Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търгове на автомобили от САЩ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търгове на автомобили от САЩ

    Здравейте,

    Във форума има информация за търгове от САЩ в различни теми. По-долу ще се опитам да систематизирам всичко, което намерих до тук:

    Защо търг от САЩ: огромен пазар с богат избор на конкретни марки, които тук може да бъдат екзотични, с малко предлагане и т.н. Има огромна база данни с търгове за ударени автомобили, които се продават с наддаване.
    Плюсове: цената е осезаемо по-ниска от тук, пазарът е огромен, избор има
    Минуси: избиране на кола по снимки (макар и да има възможност за оглед на място в зависимост от локацията) т.е. без диагностика в сервиз, чакане (4-6м), нужда от допълнителни модификации и ремонт, за да може автомобилът да мине техно тест и да бъде регистриран тук.

    Избор на автомобил: внимателно проучете точните характеристики на избрания от Вас модел. Има модификации само за САЩ, които са 4х2 например, това би ли Ви вършило работа, искате ли преправяне, знаете ли къде, кой, как. Този конкретен модел има ли го изобщо произвеждан за Европа? Резервни части - има ли ги тук? Ако ще се поръчват - откъде ще поръчвате, колко време е стандартната доставка? Има ли опция за изпращане с куриер (а не с бг пощи ) Проверявате детайлно историята на автомобила, в САЩ са длъжни да записват в системата всякакви ремонти, примерно давате 30-40 долара, за да отворите досието на автомобила (carfax), за да си спестите много ядове след това. Най-вече гледате за удари: по възможност да не е фронтален, да не се е търкаляла, да няма проблем с геометрията на автомобила. Калници, брони, врати и т.н. са например 'желаните' проблеми.

    Критерии при избор: при такова огромно наличие на обяви е хубаво да имате 3-4 приоритетни критерия, които да ви служат за ориентир. Примерно: искам фейслифта от 2009, ще наддавам до 6к USD, не искам видима ръжда, не искам фронтален удар. По този начин ще успеете да стесните кръга на търсене.

    В зависомост от локацията, може да има опция за оглед на живо: Давате още примерно 100 долара и човек отива, гледа внимателно, пали мотора, слуша, гледа да няма масло в антифриза, прави снимки на детайли, за които търсите потвърждение. Въпросът е да успеете да организирате това в официално обявения период на търга.

    Майстори: Кой ще поправя 'новия' Ви автомобил? Ако не познавате подходящ човек/сервиз, съветвам Ви да попитате във форума. Има доста добронамерени хора, които ще препоръчат конкретни варианти спрямо локацията.

    Валутни курсове: хубаво е да следите какво се случва с USD:BGN, тъй като ще трябва да плащате в долари. Ако сте решили, че на 100% ще пазарувате, подсигурете сума в нужната валута на търга (USD), за да избегнете допълнителни разходи от неизгодни вътрешнобанкови валутни курсове, като се окаже, че сте спечелили и имате 3 дена да преведете сумата в USD.

    Пробег: 1 миля е ~1.60 км - от тук нататък си смятате спрямо изискванията. Имайте предвид, че тук километражите ще са доста по-реални от Горубляне, тъй като превъртането там е реално накузаемо, а не само на хартия. Т.е. не се стряскайте от пробега, а гледайте общото състояние на автомобила и подсказки за това как е бил 'поддържан' от предишния/предишните собственици.

    Как се случва процесът като цяло: отваряте сайт за търгове (примерно копарт.ком), филтрирате за избрания от Вас автомобил , определяте си сума за наддаване, давате капаро, чакате официалния резултат от търга, ако спечелите - имате 3-4 дена да преведете цялата сума и после трябва да си организирате транспорт.

    Има фирми, които предлагат тази услуга, срещу съответната комисионна - помагат с избора на автомобил, организират транспорт и обезмитяват автомобила при пристигане в Европа. Обезмитяването обикновено се прави в Холандия, предполагам има и други варианти в Западна Европа. Обезмитяването в България се случва бавно, скъпо и тегаво, искате да го направите преди колата да стигне тук. Нямам нужната информация и знания на този етап, че да препоръчам конкретна фирма. С търсачката ще можете да изкарате варианти.

    Време за изчакване: 4-5-6 месеца, въоръжете се с търпение! От пандемията насам има различни теми за опашки на пристанищата. Проверете за такса престой, ако има забавяне, за да избегнете неприятни изненади?

