрите. Иначе конкретно по твоят въпрос - Нямам опит с автомобили на толкова километри, не мога да дам мнение :-)

                Коментар


                • redex
                  redex коментира
                  Редактиране на коментар
                  За ТЛК ли говорим или за Такома, Секвоя, Тундра всички оборудвани с V8 :-)

                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тук 120 няма,има 4,6 и 8 цилиндрови на Тойота които не им е особен проблем половин милион в километри. Няма да предполагам,че само мотора в 120 модела не го може това

                • New hope
                  New hope коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имам клиенти със 120-ка на 700000 км купена нова и на 380000км смениха дюзите превантивно на едно обслужване. Стопанисват 1800 декара лозя и имат 2000 крави ,та хубаво не е видяла. Та и дизеловите на Тойота си издържат доста километри.

              • #9
                Първоначално публикуван от caterpilar Преглед на мнение
                Благодаря за инфото, redex!
                Има ли вариант да се разбере от какво са породени големи разлики в показателите на дюзите(на плевенската бяха от - 2 5 до + 2)?
                В сервиза казаха, че може да е от неправилно обучение, износени ризи/бутала или лошо рециклиране, имало и сажди покрай дюзите и омасляване не помня къде, което навеждало на мисълта, че не са райберовани добре леглата .
                Въпреки всичко прочетено дотук не ми стана ясно едно, ако показателите на дюзите са в норма, това знак ли е че мотора не е с износени ризи и бутала?
                Тук ме хващаш. Не съм стигал до такива дефекти. Аз смених дюзите с нови, ( не рециклирани) и забравих за случая. По спомен само две даваха отклонения но аз заложих на сигурно и смених и четирите.
                Според моят опит параметрите на дюзите не би следвало да се влиаят от състоянието на двигателя и по-конкретно буталната група. Разлика в показателите на дюзите говори че са за смяна в 99% от случаите. Щом има сажди и омаслено, значи е изпускала компресия около дюзите. Освен това казваш че са сменени скоро, значи е правен неуспешен опит за рециклиране. Друг вариант е помпата (ГНП) да пуска струшки, а от тук заминават и дюзите ( това малко спекулирам) Ако все пак ти се занимава, свали горивния филтър и го разрежи. Виж дали в него има струшки.
                Относно състоянието на двигателя при буталната група, най-малко може да се премери компресия на цилидрите и да се видят разликите ( ако има такива) дали са в норма.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Корекциите на дюзите не влияят на състоянието на ДВГ, но състоянието влияе на корекциите
                  Казано просто, целта на компа е, да направи работата на мотора равномерна. Съответно, той коригира подаването на гориво към цилиндрите така, че буталата да завъртат еднакво "силно" коляновия вал. Когато цилиндрите са в еднакво състояние, тогава те дават еднаква мощност с еднаква циклова порция. А когато поради някаква причина някой от тях дава по-малка мощност, то това се компенсира с разлика в количеството подавано гориво към него. Най-общо казано(иначе на практика корекция с обратен знак има и в порцията на някой друг от цилиндрите).

              • #10
                Не съм толкова грамотен технически, за да се впусна в такова приключение с рязане на филтри и т.н.
                Могат ли да се манипулират данните за работа на дюзите, може би ще отида да гледам една машина и собственика и каза, че стояла в някакъв търговски и сервизен център и там могат да я замерят на студено(но пък са негови познати...)?
                Има ли голяма разлика (освен в цените) във возията м/у пружини и въздушно окачване?
                Друг въпрос, който ми възникна и не откривам отговор е - кой двигател е за предпочитане(163, 166 или 173 к.с.)? Има ли причина да се избягва/предпочита някой от тях и ако да - каква?
                Последно редактирано от caterpilar; 03-04-22, 15:18.

                Коментар


                • #11
                  И трите двигателя са практически еднакви.Разликите са козметични.
                  По мое впечатление първият (163 к.с.) е може би най-безпроблемен.Темата за ЛК 120 във Форума е изчерпателна - разгледай я.
                  Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                  0887/осемпет 66 4осем

                  Коментар


                  • #12
                    Разлика в управлението и комфорта между пневматично и метално окачване има, но не е нещо фрапиращо.

                    Коментар


                    • #13
                      Доста теми разгледах, явно не всички
                      Досега измежду всички джипове, които съм гледал, такова изпълнение с тези кръгли копчета не съм виждал, има ли вариант да е някаква екзотика?

                      Коментар


                      • #14
                        Някой май я е направил екзотика.
                        Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                        Коментар


                        • I.Stoyanov
                          I.Stoyanov коментира
                          Редактиране на коментар
                          100% са от лекимекс копчелаци за нещо си и са набучкани на средната конзола.

                        • BENZBOSS
                          BENZBOSS коментира
                          Редактиране на коментар
                          Тук такива са около 6 долара,стават за лампи разни

                      • #15
                        По начало е малко "нетипично" 4 цилиндра в Крузер . Разгледай за повечко и няма да те вълнуват дюзите
                        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X