    Морски транспорт: Четете внимателно договора с транспортната фирма, по възможност да не наблъскат колата Ви заедно с още 4 в същия контейнер. Също така товарът е желателно да бъде обезопасен. Искайте снимки преди и след, за да може да проявите претенции, ако нещо се обърка. Предлага се и застраховка на транспортирания автомобил, обикновено тя е % от стойността, четете внимателно довора предравително, за да не се окаже, че застраховката покрива 3%, а те са изпуснали друг автомобил върху Вашия като са товарили с мотокара. Пазарите се и с търговеца да помага при оправяне на допълнителни щети. (затова Ви трябва снимки преди и след, за да имате доказателства)

    Сухопътен транспорт от Европа до България: тук вече мисля, че е стандартно - с автовоз.

    САЩ е с огромна територия, има ли значение от къде точно? Съветите тук са свързани с Южната част, където няма жестока зима и не обработват против сняг с материали, които да предизвикат корозия. Например Тексас, Флорида, Вирджиния, Аризона, Невада биха били ОК, а пък колкото повече се доближаваме до Канада, толкова повече аз лично бих избягвал.

    Регистрация, технотест, данъци - искате в талона да пише съответния Евро Стандарт (EURO4, EURO5 или някаква класификация на ЕС). В противен случай може да отидете на 900 лв данък, което не е желателно. Проверете детайлно какви са изискванията. Да не кажа, че ако имате познат в КАТ, това би могло да Ви спести доста ядове . В форума има примери с няколко фирми за технотест, не съм запознат, не смея да препоръчвам. Американците мерят пробега в мили, а не в км, както и температурата в Фаренхайт вместо Целзий, тези неща трябва или да ги оправите, или да имате човек, който да ги оправи преди да регистрирате автомобила.

    "Евтиното излиза скъпо" или заслужава ли си изобщо това? Избирате си автомобил, отваряте тукашните обяви, гледате какво е количеството и качеството и преценявате. Моето разбиране е, че трябва автомобилът тук да върви поне 20к+, за да си заслужава цялото упражнение, за да може разликата в цената, която ще реализирате във Ваша полза да компенсира половин година чакане + потенциално допълнително преправяне и усложнения при транспорт и регистрацията.

    Специални благодарности на колегата Спарки, тъй като покрай неговия опит (има теми във форума) реших изобщо да се поинтересувам допълнително от търговете.

    Споделяйте мнения, плюсове, минуси, както и кокретни случки от практиката. Ще актуализирам темата с нова информация, за да сглобим нещо полезно за всеки, който се чуди дали да пробва тази опция.

  • #2
    Една бележка-не всеки може да играе на търг,трябва да има акаунт за съответния сайт.Този акаунт стррува рразлични пари за различните сайтове и е свързан с някои обвъррзаности на собственика му.
    Дрругото,което се сещам е,че различните сайтове са с различна степен на благонадеждност.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • Mitkoztd
      Mitkoztd коментира
      Редактиране на коментар
      Това за акаунта и сайтовете е важно уточнение, благодаря! Ще го добавя в горния пост, стига да намеря как се редактира..

  • #3
    Как стои въпросът със Salvage/Junk тайтъл към днешен момент. По възможност без "втори начин".

    Коментар


    • #4
      Аз поръчах през януари автомобил от USA чрез българска фирма, която го предлага като услуга. Ще ви държа в течение какво и как. Засега според тракинга е на пристанище в Ню Йорк.
      Jeep Grand Cherokee WK2 6,4 SRT

      Коментар


      • vasil lazarov
        vasil lazarov коментира
        Редактиране на коментар
        Фирмата която рекламира Филип ли?
        Колко процента е комисионната от цената на автомобила.

    • #5
      През февруари 2021 си харесах автомобил ( Мерцедес GL450 2012г бензин 136000 мили от Тексас ) в Копарт. Намерих човек тук срещу 500$ комисиона който да играе на търга и да уреди транспорта и документацията . Автомобила беше обявен за 10500$ на търга , но имаше опция да се направи предложение и предложих 10 000 и спечелих. След 5м и 10дни автомобила пристигна във Варна от Ню Йорк през Холандия . Имаше поражения - 2 срязани гуми явно при товарене и разтоварване и умрял акумулатор . По външния вид нямаше поражения от транспорта . На снимките на търга бяха скрили скъсана кожа на шофьорската седалка . Километрите бяха истински , което проверих като си купих справка от карвертикал и видях че автомобила е влизал в сервиз по няколко пъти в година и километрите бяха записвани последователно . Доволен съм - вътре колата е почти като нова , беше карана от майка с деца и беше пълно с играчки , мъниста и пъзелчета ! Отдолу няма петънце ръжда ! Смених маслата на двигател , скоростна кутия и раздатка , филтри . Смених и верига на раздатка - прескачаше при рязко подаване на газ .Купих нови гуми .Сложих газово , разход 14 бензин 18 газ при нормално каране .

      Коментар


      • patkan
        patkan коментира
        Редактиране на коментар
        снимки от преди търга https://www.copart.com/lot/58492100/...ic-ct-hartford

      • Mitkoztd
        Mitkoztd коментира
        Редактиране на коментар
        Пише "Primary Damage:MINOR DENT/SCRATCHES", а аз даже не ги намирам на снимките Честито!

      • patkan
        patkan коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря !

    • #6
      Полезно мнение на колегата BENZBOSS, пуснато в друга тема. Адресира рисковете при игра на търгове:

      "Не е орисията, КоПарт или продават таралясници за части или продават брак само защото върви от едното дърво до другото. Тук това беше търг за механици - нямаш работа,купуваш една суперевтино,поправяш я ако е евтин проблема и от всяка трета правиш някой лев - я комп само и трябва,я някой скъсан кабел някъде,я само кутия сменяш пък тя на моргата е 500 кинта. Тия със сериозните проблеми правят як кръгом и обратно на търга докато не им паднат цените до 3 кашона с части.

      преди от около година - 3 вече не си заслужава,че на пазара за по 500 кинта горница се намират нормални коли като шанса да имат проблем е мнооооого по-малък,а за 500 кинта тук никой не скача на ремонт на кола.

      Има търгове и търгове, един търг се занимава само с изети от банката коли,не я плаща собственика вече на дильра и му я мятат на търг,нищо и няма на колата. КоПарт се занимава със строшени коли,коли с проблеми, може да е дребен проблема ма може да е и това горе,в комбинация с омазани тенекии си е главоболие та дрънка,къде го чукаш и къде се пука.

      Поне не е Тойота за ненормални пари"

      Коментар


      • #7
        Истината е че това дето е срап на запад има някаква стоиност в БГ .
        Инак няма нормален човек даже и на запад дето ако може да я продаде туак да я праща на търг и т.н
        Някои има проблем , отива неиде на сервиз ,там му дава оценка колко ще го обръснат ,съответно естествено го налъгват ама не в степен огромна щото човека може да иде и другаде и ако ги хване тия че са го налъгали яко ще им нацепи задника.
        От тука натаък колата се треидва обикновено , или му я изкупуват доста под цената.... ако могат да я оправят ,Ок ..оправят я и я пускат на пазара , ако не отива на търг с надеждата да си върнат парите и евентуно да направярт някои лев без да барат нищо.
        За Мерц и БМВ тука в амерка ако има колата проблем може и да не е толкова сериозен тогава колата може да иде на търг....просто тука няма извъндиларски сервизи които могат да ги оправят ,дори и да намери някои такъв и там цените не са ефтиния ,та може и някои да има късмет да се случи кола с малко проблеми .
        Също например Тойота Такома ,Тундра и от сорта също държат дебели цени даже и на търга .
        Например 2002 Такома на 200 000к от търга ,след ремонта се продава за 20 к тука ,та ако се намери на търга на ниска цена е пак щото за нищо не става.
        За американските барутници ,ако иде на търга това значи че хептен е баркуда ,щото тука могат да я оправят във всеки буренясал гараж ,отделно на скрапа има части колкото искаш.
        Имам човек тука дето само с това си вади хляба , копува коли от търгове и оправя ги и ги продава.
        Аз ходя в гаража му от време на време да се оцапам.
        100% свидетел и помагач в случая- колата идава от търга с дефект запекъл двигател , отваряме ,1 бутало е заклинило махаме го и взимаме от колата рани неща дето трябват и колата отива пак на търга.
        Отначало колата идва As Is ама пише че мотора не бачка , на търга пак я обявява за As Is само дето вече мотора пали на 5 цилиндъта и цената е друга.
        Тука ако някои излъже на търга ще му се види сложоно ,ама ако колата е в БГ иди я върни обратно и си търси кинтите....
        Не казвам че всички коли са така ама пък ако някои си мисли че по тукашните търгове едва ли не тъпите американци си продават хубавите коли за жълти стинки ... е голяма грешка е.

        Откак стана кромида и веригата за снабдяване се наруши и тука в америка цената на колите на старо е доста нагоре ,съответно и търсенето и бидовете по търговете отидоха нагоре.
        Късмет на всички дето ще се пробват.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X